Hoi!Ten eerste Bedankt dat je een kijkje neemt bij mijn vraag en die gaat als volgt; mijn autoflower bevindt zich nu in de 7e week alleen begint ze wat probleempjes te krijgen met de aarde. Ik zal het hier verder uitleggen in de hoop dat iemand me van hulp of tips kan voorzien
om te beginnen zal ik eerst eens uittypen welke setup en producten ik gebruik
Plantje; Royal Haze automatic
bonanza 140 watt led
60x60x180 complete kast
11 liter vierkante zwarte potten
Bluemat tensiometer
Biocanna BIO terra plus potgrond 60% + 40% perliet verhouding
Biocanna bio Vega
Biocanna Bio flores
Biocanna Bio rhizotonic
Biocanna Bio Boost
Nu is de potgrond waar ze zich in bevindt zoals ik kan voelen op de bovenste laag erg hard worden(een kuiltje maken gaat moeilijk) daarbij vergelen de bladeren en de steeltjes worden paars. Het water loopt er aan de onderkant ook weer een klein beetje uit. Hierdoor denk ik aan een zuurstof te kort, maar heb geen idee en kan het ook niet vinden hoe ik dit oplos (zonder hem in de kliko te werpen
Ik ben de plant vanaf week 3 gaan voeden met groeivoeding (Vega, rhizotonic) zoals het canna schema aangeeft en vanaf week 4 met bloeivoeding (bio Flores, Rhozitonic, boost) langzaam opbouwend. Nu week 7 op max. Tis een dame die veel drinkt voor mijn ervaring Maarja ik kom dn ook van buiten :’) de PH waarde van het water word getest bij voeding en schommelt tussen 6,8 en 7,4 met voeding. Zonder voeding loopt die naar de 8. Maar canna heeft me verteld dat de aarde dit kan bufferen naar een acceptabele waarde voor de plant
Hier onder nog een kweekschema; kijk niet naar de tweede plant, die begon al gelijk slecht en gebruik ik als leerproject.
Zoals jullie zien kan ik wel wat hulp gebruiken
Ps. Mocht iemand een goede verklaring hebben waarom mijn tensiometer op 19-8 ineens een hele lage waarde aangeeft terwijl ze dagen er voor goed dronk hoor ik het graag. Ik geef de tensiometer de schuld.

Comment