Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

    Korting op 420shop
    DSC07844.jpgZoals de naam van de thread al aangeeft is dit/wordt dit mijn eerste kweek van wiet, maar ik ga eerst beginen met wat tomaatjes als proof of concept voor mezelf, en testen van hydrokweken van planten algemeen, plus, wil geen wiet plantjes verspillen als ik er nog niet klaar voor ben.

    Hier wat fotos van mijn kweek systeempje van twee planten 8liter hydro kweek.
    En mijn TOMATENplantjes als test voor het hydro systeem, ben er vandaag ook achter gekomen dat mijn sticker met de hoeveelheid pokon ook niet klopt, moet namelijk 30ML pokon zijn net gemeten om 1:00 met de PH en EC meter welke de EC op perfect 1,56 stond, en PH op 5.2 (welke nog eitsjes zal verhogen in de komende dagen)

    DSC07800.jpgDSC07801.jpgDSC07824.jpgDSC07825.jpgDSC07827.jpgDSC07823.jpgDSC07840.jpgDSC07826.jpgDSC07820.jpgDSC07828.jpgDSC07819.jpgDSC07830.jpgDSC07829.jpgDSC07842.jpgDSC07839.jpgDSC07845.jpgDSC07843.jpgDSC07841.jpgDSC07838.jpgDSC07840.jpg
    Last edited by Minibong; 5 September 2010, 12:36.

    #2
    Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

    kom op man zonde van je tydweg tomaten knallen moet je.wel mooie setup

    Comment


      #3
      Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

      Dank je wel, maar de tomaten zijn gewoon eigenlijk als test, om te zorgen dat ik niks illegaals doe tot ik een tentje heb, lampen, en een fatsoenlijk koolstof filtertje voor de geur, mijn doel is eigenlijk om met zo min mogelijk electricteit gebruik leuke plantjes te kunne kweken.
      Nogmaals bedankt dat je mijn setupje wel mooi vind.
      Woon namelijk niet alleen in dit gebouw en moet het enig zins voor mijn buren verborgen houden.
      Als voor tijd, tijd zat

      Comment


        #4
        Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

        Hmmm intresant kweekje ik ga je volgen
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

          Dankje, ik hoop dat het gaat lukken met die pokon oplossing, in eider geval voorlopig, staat wel op de fles dat het geschikt is voor hydro maja, we zullen zien.
          Weet eigenlijk niet of wit troebelig water normaal is?(zal twee tot drie dagen afwachten, laats stond er schuim op zelfs voor paar dagen O.o)

          Comment


            #6
            Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

            je heb een hydro setup dus gewoon ook hydro voeding halen anders blijf je aan het testen.filtertje halen en tomaten eruit

            Comment


              #7
              Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

              Stond op fles dat de voeding ook hydro geschikt was, alleen hoeveelheid klopte niet met EC waardes.
              En voor een filtertje koolstof enzo, moet wachten op mijn volgende loon en de loon daarna, koop me de volgende loon eerst de lamp.

              DSC07835.jpgDSC07834.jpg

              Comment


                #8
                Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

                Voor de prijs van die fles pokon heb je een starterspakket voor op hydro bij growshop Alien
                10 euro voor 5 flesjes Hy-pro, kan die pokon niet tegen op

                Wel leuk dat je ons je hydro avonturen toont, ben ook van plan om er eens mee te beginnen.

                Succes met de eerste probeersels

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

                  Dank je, en ik kan ook alleen maar hopen dat het lukt.

                  De flessen pokon waren in de aanbeiding bij de lokale tuin dealer, dus tja was daar toch voor de kleikorrels dus dacht neem maar mee en probeer het uit.
                  Will van alien trouwens graag een setje producten van Canna Aqua series kopen de heele standaard range, maar...hij verkoopt het niet als setje.
                  Last edited by Minibong; 5 September 2010, 12:51.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

                    Een kliene update!
                    Heb me ff een burea lamp gekocht met een spaarlampje 40 watt, dit is tijdelijk totdat ik de sterkere lamp volgende loon kan veroorloven.
                    En weet er trouwens eimand of ik de pomp al aan moet zetten of moet ik wachten tot er meer wortels door de rockwool zit?
                    DSC07849.jpgDSC07848.jpgDSC07847.jpgDSC07846.jpg
                    Last edited by Minibong; 5 September 2010, 15:07.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

