Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BackYardPlant probeert eens in de buurt van normaal te doen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    BackYardPlant probeert eens in de buurt van normaal te doen

    Korting op 420shop
    20181120_143715.jpg
    20181120_193356.jpg

    20181120_193613.jpg

    EDIT: het is dus die kapotte zak potgrond, koeienmest, klei, rest van de potgrond.

    Last edited by BackYardPlant; 21 November 2018, 11:06.

    #2
    OKE wat zijn die plaatjes dan

    Leuke copy paste dit

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als je je post edit, en dubbelklikt op zo'n plaatje, opent een nieuw windowtje met de eigenschappen van het plaatje.
      Daarbij kun je ook de grootte wijzigen

      4 planten met 20 toppen?
      Een scrog zou wel wat voor je zijn, dan heb je meer dan 20 goeie toppen van 1 plant.
      Anyways, ik ben benieuwd wat die aarde gaat doen.
      Al die takjes en wortels een half jaar laten liggen is prima, alleen sommige dingen die je er dan weer bij gooit, idunno man..
      Mgoed, misschien werkt het.
      Succes!

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Als ik op edit klik verdwijnen de plaatjes weer... ik kan ze tijdens edditen niet vinden maar ze staan er wel als ik op annuleren klik... Als in, zichtbaar. Maar bij Edit staan ze niet tussen de tekst.
      EDIT: heb gewoon heel veel op backspace geklikt, dat hielp.


      5 planten met 20, 4 met 16, 4 takken (de 1e node eraf gedieft, node 2 en 3 blijven, de 4e word eraf getopt) per plant en die goed dieven.

      Scrog heb ik nu een paar gedaan, is leuk, maar heb er voor mijzelf geen handige manier in kunnen vinden, niet voor een hok van 1.20 x 1.20 wat enkel aan de voorkant open kan..
      Ga deze keer voor de boel een beetje omlaag trekken met touw zoals ik buiten doe/heb gedaan, kijken wat ik daar weer van leer.


      Ben vooral bang dat ik met voedingstekorten ga komen, de klei is meer als extra buffer en als 2e grondlaag voor de wormen, de koeienmest is nieuw organisch materiaal omdat ik niet alle takken, slechts enkel de kleintjes, aan de bodem had toegevoegd en er in theorie dus minder voeding in zou moeten zitten. De kalk is i.v.m. het zeer waarschijnlijk zuurder worden van de bodem, het was echter een klein handje langzaam vrijkomende korrels dus niet gelijk een hele laag o.i.d.
      Hopelijk dat met deze uitleg je er wat minder over twijfelt

      We gaan er gewoon weer lekker voor

      EDIT EDIT: Ah ja de as en pistache en shiitake pluggen enzo bedoel je waarschijnlijk vooral..
      Ja nee ik geef je volledig gelijk is ook een beetje gek maar wie niet waagt wie niet wint
      Last edited by BackYardPlant; 21 November 2018, 11:27.

    #3
    Huh? En nu?

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      hebben we er een nieuw kweekverslag bij waar ik momenteel de foto's voor aan het bewerken ben

    #4
    had dan gewoon growshop aarde gekocht en flesje bio bloei en groei voorkomt een hoop narigheid
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    #5
    LA Amnesia weer zo een potente Amerikaanse strain -Chong's choice hehe dat moet wel goed wezen. Nou, op naar de zaadloze toppen dan.
    Succes!
    Ad usum proprium!

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Moet goedkomen

      Heb er vertrouwen in, dit keer meer dan anders, doordat ik nu eens "Serieus" probeer te doen.

      Althans, het lijkt op serieus proberen.

    #6
    Pistas schilletjes serieus ow BJ toch
    God was never on your side..

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Het voelt enorm zonde om ze weg te gooien, volgensmij zitten er best veel voedingswaardes in of iets dergelijks, het voelt gewoon verkeerd om ze bij het vuil te doen.

    #7
    met grote potten en shop aarde en bio voeding en een weegschaal kan iedereen kweken,als de temperatuur in de kast of kweekruimte goed is.Maarja ga maar weer aan modderen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Als men fatsoenlijk netjes water kan geven is dat inderdaad prima te doen

      Ik ben een sukkel die aan volle grond gewend is en absoluut niet voorzichtig water kan geven, in een 11L pot is het gewoon een gegeven garantie dat ik de kweek ga verneuken, dat de aarde gaat dichtslaan wat tot tekorten zal leiden en aan het einde m'n planten geel zien terwijl ze de gehele groei er netjes uit zagen. Is me elke kweek in pot overkomen namelijk. Kan ze in pot gewoon niet mooi groen houden, en met Bio is het moeilijk om nog goed bij te sturen als je verkeerd zit.

      De vorige ronde in die grote bak is de eerste mooie succesvolle geweest waar ze tot het einde groen bleven, Had toppen van meer dan 20 gram er tussen zitten.

      Ik begrijp volledig dat je zegt met een kleine pot en minimale hoeveelheid aarde kan het, Maar ik wil het mezelf graag zo makkelijk mogelijk maken, zonder daar bijna 100 euro voor neer te leggen, deze methode heeft zich aan mijzelf bewezen als de beste voor mij.

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Ik zeg absoluut niet "Kom iedereen, ga dit na doen!!
      Ik zeg enkel, voor mij is dit de goede manier, omdat de normale gebruikelijke manier gewoon absoluut niet werkt voor mij, na meerdere pogingen.

