Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

8x Auto Haze, 410W DIY Cob Led, kokos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    8x Auto Haze, 410W DIY Cob Led, kokos

    Korting op 420shop
    Na het een en ander gelezen te hebben zelf ook maar even een verslag. Geen goeie start gehad helaas, waarschijnlijk iets te lang in de glaswol gestaan waardoor wortels geen ruimte hebben, bij het overzetten van de stekjes in de kokos hebben ze ook een tik gehad en moest daarna een paar dagen weg voor werk Maar ok, begin is er, en ze staan er nu alweer wat beter bij.

    -330 watt COB DIY Led (9x Citizen CLU048) + 80w Vocare led balk rood/blauw
    -G-Tools 600 kast
    -15x Root pouch 12 liter, Royal queen seeds, Royal Haze Automatic
    -100% Kokos
    -Hypro A+B voeding, EC en PH op 1.0 en 5.7
    -500m3 softbox
    -400m3 (filter eigenlijk te klein icm afzuiger, maar deze draait nooit op 100% dus voorlopig prima.



    Stekjes uit zaad, Royal queen seeds haze auto's in glaswol stekblokjes.
    IMG_20181216_032706.jpg


    DIY led lampje (zie andere topic voor meer fotos) IMG_20181216_032624.jpg



    Momenteel 0.9 EC en 5.7 PH. Lijkt goed te gaan dus voorlopig hou ik hem hier even op (Hypro geeft aan EC 1.6 voor DWC maar dat lijkt me erg enthousiast voor kokos en een gieter, en zie regelmatig problemen voorbij komen met een te hoge EC).
    IMG_20181216_214534.jpg


    IMG_20181216_210224.jpg


    Bevochtiger erbij met ingebouwde hygrostaat, gaat er wel vrij snel doorheen. Moet eigenlijk een groter reservoir hebben maar ruimte is beperkt en deze variant lijkt niet makkelijk aan te passen (reservoir wordt gevuld vanaf de onderzijde).
    IMG_20181216_210159.jpg


    Staat nu afgeregeld op 23C, en 70% LV
    IMG_20181216_221312.jpg



    Plantjes waren even niet zo happy na het verplaatsen, moest tussendoor de lamp ook paar keer aanpassen dus hebben een tijdje zonder licht gestaan. Terwijl ze gewend zijn aan 24/7 licht. Gaat nu weer wat beter maar niet ideaal natuurlijk.

    IMG_20181216_221253.jpg

    IMG_20181216_210245.jpg



    Ik twijfel nog even aan het lichtschema. 24/7 is wat makkelijker om de waardes constant te houden. Als ik een paar dagen weg ben en de CV staat uit wordt het al snel 15/16 graden binnen. Als het licht dan uitstaat bij bv 18/6 wordt het wel fris in de kast. Volgens leverancier zijn ze geschikt voor 24/7 dus dat proberen we voorlopig maar even. Laatste keer vergeten een foto te maken maar ze staan er nu al weer wat frisser bij, maar wilde de slechte momenten ook niet achterwege laten, hoort er tenslotte ook bij..

    #2
    24/7? Lange dagen heb jij ! Succes, ziet er proper uit!

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      24 uur, 7 dagen in de week. Altijd aan dus

    #3
    Planten hebben die rust nodig, de leverancier zegt gewoon wat je wil horen Hoop dat ze bij trekken want ze zien er niet echt vrolijk uit. Hoe kom je aan stekjes uit zaad?

    Comment


      #4
      Wauw wat een setup! Ziet er veel belovend uit

      Comment


        #5
        Subbed.Succes
        Ad usum proprium!

        Comment


          #6
          Tnx allen!

          Net thuis en gelijk even gekeken natuurlijk, plantjes in de 12l potten gaan prima, maar degene in de netpotjes (zijn voor iemand anders bedoelt, die z'n eigen kast nog niet klaar heeft) zien er minder feestelijk uit.

          Zijn 100% hetzelfde, op dezelfde tijden water gehad, samen opgegroeid staan onder dezelfde lamp, zelfde voeding etc. Degene links lijkt nog wel aardig maar de rest hangt er slapjes bij. Vochtgehalte in de kokos voelt ook hetzelfde. Misschien de lamp een stukje dimmen? Heb begrepen dat auto zaadjes al vroeger profijt hebben van meer vermogen maar zou 400+ Watt teveel zijn in deze stage?

