Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweek met led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61

    Comment


    • misty
      misty commented
      Editing a comment
      Ik begrijp je zorgen, krijg ook nog telkens een stuip als ik een heli boven mn hok zie.

      Zo lang je het niet te gek maakt gaan ze dat niet nakijken,
      als ze dat al zouden doen zou dat zijn omdat er om andere redenen verdenkingen zijn van kweken, en dan zouden ze dat kunnen gebruiken om hun verdenkingen hard te maken, maar zelfs dan denk ik niet dat een verhoging van 180 kwh indruk maakt.
      Zeker niet met dat enorme zeeaquarium
      https://www.hier.nu/themas/huishoude...oom-verbruiken

    #62
    Ik heb, na mijn 1ste kweek, iemand van de energiemaatschappij aan de deur gehad ivm het hogere verbruik. Mijnheer kwam even de meter controleren, misschien dat deze kapot zou zijn. Was zelf niet thuis maar mijn schoonmoeder heeft hem te woord gestaan en gezegd dat wij als jeugd (alweer wat jaartjes geleden :p ) nergens naar keken qua verbruik en alles hier de hele dag aan stond. De meter bleek niet kapot te zijn, mijnheer is weer vertrokken en ik heb er nooit mer iets van gehoord.

    Ik denk altijd waarom zouden ze de gans met de gouden eieren slachten ? Ik betaal altijd netjes, zouden wel gek zijn als ze dat ergens gingen melden
    Last edited by Flip Hasjkip; 23 February 2019, 13:49.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #63
      Toen ik vroeger een grote elektrische bijverwarming in mijn huis plaatste is niemand mij iets komen vragen.
      Dat ding verslond elektriciteit dat het een lieve lust was...

      Enkele jaren later, na de plaatsing van zonnepanelen en het verwijderen van de bijverwarming, kwam plots de vraag van de leverancier om eens langs te komen betreffende de plotse daling in ons verbruik...

      Zolang je niet steelt en de rekening betaalt is er niets aan het handje....
      2018, Bubblegum, Kera Seeds
      2019, Jack Herer, Kera Seeds

      Comment


        #64
        ok dan..
        bedankt voor het steuntje in de rug jongens.
        ik ben er al rustiger over

        Comment


          #65
          Een gewone pc gebruikt nog meer als een ledlamp constant aan.

          met een gewone pc zit je al snel rond de 400w...
          heb je een game computer dus extra videokaarten kan je watt al oplopen naar 1200...

          ik zou me niet druk maken om 1 lampje
          gaan ze echt niet merken hoor
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            De voedingen van computers zijn alleen maar groter geworden met de tijd.
            pentium werd al meer er komen tegenwoordig standaard steeds grotere videokaarten in plus alles eromheen extra hardeschijfje een ditje en een datje de oude computers zaten allemaal met 5 of 7v shit terwijl dat tegenwoordig bijna overal al 12v is

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Het gaat om de meetbare continue belasting van 12 uur per dag op dezelfde tijd voor 2-3 maanden.
            Dat is heel simpel uit te lezen door je energieleverancier.
            Of het mag is wat anders maar je merkt er niks van.
            Mgoed daar zijn al topics over op jd.

          • misty
            misty commented
            Editing a comment
            Wil ik er nog even aan toevoegen dat dat "uitlezen" alleen kan met een slimme meter die ze, net als de digitale tv, iedereen uiteindelijk verplicht door hun strot gaan duwen. Problemen ontstaan pas als mensen stroom gaan stelen of gaan overdrijven . In principe zit je met een x-aantal mensen op 1 stroompunt, als er naar dat stroompunt meer stroom gaat dan waar voor betaald wordt dan gaan ze dat onderzoeken en wordt het vanuit dat punt individueel bekeken waar de "lekstroom" blijft en loop je dus risico op ontdekking. Of wanneer je overdrijft en je op je stroompunt het gemiddelde verbruik naar 300% jaagt dan gaan ze dat ook onderzoeken.

