Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spaarlamp Royal Dwarf 1st practice Royal jack afterwards

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hey is dit al de bloei die opkomt?

    ik wil graag wat kalium en fosfor pellets over mijn aarde strooien en water geven met een beetje royal Sugar van plagron.

    IMG_20190423_203355__01.jpg IMG_20190423_203134__01.jpg

    Comment


      #17
      Ja, dat is beginnende bloei.

      Comment


        #18
        Gefeliciteerd, je planrje staat inderdaad in de bloei.
        P-K korrels? Geen idee ik gebruik vloeibare voedinglijn van Plagron i.c.m. Plagron ProMix aarde.

        Je kan alvast voeding geven, niet teveel..
        Less do more zeggen ze het.

        Wacht nog wel wat anderen over de bloeivoeding zeggen. Het is niet keurig dat ik je plant pardoes omleg.

        Heel veel succes!

        Comment


          #19
          Ik heb kaliumkorrels en fosfor korrels apart van dcm
          omdat ik soort plagron pk13-14 wil nabootsen op een minder indringende manier.

          Comment


            #20
            Ik snap je uitleg.
            je plantje ziet er veel weelderiger uit. De mijne is een trieste uitgemergelde wijfje hahaha. Maar dat maakt niet veel uit. Lekker op experimenteertoer dus.

            Comment


            • Socrannabites
              Socrannabites commented
              Editing a comment
              Ik heb grote pot , ventilator. Vochtvernevelaar. Beetje rootsstimulatie gebruikt. Wel te weinig aarde dus de onderkant ziet wel wat af.

            #21
            Je dame heeft haar pruik al opstaat haar goedweekje of 7 en scharen!
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #22
              Dat blad is wel extreem gekruld eh, dat hoort niet.
              Meestal veroorzaakt door teveel wind of teveel groeivoeding.

              Die korrels, ja, reken even precies uit welke hoeveelheid ze aanraden.
              Soms wordt dat vermeld per m2 en dan moet je dat even omrekenen naar de oppervlakte van je pot.
              Omdat je aan het begin zit zou ik daar nu de helft van geven. En over een week of 2-3 nog eens?
              Of heb je er een echt schema bij ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Socrannabites
                Socrannabites commented
                Editing a comment
                Ik ga heel weinig kalium en fosfor bijgooien maar wel nog tot twee weken voor oogst.
                De krul op blad is denk ik van de constante ventilator er op. Maar dat was vooral voor de plant sterk te maken en het was een hele warme dag gisteren vanochtend nog altijd 27graden in tentje dus die zal vast wel in de 30 graden hebben gestaan gisteren.

              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Zou me niet al te druk maken om die 27 graden...
                Het zijn sativa dominante soorten die kunnen wat meer warmte verdragen en doen het beter in warmer weer als koud

              • Socrannabites
                Socrannabites commented
                Editing a comment
                Oorzaak gekruld blad en erna ook wat vergeling is vermoedelijk iets te snel bewateren en overschot voeding. Even de rem er op met voeding en eerst eens goed laten opdrogen

              #23
              Pruikjessss haha dat word een mooie tijd nu
              Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

              Comment


              • Socrannabites
                Socrannabites commented
                Editing a comment
                Zoeken om geurblokkade

              #24
              Kleine update en een vraagje.
              ik gaf gisteren beetje korreltjes van dcm beendermeel en kaliumkorrels rond de randrvan dedpot gestrooid om langzaam op te nemen een 500ml water 0.25ml wortelstimulator en 0.25ml Sugar royal van plagron. De boel staat nu goed nat voor het eerst in een lange tijd.

              Ik had de mini blaadjes en 1 enkel blaadje die tegen de aarde zweefde weggeplukt maar zie op een groot blad beetje gele verkleuring en vroeg me af waarom het eventueel kan zijn.
              IMG_20190425_200341__01.jpg

              En hier nog even terwijl je wacht.

              IMG_20190425_200400__01.jpg
              IMG_20190425_200459__01.jpg
              Groetjes

              Comment


              • Socrannabites
                Socrannabites commented
                Editing a comment
                Ojaa. Oog beetje gele streepjes op een blad te zien op foto als je goed kijkt.

              #25
              Die lichte vlekken is denk ik waar het blad over elkaar heen heeft gezeten

              vocht waardoor blad verkleurd heb ik ook gehad waar de bladeren over elkaar heen vielen
              Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

              Comment


              • Socrannabites
                Socrannabites commented
                Editing a comment
                Ja das lief dat je mij de weg toont
                Ze verkleuren wellicht door de eerste keer goed water te krijgen en een hele hoop voeding op te nemen. Ik durfde eerder mijn plant niet zo nat zetten maar nu ze zo mooi groot is en de bloei begon wou ik toch nog even een duw in de rug geven.
                Ik heb nu 2 iets gelere bladeren. Die minder belicht zijn door bovenste bladeren.
                Heeft iemand ervaringen met knippen op autoflowering?
                Vooral omdat mijn plant teveel in de pot hangt en ik daar twijfel of ik niet zou knippen onderaan.
                We hebben nog zeker 7weken denk ik toch ik kan oogsten.

