Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CherryPirate's allereerste binnenkweek: 3x Somango XL, 1x Surprise, 270W LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CherryPirate's allereerste binnenkweek: 3x Somango XL, 1x Surprise, 270W LED

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, ik ben blij om eindelijk zelf aan de slag te kunnen met mijn kweekverslag.

    Ik heb 3x Somango XL (75% indica, 25% sativa) besteld bij Royal Queen Seeds en heb er 1 extra zaadje bijgekregen dus die gaan we ook proberen. De zaadjes komen hopelijk nog deze week aan. Ik ga op lightmix met perliet van Plagron kweken en ik gebruik ook de Terra voedingsstoffen starterskit van Plagron.

    Ik heb er een paar dagen over gedaan om de kweektent en alles in elkaar te steken omdat ik niet zeker was of ik het wel correct deed. Na alle hulp die ik hier op het forum heb gekregen is het mij dan toch uiteindelijk gelukt! Ik voel me echt als een kind dat op Sinterklaas moet wachten. Hopelijk kan ik dit weekend nog beginnen met te ontkiemen.

    Ik update de thread zodra de zaadjes aankomen!

    Alles is aangekomen behalve de zaadjes, hopelijk kan ik met een deftig kweekverslag starten. Ik kijk er al vast naar uit om mijn eerste binnenkweek ervaring met iedereen te kunnen delen.


    De spullenlijst:

    1x Spectrabox Pro 5 270w (90x3w Ceramic 3W & 6W, verbruikt 174 Watt)

    1x Koolstoffilter Prima KLIMA K2600 125x250 - 360 m3

    1x Mixed inline fan (2 standen)

    1x 80 cm x 80 cm x 160 cm Garden High Pro Probox groeitent

    1x tijdschakelaar Gamma (bijgeleverde past niet op stekkerdoos)

    1x Garden HighPro clip fan

    1x Thermo- en hygrometer

    1x Plagron Terra Top Grow Box Starterskit (Bevat Terra Bloom, Grow, Roots, Pure Zym en Green Sensation)

    1x 50 L Plagron Terra Lightmix met perliet

    3x Somango XL van Royal Queen Seeds (75% indica 25% sativa, Somango x Critical 47 genetica, 525 - 575 gr/m2 binnen opbrengst)

    1x Royal Domina van Royal Queen Seeds (85% indica 15% sativa, Black Domina x Kalijah genetica, 525 - 575 gr/m2 binnen opbrengst)


    foto_no_exif.jpg
    Last edited by CherryPirate; 3 April 2019, 15:09.
    Stay blessed, never stressed

    #2
    Aan de kweek eerste kweek of met je kweekverslag?
    In ieder geval ...

    Succes!!

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Als het een goeie oogst is de kweek, anders heb ik wel het kweekverslag om op terug te vallen Bedankt!

    #3
    Last edited by CherryPirate; 3 April 2019, 15:09.
    Stay blessed, never stressed

    Comment


      #4
      Als je slim bent doe je de stekker van de lamp via de bovenkant(bij slangafzuiger)
      of het gat in de achterwand...
      Dan heb je straks met je planten nooit geen last van de kabel

      waar komt je luchtuitlaat uit gewoon in de kamer waar de tent staat?
      het beste is om de slang straks te trekken dan heb je minste wat lucht tegenhoud en zuigt je afzuiger het beste
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • CherryPirate
        CherryPirate commented
        Editing a comment
        Goed idee van die kabel! Ja, die komt gewoon zo buiten in de kamer. Ik ga dit allemaal aanpassen. Bedankt voor de tips! Beter preventief werken dan het later te moeten oplossen

      #5
      Succes Cherry!
      Ad usum proprium!

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Denk dat je ze idd vanuit Spanje verstuurd krijgt. Zal wel niet lang meer duren lijkt me. Heb je altijd, zodra je iets ziet wil je het graag hebben en dan over gaan tot bestellen bv, dan kom je iets beters tegen voor dezelfde prijs danwel beter aaarggh Maar wat zou je hebben besteld van BF, uit nieuwsgierigheid?

