Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spaarlamp Royal Dwarf 1st practice Royal jack afterwards

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Spaarlamp Royal Dwarf 1st practice Royal jack afterwards

    Korting op 420shop
    Hello people,

    Ik ga even een kweekje onder spaarlampen, aangezien we hier altijd dit griezelig weer behouden...

    Zoals u zult zien is mijn pot heel groot en niet helemaal vol.
    Achteraf gezien veel uit geleerd

    Week 1:

    IMG_20190403_125501.jpg



    Week 3: staat een week onder de Lumeri plnx1000


    Oorspronkelijk geplaatst door Socrannabites View Post
    Hey medemensen !

    Vandaag week 4 Van de Royal Dwarf : Ik geef een halve dosis rootstimulator van plagron elke week verdeeld 0.25ml op 500ml Dus.
    Voor de rest ben ik enkel van plan om deze plant sugar royal van palgron te geven.

    Wat je dus ziet is de plant zelf net uit de tent gehaald, de plant waar ik de takken wat probeer te verbuigen voor betere lichtopname daarnaast daar kan je ook mijn plantenspuitje en water met root stimulator zien.
    Dan zie je hoe ik mijn tentje nu gebruik om wat te experimenteren met mijn autoflowers en led lamp, er staat ook een ventilator in en een vocht vernevelaar waar ik vandaag de perfecte temperatuur op heb (eerste hete zomerdagen).

    Dan de Royal jack die in zijn week 2 komt vandaag ik hou vooral rekening met de plant en probeer het tijdstip gewoon ongeveer bij te houden.
    Ook deze krijgt vanaf heden 0.25ml root stimulator van plagron gemengd in 500 ml water.



    Aangezien ik altijd beetje pech leek te hebben van ontkiemen naar zaailing in pot plaatsen had ik een blue dreamer van wietzaadjes en een amnesia haze van wietzaadjes laten ontkiemen deze kerer in een glas water; na 2 dagen had ik een licht ontkiemt zaadje en daar heb ik dan met een lepeltje onder geschept en ze met hun wit puntje naar beneden geplant in een turfpotje met wat stekgrond met beetje voorbemesting en hydrokorrels en die in een grotere pot gezet. goed nat gemaakt voor ik het zaadje er in liet vallen en dan de aarde lichtjes dichtgeduwd.

    Paar dagen later leek de ene al wat meer boven te komen dan de andere, helaas stonden mijn potten even in de eerste zomerzon en zijn papa en mama de peuter even vergeten en helaas heeft die de potten bewerkt en versleept en vooral in gespeeld en gegraven :p

    Dus helaas weet ik niet meer welke soort de overlever is en hopelijk komt hij er snel door want ook deze is even uit zijn pot geweest, gelukkig heeft het turf potje hem beetje beschermt.

    Deze is dus kersvers in zijn eerste week geland



    Het is klungelen zo noem ik het, maar uiteindelijk kom ik er ook wel, eerst wat spelen en leren en daarna voorzichtig gaan voor een Killer Opbrengst
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 13 photos.
    Last edited by Socrannabites; 15 May 2019, 06:26.

    #2
    Wel lef hoor die lampen tegen elkaar aan te hangen zal lekker warm worden daar boven...

    ik zou er toch iets of wat ruimte tussen laten dit is best gevaarlijk zo ongeluk gebeurd sneller dan je denkt
    De warmte tussen de lampen kan niet verplaatst worden zo
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3

      Comment


      • Socrannabites
        Socrannabites commented
        Editing a comment
        Er ligt white widow auto klaar. Ik vraag me af hoe hard dit ruikt als ik bvb. Een serretje van buisjes en plastic zou maken.
        Ik woon in een woonwijk op een afgesloten hoekje met tuinhek en daarachter een fietspad.
        Wil eens zien hoe hard ze onder de zon gaan.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Hoe ver je een plant ruikt ligt aan het weer.
        Een fietspad of poort waar mensen langs komen is meestal niet ideaal.
        Je wil geen aandacht van onze langsfietsende 'toekomst'.

      • Socrannabites
        Socrannabites commented
        Editing a comment
        Dank. Ja dan maar binnen leren werken. Ik heb momenteel geen zin om een buisventilator en koolstoffilter aan te schaffen maar dat lijkt mij nu nog niet nodig.

      #4
      Goed bezig. Ik ben net als jij ook voor het eerst aan het experimenteren met een autoflower. Heel veel succes !! Ik volg met interesse. Enne ... laat je niet gek maken door sommigen, diss iss ze internezz. Misverstanden ontstaan snel. Happy growin' bro.
      Last edited by Brandnetel; 4 April 2019, 10:42.

