Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer, onbekend zaad 400/800Watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer, onbekend zaad 400/800Watt

Korting op 420shop
    Hallo,

ben nieuw hier en zal meteen aan m'n verslag beginnen, hopelijk geven jullie me tips onderweg want dit is m'n eerste keer.

Zaad: heb een hoop zaad van een kennis gekregenn oorsprong onbekend

Heb een hoop zaad laten ontkiemen in watten, daarna overgeplant in 15L potten, deze zien er na 1 week (vandaag) zo uit:
    Foto's-0191.jpgFoto's-0198.jpgFoto's-0196.jpgFoto's-0194.jpg
    Last edited by Wishy; 7 September 2010, 17:00.

IMG_1134.jpgIMG_1130.jpgIMG_1136.jpgIMG_1129.jpgIMG_1135.jpgIMG_1132.jpgIMG_1133.jpgIMG_1128.jpgIMG_1131.jpgIMG_1127.jpg

Comment

Re: Eerste keer, onbekend zaad 400/800Watt

-meer frisse/koele lucht aanvoeren en meer afzuigen
      -1 lamp aan is voorlopig genoeg gezien de plantjes nog klein zijn
      -tijdcyclus zou veranderen van 16/8 naar 18/6 om halve bloei te voorkomen

verder zul je toch eerst wat meer moeten gaan lezen.
      je gaat toch ook niet zomaar auto rijden zonder enige ervaring!!!
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

zie reactie van hierboven, iets meer info inwinnen, dus meer lezen en leren........
        1: 2x 400 watt is veel te veel in de groei.
        2: Waarom 2x400 veel te hoog, veel te warm, waarom ph tussen 5,8 en 6,2? waarom dat grote verschil ertussen en waarom niet een vaste ph? welke voeding gebruik je? welke grond of andere iets ga je gebruiken, hoe is de ruimte? enz..........enz........ dus graag meer info

OW JA: stel jezelf even voor is een speciaal rubriek voor
        Last edited by kweker; 8 September 2010, 08:03.
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Hoi, bedankt voor de eerste reacties.
          Zal meteen een introductiepost gaan maken
          Ik lees en leer elke dag wat meer, mijn vriendin komt er gek van

Nu, ik ben begonnen met plantjes plaatsen omdat ik en m'n vriendin al een tiental jaren op dagelijkse basis blowen, en achteraf uitgerekend heeft ons dit al heel wat gekost..
          Al m'n materiaal heb ik van een persoon 2ehands gekocht die al enkele malen ge-oogst heeft, maar er mee gestopt is. Zelf wil ik er niet teveel extra geld insteken.

De ruimte:
          - Volledig geisoleerde zolderruimte van 3m x 3m x 3m, alle wanden met witte plastic
          - Afzuiging doormiddel van een pc-fan, 2m boven de grond, met afvoerbuis om lichtinval te beperken
          - aanvoering van frisse lucht doormiddel van een gewone ventilator

Licht:
          Zoals eerder venoemd 1 x 400 watt op 1m hoogte momenteel, anders werd het te warm.
          Stond op 16/8 maar is sinds deze ochtend veranderd naar 18/6 om halve bloei te voorkomen (thnx angel777)

Wat doe ik nu, nieuwe lampen die minder warmte afgeven en dichter kunnen bij de plantjes staan of dit aanhouden ?

Grond:
          Aveve Universele Potgrond ( http://www.avevewinkels.be/Portals/6...20potgrond.pdf )

Voeding:
          Momenteel geef ik geen voeding, alle info is welkom, ook wil ik hier niet teveel aan uitgeven.

Water:
          Mijn kraantjeswater heeft een ph van ~8.5, deze verzuur ik met PH-
          Waarom mijn ph tussen 5.8 en 6.2? omdat ik enkel een ph testkit heb die niet zo nauwkeurig meet, de ph-meter die ik overgekocht heb werkt niet meer...
          Water laat ik een dag staan en op kamertemperatuur laten komen vooraleer ik de plantjes bewater.
          Momenteel krijgen ze elke 2 dagen een beetje water, genoeg om de bodem vochtig te houden.

Temperatuur en lucht:
          lamp aan

Comment

Mijn eerste ervaring was ook met een hps lamp om de groei te verzorgen. Doch heb ik de indruk dat geld geen probleem vormt aangezien je er al 2 van hebt, is het mss beter om te kijken naar TL verlichting om te groeien.
            Zou je die grote ruimte kunnen gebruiken om af te bloeien.

Verder zou ik ook enige aandacht besteden aan hoe je verder u planten wil verzorgen. Enerzijds je voorzien van medium als bodemvulling, of voeding via water toevoer.
            En mss ook de aanschaf van een slakkenventilator, want je hebt toch een grote ruimte die je zult moeten voorzien van een beter afzuiging. Dat zouden mijn prioriteiten zijn in u situatie.

Veel succes, ziet er alvast belovend uit...

Comment

mooi mooi wel zonde van de grond maar ach..........komt vast goed
              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Kleine update, heb een nieuwe job en nog niet veel tijd gehad om hier effe te updaten.

Heb wat extra ventilatie voorzien, extra luchtbevochtiger en zo m'n temperatuur-en vochtigheidprobleem opgelost.

Plantjes staan nog steeds op 18/6, ondertussen m'n 2e lamp aangezet omdat het wat krap werd onder 1 lamp.

Alle plantjes in een grotere pot gestoken, krijgen water (ph ~6) als ze droog staan en ik besproei ze nu en dan eens.

Heb een vermoeden dat ik al 1 mannelijke plant heb, even bevestiging plz ?
                IMG_1236.jpgIMG_1241.jpg

Dan hier enkele foto's van de andere plantjes

IMG_1254.jpgIMG_1256.jpgIMG_1258.jpgIMG_1249.jpgIMG_1246.jpgIMG_1244.jpgIMG_1243.jpgIMG_1253.jpgIMG_1233.jpgIMG_1242.jpgIMG_1227.jpgIMG_1245.jpg

Indien opmerkingen, ga je gang, kan alle hulp gebruiken

greetz
                Last edited by Wishy; 27 September 2010, 20:29.

Comment

die staan echt niet op 18/6 anders had jij nog geen bloemen gezien ook niet van een man o ja dat ene is een man ja sorry jonge

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shadow View Post
                    die staan echt niet op 18/6 anders had jij nog geen bloemen gezien ook niet van een man o ja dat ene is een man ja sorry jonge
                    Er staan toch nog geen bloemen op? behalve dan die bolletjes op die ene man (heb ik intussen weggehaald)...

De lampen staan aan van 07:00 tot 01:00 (18 uur licht, 6 uur donker...) vanaf de 3e dag... dus naar mijn weten is dit nog steeds 18/6...
                    of heb ik iets anders dat ik fout doe ?

Comment

zonder de planten in de bloei te zetten blijft het gokken naar het geslacht.ze toonen pas geslacht als de klok op 12 uur licht 12 uur donker staat.snel effe behoorlijke afzuiger en filter kopen.met fancontroller is erg handig in de winter.ook alvast veilig kacheltje opzoeken.en een mooi schakelbord.verder zien ze er best goed uit.400 watt beschijnd 70 breed bij 1 meeter diep hou hier rekening mee.

Comment

Hier nog 3 foto's van het mogelijke mannetje, heb die er voor alle zekerheid weggehaald

IMG_1259.jpgIMG_1261.jpg

IMG_1275.jpg

Comment

Bezig...
                        X