      • CherryPirate
        CherryPirate commented
        Editing a comment
        Moest het ook overschrijven naar een Spaanse rekening dus lijkt het wel logisch. Ze zijn nu iets meer dan een week onderweg dus het kan niet lang meer duren. Pineapple Chunk en Blueberry OG lijken me alletwee wel geschikte kandidaten

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ja die zijn erg populair merk ik al, lijkt me idd geschikte kandidaten dacht dat er al een paar verslagen liepen.. mijn hersens zijn out cold komer even niet op

      #6
      ontkiemen.jpg

      Kijk eens hier wat ik in de brievenbus heb gevonden! Eindelijk zijn de zaadjes aangekomen. Heb dus 3x Somango XL van RQS (feminised) en 1x Royal Domina (feminised). Het heeft een tijdje geduurd voor alles er was maar nu het zo ver is vind ik het toch een beetje stressvol. Ik merk dat ik vaak een vraag ga Googlen en dat ik dan uren later met 10 keer zoveel vragen zit. Gelukkig is het ontkiemen nog niet zo stressvol.

      Alle 4 liggen nu lekker in een natte koffiefilter in een zakje te weken, hopelijk zien we snel resultaten!

      ontkiemen 1.jpg (Sorry voor de slechte kwaliteit van deze foto, heb echt geen idee waarom hij zo slecht doorkomt)

      ontkiemen 2.jpg

      Het gemakkelijkste deel is nu officieel voorbij! Ik kijk er naar uit om dit avontuur met jullie te kunnen delen.
      Attached Files
      Stay blessed, never stressed

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Jihaa ze zijn binnen!! Kijken wat het gaan doen met 48u
        En niet lopen stressen, waarom zou je? keep it simple!

      • CherryPirate
        CherryPirate commented
        Editing a comment
        Ik ben echt een controlefreak. Als ik niet het gevoel heb dat ik het volledig snap heb ik al het gevoel dat alles foutgaat. Al een geluk dat (fotoperiodieke) planten toch wel tegen een stootje kunnen. Ik kijk er echt wel naar uit om allemaal technieken zoals LST en het dieven te kunnen toepassen.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ah joh.. gaat allemaal wel lukken! Voor nu even wachten dat ze ontkiemen de rest komt wel. Maar is nooit verkeerd om alvast filmpjes te bekijken en verslagen te lezen zodat je niet dezelfde fouten gaat maken straks, zo leren we van elkaar hier

      #7
      Ik denk dat ik zowat elk kweekverslag op dit forum en op YouTube heb bekeken lol.
      Het enige waar ik me zorgen in maak is het correct voeden want dat is nog niet echt duidelijk voor me en de grow schedule calculator van Plagron staat nog altijd niet online.
      Ook zijn m'n nieuwe pH meter en EC meter nog steeds niet toegekomen.
      Ik heb dus zo'n starterskit van Plagron gekocht maar het schema dat erbij zit is niet echt duidelijk en ik kan geen mailtje naar Plagron zelf sturen want ik heb geen idee van de pH/EC waarde in mijn water en dat heb je dan nodig om van hun een gepersonaliseerd groeischema te krijgen.
      Last edited by QnQ; 3 April 2019, 09:34.
      Stay blessed, never stressed

      Comment


      • CherryPirate
        CherryPirate commented
        Editing a comment

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Mijn bescheiden mening:
        Je hebt een betere setup dan ik had de eerste 5 rondes, ik zou het doen met wat je nu hebt. Zet ze in de lightmix, gebruik de terra grow en bloom. Ph zou je ook kunnen gebruiken, ec kan ik niks over vertellen, daar begin ik de volgende ronde pas mee. Laat enzymen, rootspul en sprays nog ff achterwege

        Grote Groeten

      • Socrannabites
        Socrannabites commented
        Editing a comment
        Hoe belangrijk is zo een metertje ik draai nu een AF kweek met een simpel ph metertje in de pot en voor de rest geef ik vaak kraantjeswater met beetje power roots halve dosis meestal.
        Ik vroeg mij af wat er nu echt wel nodig is naast je licht en koolstoffilter.

      #8
      PH en EC van je water meer je natuurlijk me

      Wat snap je niet aan het Plagron schema ? Zal je proberen te helpen..

      En onthoud, less is more. Je kunt ze snel overvoeden, ondervoeden is gemakkelijker op te lossen.

      Technieken als fimmen etc. zou ik even laten tot de 2de ronde, dan weet je ook hoe je plant op de natuurlijke manier groeit.