      Comment


        #5
        Week 2/3 met wat nieuw materiaal.

        Attached Files

        Comment


          #6
          Kijk die groeit al wat door is er niet een mogenlijkheid om wat grond bij de grootste plant te gooien??

          ik denk dat de pot zo snel vol zit met wortels
          ook een andere lamp erbij zie ik?
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Voor dat geld zou ik een andere kijken als ik jou was denk ik die kan je echt alleen voor groei gebruiken met bloeien heb je er niks aan....

            Miss een idee om COB erbij te hangen ipv die lamp?

          • Socrannabites
            Socrannabites commented
            Editing a comment
            Misschien voor cfl gaan?

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Ja is ook een optie zolang je maar niet alleen 6000k hebt
            De 3500k ligt beetje tegen het rood aan terwijl die 6000k wit/blauw uitstraalt en in bloei moet je meer rood licht hebben als je een cfl pakt waar je meerdere lampen kan inzetten zou beste zijn

          #7
          Ik moet even uitleggen dat in het begin de autoflowers 24 op 24 licht kregen nu geef ik ze 20-4 licht sinds 13 april.
          Ik geloof dat de rust ook veel wonderen doet.
          Last edited by Socrannabites; 16 April 2019, 22:18.

          Comment


            #8
            #RoyalDwarf


            Deze dame kreeg beetje extra potgrond bij. De bladeren hangen nu net boven de grond.

            Momenteel ben ik een beetje aan het fantaseren hoe ik meer licht krijg onder de plant. Want ik volgens mij komen de 3 belangrijkste weken nu aan
            Het aluminium folie is weg omdat dit een led kweeklamp met uv is en ik geen verbrande plekken op mijn plant wil.

            Ik ga nog beetje grond bijgooien als het mogelijk word.
            Onderaan de plant heb ik nog 2 kleine blaadjes en nog wat andere blaadjes. ik durf misschien toch beetje te prutsen aan mijn autoflower, het word vaak afgeraden maar lees ook heel veel positieve dingen over toppen, fimmen of de diefjes weg halen ( dat had ik graag gedaan maar wil meningen zien)
            *1* Dus geef hier jouw mening over aub!

            Ik ben enorm blij met deze vooruitgang van deze soort. ik ga nog beetje experimenteren om deze zomer in mijn tent echte wietplanten te zetten met de naam Royal Gorilla (geen auto).

            Denk je dat je met een autoflower ook invloed kan hebben op de buds als de plant stopt met groeien de lichtschema's een beetje bloeiachtig te gaan veranderen van 20-4 naar bvb. 16-8 of 12-12? de cyclus is veel korter dan normale wietplanten en ze gaan vanzelf in bloei dus eigenlijk hoeft het niet, maar ik vraag het mij wel af.

            De ventilator blaast heen en weer van onder naar boven tegen mijn ledlamp aan zodat de plant vaak beweging krijgt en hij word er lekker stevig door !
            Er ligt een beetje organische meststof bovenaan in de aarde verwerkt 5gram van de aanbevolen 25 aangezien mijn grond vol zit. meer hierover straks bij de andere soort.
            Even genoeg over deze dame, laten we nog een weekje wachten om mijn geklets en gezever hierover nog eens boven te halen.

            #Royaljack


            Deze dame's waren snel gekiemd vermoed ik, en dat was jammer. er was veel aan de hand in mijn leven waardoor de zaadjes een dag te lang in de kast bleven. de zaadjes waren enorm ver uitgekomen, eentje was al een volledig plantje. dat is wel degene die overleefde, de andere hebben geen wortels gemaakt in een te natte of te belichte substraat of misschien was ik te geweldig met het verpotten, want ik was noodgedwongen ze even in aarde te planten in luchtdichte potten tot de dag erna. ik ben dus beetje aan het klungelen geweest.
            van kiem tot pot (ik dacht om misschien stekgrond in mijn pot te doen waar ik mijn zaadje dan in rol, ik vraag mij ook vaak af hoe ik mijn staartje en zaadje moet plaatsen, hoe diep, veel water, weinig water, enzovoort, wat licht doet met dit zaailing of gekiemde zaadje.
            *2* graag ook hier tips en meningen over

            Maar goed van de 3 zaden is er toch 1 die nu als plant staat en ik kan dus ook even gaan kijken hoe deze Royaljack het doet.
            hij zal beetje wortelstimulator krijgen na week 1 maar echt minimaal.

