Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CherryPirate's allereerste binnenkweek: 3x Somango XL, 1x Surprise, 270W LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Hey Cherry!

    Ik denk afgaande op je foto's toch echt ijzer, als ik het zo zie. Het zit toch echt meer boven in de plant. Ze staan er wel al veel beter bij!


    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Hey Plagron, je hebt inderdaad gelijk! Ik begon meer en meer te twijfelen of het misschien aan een magnesium-tekort lag maar die symptomen kwamen niet overeen met wat mijn dames voorhadden. Wat een opluchting! Ze zijn zonet gespoeld geweest, ik ga toch maar eens een nieuwe pH meter aanchaffen, ik was totaal vergeten om die bewaarvloeistof aan te schaffen... De coole kids van 2012 zouden dit een "epic fail" noemen.

      Ik denk dat dit echt gewoon gekomen is door op de foute moment te beginnen met bloeivoeding, dit lijkt mij ook echt de meest logische verklaring. Bedankt voor alle hulp!

    • exmember47012
      exmember47012 commented
      Editing a comment
      Dat zou goed kunnen, een hoger gehalte van fosfor (bloeivoeding) belemmert de opname van ijzer. En een hoger gehalte van Kalium vraagt een grotere hoeveelheid ijzer. Te vroeg bloeivoeding geven kan dus een ijzer tekort veroorzaken. Hopelijk kan je vanaf nu probleemloos afbloeien!

    #47
    Denk dat je zelf al dicht in de buurt zat mbt ph meten even de ph corrigeren. Zou dat als eerst doen en gewoon door blijven voeden als dat je normaal deed, ietsjes minder kan.

    Mooie toppen in wording
    Ad usum proprium!

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Ik heb het overblijvend water in de trays allemaal eens nagekeken en 2 stonden op 6.2 en de andere 2 op 6.5, dus in principe niet te hoog. Ik lees wel dat een ijzertekort kan worden veroorzaakt door de foute voeding te vroeg te beginnen geven, exact wat ik dus gedaan heb. Heb elke dame met 2L afgezuurd water gespoeld en dan de volgende waterbeurt gewoon lekker weer wat bloeivoeding er in knallen!

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Arrgh no epic fail arghhhh
      Mm je zou zeggen dat het de ideale waardes zijn. Maar je was wel wat vroeg begonnen met de bloei voeding dat zou idd een rol kunnen spelen (?)
      Ben blij dat je het vroegtijdig had ontdekt kijken wat ze gaan doen met een aantal dagen. all the best

    • exmember47012
      exmember47012 commented
      Editing a comment
      Dat zijn prima waardes, ik zou pH niet veranderen. Vanaf nu gaat het vast goed.

    #48
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Alles is terug op het spoor hier, zie de post hieronder Hoe roken de wietjes die je hebt kunnen oogsten trouwens?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Daar is ie toch!
      Welkom terug!
      Moooooie toppen man, prachtig!!!

      Ik maak binnenkort een verslagje over de wietjes en de ronde in het algemeen. Ben nu nog de Northern Light aan het curen

      Geniet van je wiet!

    #49
    paarse top 1.jpg paarse top 2.jpg

    Aaaaaaaaaaaargghhhhh mateys!!!! Ik weet dat het al weer een hele poos is geweest sinds ik heb kunnen posten! De 4 dames zijn allemaal nog perfect in leven, morgen gaat de Royal Domina om dus daar komen zeker en vast nog foto's van, de 3 andere dames zijn nog aan het afbloeien! Het is heel druk geweest en stressvol geweest, vandaar dat ik ook niet meer online kwam.

    De dame in de foto is 1 van de Somango XLs. Er was hier een hittegolf maar 's nachts koelde het enorm af dus liet ik het tijdens de nacht afkoelen om te kijken of 1 van de dames van kleur zou veranderen en ja hoor! Ze staan sinds vandaag op een lichtschema van 10/14 om de bloei toch een beetje te stimuleren, ze moeten namelijk tegen volgende maandag om omdat ik ga verhuizen. Spijtig dat ik ze niet perfect kan laten afrijpen maar als de trichomen al cloudy zijn zou het in orde moeten komen!

    Morgen een volledige update plus oogstfoto's van de RD! Ze heeft nu iets van een 30% ambere trichomen dus een mooie tijd om te oogsten! Echt SUPER bedankt aan iedereen voor alle hulpzame informatie en tips, ik heb zoveel geleerd en ik ben er zeker van dat het bij mijn volgende kweek dubbel zo goed gaat lopen!