      Succes !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #9
        Last edited by CherryPirate; 3 April 2019, 19:00.
        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Trouwens, ik zie nu dat jij de 270 watt spectrabox hebt, met 3 lampen. Ik heb de 180 watt, met 2 lampen. Hou daar aub rekening mee met al mijn antwoorden!! Er zullen wat (kleine) verschillen zijn, lichtsterkte, warmte, spreiding, hoogte....

        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de tips Takketoelli, ik zal daar zeker rekening mee houden! Ik zal het gewoon veilig spelen en zien of ze strekken, zoja dan verlaag ik het licht. Ook was ik van plan om de zaailingen op mijn omgekeerde 11L potten te zetten, dan zit ik niet zo te kloten met dat licht naar beneden te halen.

        • Socrannabites
          Socrannabites commented
          Editing a comment
          Ik ehb autoflowers die allemaal 1 week verschillen en 1 grote pot, door laddertjes onder hun voetjes te zetten zoals ik hier net lees kan ik alweer wat sjoemelen voor meer opbrengst, thanks man !

        #10
        Dag 2 ontkieming:

        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Niet te druk maken om het ontkiemen hoeft niet binnen 1 dag!!!!

          Verder de zak met zaadjes had je gewoon aan de binnenkant van je klerenkast kunnen hangen er zit al vocht in de zak en is afgesloten er kan geen vocht van de buitenkant bijkomen dus hoeft met ontkiemen niet op de lv te letten
          Beste is om gelijkmatige temp aan te houden
          En ontkiemen in het donker.

          Zie je dat ze open staan dan zal er wss morgen al wortel te zien zijn het open gaan duurt het langste omdat de vocht door het zaadje moet dringen

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment

        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Hey, dank je Weske voor de snelle comment!

          Had wel al gelezen dat het tot 7 dagen kon duren dus ik loop nog niet te veel te stressen (denk ik... hoop ik...), helaas heb ik geen kleerkast in mijn kamer, deze staat in de gang vlak naast de voordeur. Ik woon in een appartement dus dat gangetje waar die kast staat is vaak veel te koud.

          Ben wel al wat meer gerustgesteld dankzij de goeie tips die ik van iedereen krijg.

        #11
        Dames en heren, ik ben zonet vader geworden!

        ontkiemend.jpg

        Ik was zo curieus dat ik nog eens wou checken omdat er gisternnacht nog niet veel beweging was ingekomen... Nu blijkt het dat ik vader ben van (hopelijk) 4 groene dochters. Mag ik u voorstellen aan Louise, Emma, Anna en Laura! Spijtig dat je door de verlichting het uiterst linkse worteltje niet kan zien.
        Morgen zodra ik opsta ga ik ze uitpotten in hun tijdelijke nieuwe huisjes totdat ze uiteindelijk klaar zijn om in hun 11.4L villa's permanent verblijf mogen zoeken. Ik ga ze op Plagron Lightmix kweken (met perliet) want ik heb in geen enkel tuincentrum in de buurt stek/zaaigrond gevonden.

        potjes.jpg

        Ik weet dat dit niet ideaal is but I've gotta play with the cards I'm dealt. Misschien toch eens tijd om na te denken over een rijbewijs? Zou ik dat de wereld durven aandoen? Dezelfde person die zijn twee ribben brak de eerste keer dat hij ging mountainbiken? Misschien hou ik het nog eventjes bij het openbaar vervoer...

        Soit... Om van hak naar tak te springen (Snap je?! Wiet heeft ook takken! Ha!), ik heb bij mijn Plagron Terra kweeksetje een flesje Power Roots geven. Er staat op dat ik dit t.e.m de 3e week van de bloeifase mag geven maar niet vanaf wanneer. Is het te vroeg om bij de eerste water beurt een beetje Power Roots bij te geven? Zou ik ze ook al meteen onder de LED steken of is dit te sterk?

        Mijn allerlaatste vraag voor vandaag: Ik heb 2L kraantjeswater al in mijn tent gezet. Ik had daarstraks de pH (7.9) en de EC (0.4) gemeten en heb die zonet nog eens gemeten. De pH is gezakt naar 7.5. Gaat het water tegen morgen wat gestabiliseerd zijn of ga ik het zelf nog moeten afzuren?
        Zo ja, moet ik afzuren nadat ik de Power Roots in het water doe of ervoor?