              • Socrannabites
                Socrannabites commented
                Editing a comment
                Gisteren was de luchtvochtigheid in de tent 90%
                Door een fout met mijn vocht verneveling en een timerstopcontact die deze tool zijn geheugen had reset.
                Sloeg dus niet meer af op 60% maar bleef gaan tot die leeg was. Rand van tent was gevuld met condens.

              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Als de bladeren op de grond zelf hangen moet je wel opletten met schimmel...

                Als niet anders is weghalen maar bij een autoflower zou ik zo min mogenlijk blad verwijderen.

                Voor 1 x maakt het niet zoveel uit enige waar je mee op moet letten dat je bladeren niet nat zijn
                Als dan licht erop komt werkt het als vergrootglazen en kan je de bladeren verbranden

              #26
              Ok, we hebben zot gedaan en tegen alle aanraders in heb ik 4 bladeren weggehaald die niet goed aan eht licht konden en heel risicovol over de aarde zweefden en er niet echt zo gezond uit zagen.

              Ook heb ik de dominantie van de top omlaag getrokken met binddraad en nu moeten de bladeren draaien naar het licht dat zal wel even energie kosten. maar we hebben denk ik zeker nog 7 weken bloeitijd om hier op te reageren. Ben benieuwd wat de plant gaat doen nu alle takken verspreid zijn en licht opvangen maar de top is nu enorm aan zijn testen toe. ik heb een foto maar post hem vast met het resultaat binnenkort.

              Comment


                #27
                Er staan nu 3 planten in de tent
                en 1 zaadje was ontkiemt maar had veel lucht en weinig vocht als ik de dag erna ging werken.
                Hopelijk komt dat 1 zaailingetje er nu door met een doorzichtige pot boven zijn hoofd op de vensterbank.

                Ondertussen zijn we druk bezig in het hoofd. met heel veel ook met de toekomst voor mijn dromen.
                Ik merkte gisteren dat royal gorilla dus gewoon gorilla glue is en als de 4 planten geoogst worden wil ik dus 3 gorilla en 1 sweet skittlez zetten. tenzij die niet goed passen samen in de tent.
                Maar dus omdat ik al wat vooruit loop op de feiten kan ik jullie even wat dingetjes meedelen

                Ik heb dus een filter met afzuiging en darmsysteem gekocht uit Engeland voor een 72 euro, waar ze hier al snel 90 voor aanrekenen.
                En ik heb mijn oog laten vallen op dit lampje en ga die ook kopen vandaag als mijn rekening het toelaat.

                3.LED (Qty): 2pcs *100W CXB3590 (wall draw power: 138-143watt)
                https://www.ledgrowshop.eu/cf-grow/c...-grow-light-2/

                Dan heb ik bijna alles voor in de toekomst.
                Ik heb een grote tent met lichten en afzuiging en filter en ik heb een kleine tet met een laag wattage cfl voor te leren stekken en eventueel een moederplant te proberen behouden.
                Nu ja, ik moet nog veel leren en lezen maar dat is dus het plan, eerst fokken met die autoflowers en dan eens voor iets echtere werk gaan.

                Comment


                • Weske
                  Weske commented
                  Editing a comment
                  Heb je deze lamp nu gehaald??

                  Ik weet van wietefras en beowulf dat die cob het beste doen op lage wattage maar ik lees bij die lamp dat die tot 120w kunnen en €300
                  Als je alles los koopt en zelf in elkaar zet kan je een veel effectievere wattage op de cob doen en wss nog meer cobs aansluiten als 2
                  (Is maar een tip he)

                #28
                Update na wat buigen van takken foto van Maandag 29
                IMG_20190429_174517__01.jpg

                Een nakomeling doet het ook goed. IMG_20190429_174525__01.jpg

                Comment


                • Weske
                  Weske commented
                  Editing a comment
                  Ziet er goed uit!!!

                • Socrannabites
                  Socrannabites commented
                  Editing a comment
                  Het eindproduct is belangrijk he iemand een goed artikel over hasj en knipafval?

                #29
                Update. De plant kreeg iets te veel water en extra P en K Korrels waardoor de bladeren wat tekenen verschijnen. Gelukkig was de plant al mooi vertrokken. IMG_20190503_194527__01.jpg IMG_20190503_194546__01.jpg IMG_20190503_194613__01.jpg

                Comment


                  #30
                  IMG_20190508_210916__01.jpg

                  ​​​​​​ IMG_20190508_210852__01.jpg
                  twee cree cobs van 100watt gehangen in plaats van mijn lumeri plnx 1000

                  Eigenlijk oneerlijk dat ik de lumeri geen volledige kweekronde heb gegeven maar misschien doe ik er in de toekomst nog iets mee.

                  Er hangt nu dus een koolstoffiltertje en afzuigertje en nieuwe lampen en eens deze planten klaar zijn ga ik even proberen om reguliere zaden op te kweken.
                  dus ik ga binnenkort over gorilla glue verslagen moeten gaan lezen.
                  ​​

                  Comment

                  Bezig...
                  X