Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek al een tijdje op weg (5 verschillende planten)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek al een tijdje op weg (5 verschillende planten)

    Korting op 420shop
    Na wat opstartproblemen met de juiste lamp en de luchtvochtigheid lijkt het nu allemaal redelijk goed te gaan...

    Om eens te kijken wat de verschillende planten doen, heb ik besloten om vijf verschillende planten te zetten. Geeft ook wat variatie in het roken.

    Ik heb gekozen voor de Green Gelato, Royal AK, Blue Mystic, White Widow en Royal Highness (allemaal van RQS).

    De planten zijn nu in de vierde week van de bloei, maar wat me opvalt is dat alleen de Royal Highness maar matig tot bloeien komt. De rest gaat redelijk goed, de BM en WW zijn een week later geplant, omdat ze door de eerste kou tijdens de opstart het leven lieten...

    Op de foto's zie je op de eerste foto de GG, de tweede foto is de RAK, de derde is de BM, de vierde de WW en de vijfde is de RH.

    Wat me verder opvalt is dat de RH hele lichtgroene bladeren heeft, iemand enig idee wat dat kan zijn?

    De BM had heel erg last van krullende bladeren bij de topjes, maar dat is na een paar keer toevoegen van duivenmest redelijk bijgetrokken...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

    #2
    als het blad lichtgroen is hebben ze honger
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      joremkrank Ik geef ze twee keer per dag ongeveer 0,3 liter water per plant + voeding... Waarbij ik minder dan de aagegeven hoeveelheid alga bloom geef, dit omdat ik de planten niet wil overvoeden.

      Misschien dat ik die ene plant dan wat meer moet geven ofzo, maar dat is wel lastig uitmeten op die kleine hoeveelheden water...
      Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

      Comment


        #4
        daarom kweken de meeste met stekken zodat ze dezelfde voedingsbehoeften hebben. maar veel soortjes is natuurlijk veel leukerbeetje moeite doen en het komt wel goed
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • gnaffel
          gnaffel commented
          Editing a comment
          Elke dag pizza eten is ook saai, toch?

        #5
        Mooi joh.

        De rest is al aant bloeien maar het duurt gewoon iets langer.
        Geen paniek, dat is heel normaal.

        Wat voor lamp heb je als ik vragen mag?

        Die lichte kleur kan idd komen door iets te weinig voeding.

        Zover ik kan zien gaat het goed en zou ik niet veel aan je schema gaan veranderen. Je zou evemtueel wat meer mogen voeden idd maar dat zei jorempje ook al
        Maar goed, beter te weinig dan teveel voeding.

        Ze zien er naar mijn mening lekker gezond uit.
        Ga zo door, dan heb je binnenkort een paar lekkere wietjes.

        succes he

        Comment


        • gnaffel
          gnaffel commented
          Editing a comment
          Kan ik dan wat meer voeding mengen dan aangegeven staat qua verhouding? is dat geen probleem?

          Ik zal morgen nog even een foto maken als het licht net uit is, zag een blad dat me wat zorgen baarde...

          Ze staan onder 2x 250 watt HPS lampen...

        • Sudoma
          Sudoma commented
          Editing a comment
          Zou ik niet doen. Wat ze aangeven is een maximum.

          Gewoon doorgaan zoals nu dan zit het wel snor.

          Geen paniek nu anders ga je het forceren en dan vraag je om problemen.

          ff niks doen en lekker genieten van je planten. Zo heel erg lichtgroen zijn ze niet dus geen zorgen. Je planten hebben genoeg reserves

          Dus moet je gewoon lekker normaal voeden zoals je al deed. Zo blijf je de bufferblaadjes toch wel weer vullen zodat de plant zichzelf niet gaat opeten.

          Die 2x 250w hps is iig al eens helenaal goed

          Relax en dont worry

        • gnaffel
          gnaffel commented
          Editing a comment
          Check, dan houd ik het zoals het is...

        #6
        Vierde week bloei zeg je, bedoel je daarmee de vierde week 12/12 ?
        De bloei begint 2 weken na omschakeling

        Ziet er goed uit!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • gnaffel
          gnaffel commented
          Editing a comment
          Euhm, het is de vierde week na omschakeling. Ik heb ze de eerste twee weken op 12/12 gezet en ben daarna overgegaan op 13/11, las dat er minimaal 10 uur donker moet zijn dus ben maar op het gemiddelde gaan zitten... Of is dat niet handig?

          Dus als we het dan bekijken zoals jij zegt, dan gaan ze na dit weekend de derde week echte bloei in...

          Word ik wel weer wat vrolijker van ook, hehehe...

          Thnx btw!
          Last edited by gnaffel; 22 November 2018, 21:28.

        #7
        De vijfde plant begint ook als een malle te bloeien overigens zag ik vandaag, dus gaat helemaal de goede kant op zo... Morgen ff weer wat nieuwe foto's...

        Volgende kweek zal ik van begin af aan foto's maken...

        Dit weekend een voorgroeikastje in elkaar knutselen van een oude koelkast... Scheelt weer een bak stroom, dan gaan ze de eerste 30 dagen onder een 125w lamp met een warmtematje eronder... Dan vanaf de 12/12 omzetting onder de HPS lampen...

        Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

        Comment


          #8
          Ben benieuwd naar de mooie fotos

          Het gaat idd heel goed.

          Comment


            #9
            Toch even een paar foto's eerst van wat blad dat er niet helemaal OK uit ziet, als jullie zeggen dat ik me verder nergens zorgen over hoef te maken dan geloof ik dat...

            Maar vond dit toch wel even de moeite om te posten. Foto's vanochtend genomen even snel, zodat ik dit nu even kan posten. Planten maak ik over een dik half uur weer even een foto van...

