Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek. 9xNLX - 1m² kweektent - 400 watt hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Hangt ook allemaal beetje van smaak en soort uit hoor... iets vroeger oogsten heeft je een scherpere/ spicier smaak iets later wat zachter/ zoeter... ook de high is iets anders vind dat vroeg geoogst je meer high maakt en latere oogst meer stoned... over t'algemeen toch... maar wat je ook doet, ziet er lekkere mooie wiet uit! En dit voor eerste kweekje, mijn silverhaze plantje 10 jaar geleden zag er zo niet uit hoor
    1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

    Comment


      #77
      in ieder geval mooi dikke toppen mmmm
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #78
        Komt goed met ons kerel. Mijn eerste plant ligt om en de andere geef ik nog een week.

        UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

        Comment


          #79
          Ik denk dat de meerderheid toch nog transparant is, is soms moeilijk te vergelijken met melkachtige. Bloeiharen zijn voor de meerderheid wel bruin maar er zijn ook nog nieuwe. Plantjes hebben al redelijk wat geel blad verloren. We gaan nu de negende week in maar ze hebben nog wel paar weekjes te gaan, veel voor een indica-dominante strain. Mss iets teveel voeding in bloeifase?

          Ik post nog een foto van trichomen..

          Comment


            #80
            Een van men meer rijpere planten:

            59867431_517850702307256_2020912499385171968_n.jpg 59732385_2512771515424327_5328011057875124224_n.jpg

            Comment


              #81
              Update Plantjes zijn 14 weken en 6 dagen oud. Ze staan 11 weken en 1 dag op 12/12 en staan een 9-tal weken in bloei.

              Trichomen zijn nog steeds wit (kan niet echt onderscheid maken tussen melk of clear, zie het vaak niet scherp genoeg door de loep). Alleszins, ze moeten nog even.

              Deze week had ik even oogstkoorts, ik heb dan maar een mini takje afgeknipt met een half grammetje aan. Paar dagen laten drogen (niet genoeg wss), deel gerookt, man wat was dat slecht De rest ligt nog te drogen.

              59938541_2248326935259687_6305079859601211392_n.jpg


              Nu ben ik wel al 3 weken gestopt met voeding geven, op zich niet zo erg maar ze verliezen wel erg veel geel blad!
              Op week 7 heb ik besloten om ze op 10/14 te zetten om ze wat sneller te laten afbloeien.
              Dat heeft zoals te zien is nog niet zoveel effect gehad, dus hadden ze beter de volle 12 uur licht gekregen. Nu vind ik het te laat om dit nog te veranderen :p

              7.png

              Plantjes zien er trouwens niet zo goed uit (ze staan wel even te droog nu). 1 plant heeft erg hangende blaadjes, ook als deze genoeg water heeft:

              5.jpg
              De meeste topjes zien er zo uit qua rijpheid:

              image_333069.jpg
              Deze iets rijper:

              1.png
              Deze heeft nog verse bloeihaartjes:

              6.jpg
              Natuurlijk kunnen jullie rijpheid daar niet aan zien, dus bij deze mijn poging trichomen vast te leggen

              4.jpg

              1 voordeel aan dit alles: mijn topjes zien er vet en lekker uit mjamie! Ze zijn zeker nog gegroeid. Nu is het nog zaak om al dat lekkers te laten afrijpen en dit is een geslaagd seizoen geweest!!

              Er is ook een plant die zijn gewicht buiten de tent niet echt kan dragen. De topjes hangen allemaal langs dezelfde kant:

              8.png

              Ik denk dat ze nog 2 a 3 weken moeten, gezien ze nog witjes zijn en gezien de trage bloei. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze even stil hebben gestaan door overvoeding.
              Iemand tips om mijn plantjes de laatste weken nog goed te laten doorkomen?
              Attached Files
              Last edited by encapsulator; 11 May 2019, 10:57.

              Comment


                #82
                Een van de takjes is onderzijn gewicht op twee plaatsen gebogen. Wat zou ik doen met het takje, heb nu proberen plakken met tape?

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Binddraad voor planten, das ijzerdraad met plastic er omheen, van die groene meestal.

                • Green Mamba
                  Green Mamba commented
                  Editing a comment
                  Hang het slappe takje vast aan een stevige tak met binddraad.

                #83
                Hooi ik schuif ook even aan ben ook net bezig met mijn eerste 400 w hps kweek

                Comment


                  #84
                  Update:

                  Ik heb vorige week, na 11 weken bloei, 2 planten geoogst die 10% ambere trichomen hadden, de rest een week later.
                  2 planten hebben 7 dagen gedroogd, zijn gewogen en in weckpotten. De rest hangt nog te drogen en kan ik overmorgen curen.

