Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

leds try een led kweekverslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: leds try een led kweekverslag

    @ Hindu Kush,
    mijn ledlamp is een 150 watt spectra unit van Dutch green growlights, bij hun op de site kan je wel lezen hoe het spectrum is samne gesteld denk ik.
    voorlopig denk ik dat de ledlampen maar een kjlein beetje meer umol per watt uitstralen dan de hps lampen. de energiebezuiniging is dus nog niet echt spectaculair, iets in de grote van 10 tot 20 procent.
    voor de rest doen ze het best goed , zie volgende post

    Comment


      #77
      Re: leds try een led kweekverslag

      @ Hindu Kush.
      Mijn ledlamp is een spectrum unit van dutch green grow lights. Op hun site kan je denk ik wel lezen hoe het spectrum is samengesteld.
      De besparing op energie is nog niet zo heel erg groot
      Ik denk iets in de geest van 10 tot 20% tov hps.

      Comment


        #78
        Re: leds try een led kweekverslag

        Dit is het eind resultaat.
        De fotos zijn niet zo duidelijk. Ik zal snel betere proberen te maken en posten.
        Het eindresultaat is geworden 56 gram. Dit is 8 gram per plantje.
        ik moet erbij zeggen dat de planten nauwelijks doorgewortelde stekken waren die direct onder 12/12 zijn gegaan.
        Het resultaat is dus 56/150= 0,37 gram per watt.

        Mijn observatie is, dat de opbrengst bij een normale gang van zaken dubbel zou zijn.
        Ik redeneer dan als volgt. Omdat ik 6 stuks 11 liter potten tegen elkaar geschoven heb en er in elke pot maar 1 betrekkelijk klein plantje stond is het realitisch te stellen dat eigenlijk maar de helft van het kweek oppervlakte door planten is bezet.
        Je zou van dit soort planten heel gemakkelijk 2 stuks in een elf liter pot kunnen zetten. De opbrengst zou dan dubbel kunnen zijn.

        Misschien zijn er onder jullie wel mensen die vraag tekens zetten bij bovenstaande redenatie. Ik denk echter dat ik ervaren genoeg ben om te kunnen stellen dat de redenatie klopt.
        De som zou er dan als volgt uit zien: 112/150= 0,75 gram per watt.
        Heel acceptabel lijkt mij. (Voor het gemak vergeten we even dat de planten er 10 dagen langer over gedaan hebben

        Ik weet dat hier iedereen minstens 1 gram per watt haalt met hps (lol), toch vind ik het niet slecht.
        Al met al kunnen we concluderen: Led is er nog lang niet, maareindresultaat led 024.jpg het komt eraan!
        De ontwikkelingen gaan snel en voor je het weet is het zover, zij hij terwijl dat ie met zijn smartphone bij bol.com een i pad bestelde.

        eindresultaat led 011.jpgWat de kwaliteit betreft: stinkt als skunk, vet als spek, rookt als een Cohiba een en stoned als een coffeeshop wietje van 9 euro de gram.
        Ik zal later nog eens een stukje over de technische kant van het verhaal schrijven.
         

        Comment


          #79
          Re: leds try een led kweekverslag

          @samhowdee, en hoe hoog had je de lampen boven de planten hangen?

          Comment


            #80
            Re: leds try een led kweekverslag

            bedankd voor je eerlijke verslag.volgende keer wat meer stekken zetten,en de potjes wat kleiner.

            Comment


              #81
              Re: leds try een led kweekverslag

              @ tumble trimmert: je hebt gelijk, meer stekken, kleinere potjes, dat doe ik volgende keer.
              @ hindu kush : 30 tot 40 cm

              Comment


                #82
                Re: leds try een led kweekverslag

                @Samhowdee, en als je de lamp de volgende keer tussen de 15 en 20 centimeter boven de planten hangt? Als het goed is verlicht je dan een cirkel met een diameter van 60 centimter, oftwewel een oppervlak van 0.3m2 optimaal. Als je de planten in 4 liter potten hebt staan kun je al snel 12 planten neerzetten (4x4=16, minus de planten op de hoeken om een circel te vormen). Ze krijgen dan gemiddeld 300 micromol/m2/s in plaats van gemiddeld 150 micromol/m2/s als je de lamp op 40 centimeter hebt hangen.

                Ik ben zelf ook begonnen met een LED kweek experiment, alleen kweek ik nu eerst vanuit zaad. Ze zijn net begonnen te kiemen dus over een weekie of zo zal ik de eerste fotos tonen.

                Ik heb trouwens een 50 Watt LED kweeklamp met 5 verschillende LEDs; rood (660nm), blauw (465nm), oranje (610nm), UVA (320-440nm) en IR (850nm). Ik heb de lamp op 10cm boven de plantjes hangen omdat ik dan een cirkel met een diamter van 30cm optimaal verlicht met gemiddeld 300 micromol/m2/s.

                Ik ben benieuwd.

                Comment


                  #83
                  Re: leds try een led kweekverslag

                  bedankt voor je info.
                  volgens mij komt het wel goed met jouw project.
                  ik zal idd de volgende keer de lamp wat minder hoog hangen

                  Comment

                  Bezig...
                  X