                      Hoi ben ik weer, wederom een update, vanmorgen dacht ik bijna dat een van mijn plantjes dood, was aangezien deze plat lag, maar later kwam ik erachter dat er eits vreemds aan de hand is, Zie foto.
                      Ik ben er ook nu achter van welke fabrikant ik mijn uiteindelijke kweeklamp ga kopen, en ook welke een 50 watt lampje.
                      http://www.mlandglobal.com/prod_dtl.asp?id=911

                      IMG_1190.jpg
                      Last edited by Minibong; 6 September 2010, 18:12.

                      Comment


                        #12
                        Ik heb het zelfde systeem gemaakt en al mee gedraaid werkt
                        PERFECT !!
                        En las dat je canna aqua wil gebruiken.
                        Ik kan die lijn echt aanraden alleen vind ik de rhizotonic niet nodig de wortels gingen al keihard uit zichzelf.
                        Groeit als een speer en binnen een paar dagen Al zichtbare bloei !
                        Als je start met je dames kan je de netpotjes goed tot de helft in het waterhouden.
                        Maar ik weet niet of je een luchtpompje gebruikt om je voedings water te beluchten ?
                        Is wel echt aan te raden je voedingswater blijft daardoor veel stabieler/langer goed en dan kan je ook dat circulatie pompje weglaten want die verdwijnt in 2 weken tussen de wortels. Gewoon zaai-stekjes in de bak zetten en zorgen dat de in de eerste Paar dagen voor 50% continue in het beluchte water staan.
                        And prepare to be amazed!!

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

                          Nouja, goed om te horen dat jij wel succes hebt ermee bertg
                          Ik heb er eigenlijk alleen maar pech mee, heb laats wat zaden gekocht gekiemed en all, maar toen ik ze in hun rockwool plugje zette ging alles eigenlijk fout zit met 3 dooie zaden, en nu maar 1 plantje in potgrond.
                          Hier wat fotos van mijn huidige setup.
                          Moet ff kijken of ik er wat nieuwe zaden en dus plantjes bij zet dit weekend, in potgrond.

                          Afbeelding 247.jpgAfbeelding 244.jpgAfbeelding 246.jpgAfbeelding 245.jpgAfbeelding 248.jpgAfbeelding 249.jpgAfbeelding 243.jpgAfbeelding 242.jpg

                          Comment


                            #14
                            Wat je ook kunt doen is je plantjes opstarten op aarde.
                            Dat is wat ik ook gedaan heb en als na een of 2 weken goed geworteld te zijn
                            De plant uit de pot halen aarde tussen de wortels uitspoelen en dan in het dwc zetten .

                            Succes ermee in ieder geval

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste test kweek plus hele opbouw tot wiet kweek.

                              Goed nieuws! mijn tweede plantje schijnt het toch overleeft te heben, heb nu net gekeken en het dametje stond open, met twee groene blaadjes en twee behoorlijk mindere blaadjes, ze zal niet veel op brengen maarja, het is tenminste wel wat! en beter dan maar 1 plantje.

                              Het grote plantje is trouwens op de fotos is trouwens het plantje dat het probleemloos heeft gedaan en gestart vanuit potgrond.

                              Het kliene tweede plantje had ik eerst in een stek plug maarja ik zag het gewoon dood gaan heb haar eruit gehaald na 1 dag en op de potgrond gezet.
                              Paar dagen later groeide ze een stengeltje, maar toen ik haar water gaf...kwam ze ineens uit de grond met de aarde en all, heb haar een toen een beetje terug in de aarde gezet gehoopt dat ze wat meer wortel zou ontwikelen, wat dus niet is gebeurd, want ik kwam erachter met nogmaals water geven dat ze wederom boven kwam drijven, heb haar nu dieper in de grond gezet en dit is het resultaat van eidere dag een paar druppels water met een pipetje geven, hoop dat het gewoon nog wel wat wordt.
                              Ik gebruik trouwens regen water hiervoor.
                              Attached Files
                              Last edited by Minibong; 24 October 2010, 13:01.

                              Comment

                              Bezig...
                              X