Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toverfee's 2e kweek: 400w HPS 3x Candy Kush Express & 3x Amnesia lemonator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Dag 11

    Temp: 26,9C LV: 30%

    gelukkig nieuwjaar stonersSCROG toepassen iemand die hier nog extra tips en tricks voor me heeft?

    03C20106-E0EB-43B8-94CD-001B4BA7315A.jpeg 1DBAFCF2-7DFA-474C-9345-3BA353D51445.jpeg
    Mijn lievelings plantje op dit moment
    98CCA3EC-348C-44FC-B5F5-98C84FF13FC6.jpeg
    Attached Files
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

    Comment


    #32
    Bedankt heren
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

    Comment


      #33
      49327542_965358673675404_6937065807373402112_n.jpg
      49385075_367224704095142_2248221989963563008_n.jpg
      49723944_418713978667269_8551389760189366272_n.jpg
      TOPPEN
      ik ga de planten toppen als ze 5 nodes hebben dat zal niet lang meer duren want node 4 is in de maak
      dan nog iets ik ga deze kweek scroggen en heb dus al een scrognet in huis hoe hoog zou ik dit best hangen ik heb een hoogte van 2meter in men kast waarvan de potten een 30 cm innemen dus heb ik een 1m10 over ( lamp en 40cm tussen lamp en plant eraftrekken) ik dacht zelf aan een 25-30 cm hoogte? dan heben ze nog 80 cm om te strekken en alles maar zal waarschijnlijk wel afwachten zijn hoe de plant evolueert??

      49778125_598387370617927_3744748304248864768_n.jpg
      49519626_761636360901757_264253493588525056_n.jpg
      het enige wat op dit moment een probleem is eigenlijk dat de luchtvohctigheid zo laag blijft ik heb nu 2 glazen met water en een bakje met water in de kast staan maar dit help niet zoveel ik heb ook de wanden al is nat gespoten maar hielp ok niet zoveel iemand nog een idee of moet ik me een bevochtiger aanschaffen ??

      voor de rest niet veel meer te zeggen. happy growing
      Attached Files
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Geen water bij de stam doen maar bij de rand van de pot, zo gaan de wortels op zoek en heb je minder kans op stamrot.

      #34
      Die gaan lekkerrrrr!!!!
      wortels aan de onderkant betekend snel overpotten(wel als je meerdere wortels ziet)
      dus ja ze zijn zeker tevreden nog.
      ik zou er ook even mee wachten kan echt geen kwaad als 1 dagje geennwater krijgen zeker niet als je denkt die nog meer water heeft....

      schroggen kan ik je niet mee helpen sorry
      ik ben zelf ook vanaf de 5e node gaan fimmen toen 2 weken door laten groeien volgens mij daarna bloei

      LV....
      kan je een tshirt in je tent hangen zodat je lv omhoog gaat....
      je hebt ook gewone matten bij de growshop volgens mij was de mijne 5 euro die leg je op de grond en gooi je water overheen en ben je goedkoop klaar(hebben ze verschillende maten)


      Send from out of space
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...nder-led-licht
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • Toverfee
        Toverfee commented
        Editing a comment
        bedankt Weske! ik ga eens zien waar ik een tshirt of iets kan hangen in het hok zien of dat werkt

      • Toverfee
        Toverfee commented
        Editing a comment
        Reppelsteeltjam ik heb geen gaas maar een net dat ik heb gekocht ik ga dit wel heet strak aanspannen dus komt op hetzelfde neer.

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Graag gedaan ik had in begin ook probleem met mijn lv gggrrrrr#%#$%$#' haha
        Bij mij hielp het wel....
        maar omdat me tentje te klein was ben ik overgegaan op zon matje...
        Miss eventueel waaiertje richting de tshirt zetten zodat vochtigheid verdeeld gaat worden

