Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek. 9xNLX - 1m² kweektent - 400 watt hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Kan je eens vertellen hoeveel ml water je ongeveer hebt gegeven en hoeveel keer deze week?
    Gewoon een grove schatting kan al veel zeggen.

    Je zegt ik wacht dan even met water geven maar dan vraag ik mij af hoelang?

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Dat lijkt mij te veel voor zo'n klein plantje maar ik ben zelf ook nog aan uitzoeken hoeveel ze juist nodig hebben.
      Ik zit hier ook met het probleem dat mijn 4 planten veel schillen in grootte en geef ze water op gevoel. Ze krijgen hier om de 2 dagen water nu en in het begin om de 3.
      Ik houdt in mijn achterhoofd dat de planten sneller herstellen van droogte dan van te nat staan.
      Als de grond vantijd droger is gaan de wortels ook op zoek naar vocht en gaan ze beter ontwikkelen.

    • encapsulator
      encapsulator commented
      Editing a comment
      Oei das jammer. Ik heb ze deze ochtend 500ml water gegeven omdat ik met 250ml niet de volledige pot kon bewateren. Ik ga ze dan maar even geen water meer geven dan..

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ja wacht gewoon eens tot bladeren een beetje slap hangen door droogte. Kan echt geen kwaad

    #17
    Omdat je op grond kweekt hoef je idd niet zo vaak water te geven,
    wachten tot ze gaan hangen van ellende is ook weer een beetje overdreven en geeft de planten stress (sorry green mamba),
    maar ze moeten ook zeker niet constant nat staan.

    Op gevoel water geven kun je niet door er naar te kijken, dat doe je door potten optillen of je vinger in de grond steken.
    Die vinger werkt het best zolang je het gewicht van je potten nog niet in de vingers hebt.

    Als je overpot moet je wel opletten dat je niet te weinig water geeft de eerste keer, als die nieuwe grond te droog
    is onttrekt het vocht van rond je plantje en de wortels dus die halve liter is prima voor een eerste watergift.
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Zo zie je maar weer de kleine meningsverschillen die toch een heel andere kijk kunnen geven.
      Ach ideaal zal het niet zijn maar dit gebeurt in de natuur toch ook denk ik dan.
      Zolang je er zelf maar in geloofd

    #18
    In principe mag je wel tot het randje van droog gaan, (dus een beetje ben ik het wel met je eens green mamba)
    maar dat moet je niet doen tijdens overpotten of je eerste binnenkweekje, dat zijn kunstjes die komen later wel....
    En in de natuur daar gaat alles idd vanzelf en ben je overgeleverd aan hoe het komt, gelukkig kun je het binnen zo goed mogelijk sturen,
    levert uiteindelijk een mooiere kwaliteit wiet op.
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #19
      Plantjes doen het terug heel wat beter (foto hieronder). Momenteel geef ik ze 250ml enkele uren nadat het licht aangaat en dan enkele uren voor het licht uitgaat 60ml.
      Wanneer zou ik best omschakelen? Ze zijn nu twee weken oud en ik dacht nog twee weken te wachten, maar las ergens dat je 9 planten in 1m2 best na drie weken al in de bloei zet...
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • zeitgeistmovement
        zeitgeistmovement commented
        Editing a comment
        Volgens mij kun je aanhouden dat ze als je ze in 12/12 zet ze nog 3 tot 4 keer zo groot worden. Dus even de afstand tussen de plantjes meten en uitrekenen.

      #20
      Je kan nog wel even wachten hoor, die 2 weken voorgroei is voor stekken (de "echte" kwekers dus) ,
      Persoonlijk ben ik van mening dat je met zaad minimaal 5/6 weken moet groeien om een goed resultaat te krijgen.
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


      • Burundanga
        Burundanga commented
        Editing a comment
        Welke zaadbank hen je die NLX gehaald misty? thankjoe

      • misty
        misty commented
        Editing a comment
        Die zaden heb ik 2 jaar geleden eens van iemand gekregen, dus kende ook de achtergrond niet, staat alleen op nlx.
        Was de eerste keer nu dat ik ze groeide, en ze deden in de groei alles normaal, tot de bloei, gingen ze meteen in 10 dagen 40 cm de lucht in, niet te doen.
        Ik vrees dat ze nu toch wel weer een tijdje gaan blijven liggen, niet prettig, heb de notitie erbij gemaakt dat ze erg strekken zodat ik het niet vergeet.

      • Itje29
        Itje29 commented
        Editing a comment
        Vroegst heb ik een tip gehad van grote kwekers normale planten bij 60 cm in de bloei gooien dat is de beste dan de breedte in (toppen ) 400 heb ik ook gewerkt op 1m3 geen foto’s helaas maar werkt super Gwn goed wateren en ondersten houden ik zat dan wel op 25 ltr potten

      #21
      Je kunt wachten met omschakelen tot de planten de hele pot bedekken.

      In de tussentijd kun je wel een extra zak grond halen om de potten bij te vullen.
      5cm onder de rand scheelt 4 Liter grond per pot !!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • encapsulator
        encapsulator commented
        Editing a comment
        Ik heb nog potgrond. Mag ik het er gewoon bovenop doen of moet ik de plant op ene of andere manier ophogen?

      • Burundanga
        Burundanga commented
        Editing a comment
        Gewoon bijvullen is goed hoor.

