Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Autoflower met T-neon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4x Autoflower met T-neon

    Korting op 420shop
    Zoals ik in de voorstel ronde al had aangekondigd zou ik binnenkort beginnen met eerste 'echte' kweek.
    In de tussen tijd nog veel lopen speuren op het forum en zijn we van start gegaan.

    Wil nog wel even vermelden dat ik puur voor eigen gebruik kweek!

    Zoals de titel al verklapt kweek ik 4 autoflowers van Royal Queen seeds.
    Heb 3x Royal Cookie besteld en kreeg er gratis 1x Royal Cheese bij.

    Voor de kweek gebruik ik een kweektent van 80x80x160cm.
    Hier hangen T-neon lampen in met een vermogen van 110W, deze gebruik ik voor de groei en bloei periode.
    Wanneer het tijd is om de lampen te wisselen naar de bloei plaats ik ook 4x15W CFL lampen extra om elke hoek extra te verlichten.
    De lampen branden 20 uur en worden automatisch geschakeld.

    Voor de afzuiging gebruik ik de CAN 2600 koolstoffilter met een capaciteit voor 150m3. Hier zit een inline fan op voor 100m3.
    De verse lucht wordt door een pc fan naar binnen gehaald.

    Om de luchtvochtigheid te regelen heb ik een luchtbevochtiger aangeschaft met genoeg capaciteit die geregeld wordt door een temperatuur/luchtvochtigheid controller.
    De vochtige lucht wordt door een clip-fan van door de tent verspreidt.
    De functie om de temperatuur te regelen is nog onbenut en tot nu toe ook niet nodig.
    Dit wordt nu geregeld met de temperatuur van de ruimte waar de tent geplaatst is.
    Er zitten weinig schommelingen in de temperatuur van de tent en deze is ruim voldoende.

    Voor de planten heb ik zelf 25 liter potten gemaakt van worteldoek. Dit leek mij een leuk projectje om te doen en dat was het ook.
    Bij het vullen van de eerste pot scheurde bij het verplaatsen de hoek kapot!
    Gelukkig bleven de andere potten wel goed maar komen er bij de volgende kweek wel smart-pots om ellende te voorkomen.
    De planten staan in zaai/stekgrond gemengd met ongeveer 25% perliet 10% vermiculiet.

    Voor de voeding gebruik ik autoflower supermix en later in de bloei nog PK 13-14.
    Dit meng ik in verhouding met 10 liter water en breng ik naar de juiste pH waarde met pH min.
    Alle producten zijn van Bio nova.

    De zaadjes ontkiemt via de keukenpapier methode en dit ging goed!
    Na een aantal dagen gelijk in de 25 liter pot gedaan en onder de lamp gezet.
    Helaas werd de voeding en de pH min niet op de beloofde vrijdag geleverd. Hier door hebben ze in het weekend op kraanwater geleefd.

    20190207_174819 - Copy.jpg
    In het begin stonden de planten in het midden van de bak maar merkte ik dat ze enorm scheef gingen groeien.
    Hier door voelde ik me genoodzaakt ze met zoveel mogelijk liefde nog meer naar de rand van de pot te verplaatsen.
    De dagen hierna begonnen ging het voor mijn gevoel beter.

    Vanaf dag 6 pas begonnen met foto's maken en ga proberen regelmatig de foto's hier aan te vullen.

    20190203_163504 - Copy.jpg20190204_205336 - Copy.jpg
    20190206_223333 - Copy.jpg20190207_175859 - Copy.jpg

    1 van de cookie planten blijft achter maar groeit wel met kleine beetjes.
    Ben al met de potten aan het schuiven geweest om te kijken of het misschien aan het luchtvochtigheid apparaat lag.
    Misschien dat iemand hier op het forum een idee heeft.

    Het is me eerste echte kweek en weet totaal niet wat ik er van moet van verwachten maar sta bijna elke dag weer te kijken welke stappen er worden gezet.
    Met alle informatie van internet proberen we het beste ervan te maken.
    Vooral het water geven vind ik lastig. Hou vooral de stand van de bladeren in de gaten en check te grond met mijn vingers.
    Besproei de grond meerdere keren per dag met langere tussen poses.
    Af en toe een beetje water aan de randen van de pot gieten maar niet te veel.

