Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek. 9xNLX - 1m² kweektent - 400 watt hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Ik heb namelijk enkele topjes die bvb tegen de rand van de tent groeien. Eventueel zou ik ook de toppen in het midden wat meer willen sprijden.
    Geen slecht idee beter voor de luchtverplaatsing en de toppen die tegen de zijkant komen van je tent hebben dat hard nodig ivm kans op rot.
    Mooie planten trouwens! succes
    Ad usum proprium!

    Comment


    • encapsulator
      encapsulator commented
      Editing a comment
      Thanks het sprijden lukte niet zo goed. Dacht het met touw te doen maar dat was niet ideaal. Ik heb voorlopig de buitenste toppen wat 'gehaakt' achter andere takken..

    #47
    Vraagje, de plantjes zitten dicht op elkaar en de eerste bloeiharen zijn ook te zien. Ik zou graag, omdat het een volle tent zal worden, het risico op toprot etc. vermijden en ervoor zorgen dat er meer licht doordringt tot lagere toppen. Ook is er een topje die bijna horizontaal tegen de wand groeit. Ik zou dus wat willen trimmen/snoeien maar niet teveel. Momenteel durf ik vanwege tegenstrijdige adviezen er de schaar nog niet inzetten.

    Wat denken jullie? Wat zou ik wegdoen en wanneer?

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Als ze bij mij onderaan uitschieten en niet veel kans maken snoei ik die scheutjes weg. Hier en daar word er ook bovenaan een blad weggesnoeid zodat er meer licht aan de toppen komt.
      Je zal toch zelf moeten uitmaken wat je zal doen en wanneer want zoals je weet zijn er zowel voor- als tegenstanders.

    • encapsulator
      encapsulator commented
      Editing a comment
      Idd, Green Mamba, ik denk dat ik enkel de topjes die weinig kans maken ga dieven binnekort!

    #48
    IMG_20190303_093046 (1).jpg IMG_20190303_093008.jpg

    Comment


      #49
      Je kan natuurlijk ook kiezen om maar 1 of een paar planten te snoeien en het verschil afwachten. Altijd interresant zo'n experiment.


      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

      Comment


        #50
        Dat er licht op de toppen moet vallen is een fabeltje. Bij mij is het nu ook sea of green en onder de bladeren groeien gewoon toppen. Die zijn dan iets lichter van kleur en onderin zelfs bijna wit. Als je de lv onder controle kan houden dan hoef je enkel onderaan wat te dieven. Bovenaan bladeren weghalen om licht naar onder te laten vallen heeft geen enkel nut.

        Comment


        • encapsulator
          encapsulator commented
          Editing a comment
          Thanks dat ga ik denk ik ongeveer doen, maar alleen de slechtere topjes!

        • wullox
          wullox commented
          Editing a comment
          Ik begrijp je voledig beowulf en ben jaren van dit principe geweest, enkel heb ik na enkele filmpjes uit amerika xp nu toch testen gezien waarin blijkt dat een snoei net in begin van de eerste kropvorming voor betere resultaten en gelijker afgerijpte buds leverd... ook heb ik een vriend die dit altijd toepast (in iets vroeger stadium) en ben toch altijd onder de indruk van zijn resultaten (545gr met 600watt op 1m) zelf gezien en geknipt en geproefd... zal nu toch ook eens proberen al is voor gemakkelijker watergeven xp

        #51
        ziet er mooi uit, lekker gevuld hokje

        Comment


          #52
          Plantjes staan vandaag 13 dagen op 12/12, en zijn 5 weken en 4 dagen oud. Ze zijn nog geen toppen aan het vormen maar er zijn al meer witte haartjes.

          Ik heb ze enkele dagen geleden onderaan wat gesnoeid. Vooral kleine blaadjes, en topjes die weinig kans maakten heb ik gedieft. Vooral om de luchtstroom te verbeteren en het risico op toprot te verminderen (+ water geven is nu wat makkelijker ) . Ik meet nu onder het bladerdek een luchtvochtigheid van 51%, met de afzuiging en ventilatie op het maximum.