        Dit was het dan weer voor vandaag. Bedankt voor al jullie hulpvol advies en ik kijk er naar uit om morgen de rest met jullie verder te kunnen delen! Tijd voor nog een paar jointjes en dan (proberen) slapen.
        Attached Files
        Last edited by CherryPirate; 5 April 2019, 00:32.
        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • Woodiewood
          Woodiewood commented
          Editing a comment
          Succes met je kweek!
          Afzuren doe je pas nadat je de voeding/power roots/etc hebt toegevoegd, omdat sommige van deze producten een invloed hebben op de pH. Het is verder ook belangrijk dat wanneer je meerdere soorten producten mixed (en ook in de juiste volgorde!) je tussendoor heel goed mengt zodat de producten niet in geconcentreerde vorm met elkaar kunnen reageren, dit zou tot ongewenste reactieproducten kunnen leiden wat dan weer nadelig voor je planten kan zijn.

        #12
        Proficiat met de kleintjes Ik zou die kartonnen potjes niet gebruiken, heb je geen plastic potjes ?

        Wortelstimulator kan je gebruiken, hoeft niet. Luchtige grond, voldoende licht en spaarzaam water zijn voldoende voor een goed wortelstelsel.

        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #13
          Goedemorgen

          Die kartonnen potjes niet gebruiken nee. Verpotten gaat veel lastiger dan met plastic. Met pot en al verpotten is ook niet aan te raden, de wortels hebben erg veel moeite om erdoorheen te groeien.

          Ik heb tot nu toe altijd direct in de lightmix geplant, zonder problemen. Tot nu toe, gisteren heb ik geleerd dat er soorten zijn die daar niet zo goed tegen kunnen, zoals mijn White Widow. Toch iets teveel voeding. Volgende ronde ga ik stekgrond gebruiken, een kuiltje stekgrond met daaromheen lightmix.

          Je kunt ze zeker direct onder je spectrabox zetten, heb ik ook altijd gedaan. Groeistand, oftewel de bleistand uitzetten

          Bewater je grond van tevoren, als je hard knijpt moet je net wat water eruit zien komen. Zo hoef je de eerste week sowieso niet bij te geven. (beetje late tip ben ik bang maar goed...)Til elke keer als je je planten controleerd de potten ff op. Zo krijg je al vrij snel een gevoel of er nog genoeg water in de pot zit kwa gewicht, welke plant meer drinkt, enz.
          Om uitdroging van de toplaag te voorkomen kun je deze elke dag nat sproeien met aangezuurd water. Eerste weken nog geen voeding gebruiken bij lightmix. Ik stel trouwens af op ph 6,5. De ph min is vrij sterk, om het afstellen makkelijk te laten verlopen kun je een beetje ph min alvast voorverdunnen in een apart glas.
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • CherryPirate
            CherryPirate commented
            Editing a comment
            Bedankt Takketoelli! Ik ben dan daarstraks kleine zwarte potjes gaan halen. De bloeistand staat uit op de lamp en ik heb ze 1/3e van de aangeraden dosis Pure Zym en Power Roots gegeven door dat in het water te doen. Heb ik het zo juist gedaan? De lamp staat op ong. 45 cm van de potjes.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Flip Hasjkip " kuiltje" is inderdaad verkeerd benoemd. Ik dacht aan een koffiebekertje aan stekgrond in een wat grotere pot

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Penwortel gaat echt razend snel, ook een koffiebeker is ie zo doorheen Kijk maar eens hoe snel je wortel onder uit je pot komt piepen.

          #14
          Hier zijn ze dan!

          eerste groei.jpg

          Eerst water (met 0.6 ml dosis Pure Zym & Power Roots) gegeven zodat ze goed nat stonden en dan geplant en meteen onder het licht gezet. Nu begint het echte werk! Het afzuren/voeden snap ik echt wel niet goed. Ook op de site/flesjes van Plagron staat er niet hoe je correct de voedingsstoffen bij elkaar mixed/hoe het dan het water op het juiste pH brengt.

          Hopelijk komt alles goed en kan ik binnenkort een nieuwe update posten!
          Attached Files
          Stay blessed, never stressed

          Comment


          • CherryPirate
            CherryPirate commented
            Editing a comment
            Hopelijk heb ik ze niet beschadigd door die Zym te geven :/. Ik ga vanaf nu wachten tot de plantjes toch al wat groter zijn voor ik ze nog iets anders dan de Power Roots geef, binnen 3 weken ongeveer.