    Meer volgt...
    Last edited by Pioneer; 9 February 2019, 22:04.

    #2
    Ziet er goed uit.
    Ze groeien een beetje scheef omdat ze naar het licht groeien.
    De potten zijn eigenlijk wat te groot, ze passen niet onder de tneon.
    Maar met de plantjes aan de zijkant geplant kan je ze inderdaad dichter naar het licht draaien
    Nog geen voeding geven he...daar begin je pas mee als ze 8-10 grote blaadjes hebben.

    Een mooi Tneon-kweekverslag waar je veel tips uit kunt halen: Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag Dutch Amensia Haze

    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      QnQ Bedankt voor je reactie!

      Ik heb wel voeding gegeven in de tweede week. De stekgrond bevatte voor de eerste week voeding.
      Was een beetje op de volgende informatie afgegaan:
      ''Je gebruikt de voeding gedurende de hele cyclus van de autoflower wietplant, en vanaf de derde week van de bloei begin je met het toevoegen van PK 13-14'' (bron: https://www.cnnbs.nl/voeding-voor-autoflower-planten/ )

      Ook staat in het bemestingsschema dat de eerste kleine dosis voeding gegeven kan worden.
      Ik begrijp dat het bemestingsschema van de producent niet specifiek voor cannabis zal zijn.

      Untitled.jpg

      Zou ik beter kunnen stoppen met voeding geven nog?
      Ze zitten momenteel op 10ml in 10 liter water en heb al wel 2a3 liter gebruikt!

      Graag hoor ik wat jullie advies specifiek met deze voeding.

      Comment


        #4
        Ik lees (nu pas) dat ze in zaai/stekgrond staan.
        Da's eigenlijk niet om een hele kweek in te doen, omdat sommige merken nogal compact worden na een paar weken.
        Daar helpt de extra perliet en vermiculiet dan wel wat tegen hopelijk, maar waar xxliet zit kan weer geen aarde zitten waar de wortels graag doorheen kruipen.
        Voor- en nadelen eh..
        Anyways ..
        Dan kun je dus wel voeding geven.
        Misschien 2 dagen water en 1 dag voer? Beetje naar de blaadjes kijken.
        Kronkelig blad betekend ff rustigaan met voeding, gele bladpuntjes ook.

        Mooi die potten. Dat werkt zeker goed.
        Als je ze heel houdt
        Heb je het doek niet dubbel gedaan?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Mijn voorkeur ging uit naar Lightmix maar helaas verkopen ze dat hier nergens. Heb stekgrond van Florentus.
          Volgende keer toch maar laten bezorgen dan.

          Thanks voor je info! Zal ook een paar liter water voorbereiden zonder voeding met de juiste pH.

          Die bakken mag je gratis komen afhalen na de kweek
          Als ze van ellende nog niet uit elkaar gescheurd zijn

          Comment


          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            ik weet niet waar je woont maar als je op de site van plagron gaat en invoert waar je woont geven ze je de dichtste winkels die het bij jouw in de buurt gaan ik ging er vroeger altijd achter in terneuzen heen en terug 180 km voor mij en via site van plagron weet ik nu dat een planten winkel ze binnen heeft 10 min van mijn deur
            geheel van onder op de start pagina zie je onder ondersteuning shop locater staan daar op klikken krijg je kaart en voor je je woonplaats in en zal je zien waar deze grond te verkrijgen is ....hier de link https://www.plagron.com/nl/shoplocator

          #6
          Update:

          20190209_232452 - Copy.jpg20190211_211228 - Copy.jpg20190212_191153 - Copy.jpg

          Ben de plantjes minder vaak gaan voeden door advies van QnQ.
          Ze doen het voor mijn gevoel wel goed! De plant rechts onderin blijft erg achter.
          Weet niet zo goed wat er met hem aan de hand is maar hij groeit stiekem door.
          Vandaag even diep onder in de pot gevoelt hier was het op sommige plekken vrij vochtig dus vandaag alleen besproeit.

