Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste keer kweken 2xthe ultimate van Dutch passion

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste keer kweken 2xthe ultimate van Dutch passion

Korting op 420shop
    Dag mensen

ik ga voor de eerste zelf me wiet kweken,en dat wil graag met jullie mede hobbykwekers delen.
    ik heb voor het kweken deze complete kweektent aangeschaftIk heb als bodem atami b’cuzz janeco light mix en de voeding van ghe flora Nova.
    oja en ik heb ook een clipfanwaaier in de tent hangen.
    Ik heb op zondag 29 juli 2x the ultimate in een spongepot gedaan en in een propagator gezet,dinsdag op woensdag waren ze ontkiemt en dacht dat ik ze daar in kon laten tot ze wat groter waren.
    Het ging volgens mij niet goed dus een vraag gesteld op het forum samen met wat foto’s.
    Goed advies gekregen want ik ze daarna omgepot naar de originele potten (11ltr)
    de lamp tachtig centimeter erboven gehangen en de timer ingesteld op 18/6
    en lamp op groei aangezet.
    Vanmorgen even gekeken en volgens mij ging het een stuk beter wel wat warm in de tent 29 graden.
    ik heb op dit moment alleen 2 foto’s van de zaailingen toen ze nog in spongepots stonden.
    Ik ga vanavond foto’s maken de 2 zaailingen en de binnen kant van de tent.
    op of aanmerkingen zijn welkom tijdens mijn verslag want daar kan ik alleen van leren
    mvg
    Ps is er nog informatie die ontbreekt hoor ik het graag

Succes man, klinkt goed je setup. Kijk in ieder geval uit dat je je planten niet te hoog laat worden.

Comment

• Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Ff snel een vraagje
      Vanaf wanneer telt de beste man,25 dagen vanaf het zaadje ontkiemt is of vanaf het moment dat hij ze ompot ?
      Mvg

• Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Sorry maar ik had niet ver genoeg door gescrolld met me telefoon.
      Dus het antwoord gevonden.
      Vandaag is dag 4 dat ze boven de grond zijn gekomen,dus als ik allemaal goed begrijp moeten ze tussen de 8 en 10 dagen in de bloei wil ik in iedergeval zulke hoogtes voorkomen.
      Mvg

• Meglow
      Meglow commented
      Editing a comment
      Nogmaals, weinig ervaring mee. Echter is wat jij voorstelt wel in de richting van wat ik ook zou doen bij gebrek aan tips van anderen... (misschien ff een 'post' maken in je eigen draadje met deze vraag, want 'comments' vallen de meeste mensen niet op...)

Klinkt goed, Heb je misschien ook n linkje naar de led? Ik ga dit topic idgv volgen!

Comment

• Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Hoi lightup420 het is de mars hydro reflector 48x5watt

Hoi mensen hierbij de foto’s van de tent en mijn wietzaailingen.
    ik heb de kleinste zaailing omgept naar een kleinere pot en in mijn 11ltr pot gezet ivm de hoogte verschil van mijn andere.
    de kleinste blijft wat achter
    de lamp hangt op 50cm hoogte omdat de linkse zaailing ging strekken na de eerste dag in de tent en lamp op 80cm hoogte,afgelopen dagen is hij niet meer gestrekt.
    Ik weet dat je zaailingen bijna geen water hoeft te geven maar hoe zit dat met deze hoge temperaturen want ik vind de bodem er erg droog uitzien.
    Het is nu dag drie dat ze onder de lamp staan op 18/6
    max temperatuur van 31.6 LV van 49.8
    min temperatuur van 24.8 LV van 38
    graag hoor ik wat jullie er van vinden van het kleinste zaailing.
    mvg
    Attached Files

Comment

Tip van Flip ; maak foto’s vlak voor of vlak na de lamp aan of uit gaat. Door het paarse licht zijn de plantjes bijna niet te zien.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Homegrow77
        Homegrow77 commented
        Editing a comment
        Dank je voor de tip vond ik zelf ook dus heb net foto’s zonder de lamp aan gemaakt

Dus bij deze de foto’s zonder de lamp aan
      Attached Files

Comment

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Lief zijn ze hè als ze zo klein zijn Let wel op dat je ze niet stoort als de lamp uit is, licht kan dan zorgen voor stress. Dus vlak voor het aangaan of vlak na het uitgaan van de lamp de foto’s nemen zodat je ze niet stoort als ze slapen. Succes met je kweek, je bent goed begonnen.

