Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De zes van Takketoelli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Goedemiddag same,


    Tijd voor een tussenstand.
    Ze groeien vrolijk verder, tis een gezellige boel in de tent!
    Altijd lache in huize Takketoelli

    Ik ben ondertussen begonnen met de training, dwz met binddraad de takken omlaag en opzij leiden zodat de zijscheuten meer licht krijgen. Bij de Super Skunk en de White Widow heb ik de onderste scheuten verwijderd, deze bleven erg klein en konden niet meekomen met de rest.

    20190425_162602.jpg
    Ik was gisteren begonnen met de Amnesia Lemonator te trainen, deze heeft dus al een dagje kunnen bijtrekken. Ze staan er goed bij, alhoewel ik de toplaag weer erg droog vind worden.

    Fotos voor het binden:

    20190425_162645.jpg 20190425_162626.jpg
    20190425_162731.jpg 20190425_162724.jpg
    20190425_162711.jpg 20190425_162737.jpg
    Laatste 2 is de White Widow

    Na het binden:
    20190425_163327.jpg 20190425_162700.jpg 20190425_164812.jpg

    Nu weer rustig de boel de boel laten.

    Tenslotte de gegevens, excuses voor mijn handschrift
    20190425_162411.jpg

    Dat was ie weer, tot de volgende keer!!



    Grote Groeten
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    #32
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #33
      Yep, ze zijn er weer.....grrrrr
      Nieuwe zak lightmix, nieuwe kolonie. DAMN...

      Hebben ze die linten bij de action ofzo?
      Ik wou al van die gele platen halen maar dit kan natuurlijk ook. Of beide!
      Ik heb ook nog wel een kaneelextract staan. Daarmee is de plaag te beheersen, niet uit te roeien.

      Zo erg als bij Green Mamba heb ik het gelukkig niet gehad. Ik heb ze nu wel ook aan de onderzijde van de pot zitten. Toplaag is nu echt wel te droog voor hun

      Eens terugzoeken, hij (mamba) had een poeder gehaald geloof ik, dat ook door QnQ gebruikt wordt. Oh nee, tabletten. QnQ doet die vergruizen en door de potgrond mengen meen ik. Ga ik toch eens in verdiepen.

      Zijn alweer 2 verbeteringen voor de volgende ronde: RVM preventief bestrijden en stekgrond.

      Tijd voor een en een
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik ben nu ook een Black Domina aan het kweken, maar dan van huismerk. Ben benieuwd of ik verschillen merk! Ondanks de verre van vlekkeloze kweek ben ik erg tevreden over mijn wietje!
        Ik hou wel van zwarte dominante vrouwtjes op zijn tijd....

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Zie nu reactie pas hahahaha
        Dan kunnen wij vrienden worden krijgen nooit geen ruzie over vrouwtjes Hahaha

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hehehe

      #34
      Zonde van de muggen maar buiten dat staan er lekker luchtig bij voorlopig niks meer aan doen over weekje beetje spannen weer

      gaat lekker hebt het binden wel onder de knie
      let wel op je niet te hoog gaat met je draad


      greetzzzz
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #35
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        #36
        Hoipiepieloi!!!


        Eventjes tussendoor een vraag over mijn Northern (de)Light!

        Nee wacht, eerst wat foto's

        20190426_202800.jpg
        20190426_202818.jpg
        Wat is dit een snelle groeier zeg!! Staat er mooi bij al zeg ik het zelf mag ik dat zeggen?? Ja toch....

        Maar nu de vraag:
        Ze heeft nu 6 zijtakken, de onderste 2 gaan eraf als ik de andere 4 ga toppen. Deze 4 hebben ieder nu ook 3 of 4 nodes. Tot welke node zouden jullie terug toppen??? Ik wil een flinke struik kweken, zo groot mogelijk.

