Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek. 9xNLX - 1m² kweektent - 400 watt hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    De planten staan er prima bij en dat voor een eerste binnenkweek! Kennelijk heb je groene vingers!

    Eigenlijk heb je al wat te laat geschakeld en kan je dat het beste doen als 2/3 van de ruimte gevuld is. Geen ramp, je kan simpelweg twee of drie planten eruit zetten.

    Comment


    • encapsulator
      encapsulator commented
      Editing a comment
      Thanks! Idd hier vreesde ik al voor, maar geen ramp. Zouden ze eerder te breed worden dan? Kan ik dat ook oplossen met snoeien? Ik zou liefst de plantjes pas eruit zetten als het echt niet meer gaat al geef ik toe dat ik niet weet wanneer teveel teveel is...

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als je zo bang bent dat ze te breed worden had je ze niet moeten toppen.
      Door toppen groeien planten breder.

    #32
    Ik zou snel in bloei gaan of het gaat zeer vol worden. Ook las ik dat je met azijn afzuurt, doe dit beter niet hoor, dood bacterie en voedingelementen naar mijn weten, gewoon de flesje ph- kopen is het beste en als je telkens afzuurt naar 5.8/6 gaat je aarde zich snel bufferen en ik die ph nemen. Ga niet veel zuurder want dat zullen de dames zuur te staan komen... Eigenlijk niet te veel zorgen maken, het is waneer je vanalles begint te doen om de plantjes "te redden" dat het meestal nog erger gemaakt wordt, wat verse aarde, wortelstimulater,12/12, en bij de eerste bloeitekenen wat bloeivoeding en je kan niet misgaan
    1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nou, bloeivoeding is volgens sommigen de oorzaak van gele bladeren, zolang de plant geen tekorten laat zien zou ik daar rustig aan mee doen.

    • encapsulator
      encapsulator commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je reactie. Ik ga idd zo snel mogelijk de azijn vervangen door PH-. Zal ik doen, maar idd zoals Rreppellsteeltjam zegt probeer ik voorzichtig te zijn

    • wullox
      wullox commented
      Editing a comment

    #33
    Ik heb de plantjes vandaag in bloei gezet, maar helaas iets te laat. Ze zijn nu 3 weken en 5 dagen oud en eigenlijk hadden ze na 3 weken al in bloei mogen staan. Ik dacht dat 4 of 5 weken voorgroeien nodig ging zijn dus zat ik met mijn hoofd nog in de groeifase

    Er is wel veel gebeurd op een week: gestart PH meten en aanpassen, voeding gestart, getopt en nu staan ze ook in bloei. :p

    Ik ga de plantjes zaterdag snoeien/dieven maar ik moet me eerst nog wat inlezen voor ik eraan begin, dus tips zijn altijd welkom!!

    Ik neem aan dat de plantjes eerder te breed gaan worden dan te hoog? Kan ik dat oplossen met snoeien? Wanneer is te veel te veel/dicht op elkaar? Ik wil het nog steeds proberen met 9 maar als er weg moeten, moeten er weg en geef ik er een paar aan iemand cadeau



    Comment


      #34
      Als de planten dicht op elkaar staan gaan ze eerder strekken dan de breedte in.

      Comment


        #35
        Laat gewoon staan en niks aan doen.

        Ik snap al dat gesnoei niet zo.
        Gaan ze te snel naar je zin of ben je bang dat je teveel wiet krijgt?
        Want die twee verhelp je wel met snoeien
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #36
          Hmm misschien dat ik dan best niet snoei tenzij het echt nodig is. Mocht er te weinig plaats zijn in de tent koop ik een nieuwe lamp en verhuis ik enkele plantjes naar buiten de tent

          Comment


            #37
            Met bladsnoei bedoel ik wel enkel wat hoofdbladeren he! Nooit takken snoeien ieder takje is een topje xp ik neem gewoon als de tent zo vol wordt wat hoofdbladeren weg zodat het licht zich iets meer uitspreid en ook de onderste topjes belicht, ik heb beide al veel gedaan en merk toch bij iets wat vollere tenten of ook dikbeblade buitenplanten dat het merkelijk voller is kwam vervorming over de hele plant en niet enkel de mooie bovenste toppen.... maar nog eens, snoei geen takken weg he!!
            1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

            Comment


              #38
              Ook uit ervaring, als je toch wat bladeren snoeit, de bladeren afknakken met de hand zorgt soms voor vezels die mee naar beneden afscheuren, om deze wond te vermijden knip ik de blaadjes af op +- 2mm en dit resterende stukje valt binnen enkele dagen af met haast geen wondvorming... is maar kleinigheidje en zal heus geen zo verschil maken als je kweek al goed gaat, maar bij bv teveel vocht/warmte, beestjes,... kunnen die wondjes voor problemen zorgen...
              1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

              Comment


                #39
                Maak je niet te druk, hokje wordt prima vol zo, je hoeft er geen 3 planten uit te gooien en snoeien doe je pas als dat echt nodig is,
                voorlopig weet je nog helemaal niet hoe hoog breed of gestrekt ze gaan worden dus allemaal mosterd voor de maaltijd.
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                  #40
                  Tijd voor een update! Plantjes zijn nu 4 weken en 1 dag oud (29 dagen) en staan een kleine 5 dagen in bloei. Je ziet dat de plantjes, die 4 dagen voor de bloei zijn getopt, overal twee scheuten hebben ontwikkeld (bij de een al wat meer dan bij de ander). Plantjes zijn 4 dagen voor het bloeien getopt dus de vraag is of de scheuten nog groot genoeg gaan worden om twee (hoofd)toppen te kunnen ondersteunen. Wat betreft de ruimte begint het voller te worden, en zijn er al wat bladeren die tegen de rand van de tent hangen of tegen een andere plant, maar ik zie voorlopig nog geen reden tot snoeien.