          Links onderin is de cheese en de andere dames zijn cookies.


          Foto's zijn enorm onscherp geworden na plaatsen van het bericht! Sorry hiervoor.
          Attached Files

          Comment


            #7
            Een hele goede avond!

            Vandaag zijn we alweer 18 dagen bezig. Afgelopen dagen wat minder water gaan geven en zonder voeding.
            Heb de grotere planten gisteren 250ml water gegeven met een lichte dosis voeding. Dit is de eerste keer dat ik ze vaste hoeveelheid water heb gegeven.
            Kijken hoe lang ze hierop kunnen teren.

            Vandaag foto's gemaakt na een nachtje op voeding.

            1 van de cookies blijft erg achter en heb daarom de bakken wat verplaatst om de rest meer licht te geven!
            Die zelf gemaakte bakken heb ik nu nog meer spijt van! wat zijn ze lomp en onhandig zeg.
            Zag op 420shop wel leuke potten die ik maar mee ga bestellen met de rest denk ik.
            Ze zijn er in 11 en 19 liter en dacht wel aan de 19 liter of kan je met 11 liter ook toe als je anders gaat bewateren?
            De 11 liter zou wel mooi onder de T-neon passen. Eventueel kunnen er dan nog 1a2 bij

            https://420shop.nl/flexapot-voor-wietplanten.html
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 5 photos.
            Last edited by Pioneer; 16 February 2019, 18:21.

            Comment


              #8
              Ziet eruit alsof je goed voorbereid bent Pioneer, dit gaat een mooi kweekje worden!

              De lamp had wat dichter op de planten gekund maar zoals QnQ al zei past dat niet echt, is trouwens de reden dat ik er maar twee had staan
              Meteen ook een van de redenen dat ik voortaan photoperiodieke planten doe, die kan je zonder probleem verpotten dus dan kan ik ze nog steeds voorgroeien onder mijn Tneon setje ook als ik wat meer planten tegelijk wil doen.

              Veel succes en ik ga je voortgang zeker volgen.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


              • Pioneer
                Pioneer commented
                Editing a comment
                Dit is inderdaad wel een nadeel met de T-Neon en de grote potten waar je de autoflower gelijk in mag/kan plaatsen.
                Achteraf dan toch weer twijfel was LED niet beter voor me was geweest.
                Of nog een setje erbij van 2x55W?

                De volgende kweek komen ze kleinere potten. (19 liter)

              #9
              Waarom zou je geen voeding geven aan planten die staan op alleen zaai- en stekgrond en wat perliet? Daar zit immers helemaal niks in! De reden dat ze niet zo hard groeien is dan ook omdat ze niks te eten krijgen! Jij kan immers ook niet werken als je alleen maar water krijgt?

              Comment


              • Pioneer
                Pioneer commented
                Editing a comment
                Ze krijgen zeker voeding maar ben zeer voorzichtig met me eerste kweek. Je leest zoveel verschillende dingen en je ziet het ook vaak fout gaan.

                De zaai- en stekgrond bevat 1 week aan voeding. Maar het zaadje zit wel in 24 liter en niet in een stek potje.
                Mijn gevoel zegt dat ze dit niet binnen een week hebben verwerkt maar momenteel draaien ze op voeding en hou ik ze goed in de gaten.


                Ben zelf eigenlijk wel tevreden over de groei

              #10
              Hier weer even een update en een vraag.

              20190221_162017 - Copy.jpg20190221_162142 - Copy.jpg
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 10 photos.
              Last edited by Pioneer; 21 February 2019, 17:24.

              Comment


                #11
                Dag 27

                20190225_200251 - Copy.jpg
                Attached Files

                Comment


                  #12
                  Weer even een update

                  20190305_164658 - Copy.jpg
                  Ze zijn in het begin van de bloeifase.
                  Aantal grote waaiers hebben bruine punten gekregen. Onderste bladeren slapjes en worden licht kleurig / geel.
                  Ze krijgen wat weinig licht door het bladerdek er boven. Zorg er wel voor dat de topjes zoveel mogelijk licht krijgen.