        Ik zeg tot de 2e bij elke tak . Ik heb hier en daar wat opgezocht op interweb maar ik waardeer jullie mening nog het meest, dus ik gooi het ff in de groep



        Grote Groeten






        oh ja, en de andere dames zijn goed bij aan het komen van het trainen...
        20190426_202943.jpg








        Attached Files
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #37
          Ik zou na de vierde node toppen. Net zoals je met de stam gedaan hebt.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Leest logisch eigenlijk ja

          #38
          Op zijn tijd toelli!
          africa.jpg
          Ad usum proprium!

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Yeah!!!

            Als alle B's in orde zijn....hmmmm

          #39
          'Middag!!


          Tijd voor een update en ik heb wat vraagjes...

          Eerst de dames:
          20190502_120619.jpg
          Wat plaklinten opgehangen tegen VRM...plaag valt tot nu toe wel mee. Ik schat dat ik 20 VRMjes te pakken heb. Ik onderneem nog ff geen actie
          Vanaf linksvoor met de klok mee: Amnesia Lemonator, Super Skunk, Black Domina en White Widow

          20190502_120712.jpg 20190502_120703.jpg
          Dit heb ik bij alle planten behalve de White Widow. De bladpunten draaien zich om, en de aangroei is lichtgroen. Dit is de AL.

          De WW heeft gele punten
          20190502_120634.jpg

          Nu heb ik zelf wat conclusies getrokken, en ik wil graag lezen wat jullie ervan vinden.

          Ik heb de lamp 2 dagen geleden iets harder gezet, daarna begon het krullen. Ik ben een beetje de grens aan het opzoeken met de lamp en dit zal hem wel zijn denk ik, lamp staat ondertussen weer terug.

          Het is nu 14 dagen geleden sinds verpotten, dus de lichte groeipunten geven aan dat de planten voeding nodig hebben, vooral de WW. Wel vreemd dat ik eigenlijk niks zag aan de onderste bladeren bedenk ik mij net. Er is mij net niets opgevallen in ieder geval. Straks nog ff goed checken en evt een foto, ze staan er nu niet echt op.
          De gekrulde bladpunten zijn niet geel overigens

          Dus: Lampsterkte in verhouding met hoogte lamp is goed zo, en ik moet weer beginnen met groeivoeding.
          Mee eens??? Of kan het krullen ook een andere reden hebben?

          Ten slotte nog wel wat aparts:

          20190502_120731.jpg
          Dit is de Black Domina. Ze heeft aan de andere kant nog zo'n groeipunt, lijkt wel of er drie bladeren ontstaan


          20190502_120742.jpg
          White Widow heeft het ook!

          Is dit oke of een teken van stress of iets genetisch of zoiets???


          20190502_120841.jpg
          Het lukt mij ondanks de verschillende soorten om de dames op gelijke hoogte te houden, leuk man. Alleen de WW laat zich wat lastig binden
          Vanaf linksvoor met de klok mee: Amnesia Lemonator, Super Skunk, Black Domina en White Widow. Ik denk nog een kleine 2 weken, dan gaan ze op 12/12. Maar dan moeten ze er wel iets beter bij staan hopelijk!!

          Oh ja, en de verzamelde gegevens:

          20190502_121132.jpg





          NORTHERN (de)LIGHT:

          Ik zit eraan te denken om een apart verslag te maken van deze kweek. Onze zuiderburen mogen maar 1 plant heb ik begrepen, dus dit kan een nuttig verslag worden voor sommigen onder ons, toch?
          Deze keer dus misschien voor het laatst op deze plaats:

          20190502_121350.jpg
          20190502_121530.jpg

          Ze is goed aan het groeien, ik ga vandaag of morgen de beslissing nemen waar ik ga toppen. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Laat ik 2 of 3 nodes aan elke tak??
          De NdL heeft de eer de eerste te zijn waar ik een tak bij geknakt heb...en weer heb gerepareerd. 2 vingers van 1 blad hebben het niet gehaald, rest van de top is weer aangegroeid

          20190502_121427.jpg
          De geknakte en herstelde tak

          De gegevens
          20190502_121724.jpg

          Nou, dat wassieweer, ik ben benieuwd naar jullie reacties


          Grote Groeten!!!
          Attached Files
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            mooie dame toelli

          #40
          Gaat idd gelijk op jaa!!!!


          mooi om te zien dat het lukt doe je goed.
          dat van de puntjes had ik ook (wat het is geen idee)
          gewoon verder gaan trekken weer recht zodra ze wat groter worden.

          als je bij mij verslag had gekeken had je gezien ik dit ook heb op meerdere plekken bij 2 planten.

