Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lemon shining silver Haze (RQS) - 100W Hanspanel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hej iedereen hier zijn we weer ,

    ontkiemen: 5 dagen
    groeien: 20 dagen
    temp: 21 - 24,1 graden
    lv: 39 - 47 %
    Tensio 1: 194 - 200 - 205 - 212
    ​​​​​​Tensio 2: 192 - 195 - 200 - 204

    1056B4BE-8E90-4868-86CF-326A79A57CB8.jpeg
    CDD23DFC-A9F8-4AA0-9D33-8B50EC03352B.jpeg F93C0A06-5334-414E-B4AB-E03D0531EA38.jpeg

    Ben al zeer tevreden van de 2de ronde, de eerste bladeren zijn al groter dan mijn vorig kweekje xD.
    Nog steeds geen voeding gehad, Morgen staan ze 7 dagen terug in hun nieuwe lightmix. Volgende week 1 x voeding geven (1/5 verhouding volgens schema) dan terug water tot de week erop. Dan gaan we proberen 2 x per week te voeden, rest enkel water.

    linkse drinkt al meer dan de rechtse duidelijk, hopelijk krijgk die tensios onder de knie, niet zoals vorige ronde.



    voor de rest gaat hier alles goeie richting uit in mijn ogen.

    Hopelijk snel reactie op die vraag van de tensiometer

    Grtz Thajoejoe!
    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

    Comment


    • zeitgeistmovement
      zeitgeistmovement commented
      Editing a comment
      Ideaal geef je ze bij 120 water. Dan op 80 krijgen (alhoewel ik gestopt ben dat te proberen bij de bloeiende af, omdat die zoveel drinkt).

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik zie de tensio's het liefst zo rond de 120 staan, dan hoef ik nog niks te doen, niet te nat, niet te droog.
      Bij 180-190 beginnen de blumats te druppen.

      Het kan 5cm verderop in de pot wel 10-20-30 hoger of lager zijn, dus je hoeft niet zo exact te wachten op een nummer.
      Kijk ook naar de planten, die vertellen je meer, als je het wil horen.

    • zeitgeistmovement
      zeitgeistmovement commented
      Editing a comment
      Heb waardes van 400 gehad en niks aan de plant te zien.

    #17
    zelf heb ik geen tensiometer zo kan je daarbij niet helpen maar succes verder
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


      #18
      Ok guys ! Thx voor de info !
      Men WW gaat er toch ook goed door xD !
      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

      Comment


        #19
        Hey Thajoejoe ik ben er ook weer bij !!

        En smaakt uw opbrengst een beetje ??

        Dat uw teeltje vlot mag verlopen met de LSSH's !!

        Unknown.jpeg
        Last edited by Remco; 2 March 2019, 15:42.
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥
        ​
        ðŸ‘🼠!! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! ðŸ‘ðŸ¼
        ​

        Comment


          #20
          Ad usum proprium!

          Comment


            #21
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
            KEEP ON GROWING AND SMOKING

            Comment


              #22
              ik volg lekker mee top!!!!

              Comment


                #23
                Hej jongens,

                Morgen volgt men update hoor weinig tijd gehad tot nu toe. Alvast sorry voor de discopics morgen goede fotos!!!

                9CEDF818-6411-4038-ACFE-9657059BBAE5.jpeg
                744FF4A7-04C2-4580-BC25-1E13441419FC.jpeg B1BDC513-3C68-4272-BAEA-363A5CBEB4EB.jpeg

                2 dagen geleden heb ik ze beide al getopt tussen de 4de en de 5de node.
                De nodeblaadjes en 1ste en 2de node zijn verwijdert.

                Nu ben ik er wel achter gekomen hoe die tensios werken. Mijn eerste kweekje heeft echt wel heeeeeeel weinig water gehad in het begin.
                Daardoor dat het precies zo baby plantjes waren.
                nu met wel meer water te gebruiken (volg de tensios) zijn de bladeren al groter dan mijn grootste bladeren van vorige kweek. (Of verschil tussen indica en sativa). soat ze zijn zeker gelukkig want de bladeren staan mooi recht (goku style) en hangen niet heel de tijd zoals men vorig kweekje, ze hebben zelfs beide 7 vingerige bladeren.

                6A56191E-EE26-440C-BD55-158698260126.jpeg C4CF6D24-8D9B-43FE-B41D-400997C1B6ED.jpeg

                Voor de rest denk ik alles gezegd te hebben, ahja ze hebben eergisteren 1 x voeding gehad (verhouding: 1l water, 1ml terra grow en 0,2 ml power roots).
                De rest van deze week nog enkel water. Vanaf volgende week ga ik ze 2 x per week beginnen voeden de rest water.