          #66
          wat QnQ zegt is ook wel een dingetje ja. ik ga die topics eens op zoeken.

          weske..het is er niet 1 maar 5 ledlampen met een totaal aan 400 watt trekken uit de muur.
          mischien een beetje overkill op 1m2 maar ja het was ff niet anders

          dus in totaal draait er misschien met ven,afzuiging en snachts een verwarmingtje zo een 460 watt ofzo
          en ik heb nog eens op mn oudere jaarafrekeningen gekeken van de energirleverancier en wat blijkt ik verbruik nu maar een 30kwh meer dan
          toen ik hier met een gezin wonde, dus met zn 3.
          toen zeurde ook niemand. dus het zal wel meevallen nu ik het zo zie

          Comment


            #67
            Ach, hier stopten een tijdje terug blauw zwaailichten vlak voor de deur. Dan weet je wel wanneer je je effectief zorgen moet maken. Bleek iemand onwel geworden in het huis tegenover mij. Leef je weer 10 minuten minder.

            Comment


            • Weske
              Weske commented
              Editing a comment
              Dit heb ik gisteren gehad....
              Gvd ik zat rechtop op de bank whuhahah

            #68
            hier nog eens wat fotos..

            de plantjes zijn nu 6 weken in de echte bloei. volgens de bescheifing moeten ze 8 weken ik laat ze nog 1 week extra bloeien
            dus ik geef nog een 10 dagen voeding en ga daarna spoelen.
            komt toch nog wel goed.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 6 photos.

            Comment


              #69
              Dat komt echt wel goed jong, ziet er al een stuk mooier uit!
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #70
                Interessante kweek ik volg!!!

                Comment


                  #71
                  goedenavond volk

                  tot zo ver gaat het weer beter met de plantjes gelukkig. vanaf vandaag ga ik spoelen, ik zag al wat cloudy stampertjes.
                  ik denk nog zo een anderhalf a 2 weken om te knippen.....yupie
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 5 photos.

                  Comment


                    #72
                    Niet te vroeg gaan spoelen he, beetje goed op je trichomen gaan letten, niet het aantal weken tellen,
                    slechts een paar cloudy is echt te vroeg
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #73
                      oh ok, moeten ze echt allemaal cloudy zijn dan?

                      Comment


                      • misty
                        misty commented
                        Editing a comment
                        Dat hoeft niet direct, maar toch wel 70/80% voor je gaat spoelen,
                        Ik begrijp dat geduld hebben moeilijk is, maar te vroeg spoelen is echt zonde,
                        dat kun je namelijk bijna niet goed maken als je er over een week achter komt dat het toch te vroeg was

                      #74
                      Wat Misty zei inderdaad.
                      Zou zelfs wachten tot ze allemaal cloudy/wit zijn. De doorzichtige doen gewoon niks, die zijn "leeg".
                      Cloudy/wit moet je minimaal wel hebben (imo)
                      Meestal heb je dan ook wel een paar amber er tussen.
                      Oogsten is altijd een compromis, omdat ze nooit allemaal tegelijk verkleuren.

                      Dat gezegd hebbende...ze lijken me wel klaar eh...
                      Ik zie op je foto's van 9 januari zeker al bloei, dat is nu precies 8 weken bloei dus.
                      Die op de 1e foto is klaar. Prachtige top!
                      Alleen die op de 4e foto loopt wat achter.

                      Weekje spoelen en goed blijven ventileren nu.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #75
                        ik heb net nog eens gekeken en idd de meeste zijn al cloudy en er zitten zelfs een paar bruine tussen.
                        dus dan toch maar verder spoelen. misschien van het weekend of volgende week kan er al wat geknipt worden, ik kijk het nog ff aan.
                        maar idd die op foto 4 is een ander soort dat is de hulk berry en die duurt volgens de boeken 1 week langer dan de pineapple express.
                        ik hou het nu goed in de gaten elke dag.

                        is het nog trouwens nuttig om ze de laatsde 2 a 3 dagen in het donker te laten?n i.v.m. thc vorming?

                        alvast bedankt

                        Comment


                        • Weske
                          Weske commented
                          Editing a comment
                          Er zijn mensen die erbij zweren dat het idd beter is ...
                          Maar ik lees ook dat weinig nut heeft en je echt geen extra harslaag krijgt...
                          Keuze ligt beetje bij jezelf

                        • oberkappo
                          oberkappo commented
                          Editing a comment
                          ja, je leest ook zo veel bull shit op het net.
                          dan weet je het soms nie meer
                      Bezig...
                      X