            Geeft het een tekort van iets aan? Ik wil over een paar weken niet voor verassingen komen te staan, zeker niet nu ze zo lekker bloeien!
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.
            Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

            Comment


              #10
              Te vroeg begonnen met bloeivoeing denk ik?
              Ze zijn niet mooi groen maar toch verbrande bladpuntjes.

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • gnaffel
                gnaffel commented
                Editing a comment
                Dat zou goed kunnen, ik ben meteen vanaf 12/12 met bloeivoeding begonnen. Heb inmiddels gelezen dat je daar beter nog mee kan wachten. Dat wist ik dus niet...

                Beetje groeivoeding erbij de komende tijd, om de dag wisselen met bloeivoeding is mijn idee op dit moment. Is dat wat?

              #11
              Ze doen het best goed, ben er erg blij mee zoals het gaat...

              Op de derde foto even een mooie top van de Royal AK, deze plant gaat echt als een komeet. Wat een toppen maakt die aan.

              Heb alle planten gefimmed overigens na de derde node... Maar dat leverde niet bij elke plant hetzelfde resultaat qua bouw, maar toch vind ik het een leuk resultaat bij alle planten.

              Zit te twijfelen over blad weghalen op een gegeven moment. Is dat nodig? En vanaf wanneer? Of zoveel mogelijk laten zitten?
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 6 photos.
              Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

              Comment


              • Sudoma
                Sudoma commented
                Editing a comment
                Bladeren weghalen vraag:

                Een blad is een zonnepaneel.
                Als je die weghaalt kan het zijn dat de planten te weinig licht kunnen omzetten naar energie om alle stoffen aan te maken.

                Ikzelf zeg nooit gezonde bladeren weghalen!

                Meestal geeft dit behoorlijk veel stress aangezien de plant denkt dat de energiebronnen weg zijn en deze opnieuw wil gaan aanmaken zodat ze weer genoeg licht kan omzetten in energie.

                Veel mensen halen de grote bladeren weg net voor de oogst en dat is oke.
                Als je te vroeg alles weghaalt komt je plant in de problemen en dat wil je juist vermijden als je een lekker wietje eraan over wilt houden.

                Als je het echt wilt doen, dan een paar dagen voor de oogst en niet eerder is mijn advies. Het is makkelijker met knippen/oogsten maar daar heb je het dan ook mee gehad.

              #12
              Ik persoonlijk zou ze/haar (die ene) eventjes helemaal niks te eten geven. Op z'n minst een weekje.
              Dorst lessen en laten vasten.

              Zo te zien is het dus helemaal geen gebrek aan voeding maar een overschot. (Gelukkig heb je fotos gepost)

              Stel je voor dat je nu meer voeding was gaan geven. Ojee moet er niet aan denken.

              Je planten/bladpuntjes geven ook aan dat ze te veel voeding hebben want die hebben gele puntjes, dat is een teken van hallo, ik heb mijn buikje vol. Alle planten van jou schreeuwen dat!



              Die ene plant wat die rare vlekjes heeft op het blad, welke soort is dat eigenlijk? Lijkt me een groot deel sativa?

              Voor de rest ziet het er toch gewoon heel mooi en gezond uit allemaal.

              ff voorzichtig met voeden joh. Jij kunt zelf ook niet "blijven" eten anders ga je braken, een plant gooit dan de bladeren met "teveel" eraf, zodat de aarde schoner wordt en nieuwe bladeren aangemaakt kunnen worden met een optimale buffergrootte, die dan weer voeding opnemen uit de aarde.
              Als je dus "blijft" voeden "of juist meer" zal de plant alles eraf gooien in de hoop te overleven maar dat gaat niet want jij blijft de aarde maar meer en meer voeding geven wat de plant dan fataal wordt.

              Het had al klik gezegt maar wou het toch nog ff kwijt aan je.



              Comment


              • gnaffel
                gnaffel commented
                Editing a comment
                De Royal AK is een 60% sativa / 40% indica, dat is de plant op de eerste foto met dat blad dat verschillend gekleurd is.

                De ander plant is de Royal Highness, die heeft alleen wat plekjes op het blad en dat is een ook 60% sativa / 40% indica plant...

                Dank voor de informatie!

              #13
              Wat het lastiger maakt is dat die verbrande bladpunten ook van drie weken geleden kunnen zijn, of eerder. Praktisch al mijn bladpunten zijn verbrand, ik weet dat ik dan net op de limiet zit. Maar als je dan een weekje niks voeding geeft is dat nog steeds het geval. Dus daarop voort gaan is ni altijd de juiste indicatie. Dat ze wat bleker zien ook niet. Niet alle planten worden donkergroen, dat zijn voornamelijk de indica genen. ik heb nu planten die gaan van donker groen tot licht groen en ben vrij zeker dat geen enkele daar een tekort aan stikstof heeft.

              Comment


              • gnaffel
                gnaffel commented
                Editing a comment
                Dat is dan ook weer duidelijk voor mij, maak ik me daar geen zorgen over...

              #14
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #15
                Ik denk dat ik de komende tijd even om de dag voeding ga geven, en dan na een week even kijk hoe de zaken ervoor staan. Heb namelijk het idee dat een tweetal planten een beetje stilstaan in het aanmaken van de toppen... Misschien dat er dan iets minder voeding in de bodem komt en er weer wat betere ontwikkeling komt.

                Er zit namelijk een wereld van verschil al in de toppen van de Royal AK en de Green Gelato, terwijl die toch vrij vlot achter elkaar begonnen te bloeien...
                Last edited by gnaffel; 24 November 2018, 19:21.
                Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

                Comment

                Bezig...
                X