Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 5x PowerPlant door een noob

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek: 5x PowerPlant door een noob

    Korting op 420shop
    Na jaren te flirten met het idee om een eigen kweek te doen heb ik nu toch maar de knoop doorgehakt en de aanschaf gedaan. Ik heb totaal geen ervaring met het onderhouden van planten, derhalve ga ik er ook vanuit dat de opbrengst van de eerste oogst nul gram zal zijn.
    • Zaden: 5x PowerPlant gefeminiseerd
    • Grond: Perlon Growmix
    • Voeding: Perlon Growbox terra
    Bovenstaande artikelen komen voornamelijk bij Greensell vandaan. Complimenten naar hun voor de discrete verpakking en duidelijke communicatie. Nadat ik alles binnen kreeg viel het me op dat er geen ventilator bij zat, deze heb ik nabesteld op Bol.com, ik vraag me echter af of de luchtstroom voldoende is om de beestjes weg te houden, daarbij zwenkt deze ook niet,

    Qua zaden is de keuze gevallen op PP omdat die volgens het forum een goede tolerantie hebben tegen onkunde.

    Het was als leek nog best wel een klus om alles op te zetten, tip voor de volgende keer is om eerst de luchtslang deels te monteren op de afzuiging en filter in plaats van boven je macht werken. De zaden had ik al laten kiemen en zijn dus klaar om de grond in te gaan. De potten heb ik gevuld voor 80-90% en daarna een gaatje in de grond geprikt om de zaden in te doen, hierna wat losse aarde er overheen gedaan en iets van 10mL water gepipeteerd. De komende twee dagen ben ik niet thuis dus heb ik meteen de lamp aangezet, mochten de eerste lobbladen opkomen.

    De lamp heb ik trouwens op 1/10e van het vermogen in centimeters opgehangen, 60cm dus in mijn geval.

    Oh ja, bij de bestelling heb ik een thermo/hygrometer gekregen, mettertijd wil ik proberen om met een Arduino een soort logging te maken van alle variabelen die te pas komen. Er zijn al zat kant-en-klare oplossingen te vinden maar het lijkt me een uitdaging om het zelf te maken.

    Will keep you updated!



    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

    #2
    succes,,ik kijk mee,,

    en een zwenkende ventilator kan alleen maar stuk gaan,,vaak is het gemaakt van plastic dat mechanisme.
    Zeg maar zo, Keep It Simple

    Comment


      #3
      Je kan die lumii toch dimmen? Nu 600 watt gebruiken is overkill. Als je de komende dagen niet thuis bent doe je beter de lamp uit, of je zet ze ergens buiten de tent. De bovenste laag gaat in geen tijd uitdrogen en je zaden ook.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
        Je kan die lumii toch dimmen? Nu 600 watt gebruiken is overkill. Als je de komende dagen niet thuis bent doe je beter de lamp uit, of je zet ze ergens buiten de tent. De bovenste laag gaat in geen tijd uitdrogen en je zaden ook.
        Bedankt voor de tip! Heb de lamp uitgezet tot ik terug ben.
        "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

        Comment


          #5
          Even een update, gisteren de eerste steel met lobblaadjes gezien bij 3 van de 5 planten, twee bakken lopen dus achter. Hopen dat dat goed komt! Lampen op staan nu op 18/4. Ik had wat problemen met de luchtvochtigheid op peil te houden, daarom een natte handdoek in de tent opgehangen. vochtigheid is nu van 30 naar 47 dus dat moet goed komen. De planten geef ik dagelijks nog steeds 10ml water.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

          Comment


            #6
            Een van de gekiemde zaadjes hebben het niet overleefd en de overige zijn aardig wezen strekken. De allerslechtste ziet er niet best uit
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Stokjes weghalen en meer aarde in de pot, tot aan de lobblaadjes. Is de strek ook opgelost. Hoeveel water krijgen ze ? 10 Ml lijkt mij wat weinig.

            • smoker2002
              smoker2002 commented
              Editing a comment
              als het zo gaat strekken is het licht aan het zoeken zo je lamp lager hangen als ze nu op 60 staat zet maar lager op 40 cm of zo

            #7
            Stokjes weghalen en meer aarde in de pot, tot aan de lobblaadjes. Is de strek ook opgelost. Hoeveel water krijgen ze ? 10 Ml lijkt mij wat weinig.
            Nee inmiddels krijgen ze 250ml en ik geef ze om de dag. De drie plantjes zijn ingegraven, de 4e heeft het helaas niet gered

            als het zo gaat strekken is het licht aan het zoeken zo je lamp lager hangen als ze nu op 60 staat zet maar lager op 40 cm of zo
            Check! Lamp is inmiddels verlaagd. Tip voor de volgende keer om de lamp in het begin wat lager dan 1/10e van het wattage te hangen.

            "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

            Comment


              #8
              Even een statusupdate: de overige drie zien er goed uit! Bij 2 van de 3 krullen de bladeren ietsje op, de fan die er op stond te blazen een andere richting gegeven. Maar even kijken hoe ze zich gedragen.
              "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

              Comment


                #9
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                Comment


                  #10
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                  Comment


                    #11
                    Goedemiddag,

                    Volgens mij komen die opstaande gekartelde blaadjes komt door een te hoge temperatuur.

                    mvg

                    Comment


                      #12
                      Hoezo heb je de lamp 18/4?

                      18/6 gebruiken we meestal.

                      Comment


                      • lightitup420
                        lightitup420 commented
                        Editing a comment
                        18/4 kan niet dus zal die wel verkeerd neer hebben gezet of hij heeft m op 20/4

                      #13
                      18/4 kan wel maar dan verschuift de tijd elke dag 2 uur.

                      denk idd iets van 20/4 komt wel goed

                      Comment


                        #14
                        Dat moet natuurlijk 18/6 zijn ....

                        Blij dat jullie opletten! Niet alleen leer ik hier kweken maar ook hoeveel uren er in een dag zitten.
                        "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                        Comment


                          #15
                          Even een statusupdate, met de koude temperaturen buiten is het binnenhuis veel beter te regelen. De plant rechtsachter op de foto groeit alsof hij is getopt maar dat is niet het geval. Heeft iemand daar een verklaring voor? Hij blijft ook iets achter ten opzichte van de andere planten maar hij groeit wel. De planten geef ik totaal vier liter water per twee dagen en qua voeding geef ik precies de helft van wat het schema aanbeveelt.

                          Over voeding gesproken, Ik heb nou wortelsimulator, groeistimulator, bloeistimulator, Pure zym en green sensation en nou vraag ik me af of die laatste twee echt iets toevoegen als ik ze ga gebruiken of dat het meer een kwaksalversmiddel is?

                          9aec4b45-5185-45b9-9ad3-aac83745005f.jpg
                          "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                          Comment

                          Bezig...
                          X