      #35
      uw lv zal wel omhoog komen hoe groter en hoe meer planten verbruiken ze meer water en verdampen ze er ook meer
      zo uw lv zal wel omhoog komen zouw mij er niet te veel zorgen om maken
      vroeger keek ik ook naar nu al paar kweekjes niet veel meer en maakt eigenlijk niet zo veel verschil

      jonge planten kunnen hoge lv aan als ze in bloei gaan best minderen met lv ze zeggen dan onder de 50% ivm mogelijk topo rot

      mijne zijn bijna klaar en met licht aan zit ik min op een 44% met licht uit gaan hij ook nog tot 68% maar nergens top rot nog nen dag of 7 a 8 en klaar
      wel 1 van de slechtste kweken dak in tijden heb gehad ... maja eens een goeie en eens een slechte kweek zeker loooool

      over uw scrog netje hangen ze meestal tussen de 15 a 25 cm vanaf boven kant van de pot te zien hoe snel uw planten groeien dat zal je zelf wel zien
      en of het een grote of klein soortje is is iedere kwee is anders maar meestal tussen die afmetingen
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #36
        goedenavond dames en heren van JD

        vandaag heb ik weer een upadte voor jullie het probleem met de LV is nog steeds niet opgelost maarja om nu nog een bevochtiger te halen weet niet :/ dus ga het zo laten
        er hangt nu wel een vochtige handoek in het hok en de max LV dat er gehaald wordt is 40% valt mee toch? zoals smoker hierboven zegt zal het wel vochtiger worden eens de planten meer drinken.

        ik heb ze deze morgen rond 7uur 100ml water gegeven ik geef ze al een dag of 3-4 geen wortelstimulator meer omdat er sommige puntjes beetje naar beneden krullen wss een stikstof intoxicatie dus ik geef alleen nog water voor een dag of 2 kan ook is geen kwaad he is een tijdje zuiver water kan ne mens ook goed doen

        TOPPEN
        ik ga denk ik morgen de plantjes voor de eerste keer toppen ik heb door veel te lezen geleerd dat ik het best top als de planten 5 nodes hebben. nu denk ik zou ik dan als de planten wat groter zijn een beetje LST doen of ze gewoon verder laten groeien en het bladerdek pas vullen als ik het net hang??

        voor de rest gaat het hier vrij goed tot nu toe!!
        IMG_0367.JPG
        IMG_0366.JPG
        IMG_0364.JPG
        Attached Files
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          En onder de derde node kan je alles weghalen.

        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam alles is daar weg op bladeren na maar daar haalt ie uiteindelijk toch de rest energie van uit??

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ja, klopt en ze vallen vanzelf eraf.

        #37
        Hey stoners

        vandaag nog eens een update. De plantjes doen het redelijk goed. Ik heb 3 dagen geleden de 4van de 6 plantjes getopt en vandaag nog 1 en waarschijnlijk morgen of overmorgen het laatste plantje.
        Daarnaast heb ik vandaag ook LST toegepast bij de dames en ze dus wat opengetrokken zodat ze meer licht krijgen in de plant. De plantjes leven vandaag juist 3 weken dus ik denk dat het tijd is om de voorste 3 te verpotten in hun 18L potten?? ik ga ze dit weekend dan ook preventief behandelen met neemolie om geen problemen te krijgen met beestjes en dergelijken.
        IMG_1507.JPG IMG_1508.JPG
        iemand die weet waneer ik best mijn scrog net begin op te hangen? ik zit nu week 3 en ga denk dat ik de plantjes nog 3 weken laat groeien max voor ik omschakel naar 12/12
        IMG_1509.JPG
        IMG_1510.JPG

        dan het water. Ik heb vandaag de plant 5 en 6 200ml water gegeven plant 4 niks en planten 1,2en 3 100ml water. het is een beetje aanvoelen binnekort ga ik denk ik wel constante hoeveelheden aan iedere plant kunnen geven.

        voor de rest gaat het op dit moment zeer goed hopelijk blijft dat zo
        Attached Files
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Netjes hoor gaat zkr goed komen

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          komt helemaal goed!

        • Toverfee
          Toverfee commented
          Editing a comment
          !