                  Het grote plantje vooraan is de cheese en de rest zijn cookies.
                  De cheese vind ik de mooiste plant, mooie compacte plant die er constant goed bij staat.

                  Volgende kweekje ga ik 2 planten nemen en wil ik SCROG gaan toepassen.
                  De verschillende hoogtes van de planten werken nadelig met T-Neon en met 1 setje voor 4 planten vind ik nu gewoon te veel.

                  Tot de volgende

                  Comment


                    #13
                    DSC_0035 - Copy.JPG
                    Zijn nu dag 39 en heb een tegenslag gehad. Merkte dat mijn voeding water weer omhoog wat geschoten in pH waarde. Deze naar 6 gebracht en hiervan een dosis gegeven.
                    De dag erna werden de onderste bladeren geel en kreeg ik gele puntjes. De dag erna waren sommige bladeren er wel vrij heftig aan toe.
                    Heb elke plant toen circa 1,5L schoon water gegeven. De bladeren die niet meer te redden waren verwijderd en dit waren er nog al wat.
                    Gelukkig stonden ze de dag erop er beter bij en zag ik weer vooruitgang.



                    Comment


                      #14
                      Gele bladpuntjes komt door teveel voeding. That's it.

                      Het enige probleem wat ik zie is dat het licht niet overal meer dicht genoeg op kan.
                      Dat heeft tot gevolg dat ze meer energie steken in groei om dichter bij het licht te komen.
                      TNeon moet wel binnen 20cm van alle toppen blijven eigenlijk. Alles wat verder weg zit zal minder goed ontwikkelen.

                      Dat ga je ook onderaan nog wel meer zien. Dat blad onderaan kan je gewoon laten zitten als het wat geel wordt.
                      De plant regelt dat zelf, daar zijn ze heel goed in. Beter dan wij met onze 'aannames'.

                      Ze "eten" het blad leeg, en daarna sluiten ze de stengel af waar het blad vast zit aan de plant door een dun kurklaagje te vormen.
                      Dit is belangrijk voordat het blad afvalt, zodat er geen schimmels en organismen de plant kunnen binnendringen.
                      Als het kurklaagje tussen stengel en bladsteel voltooit is, laat ze het blad vallen en zijn er geen open wonden.
                      Pas dan haal je het afgestoten blad weg.

                      Voila...ze staan er verder prima bij hoor.
                      Mooi kleurtje, beginnende bloei....nog een weekje of 7-8 geduld
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #15
                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Het enige probleem wat ik zie is dat het licht niet overal meer dicht genoeg op kan.
                        Dat heeft tot gevolg dat ze meer energie steken in groei om dichter bij het licht te komen.
                        TNeon moet wel binnen 20cm van alle toppen blijven eigenlijk. Alles wat verder weg zit zal minder goed ontwikkelen.
                        Vanwege wat je opnoemt wou ik de volgende kweek een SCROG netje installeren en dan maar met 2 plantjes.
                        Dit leek me de goede methode voor een Tneon setje.

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Ze "eten" het blad leeg, en daarna sluiten ze de stengel af waar het blad vast zit aan de plant door een dun kurklaagje te vormen.
                        Dit is belangrijk voordat het blad afvalt, zodat er geen schimmels en organismen de plant kunnen binnendringen.
                        Als het kurklaagje tussen stengel en bladsteel voltooit is, laat ze het blad vallen en zijn er geen open wonden.
                        Pas dan haal je het afgestoten blad weg.
                        Dit zijn tips waar ik nou dus echt wat aan heb! Nog niet eerder gelezen op het 'world wide web'

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Voila...ze staan er verder prima bij hoor.
                        Mooi kleurtje, beginnende bloei....nog een weekje of 7-8 geduld
                        Bedankt voor je feedback! Daar heb ik wat aan



                        Comment

                        Bezig...
                        X