          Ik denk zelf genetisch iets want ze zijn verder tevreden en doet het goed
          hoe kan het:geen idee
          kan het kwaad:nee
          ziet het er heel mooi uit:jaaaa

          Ik heb gisteren winactie gewonnen bij wietzaadjes mag 10 zaadjes uitkiezen zit te twijfelen tussen de neville haze en de amnesia lemonator....

          verder gaat het lekker mooi gelijk en goed vol
          ga zo door
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Bedankt Weske

            Ik ben dit bij meerdere verslagen tegen gekomen ja, mijn enigste verklaring is toch de lichtsterkte. Vreemd hoor

            Ik weet nu al dat ik de AL weer ga halen. Is nu ook de mooiste plant met waarschijnlijk een 12plus toppen!!
            Ik heb haar alleen nog niet mogen proeven

            Jij was het ook met drie blaadjes bij een node toch?

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Ja zou heel goed kunnen ik had het ook 2 weken terug ofzo(weer wat geleerd haha).

            Ja ik zit ook echt te twijfelen tussen de al en neville haze denk toch dat ik de neville ga halen en amnesia lemonator voor volgende kweek in achterhoofd hou.

            Ja klopt bij 2 planten heb ik ook meerdere 3 vertakkingen echt apart om te zien.

            Tegen de tijd dat je mag en kan proeven proeft ie extra goed vanwege het lange wachten
            Last edited by Weske; 2 May 2019, 16:44.

          #41
          20190503_191314.jpg

          Stam begint ook aan te dikken.... onderste bladeren mooi groen....
          20190503_191344.jpg20190503_191732.jpg

          Dat is een verschil he? Ineens blijkt ze vol nieuwe scheuten te zitten! Een aantal bladeren heb ik omlaag geduwd zodat ze wat meer licht krijgen

          Aan 2 takken zitten 3 nodes, aan de andere 2 takken 4 nodes.
          Eerst twijfelde ik nog tussen 2 of 3 nodes, maar ik ben bang dat ik dan teveel blad meetop. Er zitten nu nog een aantal fanleaves aan, die zouden dan ook weg zijn. Beetje teveel van het goede

          20190503_191743.jpg

          In deze tent geen VRM. Ik probeer er op te letten dat ik niet eerst de besmette tent en daarna deze tent open. Sowieso niet meer direct achter elkaar, het liefst laat ik er een uurtje ofzo tussen zitten. Alles wat ik kan doen om kruisbesmetting tussen de tenten te helpen voorkomen is meegenomen! Blaat het niet schaapt het niet!!

          20190503_191907.jpg
          De getopte toppen, en het aangetastte blaadje ontstaan door de
          20190503_191750.jpg
          geknakte tak. De tak zelf groeit gewoon gelijk op met de andere 3


          Dat wassieweer, tot de volgende keer!

          Grote Groeten!!

          Attached Files
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


            #42
            Verschil zie je meteen he als ze opgeknapt zijn van toppen.

            ziet er goed uit gaat lekker zo inderdaad wel echt opletten met vrm zou echt zonde zijn ze overtrekken
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              He Weske,
              Daar moet ik wel op blijven letten ja, tot nu toe alles goed. In de andere tent is het stabiel lijkt wel. Ik ga denk ik sproeien met kaneelextract, en ben de grond een dagje aan het laten uitdrogen

            • Weske
              Weske commented
              Editing a comment
              Ja hoop het echt dat je er geen last van krijgt die godverdomse &@$%&@&#;' beesten

              Ja beter zekere voor onzekere denk ik juist omdat je ze al in de buurt hebt

            #43
            Hopsakee, met z'n alle naar de kapper geweest! Gelukkig zijn deze dames hun kapper iets goedkoper als de echte dames Ziet er echt goed uit!
            Stay blessed, never stressed

            Comment


            #44
            Goede avond,



            Weer ff een tussenstand. De 4 dames zijn bijna klaar voor de omschakeling naar bloei, alleen de Black Domina en de Amnesia Lemonator staan er wat slapjes bij. Ik heb toch wat moeite om de watergift goed te krijgen bij de vier verschilende dames. Volgende ronde komt de blumat er weer in, ik ben het zat.