    #8
    Overigens op deze manier kunnen de planten met elkaar communiceren en samen werken. Voorkomen dat ze elkaar in de weg zitten etc.

    Het gaat om levende wezens

    https://www.youtube.com/watch?v=gBGt5OeAQFk

    https://www.youtube.com/watch?v=Un2yBgIAxYs

    https://www.youtube.com/watch?v=i8YnvMpcrVINature just looks like Chaos, but there's a hidden energy of love behind everything.

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Vet, die filmpjes!

    #9

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Hopelijk gaan ze het goed in dat grond. Hier gaan ze ook niet zo hard moet ik zeggen, toevallig doe ik nu ook aan her- gebruikt grond. Een combi van oude lightmix met uni potgrond van de super. Was ook wat gretig met wateren niet zozeer in het begin maar na het verpotten in 6/h liter potten, stonden veel te nat en het duurde even voordat ze weer gingen groeien. Nu gaan ze ook niet echt hard, scheut ontwikkeling is slecht in vergelijking met de mars hydro dan. De verlichting nu cobs 3500k.
      Moet nu zsm het geslacht bepalen en dan verpotten naar 11l potten heb ik meer buffer, kan ik beter mee overweg. Zal later wat foto's posten kan ook wel wat hulp gebruiken bij het bepalen van het geslacht. Ook nieuw voor mij namelijk.
      Enne, waar blijven die foto's van jouw?

    #10
    Dankje grey!

    Ja ik hoop het ook! zou toch flink balen zijn als het ineens helemaal naar de knoppen gaat...

    in 11L zal je inderdaad al een stuk verder komen, ik kan wel helpen met herkennen van geslacht, maar zo heel moeilijk is dat niet hoor

    Foto'tjes staan hiero:

    20181121_162604.jpg

    20181125_235839.jpg

    20181125_235720.jpg


    20181129_235751.jpg

    20181129_235741.jpg

    20181129_235802.jpg

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Well high there! Die gaat hard zeg, de anderen doen het rustig aan. Dat aparte bladgroei heb ik ook op 3vd5 btw. Maak zo even een topic aan, ik denk dat ik uiteindelijk 1 dame er aan over houd, misschien wel beter eerst wat foto's te nemen alvorens ik ze weg doe.

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Done!

    #11
    Plaatjes van vandaag, niet veel te melden..

    20181204_000021.jpg

    20181204_000054.jpg

    20181204_000049.jpg

    20181204_000046.jpg

    Comment


      #12
      Mooi!
      ziet er gezond uit
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Dankjewel! Hopelijk blijft dat zo

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Sluit ik me helemaal bij aan!

      #13
      hehe, das wel durven zo random alles bij elkaar pleuren... Ben benieuwd wat je er van gaat maken; je hebt er alle vertrouwen in precies; plantjes zien er voorlopig kerngezond uit. Ik geef je het voordeel van de twijfel , ik volg je draadje!!

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        hahaha ach ja ik kan me niet voorstellen dat het echt veel kwaad kan..
        Wat kan er nou eigenlijk gebeuren? Als het echt te zuur word gooi ik er wel wat meer kalk bij..
        't is zo een flinke buffer dat ik me niet kan voorstellen dat het kan verbranden..
        Water kunnen ze altijd wel vinden, heb op het inwateren anderhalve week geleden na nog geen druppel gegeven (op vanmiddag na maar meer daarover als ik zo foto'tjes heb geschoten)
        dus verzuipen zal ik ze niet..
        Misschien wat schimmel? Maar moet maar net botrytis zijn wil het voor toprot gaan zorgen. Tuurlijk als dat eenmaal sporen los schiet heb ik een probleem, maar aan de andere kant mag ik toch hopen dat die plant toch een beetje schimmelbestendig is.. Zo niet wordt dat redelijk snel duidelijk en leer ik er weer wat van. Kan me niet voorstellen dat ik er van ga huilen.. Dus dan zit 't wel goed
        Leuk dat je komt volgen! Daar doen we het stiekem voor

      #14
      20181204_235809.jpg

      20181204_235749.jpg

      20181204_235755.jpg

      20181204_235743.jpg

      20181204_235809.jpg


      Attached Files

      Comment


        #15
        ha ha dit kan weleens een heel leuk verslag wordenhoop niet dat je stekje over een paar uur al gaat hangen,ik zou ze zelf in een kast zetten met tl erin in de woonkamer mits die lekker warm is.ook zou ik ze bij knippen ,want een stekje heeft niks aan groot blad,en ik zou ze in de zaai en stekgrond zetten,in een klein bekkertje of potje.Maar de moeder ziet er prachtig uit en bij het zien van de foto dacht ik gelijk,als die dame zo snel doorgroeit zou ik daar zelf met nog een week of 4 groei gewoon, voor een een plant kweek gaanze is in ieder geval al een soort van getopthou het groen en laat de foto,s blijven komen vind dit echt reuze leuk.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          Hoop het ook

          Neuh die bleven vrolijk overeind, zal later vandaag een nieuwe update plaatsen zodat je 't zelf ook kan zien!

          Heb ze inderdaad netjes bijgeknipt, snap dat dat op die foto niet zo goed zichtbaar is

          Ik wil zelf niet nog 4 weken moeten wachten, vandaar

          Komen er aan
      Bezig...
      X