        #38
        dag 22goede zondag avond!
        vandaag weer eens een update. Alle plantjes zijn nu getopt en uit elkaar getrokken en ze doen het goed tot nu toe . Ik heb gistere ook de potten terug tot boven gevuld met aarde want die was een beetje gezakt. Ik geef nog steeds gewoon afgezuurd water van pH 6.0 - pH 6.5 en de planten zien er nog steeds donder groen uit dus vragen ze nog niet om voeding denk ik? ik ben vanplan morge of overmorge de voorste 3 naar hun 18L potten te zetten. voor de rest ga ik deze avond voor dat de lamp uitgaat de plantjes besproeien met neem olie om preventief op te treden tegen beestjes of dergelijk.
        IMG_0382.JPG
        IMG_0381.JPG
        IMG_0380.JPG
        IMG_0379.JPG
        IMG_0378.JPG
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Neem ook als voedingswater gebruiken, wordt door de plant opgenomen.

        • Toverfee
          Toverfee commented
          Editing a comment
          IK spuit neem 360• rond de plant en op de aarde zo wordt het optimaal opgenomen

        #39
        En krijg jij uw LV naar omhoog met zo 1 bakje water ??
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


        • Toverfee
          Toverfee commented
          Editing a comment
          nee niet echt maar het zijn zaad planten dus das het minste waar ik me zorge om zou maken. in de toekomst ga ik me toch een bevochtiger aanschaffen

        #40
        IMG_1514.JPG
        IMG_1515.JPG
        IMG_1516.JPG
        IMG_1518.JPG
        IMG_1517.JPG
        Attached Files
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          ganjagast weet wel of je teveel stikstof hebt heeft me net toevallig geholpen want ik dacht het zelf ook bij mij....

          Water mag echt wel tot het aan de onderkant eruit komt hoor dan pas weer geven als bovenste laag droog is.
          Ik gaf ze bijna elke dag minstens 500ml op aarde nu zelfs 1liter per anderhalf a 2 dagen
          Zo te zien zijn je bladeren wat uitgedroogd(lijkt mij)

          Calibreer(ijk) je je ph meter??
          Zou wel moeten om de zoveel x beste is zelfs bij elke meting

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Ziet er wel naar uit.. Lijkt verdacht veel op stikstof overschot.
          Met voeding zou ik even rustig aan doen geef gewoon water mee met juiste ph waardes. De bladen zullen zich niet herstellen die blijven een klauw vormen! Dat de plant slapt hangt komt door het verpotten denk ik, beetje stress dat herstelt zich snel.

        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Veel te weinig water zoals je zelf al vermoedde. Correct bewateren is lastig, met name op aarde.

        #41
        Ph meter heb ik eigenlijk nog niet gecalibreerd zal ik dan
        maar eens doen

        ik geef geen voeding dus snap eigenlijk niet waar het overschot vandaan komt
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Dat is idd wel apart...
          Kan het zijn dat de ph niet goed is en miss dat sommige stoffen uit grond niet opgenomen worden of miss icm je ph verlager(weet niet wat je daarvoor gebruikt)
          Wel echt apart als je nog geen voeding gegeven hebt

        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Wat voor potgrond heb je misschien ligt het daar aan

        #42
        Ik gebruik Ph min van Plagron
        en als grond light mix van Plagron
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Ik zou toch als eerste even ph meter calibreren en miss even voor de zekerheid een paar monsters van je grond.

          Neem aan je wel weet hoe het moet maar voor de zekerheid

          Meten van de grond doe je als volgt;
          1 deel grond
          2 delen gedemineralisserdof gedestileerd water

          Laat dit ongv 10 min staan tot de aarde bezonken is en meet dan de ph waarde dan heb je de ph waarde van je grond
          Om het beste resultaat te boeken is het slim meerdere monsters uit 1 pot te nemen en alles wat je meet ertussenin gaan zitten

        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Of gewoon water afgezuurt op pH 7

        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          kees49 jij bent wakker dacht ik het erbij had gezet netjes

        #43
        dag 30
        temp 26.8
        lv: 18%

        dag iedereen

        groei gaat matig verder
        ik zit met een probleem met een plantje het is dezelfde plant waar iets mee scheelt als vorige keer ik. de plant rechts vanachter hangen de blaadjes maar slap ik weet niet waarom ik geef ze iedereen evenveel water en liefde. ik heb gistere de achterste planten 300ml gegeven en voelde vandaag terug licht dus heb ze weer 300ml water gegeven behlave de plant rechts heb ik 200 ml gegeven iemand die weet wat deze plant heeft??
        IMG_0418.JPG IMG_0417.JPG IMG_0416.JPG
        Attached Files
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Geef m anders 1 dag geen water kan echt geen kwaad... werkt het weet je waar het probleem zit.
          Werkt het niet kan je dit uitsluiten je doet er eigenlijk geen kwaad mee om 1 dag geen water te geven

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of geef de helft voor een paar dagen en voeg wat vloeibare groene zeep toe, bij het voedingwater,de grond neemt het water dan beter op. Paar druppels zou genoeg moeten zijn.

