Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 5x PowerPlant door een noob

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek: 5x PowerPlant door een noob

    Korting op 420shop
    Na jaren te flirten met het idee om een eigen kweek te doen heb ik nu toch maar de knoop doorgehakt en de aanschaf gedaan. Ik heb totaal geen ervaring met het onderhouden van planten, derhalve ga ik er ook vanuit dat de opbrengst van de eerste oogst nul gram zal zijn.
    • Zaden: 5x PowerPlant gefeminiseerd
    • Grond: Perlon Growmix
    • Voeding: Perlon Growbox terra
    Bovenstaande artikelen komen voornamelijk bij Greensell vandaan. Complimenten naar hun voor de discrete verpakking en duidelijke communicatie. Nadat ik alles binnen kreeg viel het me op dat er geen ventilator bij zat, deze heb ik nabesteld op Bol.com, ik vraag me echter af of de luchtstroom voldoende is om de beestjes weg te houden, daarbij zwenkt deze ook niet,

    Qua zaden is de keuze gevallen op PP omdat die volgens het forum een goede tolerantie hebben tegen onkunde.

    Het was als leek nog best wel een klus om alles op te zetten, tip voor de volgende keer is om eerst de luchtslang deels te monteren op de afzuiging en filter in plaats van boven je macht werken. De zaden had ik al laten kiemen en zijn dus klaar om de grond in te gaan. De potten heb ik gevuld voor 80-90% en daarna een gaatje in de grond geprikt om de zaden in te doen, hierna wat losse aarde er overheen gedaan en iets van 10mL water gepipeteerd. De komende twee dagen ben ik niet thuis dus heb ik meteen de lamp aangezet, mochten de eerste lobbladen opkomen.

    De lamp heb ik trouwens op 1/10e van het vermogen in centimeters opgehangen, 60cm dus in mijn geval.