            Bedankt voor de duidelijke instructies! Ik heb autisme en begrijp bepaalde dingen niet zo goed als ze niet tot in het detail worden uitgelegd maar de instructies zijn perfect! Moet ik voor het water geven elke keer afzuren of heeft dit een effect op de groei?

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Sorry zie nu pas je antw....

            Ja elke x als je voeding/water geeft zuur je het af voor je het geeft
            Dan weet je zeker met de ph altijd goed zit en de plant alle stoffen kan opnemen

          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            power roots mag je bij elke water beurt geven dat kan geen kwaad
            andere voeding moet je wat wachten want er zit voeding in je aarde ook zo als die is opgebruikt light mix een 2 tal weken ( normaal 1 week ) maar als je planten beginnen te groeien nemen ze niet veel voedings stoffen op ....erna beginnen voeden en start niet met max die op flesje staat ik geef max 50% dat op flesje staat en opbouwend vb staat max 5ml/l strat je eerste water beurt met voeding 0.5/l en zo bouw je op en zouw niet iedere water beurt voeding geven ik geef er zo een 2x per week voeding de rest zuiver water ... ik zuur niet af omdat ik 50% kraanwater gebruik en 50% regenwater zo met ph en ec kan ik je niet helpen

          #15
          3 dames.jpgEDIT:

          4e dame.jpg

          Hier is onze laatste jongedame dan toch! De lamp is 2 uur geleden opgesprongen, heb een uurtje geleden gecheckt en een klein beetje water bijgespoten bij wie het moest en opeens was ze daar dan. Wat gaat het toch snel . En vanaf nu gaat er alleen maar meer verandering in komen

          De andere 3 dames zijn ook goed aan het groeien, hun schubbladeren staan mooi open en zijn bezig met het produceren van hun tweede setje blaadjes! Ze hebben alle 4 mooie groene stengeltjes en staan goed omhoog. Ik zie geen enkel teken van strekken, toch zal ik deze avond nog eens individuele foto's nemen en hier posten want jullie hebben er een miljard keer meer ervaring mee.

          Ze hebben een uur na de lamp aansprong afgezuurd water gekregen met een pH van 6.3 en een EC van 340 ppm. Heb er niets van wortel stimulator ofzo bijgedaan. Ik zet een fles water 24-48u op voorhand in de kweektent om van de chloor in het water af te raken, en dan een 3-4 uur voordat ik water ga geven doe ik een beetje citroenzuur uit zo'n fluogeel citroenflesje tot het water op een pH van 6.2-6.3 is.

          Doe ik het juist zo of kan ik het gewoon op voorhand afzuren?

          Ik ben dom geweest en had mijn zaadjes laten vallen op mijn bureau toen ik ze tussen de natte koffiefilter wou steken en heb dus geen enkel idee wie nu de Royal Domina is en wie de 3 Somango XL's zijn. Ik vermoed dat de laatbloeier de Royal is maar dat ga ik niet met zekerheid kunnen zeggen tot ze wat geur beginnen afgeven.

          Heb ook al namen bedacht voor de 4 dames: Louise, Anna, Laura en natuurlijk Mary-Jane (lekker typisch). Ga zien ergens een stift te bemachtigen en ze dan allemaal hun naampjes opschrijven.

          Dat was de update dan weer voor vandaag! Bedankt om mijn kweekverslag te lezen
          Last edited by CherryPirate; 8 April 2019, 17:41. Reden: Een ontwikkeling in de zaak ;)
          Stay blessed, never stressed

          Comment


          • CherryPirate
            CherryPirate commented
            Editing a comment
            Ik zal zien of ik ze dan uiteindelijk wel of niet top als de tijd wat dichter is. Ik bedoelde met het overpotten dat die grootte potten hun uiteindelijke huis gaat worden, toch bedankt om me daar attent op te maken! Zal ik zeker doen, hopen dat de 4e nu naar boven komt.

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Yess inderdaad ik hoop met je mee

          • CherryPirate
            CherryPirate commented
            Editing a comment
            Spijtig genoeg nog altijd geen verandering in de zaak bij die vierde Sowieso geef ik haar nog een paar dagen de tijd, ik was ook een laatbloeier
        Bezig...
        X