Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste keer kweken 2xthe ultimate van Dutch passion

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

jeetje
    ik zal vanavond ff een mooie foto maken.
    ik heb de afgelopen dagen ziek op bed gelegen dus sorry voor de late reactie

mvg

Comment

• jeetje
      jeetje commented
      Editing a comment
      Ok mooi, en hoe groot zijn ze ondertussen al?

jeetje

hierbij de beloofde foto
    ik ze vavanond als de lamp aangaat ze ff opmeten

mvg
    Attached Files

Comment

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Heb het al eens gezegd maar je kunt ze beter niet storen als ze slapen, beter wacht je tot vlak voor de lamp aangaat of vlak nadat deze is uitgegaan. Zien er goed uit, vooral die linker wordt een flinke knoeperd !

jeetje
    het linker dametje is 69 cm en het rechtse dametje is nu 74 cm

QnQ
    ik heb ff een vraagje betreft de trichomes,bij het linkse dametje zie ik met een microscoop al best veel amberkleurige
    trichomes en op de toppen daaronder zitten er ook al wat en hoe verder naar beneden hoe witter ze worden.
    vindt het best moeilijk te bepalen op hoeveel procent de amberkleurige nu zitten wanneer ik door mijn microscoop kijk.
    heb je mischien een tip hoe ik dit het beste kan bepalen

alvast bedankt voor de moeite

Mvg

Comment

• jeetje
      jeetje commented
      Editing a comment
      Bedankt! Ze zijn mooi gegroeid nog!

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja, het is niet zo simpel he, het is ook 1 van de meest gestelde vragen op jd, kan ik al oogsten, en kan ik al beginnen, of welke soort moet ik kweken.
      Eigenlijk allemaal dingen die je met een beetje effort zelf wel kunt bepalen.
      Met oogsten neem je een soort van gemiddelde. In ieder geval wil je zo min mogelijk doorzichtige (niet ver genoeg, geen effect) maar je wil eigenlijk ook geen of nauwelijks zwarte trichomen (te ver, de echte couchlock) Dus dat hou je zo'n beetje in de gaten.
      Je kan eventueel ook in gedeeltes oogsten, als je een aparte droogruimte hebt. (ik doe dat nooit, teveel gedoe)
      De '2e oogst' gaat vaak wel een stuk langer duren dan de eerste, reken gerust op zo 'n twee weken extra.

• Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Hoi QnQ bedankt voor je antwoord.
      Ik heb van de week mijn nieuwe tent opgezet dus daar gaat ze gedroogd worden en daarna kan ik mijn tweede kweek beginnen.
      Het andere dametje is nog lang niet klaar dus die gaat gedroogd worden in de tent waar ze staat.
      Ik zal vanavond nog eens goed kijken hoe de trichomes aan de onderkant erbij staan,bovenin worden ze al amberkleurig.

Mvg

Hoe gaat het ermee?
    Werk je nog altijd met de mars hydro (begin tot einde kweek)?

Comment

jeetje
      gaat wel goed denk ik.
      Elke dag de trichomes checke of dat het linkse dametje al klaar is,denk zelf nog een weekje.
      grotendeels is cloudy en amberkleurig alleen onder nog is redelijk helder dus bijna kan ik mijn eigen wietje oogsten.
      En inderdaad vanaf begin tot einde met mijn mars hydro lamp.
      Ik heb nog getwijfeld om ze onder mijn nieuwe lamp te zetten maar hadt ergens gelezen dat dat niet goed is voor de plantjes om over teschakelen naar een ander type licht zover in de bloei.

zal eind van de week wat foto’s plaatsen verleden week ziek op bed deze week nachtdienst.

mvg
      Last edited by Homegrow77; 31 October 2018, 18:46.

Comment

• jeetje
        jeetje commented
        Editing a comment
        Ok mooi! Hoe groot zijn de toppen van de dame die bijna klaar is? Kan je er een aansteker naast houden? Ben nieuwsgierig ^^

en wat is de afstand tussen hoogste toppen met de lamp, wil zelf bleach voorkomen

Comment

Beste mensen
        vandaag heb ik een van mijn 2 dames geoogst,ze stond vandaag 62 dagen in de bloei en de trichomes waren voornamelijk cloudy met hier en daar wat doorzichtige en redelijk wat amberkleurig.
        Ben net klaar met knippen en ze hangen nu te drogen,moet zeggen dat het knippen wel tegen viel.

jeetje mijn lamp hangt ongeveer 10cm boven mijn laatste dametje.
        ik heb mijn hand op dezelfde hoogte als mijn plant gehouden en er komt nauwelijks warmte bij mijn hand dus kan ze wel hebben denk ik.

ben erg benieuwd wanneer de toppen droog zijn hoe ze smaakt

hierbij nog wat foto’s
        Attached Files

Comment

• jeetje
          jeetje commented
          Editing a comment
          En geen last van licht bleach, goed om te weten

Nou beste mensen
        het eerste plantje is geoogst en gedroogd.
        Het eerste plantje heeft 25 gr droog opgeleverd.

Ben er super blij mee ook gezien het feit dat het een keer verkeerd is gegaan met de voeding en dat de plant ook maar 44 dagen onder de volledige wattage van 100 watt heeft gestaan (groeistand verbruikt maar 38 watt en bloeistand 60 watt).

Het andere plantje mag nog wel even maar kan nu lekker van mijn eigen teeltje roken.

ze heeft een beetje een diesel smaak met een fruitig nasmaakje,over het effect ben ik nog niet helemaal uit.

mvg
        Attached Files

Comment

Proficiat met je 1ste oogst ! Doe je ook curen ? Dat komt smaak & effect ten goede.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Hoi Flip hasjkip

dank je wel
            het zit nu in een weckpot en laat hem 5 minuutjes per dag open.

mvg

Comment

Je kan nog wel een paar weken wachten met trichomen checken.
              Dat heeft pas zin als ze een week of 7-8 bloeien en bijna klaar zijn
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi mensen
                vandaag heb ik me laatste dame geoogst.
                uitgaande van de datum dat er echt duidelijke bloemetjes waren te zien(26-9)
                heeft ze vandaag precies 9 weken gebloeid,trichomes waren zo goed als allemaal milky hier en daar nog wat heldere en wat amberkleurige.

ik wil iedereen bedanken voor jullie hulp
                en zal over anderhalve week het eindresultaat posten

de eerste plant oogst zit nu al 2 weken in een weckpot en moet zeggen vind het een fruitig wietje met een niet tegenvallend gevoel.
                Attached Files

Comment

Nou mensen de laatste oogst is ook klaar
                  het is droog 27 gram dus totaal 52 gram droog.
                  met mijn mars hydro lamp van 98 watt dus 0.53 gram per watt.

nogmaals iedereen bedankt en op naar de volgende oogst

mvg

Comment

De foto’s
                    Attached Files

Comment

Bezig...
                    X