Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scrog in Homelab 80L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nee, geen externe factoren. Er is niks veranderd buiten het feit dat ik gestopt ben met cannabis. Op twee weken tijd dan nog. Ik werd heel snel ongemakkelijk en had het gevoel dat ik dan snel naar buiten moest. Begon dan te zweten ook. Iets waar ik nooit last van gehad heb en dat werd de laatste weken erger en erger. Gewoon daar dan al aan denken maakte mij ongemakkelijk. En dat is nu terug weg.

    Heb nog veel meer staan dan wat er in die dp nu staat. 20 soorten tomaten, pepers, paprika's en nog nen hoop bloemen. En dan moeten er nog een 300 tal knollen de grond in en anderhalve kg patatten

    Comment


    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Dahlia's oa. Heb er nu een stuk of 100 denk ik, Had er nog van vorige jaren en nog wat bijgekocht. En ander zomerbloemen. Die aardappelen zijn al gereed rond juli ze. Een 100 dagen nadat je ze plant heb je er. Ge moet die groene vingers ergens halen

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      eerste jaar van ik dat ik nu aardappelen ga proberen heb gewone staan en rouge de flander dat zijn zoete rode aardappelen ... heb nieuwe serre opgezet zal eens wat foto's posten op mijn topic heb vandaag er tomaten in gezet coeur de boeuf en roma tros tomaten gewone krop sla 6x en krop rode sla 6x en 6x savooi kool 2xpaprika oraje punt paprika en gele paprika en een komkommerplant opeet bare bloemen en nieuwe kruiden tuin gemaakt afgeschermd voor het konijn die alle dagen los loopt want die eet alles op dat hij tegen komt en morgen komen er nog klein beetje aardappelen bij op de weinig plaats ik nog over heb de overige aardappelen gaan we in zakken doen . want moet nog plaats houden voor 6 x11l potten voor mijn buiten plantes dit jaar beginnen met gorilla glue

    1. - 2 puntpaprika's
    2. - 150 g volkorenrijst
    3. - 1/2 komkommer
    4. - 1 gele paprika, fijngesnipperd
    5. - 1 oranje paprika, fijngesnipperd
    6. - verse groene kruiden zoals peterselie, munt, basilicum
    7. - 1 el kurkuma
    8. - 2 el gedroogde paprika
    9. - 1 bolletje mozzarella

    Bereiding
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


      Hey beowulf, als je die plantjes voorgroeit in je kast op hoeveel uur licht doe je dit? Gaan bv tomaten geen shok krijgen als je van 18u naar buiten +-15 uur gaat? Ânders zet ik ook al een paar klaar, buiten vriest het snachts nog dus daar gaat nog niet... zelfs niet in serre
      1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

      Comment


      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        mijn tomaten staan al buiten in de serre al 1 week en ze doen het goed

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Mijn tomaten liggen in de koelkast !!

      Die staan gewoon op 12/12. Als ze groot genoeg zijn om uit te planten gaan ze de veranda in. Die kast dient enkel om ze een zetje te geven de eerste 2-3 weken. Als ze wat weinig licht krijgen dan groeien ze gewoon wat trager, strekken doen ze niet echt zoals wiet. Heb de cobs ook fel gedimd, denk niet dat ze op meer dan 70-80 watt draaien in totaal.


      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Dikke bud beo, nice!

      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        wat een cola op de foto dammmm

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Thanks en wacht nog een paar dagen, heb er nog 1 die een pak dikker is dan dat En dat zijn er dan die getopt zijn.

      Normaal was deze ice van female seeds voor de vuilbak. Was de mongool die na de eerste node stopte, maar uiteindelijk toch nog zich vertakte na een week of 3. Heb hem laten staan en later gewisseld wegens bladproblemen van een andere plant. Heb het mij niet beklaagd. Ondertussen geen gram wiet meer aangeraakt. Denk dat dit men laatste kweek was. Kan zijn dat ik men gavita nog te koop aanbied, die werd toch niet meer gebruikt. De rest kan dienen voor men pepers in te kweken in het voorjaar. En de 3070 kan ingebouwd worden in men terrasoverkapping.
      Of mss rommel ik nog wat met zaden buiten, heb er van LR2 gewonnen en er liggen er hier nog wel een hoop andere... Of alles gaat de kast in voor het geval er ooit legaal verkocht mag worden Wie weet, wiet weet.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.

      Comment


      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        wat een toppen man echte cola's
        ga je stoppen met binnen kweken mss
        als je zaden hebt dat je weg doet mag je me altijd pm sturen met wat je hebt liggen + prijs

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        knappe buds Beo!
        Dus je gaat voorgoed afscheid nemen van het wiet /kweken en roken?

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Nooit gerookt, enkel gevaped. We zien wel wat het geeft, voorlopig geen zin meer in. Voorgoed mee stoppen zal het niet zijn, maar fel minderen wel.

      Nee, das een liter fles. Zaden kan ik niet weg doen, ze zijn niet in de koelkast bewaard en ik heb geen idee wat er nog gaat kiemen. Sommigen liggen hier al drie jaar. Wel droog in de kelder, maar ideaal is het niet.

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        Knappe resultaten!

        Nog even een vraag, ik heb nu voor het eerst sinds lange tijd nog eens een basic setje van Plagron gekocht.
        Roots, groei en bloei en Green Sensation. Maar ik heb hier ook nog een oud flesje PK 13/14 staan.