      #22
      Plantjes zijn nu 19 dagen oud en ze doen het goed. De nieuwe blaadjes hebben wel wat gele puntjes, maar dat is bijna niet merkbaar.
      Ze staan nu 1 week in de grote potten. Volgende week begin ik met het geven van voeding (ze staan nu in een light mix). Heb alvast een EC en PH meter gekocht.
      Ik heb nog potgrond staan, zou ik grond toevoegen bovenop de andere grond? thx



      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      #23
      Als jij gele puntjes hebt, en je gaat nu je potten bijvullen, zou ik even wachten met voeding ,zeker op grond niet te vroeg beginnen met voeding,
      echt pas doen als je ziet dat je plantjes het nodig hebben, die hebben voorlopig een hele grote pot leeg te eten

      Altijd blijven onthouden; ondervoeding is gemakkelijker/beter/eenvoudiger op te lossen dan overvoeding!!
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


      • encapsulator
        encapsulator commented
        Editing a comment
        Dank je voor de tip dat ga ik doen. Idd, een beetje zoals met water dus. Plantjes hebben nu allemaal enkele blaadjes met gele/roestige tipjes. Ga ik voorlopig even negeren en kijken welk effect verse aarde hierop heeft. Denk dat ik binnen een dag of 3-5 dan ga starten. Hieronder in post vind je een foto.

      #24
      Plantjes hebben nu allemaal bovenaan wel een paar blaadjes met gele/roestige tipjes. Ik las ergens dat dit wijst op kalium-tekort. Ik wou dus met voeding beginnen maar aangezien ik de potten met meer aarde ga bijvullen, ga ik nog enkele dagen wachten.

      Plantjes hebben nu toch wel een verdiepje of 5 (zie foto onderstaande post), dus ik vroeg me af hoe ik kan weten wanneer ik moet toppen. Kan je een plant op elk moment toppen (daarmee bedoel ik moet je wachten tot een nieuw scheutje/verdiepje groeit)?

      Groetjes!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Green Mamba
        Green Mamba commented
        Editing a comment
        Ja dat mag na een 4 nodes (vertakkingen). Je moet zelf zien hoe hoog hij mag komen.
        Na het toppen komt er ook nog wat bij dus hou daar rekening mee.

      #25
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Boven de derde en onder de zevende wordt er geadviseerd.

      #26
      Heb ik genoeg ruimte in 1m2 om alle 9 planten 1 maal te toppen? (gaan ze niet te breed worden of los ik dat dan op door te dieven/snoeien)

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tja, 9 planten vullen een meter al snel en met snoeien gaat er meer energie naar de takken die over blijven.
        Vroeg in de bloei zetten en rekening houden met doorgroei.

      #27
      Hier een topic van een kweker die z'n planten niet getopt heeft.Dikke Indica's, en ook goed te zien hoeveel tijd het scheelt als je niet topt.
      Deze was klaar in 3 maanden (!)

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #28
        Update: ik heb alle planten getopt. Plantjes zijn aan het herstellen en stellen het relatief goed.
        Ik ben ook begonnen met het geven van voeding (Canna terra). Ik geef ongeveer 1.4 ppm (heb geen EC-meter dus is een schatting). Ik heb ook een PH-meter/tensiometer gekocht voor de bodem en teststrips om de PH van vloeistoffen te meten. PH van de aarde is iets te hoog (7) dus heb ik voedingswater afgezuurd tot 5.5 met azijn. Ook water geven blijft een evenwichtsoefening.

        Denken jullie dat mijn 9 plantjes niet te breed gaan worden en sterven/rotten? Wat kan ik heb beste doen?



        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by encapsulator; 20 February 2019, 19:56.

        Comment


        • Wimmer
          Wimmer commented
          Editing a comment

        • wullox
          wullox commented
          Editing a comment
          Gebruik liefst geen azijn maar een erkende ph- product aub

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Appel azijn wordt vaker gebruikt, maar is minder stabiel dan ph-!
          Maar ook ph- loopt na een tijdje weer op.

        #29

        Comment


        • encapsulator
          encapsulator commented
          Editing a comment
          Bedankt voor je snelle antwoord. Zou ik ze vanaf morgen in bloei zetten? Ze zijn net getopt, gaan de twee takjes voldoende ontwikkeld zijn tegen einde bloei? Thx ik zal voedingswater wat aanlengen met gewoon water.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als je onder wat weg snoeit dan gaat er meer energie naar de bovenste takken.
          Als je ze morgen in de bloei zet groeien ze nog 10 tot 14 dagen door.

        #30
        Vraagje, wanneer zou ik ze in bloei zetten? Ze zijn net getopt en ik las toch wel dat je zeker een week moet wachten anders groeien je toppen te dicht op elkaar :p
        Aangezien ze toch niet veel zullen groeien op die week maakt het niet veel uit te wachten of kunnen ze te hoog worden dan?

        Ook vroeg ik me af wanneer ik de onderste takken zou snoeien..

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Na een dag zijn de "wonden" hersteld, en sommigen zetten ze al direct na het toppen op 12/12.
          Op zich kan snoeien vandaag al, of je wacht een paar dagen, maar wat er over blijft krijgt extra energie, ook omdat het dichter bij de lamp zit.
      Bezig...
      X