Hoi flip hasjkip
      op moment van de foto’s was de lamp 5 minuten uit maar ik zal er de volgende keer met foto’s maken zeker op letten.
      ik ben blij dat ik toch goed ben begonnen.
      tot de volgende update

gegroet

Comment

Beste mede hobby kwekers
        naar aanleiding van een artikel over The Ultimate waarop ik werd gewezen door een mede forum gebruiker,heb ik besloten om de plantjes totaal maar 10 tot 14 dagen te laten groeien ivm de hoogte van mijn tentje.
        is er iemand die hier ook ervaring mee heeft of tips?
        meerdere kwerkverslagen gelezen,maar die mensen hebben dan toch een ruimte die een halve meter hoger is dan mijn tent.
        mvg

Comment

Waarom niet direct op 12/12 ivm met je beperkte ruimte ?

Comment

Bedankt voor de tip!
            ik heb er nu het een en ander over gelezen en het lijkt me de beste oplossing voor mij.
            alleen moet ik dan ook al mijn lamp op bloeifase zetten of is dat al te heftig voor de kleintjes?
            En hoe zit het met voeding?
            moet ik op het schema de eerste drie weken overslaan en gelijk met het bloeischema beginnen?
            mvg

Comment

Of je ze nou meteen op 12/12 zet of niet, ze gaan toch eerst groeien tot de 7e node.
              Bij meteen op 12/12 is er ook wat meer kans op strekken.
              Groeilicht en groeischema dus. Bloeischema begin je pas mee als er topjes zijn, niet als de lamp op 12/12 gaat.

Succes !
              Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

De aarde die jij hebt uitgezocht bevat voor 3 weken meststof. Als je ze meteen op 12/12 gaat zetten dan zou ik geen groeivoeding geven en na 3 weken 12/12, mits er echte pruikjes zijn gevormd (dan spreek ja pas van bloei) gaan voeden. Blijf wel op je plant letten, als ze na een weekje tekorten laat zien kun je toch nog wat bijvoeden.

Ik ken je schema niet maar ik heb een schema van Plagron met 2 weken groei, ik begin altijd met week 1 van het schema als ik de klok heb omgezet naar 12/12. Dan tel ik 2 weken groei, daarna zijn de pruikjes wel gevormd meestal en begin ik bloei te tellen.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ja dat dus. Schema begint pas na 2-3 weken.
                  Ik ging er vanuit dat dat wel bekend was.

Dank je voor de informatie mensen.
                vanmiddag om 15.00 gaat de lamp uit daarna stel ik de timer op 12/12.
                En laat de lamp op groeifase staan en als ik het goed begrijp moet ik als er topjes komen,moet de lamp op bloeifase(ongeveer over 2 weken)?
                En met voeding wacht ik ook nog 2 weken of de plantjes moeten er om vragen.
                mvg

Comment

Kleine update
                  De lamp is net uit en snel ff foto’s gemaakt.
                  Vandaag is dag 4 dat ze onder de lamp hebben gestaan op 18/6,vanavond gaat de lamp 12/12 draaien.
                  de max temp was 29.2 en de LV 45
                  de min temp was 27.8 en de LV 37
                  Gisteravond 25ml water gegeven want de grond was echt heel droog.
                  Net ff mijn vinger in de grond gestoken en er bleef en klein beetje grond aanzitten (kruimeltjes).
                  Volgens mij gaat het niet echt verkeerd.
                  Ziet iemand iets waar ik op moet letten hoor ik het graag.
                  mvg
                  Attached Files

Comment

Hoi mensen
                    Ff een vraagje
                    Als ik de eerste 3 weken niet hoef te voeden ivm de aarde die ik heb of de plantjes geven tekort aan.
                    Moet ik dan na 3 weken beginnen met de eerste week van de 12uurs cyclus van het voedingsschema of niet.
                    Hierbij ook een foto van mijn voedingsschema
                    Attached Files

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                    Bezig...
                    X