Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweek met led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    fuck it hier nog een paar meer heb ik nie
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


      #32
      Die dode bladeren zien er eerder uit als overvoeding dan als ondervoeding, wat niet altijd komt door te veel voeding op dit moment, maar ook kan doordat ze door de overvoeding in een vroeger stadium sommige stoffen niet kunnen opnemen.
      Je zou eventueel eens kunnen proberen ze elke 3 waterbeurten alleen water te geven en even met een lange sateprikker je grond wat los te maken zodat er weer wat zuurstof bij kan en ze beter draineren.
      Prik hiervoor echt een 40-tal keren tot de bodem van je pot ,daarna pas water geven.
      Ik ga er vanuit dat je de royal mix van plagron bedoelt?
      Na zaai en stekgrond is alleen de lightmix van plagron (of andere merken ) geschikt voor jonge planten.
      Wanneer je niet kweekt met autoflowers mag je overpotten zo vaak je wil in de groei en is het verstandig om telkens je vorige medium te mixen met je nieuwe(sterker bemestte ) medium.
      Je moet wel even uit gaan zoeken wat het is,want die gele bladeren komen behoorlijk hoog.
      Wat staat er op je fles voeding als dosis?
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


      • kees49
        kees49 commented
        Editing a comment

      • misty
        misty commented
        Editing a comment
        wortelbeschadiging is alleen erg in de eerste paar weken, daarna kan het zelfs voordelig werken voor je planten, in de bloei(zoals deze) doe je dat alleen maar als je problemen ondervindt maar echt beschadigen lukt niet met een sateprikker hoor

      • kees49
        kees49 commented
        Editing a comment

      #33
      hey misty

      ik kweek inderdaat met royal mix. maar heb de zaadjes de eerste 2 weken in stekgrond gehad en daarna in een kuiltje van stekgrond in de royal mix gedaan.
      voeding hen ik pas ik geloof pas in week 4 of 5 gegeven.
      ik heb plagron terra voeding en die zeggen maximaal 5 ml per liter maar dat is veel te veel volgens mij.dus ik geef minder.
      kan het niet gebrek aan licht zijn??
      maar ja ze komen wel hoog.

      en kwa lucht zou ik toch goed moeten zitten met die k.u.t. air potten (die zijn echt niks)
      mischien is het ook een ph probleem. ik heb maar zo een een goedkoop ding, die ik wel elke maand eik met van dat poeder

      of overvoeding kan ook maar ik vind het vreemd dat sommige planten er heel licht bij staan en andere weer nie

      Comment


        #34
        Aha ok airpots,.. niks verkeerd mee volgens mij, maar dichtslaan van grond kan altijd.

        Persoonlijk kijk ik altijd hoe ze het doen op maximaal de helft (meestal in het begin een kwart) van de aanbevolen voeding en voer dit langzaam op wanneer de plant er om vraagt.
        probeer een keer mijn tips, werkt het niet loop je hoogstens een paar dagen extra vertraging op.

        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment


        • oberkappo
          oberkappo commented
          Editing a comment
          dat ik waar beetje prikken kan kan kwaad denk ik. ik had wel drie weken terug of zo een overwater probleempje. dat heeft ze ook geen goed gedaan natuurlijk. voor de rest(ik las het nog ff terug) heb ik pas na week 5 een beetje voeding gegeven.

        • misty
          misty commented
          Editing a comment
          volgens mij ben je een beetje stoned kappo, maar ik snap wat je bedoelt. Succes!

        • oberkappo
          oberkappo commented
          Editing a comment
          hahah damn , de eerste zin is echt te erg
          was idd best stoned gister

        #35
        maar is goed ik ga vanavond prikken en een paar beurten water geven.
        en ja het gele blad begon al na 4 weken ofzo. misschien toch de voeding in de royal mix die te veel was.
        ik dacht zelf namelijk eerst aan een stikstof tekort. maar ja ik ben ook maar een noop.

        bedankt voor de info megamisty

        Comment


        • oberkappo
          oberkappo commented
          Editing a comment
          oh nee, het is mega mindy toch.
          mijn fout. ik ben een beetje vlouw vandaag.het is nog vroeg

        • misty
          misty commented
          Editing a comment
          lol

        #36
        ik ga straks gaatjes prikken en zat te denken he. kan het zijn dat de grond ingeklonken is toen ik ze heb overwatert???
        rond die tijd zijn namelijk ook de problemen gekomen met de vergeling.
        zo maar een idee he.

        Comment


          #37
          Sorry, heeft even geduurd, had plotseling nachtdienst.

          Sowieso kan die vergeling van overbewatering komen,
          Voel jij met je vinger in je grond of het nodig is om water te geven?
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #38
            ja nu wel. ik heb een tensiometer, eentje maar.
            nu heb ik vierkante kweekpotten en air potten en nog 3 soorten planten
            nu ging ik na 3 weken groei of zo de tensio in de pot. maar met 2 verschillende potten en 3 andere soorten en 1 tensiometer kan het allen maar mis gaan.
            nu doe ik ze allemaal vingeren voor dat ik ze nat maak. en dat gaat veel beter.
            ik heb het gevoel dat de wortels zich aan de tensio kop hechten en alles leegzuigen. en daardoor slaat dat ding op hol.

            bij mijn volgende kweek doe ik 1 soort en allen vierkante potten. en ook geen royal mix meer
            ik denk dat dat dan beter gaat, hoop ik

            Comment


              #39
              Een van de grootste voordelen van kweken in aarde is dat je ze veel minder vaak water hoeft te geven , ik heb daar ooit een stuk over geschreven op het forum.
              In Misty's ABC vindt je deze info terug onder Water (hoeveel water moet ik geven)
              Je kunt daar ook nog veel meer info terugvinden die van belang is tijdens je kweekje, link staat onder bijna elk bericht van mij.