            Graag had ik ook wat meningen gehoord over het wel en niet gebruiken van Plagron Suger royal.
            Ik zou het graag even toepassen voor dat we de laatste 2 weken ingaan om beetje te spoelen.
            *3* ook hier liefst meningen over

            Binnenkort dus ook meer informatie. veel klagen over die lumeri plnx1000 kunnen we momenteel niet.
            als we naar de echte wietplanten gaan met lichtmanipulatie dan word het misschien een anders verhaal.
            Maar ik durf gerust eens een kweek draaien met deze lamp om alles te testen. De 1000 watt aan licht is eigenlijk gewoon een sommetje die vaak niet meetelt, het resultaat komt achteraf en laten we daar op af gaan.

            *4* ook hier als je u niet kan inhouden mag je helemaal los gaan met die meningen


            GROE(N)TJES !
            Attached Files

            Comment


              #9
              Bij autoflowers pas je de lichturen niet aan als ze in bloei gaan.
              Ga je minder licht geven, zullen ze minder ontwikkelen.

              Als je zaadje een staartje heeft dan heb je ze te lang voorgekiemd.
              1-2mm is voldoende. Als je dat hebt, dan plaats je ze in de grond, met dat witte puntje omhoog (!)
              De wortel groeit dan een klein stukje omhoog, en maakt dan een bochtje en verdwijnt weer in de grond.
              De lobblaadjes trekken zich dan uit het zaadje en het het zaadhoesje blijft in de grond achter.
              De zaailing zal ook minder snel strekken op deze manier.

              Zo gaat het in de natuur ook.
              Als een zaadje uit de plant valt is de kans vrij groot dat die met de bolle kant naar beneden landt.

              Als ze een hele staart hebben, dan plant je de zaadjes met die staart naar beneden.
              De kans is groot dat ze dan met helm op boven komen maar dat is dan niet anders.
              Je zou ze wat dieper kunnen planten om dat te voorkomen.

              Die plant op de 1e foto is niet goed overgepot.
              De grond hoort tot bovenaan te komen.
              Nu heeft ze maar de helft of minder aarde en de zij-onderkant krijgt totaal geen licht.

              De haat (?) die je gezien hebt is niet zomaar tegen Lumeri, maar tegen de manier van adverteren.
              Een lamp als 1000W verkopen die dan een paar100W trekt noem ik gewoon oplichting.
              In de LEDlampen bussiness wordt dit kennelijk geoorloofd omdat iedereen het doet.
              Als het mij als nieuweling zou overkomen zou ik zo'n lamp terugsturen.
              Gelukkig is de kans vrij klein, aangezien ik erg aan m'n geld gehecht ben doe ik altijd uitgebreid onderzoek bij grote uitgaven.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Socrannabites
                Socrannabites commented
                Editing a comment
                https://www.aliexpress.com/store/pro...42f93674PVI22h

                Dit ziet er ok uit. ken je soms experts op vlak van led/cob?

              • Socrannabites
                Socrannabites commented
                Editing a comment
                Ik zie dat je zelf best goed weg kan met al deze dingetjes.
                Maar ja dat kwam vast met de jaren.

              • Socrannabites
                Socrannabites commented
                Editing a comment
                Even terug op het antwoord en keiharde waarheid.
                Mijn onderste bladeren krijgen het moeilijker naarmate mijn plant uitzet, ik zal zaterdag proberen nieuwe foto's te nemen maar ik ben aan het twijfelen om misschien de slecht verlichte takken te snoeien enkel is vaak aangeraden een Autoflower niet te stressen. maar wat is beter, slechte verlichte bladeren of snoeien

              #10
              https://roleadro.grow-light.org/800w...wNB1F6xIp89v3g
              https://www.lumeri.be/nl/lumeri-cob1000.html#
              https://www.rapidled.com/horticulture-fixtures/2-x-2/
              https://www.migrolight.com/product/migro-100/
              https://kwekenmetled.nl/mars-hydro-cob-100w
              https://horticulturelightinggroup.com/products/hlg-100
              https://www.amazon.com/dp/B07M8RRHSP...ustomerReviews
              https://www.amazon.com/dp/B07DK52HQ2..._t3_B07H3WPVL6
              https://www.amazon.com/LED-Grow-Ligh...ct_top?ie=UTF8
              https://www.amazon.com/dp/B07H3WPVL6..._t5_B07M8RRHSP


              Ik heb deze als favorieten voor erna verder te zoeken.
              Momenteel ga ik even wat testen met de Lumeri plnx1000 de oudere led tech, de gevorderde toekomst zou eerder met COB LED zijn liefst Plug & Play.