            20190508_171531.jpg
            Van linksonder met de klok mee: Super Skunk, Amnesia Lemonator, Black Domina en White Widow. Deze laatste heeft echt mooie Indicablaadjes!!

            Ze krijgen nu 3ml per liter groeivoeding. De onderste bladeren zijn een beetje aan het vergelen en ik heb nog steeds wat gekrulde bladpunten

            20190508_171544.jpg

            Vandaag ook de laatste training gedaan. Ze staan mooi gelijk en op de Black Domina na allen 10 plus toppen



            NORTHERN (De)LIGHT

            20190508_171703.jpg
            20190508_171717.jpg

            Nou beste mensen, ik heb nog nooit zo'n gezonde plant gehad!!! WAUW!!

            20190508_171730.jpg
            Alleen de onderste 2 bladeren zijn verkleurd, een erfenis van de vorige tent

            20190508_171742.jpg

            De internodes zijn wel superlang, zal wel bij de NL horen. Om haar wat terug te halen en voor te bereiden op het scrogrek heb ik besloten haar weer te toppen en te trainen. Waarschijnlijk voor het laatst, ligt er een beetje aan hoe ze zich verder ontwikkeld

            Ik heb mij bedacht om de scheuten in het midden te toppen, en de buitenste te binden. Zo heb ik straks als het goed is de hoeken vol op het moment dat de middelste scheuten ook weer bij gegroeid zijn.
            Dat is de theorie althans, ik heb geen ervaring met scroggen en 3x toppen maar er is in ieder geval over nagedacht...

            20190508_173855.jpg

            En dan krijg je zoiets! Net als Weske heb ik in het midden ook wat blaadjes verwijderd, die kreeg ik niet naar onder weggeduwd.

            Morgen ff ophangkettinkjes halen voor het scrogrek, die heb ik nu aan mijn nieuwe coblamp zitten. Was ik ff vergeten anders had ik het scrogrek ook al opgehangen

            20190508_173837.jpg

            Meters binddraad....

            20190508_172537.jpg

            Chopchopchopchop..... 4 scheuten uit het midden, 3 topjes die het nooit zouden halen en wat blad

            20190508_173942.jpg
            Omdat mooi roze niet lelijk is...

            Waarom doet deze het nu zo goed?!!???!
            Nou, de grootte van de pot zorgt voor minder fouten bij watergift, zeker. Soort doet ook veel, klopt. Phenotype, yep. Ik ben ook deze lamp gewend, zal ook wel meetellen. Geen last van VRM ook, absoluut...
            MAAR!!! de grootste reden is toch echt wel de potgrond!!! Ik heb 2 euro betaald voor 40 liter potgrond van de Jan Linders om deze pot te vullen, en ze heeft nog geen voeding gehad en groeien dat ze doet....nogmaals WAUW!! Ik heb vandaag nog wat zakken gehaald, en haal er morgen nog eens.

            Ik begin te geloven dat mijn overstap naar Lightmix dus echt geen vooruitgang was. En eerlijk gezegd kan ik daar ook geen reden meer van herinneren waarom ik die overstap gemaakt heb. Leek mij gewoon een vooruitgang denk ik. Stof tot nadenken....

            Ten slotte viel mij op dat de plant enorm symetrisch is, echt gaaf


            Datwassieweer beste lezers, tot de volgende keer!!


            Grote Groeten!!!

            Attached Files
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


              #45
              Zien er goed uit Takketoellie. Mijn Amnesia staat in een 25 liter emmer met universele potgrond. Gaat ook als een speer. Hoe groter de pot, des te beter! Die van jou gaan ook helemaal goed komen.

              Comment

            Bezig...
            X