    De volgende kweek gaat 3x LSD van Barney's Farm en 1x Glueberry OG Auto, ook van BF, worden. Die hoop ik in September op te kunnen zetten nadat de wijkagent is langsgeweest .
    Last edited by CherryPirate; 13 August 2019, 22:52.
    Stay blessed, never stressed

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      LSD Rook ik op dit moment, was mijn vorige ronde. Erg lekker wietje !

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Nou en of! Zoveel smaak, zoveel geur.. heerlijk

    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Hey thanks iedereen voor de leuke comments! Naar die LSD kijk ik echt uit, dat gaat echt een knaller worden!

    #50
    Lekker hoor, mooie buds !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #51
      Heerlijk
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #52
        oogst 1 4.jpgoogst 1 1.jpg
        Hier is haar stam, die is redelijk klein gebleven omdat ik ze gewoon horizontaal had getrokken met de LST. Lekker compact en T H I C C

        oogst 1 2.jpg
        Een jointje hoort bij het snoeien vind ik, vandaar de vieze asbak op het bed!
        oogst 1 3.jpg
        M'n vriend zijn plant was gestorven omdat zijn lamp veel te veel hitte aanmaakte dus had ik hem uitgenodigd om mee te komen helpen zodat hij toch iets kon oogsten, a friend with weed is a friend indeed

        Morgen komen er foto's van de bijgewerkte toppen, ik was vergeten om van het eindproduct foto's te maken

        Van de andere 3 dames zal ik ook nog wat foto's opzwieren, het is al een tijd geleden sinds ik ze heb laten zien!
        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Qua geur ruikt ze echt earthy maar fris, zelfs een klein beetje citroenachtig. Deze heb ik wet trimmed, de andere 3 ga ik dry-trimmen omdat er dan toch geen haast meer is. Ik gok dat ik van deze plant toch iets van een 20g-30g haal. Bij 2 van de Somangos zitten er echt wel T O P P E N tussen.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Mooi hoor en wat een vette stam!
          Applaus!

        #53
        .. De wijkagent...
        Why..? Waarom dat dan?
        sigpic

        Comment


        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Zeker voor mensen die de belasting willen vermeiden

          Vind maar gek haha

        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Als ze je kunnen kloten dan doen ze dat volledig. Zeker door zo'n laaggeschoolde, autoriteitsgeile idioten op je af te sturen.

        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Had het niet beter kunnen verworden.

        #54
        oogst.jpg Oogst 1 5.jpg
        Hier is dan de oogst van de Royal Domina. Geen reuzeoogst maar wel een leuke eerste oogst! De rest loopt kort op kop, 2 van de 3 overblijvende dames had ik al gisteren al kunnen oogsten maar ik had ze nog water gegeven dus nu wachten tot ze weer uitdroogd.

        topkanon 3.jpg topkanon 2.jpg topkanon.jpg

        Hier is dan de volgende die onder het mes gaat, zij heeft de meeste/grootste toppen van de 3 dames en ook het meeste paars. Ziet er echt supercool uit op foto. Ik vind dat zo'n beetje paars toch veel doet voor de aesthetic van de plant.

        topkanon 2 2.jpg
        Dit wordt dan de volgende, de derde dame, ook zeer groot!

        De vierde maakt spijtig genoeg alleen maar kleine topjes aan, de batterij ging leeg dus straks nog eens nieuwe foto's van nummertje vier!
        Attached Files
        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Nounou, doe maar ruig!
          Ze zijn echt supergoed afgebloeid, echt tegek!
          Als je toch droogt knipt zou ik voorstellen om het gele blad te verwijderen, en de plant in haar geheel ondersteboven hangen.

          Alles uit behalve de afzuiger. Kun je ff genieten van de rust

          Lamp eruit en touw op verschillende lengtes, dan past het wel.
          Op die manier droogt de plant lekker langzaam, wat goed is voor vooral de smaak

          Of probeer het met eentje en vergelijk!

          Nogmaals; erg mooie planten, toppen, oogst.... heb je jezelf al op de schouder geklopt?
          Die kameraad zal wel lekker jaloers zijn...

          Grote Groeten

        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Hey Toelli, thanks voor de leuke comment man!

          Ik dacht eerst dat ik het superslecht had gedaan qua voeding en dat ik een kleine oogst ging hebben wat dus eigenlijk niet zo blijkt te zijn. Ben eigenlijk best trots op m'n eerste binnenkweekje, ik heb wel weer een heel stuk bijgeleerd voor de volgende ronde.