              Zo maar even dat mensen zien dat er veel opzoekwerk bij kan komen kijken, vooral in prijs/kwaliteit en verzending/douane kosten.

              Groetjes
              Last edited by Socrannabites; 21 April 2019, 20:08.

              Comment


              #11
              Die eerste twee lijken me beter geschikt voor een vierkante kweekruimte.
              Of ze goed zijn weet ik niet. Wat een fabrikant erover schrijft moet je natuurlijk negeren want dan is elke lamp de beste

              Yep, even wat tijd erin steken en googelen naar kweekverslagen met die lampen, dan kun je zien hoe goed ze zijn.
              Waar je op kunt letten bijvoorbeeld: Voor welk oppervlak gebruikt men de lamp en hoe hoog moet-ie hangen.
              Tja, en de resultaten natuurlijk. Niet de hoeveelheid, maar zien de toppen er goed uit enzo..

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                De site van Lumeri is offline op dit moment zie ik ?

              #12
              Hey medemensen !

              Vandaag week 4 Van de Royal Dwarf : Ik geef een halve dosis rootstimulator van plagron elke week verdeeld 0.25ml op 500ml Dus.
              Voor de rest ben ik enkel van plan om deze plant sugar royal van palgron te geven.

              Wat je dus ziet is de plant zelf net uit de tent gehaald, de plant waar ik de takken wat probeer te verbuigen voor betere lichtopname daarnaast daar kan je ook mijn plantenspuitje en water met root stimulator zien.
              Dan zie je hoe ik mijn tentje nu gebruik om wat te experimenteren met mijn autoflowers en led lamp, er staat ook een ventilator in en een vocht vernevelaar waar ik vandaag de perfecte temperatuur op heb (eerste hete zomerdagen).

              Dan de Royal jack die in zijn week 2 komt vandaag ik hou vooral rekening met de plant en probeer het tijdstip gewoon ongeveer bij te houden.
              Ook deze krijgt vanaf heden 0.25ml root stimulator van plagron gemengd in 500 ml water.



              Aangezien ik altijd beetje pech leek te hebben van ontkiemen naar zaailing in pot plaatsen had ik een blue dreamer van wietzaadjes en een amnesia haze van wietzaadjes laten ontkiemen deze kerer in een glas water; na 2 dagen had ik een licht ontkiemt zaadje en daar heb ik dan met een lepeltje onder geschept en ze met hun wit puntje naar beneden geplant in een turfpotje met wat stekgrond met beetje voorbemesting en hydrokorrels en die in een grotere pot gezet. goed nat gemaakt voor ik het zaadje er in liet vallen en dan de aarde lichtjes dichtgeduwd.

              Paar dagen later leek de ene al wat meer boven te komen dan de andere, helaas stonden mijn potten even in de eerste zomerzon en zijn papa en mama de peuter even vergeten en helaas heeft die de potten bewerkt en versleept en vooral in gespeeld en gegraven :p

              Dus helaas weet ik niet meer welke soort de overlever is en hopelijk komt hij er snel door want ook deze is even uit zijn pot geweest, gelukkig heeft het turf potje hem beetje beschermt.

              Deze is dus kersvers in zijn eerste week geland



              Het is klungelen zo noem ik het, maar uiteindelijk kom ik er ook wel, eerst wat spelen en leren en daarna voorzichtig gaan voor een Killer Opbrengst
              Attached Files

              Comment


                #13
                Opa Ipie zal wel naar bed moeten
                maar, wat is nu de vraag........

                Comment


                • Socrannabites
                  Socrannabites commented
                  Editing a comment

                • Socrannabites
                  Socrannabites commented
                  Editing a comment
                  Even vragen over LV ik beneveld nu bij naar 60% met een babymoov is dit ok en als ze in bloei gaan ook of best lager?

                #14
                Leuke verslag,
                ik volg je. Momenteel heb ik een Royal Dwarf die nu in de bloei staat.

                Comment


                #15
                Als ik een tip kan geven uit wat ik geleerd heb is, doe eerst heel veel zoek werk voor je dingen aanschaft, ik kom vaak hetzelfde materiaal veel goedkoper dan waar ik ze aankocht.
                En bescherm je zaad goed alsof het je eigen Ballen waren !

                Comment

                Bezig...
                X