                  Jonge blaadjes hebben ook gele randjes dus heb ik de NPK in het voedingswater iets sterker gemaakt. Ik ben spa blauw gaan halen met een PH van 6 zodat dat automatisch goed zit.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    De bloei pas beginnen te tellen als er pruikjes in komen.
                    Je bedoelt waarschijnlijk 5 dagen op 12/12.

                  • encapsulator
                    encapsulator commented
                    Editing a comment
                    @Rreppellsteeltjam idd dat bedoel ik

                  • zeitgeistmovement
                    zeitgeistmovement commented
                    Editing a comment
                    Plant verdubbelt of verdriedubbelt na 12/12. Komt wel goed met die toppen.

                  #41
                  Ja hoor de plantjes spreiden zich mooi uit blijven gaan zo
                  1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                  Comment


                    #42
                    Vraagje, is het een goed idee om volgende week mijn 400 watt lamp vervangen door een 600 watt hps? Kwestie van de oogst te maximaliseren maar plant mag ook niet ombuigen als ze de toppen niet kunnen ondersteunen.

                    Ander vraagje: zou ik een scrognetje plaatsen of is dat de moeite niet? Wat adviseren jullie, en zijn er kant-en-klare oplossingen te koop? Ik ben nog aan het twijfelen tussen dat of zelf een metalen tuinafsluiting te kopen en te installeren ..

                    Comment


                    • encapsulator
                      encapsulator commented
                      Editing a comment
                      @Rreppellsteeltjam idd want meeste hekwerk is iets kleiner van gaten dan een scrognet moet zijn. Ga het deze ronde niet doen, maar een van de volgende rondes ga ik er zeker mee experimenteren

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      300 gr moet je met een 400w hps ook kunnen halen.

                    • zeitgeistmovement
                      zeitgeistmovement commented
                      Editing a comment
                      Beter iets meer uitgeven en voor 173 incl verzendkosten een hlg 100 erbij zetten. Is vergelijkbaar met 200 watt hps.

                    #43
                    600 lijkt me wat overbodig voor je oppervlak, ook warmte gaat serieus omhoog op 600 ipv 400, en omvervallende takken betekend dikke buds, dus goed....
                    1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                    Comment


                      #44
                      Update! Plantjes staan nu 8 dagen op 12/12 en doen het redelijk goed. De twee hoofdscheuten zijn inmiddels uitgegroeid tot stevige takjes dus ik denk wel dat ze (hoofd)toppen gaan kunnen ondersteunen en ook groeien ze ver genoeg uit elkaar. :p

                      Het is zeker duidelijk dat ze aan een groeispurt zijn begonnen, maar ze hebben nog veel ruimte in de hoogte dus daar zie ik geen mogelijk problemen. Ze staan wel wat dicht op elkaar maar dat valt ook wel mee tot nu toe.

                      Ik dacht er aan om vandaag wat lager geleden bladeren te snoeien, maar enkel als dat blad helemaal geen licht kan ontvangen dus dat zullen er niet zoveel zijn. Ook vroeg ik me af, is het een goed idee om wat LST toe te passen en de toppen met draad wat te sprijden? Ik heb namelijk enkele topjes die bvb tegen de rand van de tent groeien. Eventueel zou ik ook de toppen in het midden wat meer willen sprijden. Wat denken jullie?



                      image_326764.jpg
                      Webp.net-resizeimage.jpg
                      image_326762.jpg

                      Comment


                        #45
                        Redelijk goed noemt ie dat Qua voeding zit je wel zo'n beetje aan je max voor dit moment lijkt mij, donker groen en sommige puntjes die verbrand zijn. Zou deze voorlopig niet verhogen.

                        Ze staan mooi gelijk, achteraan misschien niet zo maar dat is alleen maar gunstig, kan het licht r beter bij. Lijkt wel een scrog.

                        Zo doorgaan dan komt het helemaal goed !



                        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                        Comment


                        • encapsulator
                          encapsulator commented
                          Editing a comment
                          Je zegt dat ze lijken op een scrog. Wat denk jij van een scrognet? De moeite of niet?

                        • Flip Hasjkip
                          Flip Hasjkip commented
                          Editing a comment
                          Zou deze niet meer scroggen, je hebt het al vol en bijna egaal.

                        • wullox
                          wullox commented
                          Editing a comment
                          Indien nodig kan je altijd gewoon dagelijks een beetje in de richting plooien die je wil, doe dit voorzichtig en door druk te verspreiden als je op 1 punt plooit kan het knakken.. na enkele dagen zijn de takjes een beetje wijder gespreid. Is niet perse nodig lijkt mooi vol te komen. Leuk, ik zit ongeveer in hetzelfde stadium als jij
                      Bezig...
                      X