          De afzuiging is spijtig genoeg het luidste, de lamp maakt op zich amper geluid (of ik hoor het gewoon niet door de afzuiging) maar echt storend vind ik het niet. Beetje zoals een aquarium op je kamer hebben, alleen minder rustgevend en meer geblaas.

          Echt kut dat het nog illegaal is, ik zou zo graag een paar gram opsturen naar iedereen van wie ik zo'n superhulp heb gehad. Zonder het uitstekende advies dat ik hier op JD heb ontvangen zou dit nooit zo goed gelukt zijn!

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Rook die grammetjes maar lekker zelf op!
          Of kniploon voor je kameraad!

          Je hebt het zelf gedaan hoor, wij hebben alleen maar staan kwaken aan de waterkant!
          Beste stuurlui staan aan wal! Piraat!!

          Iedereen die iets plaatst op JD helpt daar weer een ander mee moet je maar denken!
          Ik haal de meeste info door verslagen te volgen en zelf bij te houden. Het is al tig keer gezegd en geschreven, Hou Een Verslag Bij!!

          Dat heb je nu zelf mogen ervaren


          Grote Groeten!

        #55
        Toch nog een leuk resultaat geworden zeker voor de eerste keer
        Enjoy Cherry!
        Ad usum proprium!

        Comment


        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Ja ik kan zeker en vast niet klagen! Zelfs de "slechtere" planten hebben veel meer geproduceerd dan ik had kunnen hopen. Bedankt Ganja

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment

        #56
        Ik neem het deel van takketoelli!!!!!

        goed gedaan hoor geniet ervan!

        gz Ricky

        Comment


        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Thanks Ricky! Zal ik zeker en vast doen

        #57
        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik vindt dat ook een beetje vreemd.
          Je zorgt er zo voor dat je minder lang de wiet kan drogen, en hoe lander hoe beter!
          Ik geef in de morgen nog als ze diezelfde avond om gaan. Wel alleen water uiteraard

        #58
        eerste oogst.jpg

        Hehe, opgeruimd staat netjes! Hier is dan de Royal Domina, in totaal met een droog gewicht van 27 gram, helemaal niet slecht dus! Dit wordt door twee verdeeld omdat ik het deel met mijn pa. Ik gokte zelf op 15-20g dus een pak meer dan verwacht. Super tevreden met het resultaat! Ik denk dat ik ze overmorgen allemaal gewoon om doe en op het gemak ergens zoek om ze te drogen.

        topje oogst 1.jpg

        En tot slot voor deze dame, een close-up van een top En nu de rest nog!
        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Mooie toppiesssssssss

        • smoker2002
          smoker2002 commented
          Editing a comment
          lekker mmmmm

        #59
        einde oogst 1.jpg

        Het eindresultaat van de 4 dames... Wat een mooi slot eerlijk gezegd. Ze hebben 5 dagen te drogen gehangen en zijn nu begonnen aan de 2e week van de cure. Totale opbrengst van de 4 dames was 130g, 90g Somango XL en 30g Royal Domina, zeker en vast niet slecht voor een eerste binnenkweek. Bij mijn eerste buitenkweek heb ik van 1 plant nog geen 10g gehaald (en ik woonde in Spanje toen!!) dus ik ben heel tevreden. Het kan alleen maar beter voor de volgende kweek!

        Volgende kweekverslag gaat van start in een nieuwe topic binnen de maand want de wijkagent is nog steeds niet langsgeweest

        Ik heb 1x Glueberry OG auto en 3x LSD auto van Barney's Farm voor de volgende ronde, ook deze zal gebeuren op Plagron Lightmix met de Plagron Terra kit en Cal-Mag voor na de overschakeling. Als licht ga ik terug de Spectrabox draaien en ondertussen sparen voor een nieuwe.

        toppen.jpg

        Een close-up van de buds

        Een dikke merci aan iedereen die het verslag volgde, en voor alle superhulp die ik heb mogen ontvangen!


        Attached Files
        Stay blessed, never stressed

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Aiight!

        #60
        Mooi man!

        En de smaak??

        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          Echt heel eigenaardig eigenlijk! In de pot zelf ruikt het bijna naar een soort mango pudding/chutney maar in de mond zelf proeft het als wiet met een licht vleugje mango. Zeer aangenaam, trekt ook lekker in de bong en niet zo hoesten als met die Royal Domina! Eigenlijk voor niet zo'n supermerk te zijn zit de smaak er wel goed in.

          Kan al niet meer wachten om aan de volgende te beginnen

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Fijn!
      Bezig...
      X