          IMG_20181219_184817.jpg


          IMG_20181219_184807.jpg

          Comment


            #7
            Aan de plantjes in zakken te zien is het licht goed.
            De kleinere potjes verdampen minder snel, dus staan wat natter plus nat blad plus hoge LV = geen wortels nodig.

            Da's mijn theorie...
            Ik kwam eigenlijk alleen ff kijken.
            Ben wel benieuwd of ze een beetje lengte gaan krijgen na die valse start in stekblokjes.

            Mooi zonnetje.
            Ook wel benieuwd naar.

            Succes!
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Aan de plantjes in zakken te zien is het licht goed.
              De kleinere potjes verdampen minder snel, dus staan wat natter plus nat blad plus hoge LV = geen wortels nodig.

              Da's mijn theorie...
              Ik kwam eigenlijk alleen ff kijken.
              Ben wel benieuwd of ze een beetje lengte gaan krijgen na die valse start in stekblokjes.

              Mooi zonnetje.
              Ook wel benieuwd naar.

              Succes!
              Ok merci voor de tip! Ik had nog een Hypro smart box van iemand gekregen, proef pakketje met wortel stim., bloei spul en spray mix. Heb op de fotos net de spray mix gebruikt, vandaar de natte bladeren, maar daar zal ik even mee stoppen dan. De LV heb ik verlaagd naar 55%. Hopelijk hebben ze er nog een beetje zin in, anders is het toch zonde a 4-5 euro per zaadje..

              Comment


                #9
                die komen er wel door hoor.. niet te veel zorgen over maken. gebruik je plagron?

                Comment


                  #10
                  Nee Hy-pro hydro voeding, de standaard a-b plus een beetje wortel stimulator van hetzelfde merk.

                  https://www.hy-pro.nl/hy-pro-hydro-a...e-meststoffen/

                  Comment


                    #11
                    Die spraymix is toch binnen een kwartiertje opgedroogd ? Vind dat fijn spul. Heb ook deze keer voor de Hy-Pro lijn gekozen.

                    Waarom heb je hydrovoeding op aarde ?
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                      #12
                      Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                      Die spraymix is toch binnen een kwartiertje opgedroogd ? Vind dat fijn spul. Heb ook deze keer voor de Hy-Pro lijn gekozen.

                      Waarom heb je hydrovoeding op aarde ?
                      Eigenlijk nog niet gechecked hoe lang het duurt voordat die opgedroogd is, zal het eens in de gaten houden.

                      Gebruik kokos zonder verdere toevoeging, zou volgens Hy-pro met deze voeding moeten werken. Was niet echt gepland, wilde eigenlijk gelijk met een drip systeem aan de gang maar tijdgebrek... Had een goeie deal voor 40 liter van dit spul op mp, 5 tientjes voor betaald

                      Comment


                        #13
                        Ik volg ff,.. mooi verslag alvast! En succes verder!

                        Comment


                          #14
                          Staat er alweer wat beter bij, gaan niet allemaal mee maar in ieder geval vooruitgang

                          IMG_20181223_002234.jpg

                          IMG_20181223_002242.jpg


                          IMG_20181223_002259.jpg


                          is het verstandig om de vergeelde bladeren al weg te halen? Of beter wachten tot ze eraf vallen?

                          Comment


                          #15
                          Hey, mooie setup!
                          De nieuwe scheuten zijn mooi groen dus zolang dit zo blijft lekker zo doorgaan!
                          zelf spray ik zelden zaadplanten nat (ik gebruik dan ook geen bladvoeding), ook kan ik me vinden in de theorie van QnQ.

                          En een LV van 76% is toch netjes. Denk ook aan je luchtstroming zoals de inlaat/afzuiging en plaatsing van ventilator (moet deze wel aan?), dit kan ook invloed hebben. LED geeft niet zoveel warme dus je afzuiging zal ook minimaal draaien. Net als je lekker in het zwembad zit en je komt eruit en er staat een flinke wind, bah bah

                          Comment

                          Bezig...
                          X