                  Voorlopig resultaat ben ik best tevreden mee:

                  Plant 1: (beste plant van allemaal denk ik): 39 gram
                  Plant 2: 26,15 gram

                  De halve gram per watt is normaal wel binnen, rekening houdend dat de wiet in weckpotten nog 15% gewicht verliezen (schatting, ze zijn al redelijk droog vanwege vele kleine toppen)

                  Nog 7 planten te wegen. Ik hou jullie binnekort verder op de hoogte van de rest met bijhorende foto's!

                  Comment


                  • Green Mamba
                    Green Mamba commented
                    Editing a comment
                    Ik heb mijn Black Domina's laatst geoogst bij een 10 tot max 20 procent.
                    Rookt best wel goed maar een volgende keer ga ik voor een 30-50 procent.
                    Ik moest wel kappen want de hoofdtoppen hadden teveel last van bleaching en de lamp kon niet hoger.

                  #85
                  Nog een vraagje:
                  - Voor de volgende ronde ben ik nog op zoek naar een leuk soortje:

                  Het liefst heb ik deze keer een indica, of een hybride met een kortere bloeitijd (max. 8 weken van begin bloeiverschijnselen tot oogst).
                  Een soortje die bekend staat als een goede opbrenger is mooi meegenomen.
                  Thc maakt niet uit, moet gemiddeld zijn (15 procent?). Relatief hoge CBD is een pluspunt.
                  Soortje moet goed tegen warme temperaturen kunnen, en lage LV.
                  Ik ben van plan terug 9 planten te zetten, deze keer onder 600 watt.
                  Liefst niet moeilijk te kweken.

                  Nog een vraagje:
                  Zijn soortjes met 6-7 weken bloeitijd ook in het echt zo snel? Vb: https://www.royalqueenseeds.be/gefem...flowering.html
                  Wat zijn de nadelen, kleinere opbrengst?
                  Is een autoflower met een kortere levensduur interessant qua opbrengst als ik ze 18/6 licht geef tijdens bloei?
                  Vraag gewoon naar jullie persoonlijke mening...

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Speech chile kan na 5 dagen al pruikjes hebben, voor de rest op trichomen letten.

                  #86
                  Bij de bloeitijd word hier op het forum aangeraden om er zeker 2 weken bij te tellen en dit zal dan onder goede tot zeer goede omstandigheden zijn veronderstel ik.

                  Bij mij was het een 4 weken bij het maximum vermeld (8 weken) dus 12 en heb ze nog een 2 weken te vroeg geoogst denk ik.

                  UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

                  Comment


                  • encapsulator
                    encapsulator commented
                    Editing a comment
                    Idem. Ik ben niet ontevreden van het effect alleszins, word er eerder stoned van dan high. Proficiat met je geslaagde kweek!

                  • Green Mamba
                    Green Mamba commented
                    Editing a comment
                    Ik ben ook zeer tevreden en je doet het zeker niet minder goed!
                    Zelfde gedachte hier. Mag meer stoned zijn want we zijn wel wat gewoon
                    Ben echt wel tevreden van die BD's. Misch een aanrader voor je volgende...

                  #87
                  Beste mensen,

                  Hierbij mijn laatste post, want ik wil jullie het resultaat zeker niet onthouden.
                  Na 7 dagen drogen heb ik alles in 9 weckpotten gestoken.

                  Ik heb alles na het drogen gewogen en kwam uit op 327,15 gram. Ze zullen met het curen nog wel wat gewicht verliezen maar in de curepotten voelen ze ook kurkdroog aan.

                  Resultaat is dus 0,817 gram per watt, meer dan ik had gehoopt voor eerste keer. Ik heb wel met enkele zaken beginnersgeluk gehad.

                  Groetjes en tot de volgende kweek!

                  62604275_345969399400131_8856165510006439936_n.jpg

                  Comment


                  • kees49
                    kees49 commented
                    Editing a comment
                    Dat is een hele mooie oogst, ik zou er jaloers op kunnen worden. SCHITTEREND!!

                  #88
                  Zo, da's de moeite.
                  Dat heb je beter gedaan dan ik met m'n eerste kweek

                  Focus niet op wat de verkopers over de zaden zeggen.
                  Als je ooit om stompzinnige bijvoeglijke naamwoorden verlegen zit, bezoek een site waar ze wietzaadjes verkopen en je zit gebeiteld.
                  Als je een soortje voor ogen hebt, ga op zoek naar kweekverslagen, dat is de enige manier om te zien wat ze echt doen.

                  Op week 7 heb ik besloten om ze op 10/14 te zetten om ze wat sneller te laten afbloeien.
                  Dat heeft zoals te zien is nog niet zoveel effect gehad, dus hadden ze beter de volle 12 uur licht gekregen.
                  Yep, mee eens.
                  Als je iets bereikt met minder licht de laatste weken is het juist dat de bloei langer duurt.
                  Ik geef ze de laatste 3 weken (+/-) juist 13 uur licht voor een laatste boost.

                  Al met al, een super resultaat. Congrats!
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #89
                    Knap resultaat hoor toppen zien er goed uit! Laat het je smaken
                    Ad usum proprium!

                    Comment

                    Bezig...
                    X