                Remco : hej remco, men opbrengst is een zeer goed weedje!! Nu met de 2 extra voedingkjes pk 13-14 en sugar royal hoop ik dat deze nog mooier/compacter en zoeter worden. Alle het zoetige/fruitige zal de strain wel zijn. Maar de lemon shining silver haze klinkt gewoon al heerlijk!

                Volgende kweekje zullen de critical zijn van RQS. Dan gaan we overschakelen naar barneys farm heb daar al een paar strains gezien die ik heerlijk vind!

                Bv:
                - gorilla skitlez
                - tangerine dream
                - phantom OG
                - liberty haze

                Zou ook graag een goeie cheese kweken maar op barneys farm zijn er meerdere en weet niet goed welke ik moet pakken voor die oude lekkere cheese smaak te krijgen???

                Na de critical zullen het wel vrij zeker de gorilla skitllez zijn! Spijtig dat ik die oz kush zaden niet vind want dit is wel men favoriet (oz kush = og kush x skittlez), fotos hieronder als ieman deze vind let me know pleeeaaaaseeee !! zo zoet en high lekkaaaahhh!

                05FACF7A-F2E1-4D22-98BF-E08B0D14A0C1.jpeg 3E1AC529-F626-478C-B5B2-AF2C68FAA1F1.jpeg

                Dit was het weer voor nu, ik hoor jullie wel ! Morgen ben ik er terug met goede fotos !

                Grtz Thajoejoe
                White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                Comment


                  #24
                  Ik ga je volgen! Ben net begonnen

                  Comment


                  • Thajoejoe
                    Thajoejoe commented
                    Editing a comment
                    Veel geluk! Eerste kweekje is wel gewoon worden vond ik, had heeeeeel veeeeel vragen.
                    Maar nu met men tweede kweekje gaat het wel lekker

                  #25
                  Hej iedereen hier zijn we weer ,

                  Ten eerste al men excuses voor gisteren niet meer te posten . Was beetje later thuis en de lichten waren al aan.

                  Ontkiemen: 5 dagen
                  Groeien: 28 dagen
                  temp: 20 - 24,4 graden
                  lv: 40 - 50 %

                  Hier eindelijk nog eens fotos onder gewoon licht. Ze staan er in mijn ogen gelukkig bij en hebben een mooie groene kleur.
                  Dus nu totaal 33 dagen oud (ontkiemen meegerekent)! Nog maar 1 maal voeding gehad (1l water, 1ml terra grow en 0,2 ml power roots).

                  BBF72BD9-76E8-471B-9AF3-863B1519551F.jpeg 03C816B7-7DE5-4BF7-9A83-9D6E02037E04.jpeg

                  Week 5 start nu dus we gaan ze vanaf nu 2x per week proberen voeden en de rest water.
                  ookal staan ze nog mooi groen wil ik ze er wel lichtjes aan gewoon laten worden.

                  79EDC16A-0F1D-40F4-A5D2-A56F08F4F6A4.jpeg 39AD949E-D4D7-4121-A7DA-C8BC87FE05A4.jpeg
                  15207A89-9AB0-436E-9836-AD0CCF1BD02A.jpeg 926EB3EE-D3BE-4480-87B8-726EE15A6FD4.jpeg

                  Duidelijk wel te zien dat het 2de plantje wel naar mijn schatting 5 a 6 dagen achter staat op het eerste. Kan wel logisch zijn want deze is ook 3 dagen later pasbeginnen ontkiemen.


                  Nu even een belangrijk vraagje aan de meer ervaren kwekers :kunnen de ervaren kwekers hier eens naar kijken en wat info over geven?

                  Thx jongens

                  Grtz thajoejoe




                  Last edited by Thajoejoe; 5 March 2019, 23:08.
                  White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                  Comment


                    #26
                    4 Plantjes met 4 toppen per plant ?
                    Wat is daar beter aan dan 1 plant met 30 toppen ?

                    Nog maar 1 maal voeding gehad verhouding 1:5
                    Dus 200ml op een liter water?

                    Dan mag je wel wat flessen voeding bijbestellen.