        Ik dacht dat ik deze steeds een keer of 3 gaf, tijdens de eerste weken van de effectieve bloei. Klopt dit of doe je dit anders?
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          De een gebruikt het alleen in de 5 week bloei, anderen beginnen al in de 1 week minimaal om de bloei te pushen en gaan dan tot 5 ml per keer in de 6 week.

          Zou zeggen, kies 1 plantje voor elke week pk, dan weet je het.

        Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen pk 13-14 beschouwt als booster oid. Het is gewoon fosfor en kalium in een hoge dosis. Ik vind dat ideaal. In de bloei hebben ze duidelijk amper stikstof meer nodig, ik had nu planten die groen bleven en in de bloei 1 of 2 keer wat fishmix hebben gekregen en mss nog 2 of 3 keer groeivoeding. Voor de rest enkel de pk. Dus op al die weken was dat genoeg. Als je dan bloeivoeding geeft met stikstof moet je niet vragen wat die vergeling elke keer is. Dat is dan 3-4 keer per week stikstof tegenover bij mij een keer of 5 op minimum 12 weken. Als ik terug kijk naar die laatste is die dan pas fanleaves beginnen leeg trekken rond begin april. Dan was ik de eerste al aan het oogsten. Deze is uit luiheid nog wat blijven staan, nog drie weken op puur water.

        Comment


          Ik zie het idd als een eventuele 'boost' tijdens de eerste weken van de bloei. De stikstof waarde van Terra Bloom heb ik eigenlijk nog niet bekeken. Maar waarom dan een aparte bloei voeding als deze ook stikstof bevat?

          Of is het de bedoeling deze direct te gebruiken na omschakeling op 12/12, en dit nadien te vervangen door enkel pk 13/14 of Green Sensation ?

          Afgelopen kweken met Dutch Pro gewerkt, en nu heb ik geen idee meer hoe ik het vroeger met Plagron deed
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            Mogelijk ja. Ik heb nog maar 1 keer bladproblemen gehad door voeding en dat was met de plagron biologische lijn. Die alga bloom heeft een serieus rare npk waarde voor bloeivoeding te zijn, heb er nog een liter van staan die ik buiten aan de tomaten ofzo ga geven. Wat hier altijd perfect gewerkt heeft is pk 13-14 na overschakeling op 12/12. Beginnen met een paar druppels tot max 1ml op 1 liter. En tussendoor max 1 keer per week nog wat groeivoeding. In week 6-7-8 echte bloei wat green sensation (keer of 2 per week) en klaar. Max 3 voerbeurten per week in totaal. En die green sensation daar heb ik eigenlijk zelfs geen schrik van om dat tot vlak voor oogst mee te geven, tot zo'n drie dagen voor oogst. En dat is dan de moment dat je ineens op 24 uur foxtails ziet.

            Comment


              Net even opgezocht, NPK van Terra grow is 3-2-3 en NPK van Terra Bloom is 2-2-4
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Ja, dat zijn dus in mijn ogen absurde waardes.

              Dan moeten toch alle personen die het schema aanhouden dezelfde problemen vertonen? Dringend tijd dat ik eens wat verslagjes met Plagron ha doorbladeren...
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                Voila, alles is droog. Was al een tijdje zo, maar geen tijd/zin om het van de draad te plukken. Er staat nog wel wat fluff in de potten, op een 100 watt. Had niet de volledige planten geknipt, achteraf bekeken had ik ze beter wat feller gediefd, maja. Maakt niet zoveel uit. Die cobs gaan straks ook uit, wat er nog staat daar maak ik wel hash van of boter. Had men paprika's in de tent gezet, maar die gaan naar buiten nu. Alles tesamen komt het dan op 648 gram droog en voorlopig zo'n 10 gram bubble hash. Komt het op een kleine anderhalve gram per watt. Die dikke ice gaf dus idd het meest, een 87 gram in totaal. Voor een plant die minder ruimte in beslag nam dan de rest en in de hoek van de tent stond... Een mongooltje gehouden als reserve. Doe dat x12 en je zit op 2,3 gram per watt Dus die 2 gram is sowieso haalbaar, moet het gewoon nog is bewijzen. Had er nu nog twee die 80 gram haalden, maar dan een plant of 4 die ik mss toch te vroeg geoogst heb. Da's nu te laat natuurlijk.
                Al weet ik niet of ik nog een ronde afwerk. Gisteren nog is een ballonnetje gevuld, het zegt mij dus niks meer. Halfweg lag ik al te pitten. Al wil ik het wel nog is voor de leut proberen, mss op 1 rail op 220 watt en dan 1 soort. Ik zet nu 10 soorten door elkaar, dat maakt het er ni makkelijker op. Dat zien we dan wel komende winter.

                Comment


                • smoker2002
                  smoker2002 commented
                  Editing a comment
                  mooi gewicht behaald @beo hoop dak ook eens zo een gewicht haal

                • beowulf
                  beowulf commented
                  Editing a comment
                  Moeilijk is het niet in ieder geval. Gewoon wat groene vingers kweken. Lukte mij ook alleen maar sinds ik ben overgeschakeld op led. Met hps de laatste rondes ook al wel 1 op 1, maar dat is toch een stuk moeilijker.
              Bezig...
              X