              De potten en soortjes zijn niet echt belangrijk ,ik heb op het moment ook verschillende soortjes en potten, de kunst is elke plant individueel te bekijken en
              de bewatering/voeding aan te passen aan de behoefte van die plant/soort. Je zal zien dat je er vanzelf handiger in wordt.




              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #40
                bedankt voor de info misty.
                hier heb ik wat aan.
                oefening baart kunst. is ook nog maar mijn 2 kweekje hoor en leer steeds meer bij hier. top site !

                Comment


                  #41
                  hier maar weer eens een update

                  de plantjes zijn nu in week 5 echte bloei. en zo al je ziet gaat het niet zo goed hier.
                  misty ik heb je raad opgevolgt en gaatjes geprikt... ook heb ik een week geen voeding gegeven.
                  maar ze worden steeds geler en nu ook paars...

                  ze moeten nog 5 a 6 weken en ik weet niet of ze dat halen zo
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 4 photos.

                  Comment


                    #42
                    Hoe vaak geef je ze water? en hoe veel?
                    Niet te droog laten worden maar ook zeker niet nat/nat.

                    Ga iig even voeden volgens schema,
                    En geef je ze extra P en K ?
                    ik denk nu met deze duidelijke foto's namelijk dat dat waarschijnlijk het gene is wat ze tekort komen.
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                    • misty
                      misty commented
                      Editing a comment
                      Wil ik er wel even aan toevoegen dat ook het overwateren nog altijd een optie is, dus leg eens precies uit wat je doet.
                      Hoeveel je voedt ,hoe vaak je water geeft en hoeveel dat dan is, til je je potten wel eens op, hoe warm is dag/nacht hoe hoog je luchtvochtigheid enz..

                    #43
                    dat ga uk vanavond doen....nu eerst ff werken

                    Comment


                      #44
                      hier nog ff wat extra info
                      ik geef om de dag water, halve liter per plant
                      voeding is plagron terra bloom ongeveer 3ml per liter en 1 ml green sansation per liter
                      luchtvochtigheid is 50/60 %

                      extra p/k zit toch in green sensation?

                      ik heb wat speurwerk gedaan en ben een paar keer tegengekomen dat het misschien een calicum/magnesium tekort kan zijn.
                      hebben planten die onder led groeien blijkbaar wel eens last van. ken je dat probleem?

                      ik heb op ieder geval voor de zekerheid canna mono calcium en magnesium besteld.
                      wie weet ??

                      maar ja ik ben ook nog maar een noop hierin.
                      alvast bedankt.

                      Comment


                      • zeitgeistmovement
                        zeitgeistmovement commented
                        Editing a comment
                        Ik geef een stuk meer. Hoe hoog zijn de planten? Gebruik je een tensiometer?

                      • oberkappo
                        oberkappo commented
                        Editing a comment
                        oh en mijn temparatur is 25c met licht aan en 18c uit

                      • misty
                        misty commented
                        Editing a comment
                        Regelmaat in water geven is wel goed, maar ze moeten het ook nodig hebben, zeker op grond kunnen ze gewoon te nat staan en nemen ze niets meer op.
                        Heb geen ervaring met calcium/magnesium tekort, ik geef dit al vanaf de eerste voeding mee op op 1/10 van de aanbevolen dosis, daarnaast is het in zeeland ook toegevoegd aan het kraanwater.
                        En ja, extra pk zit in green sensation dus dat hoef je niet bij te geven.
                        Last edited by misty; 12 February 2019, 13:52.

                      #45
                      ja ik heb maar 1 tensionmeter, maar ik gebruik mijn vinger vaker.

                      en ja hoe hoog zijn ze???? ik heb ze gescogt maar ik denk zo een 80 cm ongeveer.

                      en wat geef je een stuk meer?? water of voeding??

                      Comment


                      • misty
                        misty commented
                        Editing a comment
                        Ik denk dat hij water bedoelt, maar dat moet je echt niet gaan vergelijken,
                        het zijn jouw planten en jouw input/omgeving/potten/luchtvochtigheid/airflow/temperaturen enz, allemaal van invloed op hoeveel water ze moeten hebben.
                        Met die dag/ nacht temperaturen zou het echt wel kunnen dat je ze te veel geeft.
                        En wat je ook doet om het op te lossen, op grond duurt het altijd wat langer voor je resultaat ziet, voorlopig is het doel het niet erger te laten worden dan het is.
                        Ga maar weer een satestokje tevoorschijn halen en stop het in de grond tot helemaal aan de bodem, laat een uurtje zitten en ga dan kijken tot waar het stokje echt vochtig is, als dat dan de helft is wacht je nog een dag langer met water geven,als het hoger is geen water.
                    Bezig...
                    X