                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #27
                      QnQ : inderdaad klopte niet echt als ik het achteraf las. inneens aangepast hierboven.
                      Dus toch beter scroggen dan? En gaat dit lukken met 5x5 cm gaatjes of beter vervangen naar grotere gaten?
                      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Op 60x60 heb je niet echt veel ruimte om te scroggen, misschien is alleen wat binden en buigen voldooende om alles even hoog te houden.
                        Ik bedoel dat ik alleen al dat snoeien in sommige verslagen niet zo snap de laatste tijd. Soms wordt de halve oogst weg "gediefd".
                        Wees voorzichtig met snoeien. Elke tak komt een of meerdere toppen aan. Waarom zou je die niet willen ?

                        5x5 werkt prima om te scroggen, het gaas dat ik gebruik heeft ook mazen van 5x5.
                        Je trekt de plantjes daar zo doorheen, krijg je vanzelf handigheid in.
                        Ze hoeven er ook maar 1x doorheen, daarna blijf je ze op het gaas binden.

                      • smoker2002
                        smoker2002 commented
                        Editing a comment
                        QnQ ik denk dat er te veel kijken naar you tube zoals je die lolipoppers bezig ziet
                        helft tot 3/4 van hun planten snoeien en alle bladeren weg halen begrijp het ook niet echt

                      #28
                      Hi Ik heb ook zitten twijfelen tussen die twee kweektechnieken. Uiteindelijk heb ik gekozen om te gaan scroggen, omdat je dan beter de hoogte kan bepalen en daarbij de kast voller kan krijgen. Nu ben ik dit ook aan het doen met een 5/5cm scherm en het gaat prima!
                      Mijn kweekverslagen:
                      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
                      https://tinyurl.com/y69gjs6g

                      Comment


                        #29
                        QnQ hej QnQ

                        klein vraagje : wat is nu het verstandigste om te doen?

                        C8948464-D8A1-43D3-A107-9B2BCEDB8C0E.jpeg
                        Is het nu best om maar 1 x te toppen of 2x ?

                        ik doe het een beetje zoals hierboven, enkel top ik direct wanneer ik een beetje plaats heb tussen node 4 en 5. Node 1 en 2 gaan eraf.

                        nu ben ik een beetje aan het twijfelen of ik ze voor een 2de keer zou toppen? Dit doe ik dan tussen de 2de en 3de node wanneer ik een beetje plaats heb daar om goed te kunnen knippen. Dus ik wacht niet tot de 4de begint te groeien. Dus eigenlijk knip ik maar 1 node weg.

                        de eerste keer heb ik het 2 x gedaan maar weet eigenlijk niet goed waarom xD. En ik lees zoveel tegenstrijd van wel doen en niet doen.

                        Dus mijn vraag best 1x of 2x toppen en scroggen? Of waarom is het 1 beter en het ander beter.

                        ​​​​​​Grtz Thajoejoe
                        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                        Comment


                        • Takketoelli
                          Takketoelli commented
                          Editing a comment
                          Goedemorgen Thajoejoe

                          Ik kom toevallig op dit verslag uit en ik ga je volgen.

                          Die "viertoppen techniek" werkt voor mij erg goed! Wel een beetje aangepast op mijn situatie.
                          Ik wacht tot de 5e of 6e node, en top dan terug tot de 3e. Zo zijn er 6 toppen dus, maar ik haal vaak de onderste 2 takken weg. Soms ook niet als ze goed genoeg groeien en gelijk komen met de rest.
                          Vervolgens de takken met binddraad laag houden, zodat de kleine topjes licht krijgen. Ik haal op die manier (5-6 weken groei) zo'n 10-12 toppen per plant. 4 planten vullen dan een 80x80 tent zonder scrog.
                          Met een kleinere tent kun je wat korter laten groeien evt


                          Grote Groeten

                        • smoker2002
                          smoker2002 commented
                          Editing a comment
                          hey hoe meer je topt hoe meer toppen je gaat krijgen op het einde klink vrij logies
                          maar hoe meer je topt hoe langer het ook duurt voor je op 12/12 kan gaan
                          ik heb vorige zaterdag kan je zien in mijn verslag voor de 2de keer getopt
                          en top altijd zoals op foto hier boven eerste node weg en dan toppen en 2 noden houden en dan op node 2/3 terug toppen
                          werkt altijd goed bij mij

                        #30
                        Bij scroggen is 1x toppen voldoende.
                        Dat antieke tekeningetje is meer voor als je zonder scrog, bijvoorbeeld met 1 plant een vierkante meter vol wil hebben.

                        Waarom ?
                        Omdat 1x toppen 1 week tijd kost.
                        2x toppen kost 2 weken extra
                        3x toppen kost 3 weken extra
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X