Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 5x PowerPlant door een noob

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    ze mogen nog wel even staan hoor ! zo staan ze nu bij mij , weekje later gestart
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • StanLee
      StanLee commented
      Editing a comment
      Dat ziet er goed uit! Geen growreport? Zou je graag volgen. Naar welke soort kijk ik?

    • philly
      philly commented
      Editing a comment
      jah inderdaad, knap; ben ook wel benieuwd naar soort/verslag

    #62
    Dit is de zelfde soort als dat jij hebt staan StanLee , was even te laat om een kweekverslag te starten.

    Comment


      #63
      Zal even een nieuw verslag starten , ik heb gister " critical Orange punch " ontkiemt

      Comment


        #64
        nieuw verslag gestart..... critical orange punch

        Comment


          #65
          Ik begin me toch een beetje zorgen te maken over de plantjes, sommige bladeren hebben geelverkleuring, ben nu een paar dagen drastisch verminderd met het geven van voeding maar de geelverkleuring gaat gewoon door bij andere bladeren.

          Kan het zo zijn dat omdat ik ben begonnen met het aanzuren van het voedingswater, de planten ineens de hele buffer aan voeding in het aarde verstookt? Is het verstandig om de aarde te spoelen?

          bba1b10b-e55d-423e-9d9c-1fdc717cc2d5.jpg
          "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ze staan zelfs pas 5 weken op 12/12 dus ze moeten nog minstens een maand, waarschijnlijk nog iets langer.

            Zeker nog niet oogsten dus.

            — dat minder voeding geven als ze geel worden vat ik ook niet helemaal. Ze worden niet geel van teveel voeding —


            /edit\
            Oow
            Ik wilde op het bericht hieronder reageren.
            Bijna gelukt.

          #66
          Blaadjes worden van nature geel op het einde vd bloei, alle energie gaat dan naar de toppen. De randen verkleuren dus zou zeker geen voeding meer geven. Flushen en oogsten naar mijn bescheiden mening (geen expert).

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Is nog te vroeg, staan pas 5 weken in de bloei als ik het goed heb begrepen.

          #67
          Statusupdate, het is inmiddels al een tijdje geleden dat ik dat heb gedaan. Het overgrote deel staat er wel redelijk bij, een plant is een beetje gelig en onderontwikkeld, het valt me op dat het ook een tak is van die bewuste plant die het wat minder doet. De trichromen zijn nu nog clear dus ik verwacht nog 3 weken nodig te hebben.

          22cd9729-c51f-4129-9203-f876fdb72971.jpg
          Attached Files
          "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

          Comment


            #68

            Comment


              #69
              hoef ik me geen zorgen te maken over de plant met gele bladeren? de topjes zijn ook erg klein ....

              Met de volgende kweek ga ik voor 9 potten en dan ga ik ook wat minder toppen, denk ik. ben wel drastisch bezig geweest in de groeifase.

              "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

              Comment


                #70
                Hoogst wsl te droog gestaan. Dat is wat ik vorige ronde voor had.

                Comment


                  #71
                  Ah dat zou kunnen, was een periode van huis en ondanks ik m'n buffertank goed had gevuld was hij leeg dat ik weer thuis was, de bladeren waren ook allemaal verschrompeld.
                  "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                  Comment


                  • philly
                    philly commented
                    Editing a comment
                    mja das natuurlijk niet zo gezond he, soit he zal zeker wat rookbaars er vanaf kunnen halen!

                  #72
                  Ik had mijn scrogrek op 30cm vanaf de bovenkant van de pot gehangen maar ik had hem beter wat hoger kunnen doen voor twee redenen.

                  1: De takken zijn een stuk minder buigbaar met zo een krappe hoek.
                  2: Bepaalde toppen zijn nu te zwaar en vallen om door het gewicht

                  Puntje 2 is een luxeprobleem
                  "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                  Comment


                    #73
                    Dat loopt nog aardig uit. Zo te zien gaan ze het inderdaad nog wel een tijdje uithouden.
                    En daar heb je 600W HPS boven, op 60-70cm?
                    Frappant dat ze zo traag gaan he ..?

                    Ik heb net 2x het hele verslag doorgelezen maar ik kan ook geen duidelijke oorzaak zien.
                    Misschien te weinig wortelruimte? Ik zag dat de grond een flink eind onder de rand zit.
                    Bij 18L potten is 6cm onder de rand al zo'n 5L grond wat je mist.

                    Mjah, geen paniek, ze komen er wel
                    Tis toch een magistrale kweek zo voor de eerste keer.
                    Mijn eerste kweekpoging was een stuk minder

                    Die krappe hoek heb je altijd met scrog, omdat je de tak die boven het gaas groeit plat gaat binden.
                    Bij stugge planten moet je de stengel even knijpen/masseren tot die wat soepeler wordt en dan leg je zo zo plat.

                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #74
                      Inderdaad 600w HPS op 70cm! Dat met de aarde ga ik volgende keer ook beter doen. Als ik ga oogsten ben ik ook echt benieuwd naar hoe de wortelen (wortels?) ontwikkeld zijn van de plant ....

                      Bij stugge planten moet je de stengel even knijpen/masseren tot die wat soepeler wordt en dan leg je zo zo plat.
                      Goeie tip, daar ga ik wat mee doen.

                      De plantjes hebben ook best wel wat te verduren gehad, gebrek aan water, grote temperatuurschommelingen. Zou het kunnen dat stress de groei en bloei beinvloed? Ik weet dat ze herma kunnen worden van stress maar zijn er ook andere nadelige gevolgen?
                      "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                      Comment


                        #75
                        Weinig te melden, trichromen zijn nog steeds glashelder. Ik heb een nieuwe emmer voeding aangemaakt, als die leeg is ga ik weer kijken hoe de boel erbij staat.
                        "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                        Comment

                        Bezig...
                        X