          Ik ben twee dagen geleden gestart met bloeivoeding, maar doe het rustig aan omdat ze wat overvoed waren. Intussen zijn de bladeren al een paar tinten lichter groen en steken ze niet meer zo af tegen de felgroene jonge sprieten. 1 plant heeft wel nog donkere bladeren (plant rechtsachter op foto 2), dus die geef ik morgen gewoon water. Ik ga straks nog een nieuwe lading bloeivoeding maken en er minder indoen, al weet ik niet hoeveel precies. Nu hou ik me aan het CANNA Terra schema (gaat uit van basiswater met een EC van o.4). Plantjes krijgen elke dag ongeveer 150ml aan water, meer hebben ze blijkbaar niet nodig.

          53289731_2147892421946968_1398294214587973632_n.jpg 54393277_1492208970911890_6649639337430351872_n.jpg 53760994_2037056533056684_7370029404509962240_n (1).jpg 53408380_650425308745670_8022027825412308992_n (1).jpg
          Last edited by encapsulator; 7 March 2019, 18:23.

          Comment


            #53
            Ziet er goed uit!

            Heb jij preventief maatregelen genomen tegen de varenrouwmug?
            Ik had dit niet gedaan en zit nu met een plaag. Hopelijk krijg je die smeerlapjes niet in je tent.

            UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

            Comment


            • kees49
              kees49 commented
              Editing a comment
              Via de schotel water geven dat heeft bij mij goed geholpen. En gele plak strips opgehangen.

            • Green Mamba
              Green Mamba commented
              Editing a comment
              Doe ik sinds deze week en hopelijk is dat voldoende.

            • encapsulator
              encapsulator commented
              Editing a comment
              Das pech hebben Green Mamba. Nee ik heb geen preventieve maatregelen genomen. Ik heb zelfs nog geen insecten binnen of buiten de tent gezien sinds deze winter. Hopelijk zitten ze niet in mijn Aarde. Succes met de oorlog

            #54
            mooie grote groene bladeren heb je!
            nu afwachten tot de topjes komen.. spannend!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

            Comment


              #55
              Mooi groen dek heb je daar! Mooi egaal
              suc6

              keep them green

              Comment


                #56
                16242592-vrouw-hand-met-duim-omhoog-geïsoleerd-op-witte-achtergrond-ok-teken.jpg
                🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥
                ​
                ðŸ‘🼠!! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! ðŸ‘ðŸ¼
                ​

                Comment


                  #57
                  Update: plantjes zijn nu 6 weken en 5 dagen oud en staan 21 dagen op 12/12.
                  Topjes beginnen zich nu te vormen en hij begint al lekker te ruiken

                  Ze hebben deze week een tijdje te droog gestaan waardoor ze gingen hangen en onderaan wat blaadjes verloren. Onder het bladerdek heb ik hier en daar nog enkele bladeren weggehaald, maar niet te veel. Ik merkte dat luchtvochtigheid toch aan de hoge kant kan zijn op die plek.

                  Verder geef ik voedingswater met EC rond de 1,1. Ik geef niet altijd voeding als ik vind dat plant er donker begint uit te zien. Ik ben wat aan het zoeken want zonder EC-meter weet ik het natuurlijk niet zeker. Maar tot nu toe hebben ze alvast nog steeds een goede kleur.

                  Hier nog wat foto's. De camera van mijn smartphone is niet 100%, hij past automatisch filters toe waardoor sommige delen er wazig of verkleurd uit zien.

                  53788931_1941131329343534_5000413840416964608_n.jpg 53813242_255261915425986_472234256945381376_n.jpg 54236735_636931610060327_724208434739675136_n.jpg 54236694_323075821892987_3735667652463427584_n.jpg

                  Comment


                    #58
                    Als alles zo mooi groen is als op foto 3 zou ik zeer tevreden zijn

                    Ziet er goed uit.

                    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

                    Comment


                      #59
                      Ik heb ze eens uit de tent gehaald, zo zien ze er een pak donkerder uit. Dit is de echte kleur. Dacht dat ik weinig voeding gaf, maar blijkbaar niet? Ga ze een tijdje op waterdiete zetten. Tips?
                      Attached Files
                      Last edited by encapsulator; 15 March 2019, 19:43.

                      Comment


                      • wullox
                        wullox commented
                        Editing a comment
                        Ja he, die hps kleur is echt bedriegelijk...

                      #60
                      Ik zou hetzelfde doen zoals je aangeeft.

                      Groen genoeg lijkt mij.

                      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

                      Comment

                      Bezig...
                      X