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Denk zelf dat ze te nat staan gezien de bladen bol zijn, hangen maar de stelen niet. Niet al je planten zijn even groot dus de een neemt wat meer op dan een ander. Na een aantal dagen kan je dit verwachten. Ik pas altijd de watergiften aan. Hoe groot is de plant, kleur vd bladen onder, temperaturen en gewicht vd pot

        #44
        dag 31

        temp: 24.9
        LV: 29%

        Plantjes zijn vandaag 1 maand oud ik ga dit weekend het scrognet hangen denk ik. Ik heb ook wat beginnende spint ontdekt dus heb weer een neem olie behandeling gedaan. Voor de rest heb ik ze allemaal vandaag 300ml liter gegeven en ik denk dat de plant links boven te weinig water krijg dan teveel want ze blijft steeds mooi groen en de bladeneren gingen bijna vertikaal naar beneden hangen. paar uur na het watergeven waren de blaadjes meer omhoog maar nog niet goed genoeg.

        zou ik wat defoliation toepassen op de achterste planten want deze zijn wel redelijk bushy of niet??

        ik hoor jullie graag!
        IMG_0426.JPG
        IMG_0429.JPG
        IMG_0428.JPG
        IMG_0427.JPG
        Attached Files
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Onderin wat snoeien?

        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Aangezien je de planten slechts 300 milliliters geeft, kan je afgaande op de adviezen beter helemaal geen water meer geven, lol. En je hebt zelf nota bene geconstateerd dat de plant opknapte, die je wat meer water gaf. Op zo'n moment kan je beter op jezelf vertrouwen dan op anderen, want jij ziet de planten. Ondertussen lijkt het wel een woestijn! Bekijk deze video maar en kijk eens hoeveel water deze ervaren kweker zijn planten geeft.

          Wat ik zou doen is het volgende: neem een speciekuip en vul die voor 2/3 met lauwwarm water. Doe er voeding in (Ec kraanwater + 1.2) en regel de pH waarde tussen de 5.5 en 5.8. (liever 5.8). Goed roeren en meerdere keren meten. Zodra de waarde stabiel en correct is pak je ee gieter.

          Stap 1: Giet 0,5 liter van het voedingswater in iedere pot. Zeikt het er meteen weer uit, doe dit dan na stap twee.

          Stap 2: Houd om de beurt een pot met de achterkant in de speciekuip en laat ze langzaam zakken totdat het hele medium zich vol zuigt met voedingswater. Laat de pot boven de speciekuip uitlekken en zet hem terug.

          Stap 3: meet het voedingswater, zodra het correct is herhaal stap 2.

          En zo ga je door tot je elke pot bewaterd hebt. Voel ook goed hoe zwaar de potten nu zijn, dit geeft je een goeie indicatie voor wanneer je weer moet bewateren. Om de dag bewateren is ideaal wanneer je planten gezond zijn en voldoende drinken. Jouw planten moeten eerst even aansterken voordat ze dat aankunnen.

          Tegen spint zou ik zeggen: neem geen neemolie maar neem liever pyrethrum, te koop bij de betere tuinzaak specifiek tegen spint. Dit is het enige middel waar ik ze mee weg kreeg.

        #45
        Spint !!!!

        Krijg je die dood met neem olie ??


        S20190116_007.jpg S20190116_001.jpg S20190116_003.jpg S20190116_015.jpg

        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


        • Toverfee
          Toverfee commented
          Editing a comment
          Jup!

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Gebruikte gij al niet preventief neem olie ?

        • Toverfee
          Toverfee commented
          Editing a comment
          Ja soort van heb het maar 1 keer gespoten eigenlijk
      Bezig...
      X