Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van harde potgrond naar keiharde toppen met BioCanna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Van harde potgrond naar keiharde toppen met BioCanna

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Beardfarmer; 2 September 2019, 23:47.

    #2
    Hi Thomme,

    Helaas is je schema niet te lezen. Verder zouden wat foto's van plant en aarde handig zijn.


    Dit is mijn vermoeden, aangezien ik van nature een 'onderwateraar' en menig kweekje heb verziekt door veel te weinig water te geven, terwijl het aanvoelde alsof het ruim voldoende was.

    Een harde bovenlaag duidt op uitdroging. Ik gok dat ze ook aan de zijkanten teruggetrokken is en kiert. Als je dan een plens water geeft zul je al heel snel run-off aan de onderkant eruit zien lopen, omdat een droge grond slecht water kan opnemen en het langs de zijkanten vrij makkelijk naar beneden kan lopen. Het lijkt alsof ze genoeg water gekregen heeft, maar in feite staat ze te droog. Ik heb geen idee hoeveel water je momenteel geeft, maar mijn vermoeden is te weinig. Je kunt dit m.i. oplossen door steeds een beetje water te geven. Wanneer het opgezogen is geef je weer bij, totdat de hele kluit licht vochtig is (niet zeiknat dus!). Als je durft kun je haar ook ff in een teiltje zetten met een laagje water, zodat de aarde dit zelf op kan zuigen tot ze verzadigd is. Nogmaals, kijk uit dat niet alles zeiknat wordt en dichtslaat.

    Tensiometers heb ik niet, wel een vinger of een satestokje om de aarde te testen (!!). Kan je daar dus niet mee helpen, anders dan dat ik bang ben dat je de tensiometer af en toe onbewust nat zet. Hij staat in een gaatje waar water in kan lopen zodra je water geeft (??), waardoor hij aangeeft dat alles okay is terwijl de grond er omheen verder gortdroog is.

    Hoop dat ik het bij het rechte eind heb, want dit alles is dan makkelijk op te lossen.

    Oja, bloeivoeding geef ik het liefst als de plant echt helemaal uitgegroeid is in de lengte en breedte (dus een paar weken na 12/12 bij reguliere planten). Ik vind dat je redelijk vroeg bent begonnen met bloeivoeding, ook al zegt het schema van de leverancier mogelijk iets anders.

    Comment


    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment
      Ben er zo goed als vanaf geloof ik, nog geen mugje weer gezien, en ik denk dat het met de grond is mee gekomen maar daar zal ik de volgende ronde met zelfde aarde wel achter komen als ze er weer komen

    • Meglow
      Meglow commented
      Editing a comment
      als het in de zak is meegekomen, dan moet je de larven met een micro kunnen zien kruipen

    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment
      Nice, ik ga het gelijk even onder de loep nemen

    #3
    Volgens mij staat ze ook gewoon te droog zeker als ik de laatste wardes van je tensio ziet
    De waardes van 19-8 kan nou eenmaal voorkomen die dag of de dag ervoor was het waarschijnlijk wat minder warm en verdampten de plantjes wat minder

    Week 7 van je autoflower , dus zou je ongeveer week 3 van je bloei zitten .
    Je plantjes moeten dus nog wel even bijgevoed worden want de voeding zal wel uit je potten zijn ondertussen
    Mischien toch nog een lage dosis groei voeding meegeven als je plant aan het vergelen is

    Plaats is wat fotos van je autoflowers zodat we deze ook kunnen zien en niet hoeven te gissen ma volgens je tensio staat ze droog

    succces
    Last edited by Nonsense; 3 September 2019, 13:09. Reden: EEN HELE SLECHTE GRAMATICA

    Comment


    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment
      Thnx NonSense! Ik heb een comment onder QnQ zijn antwoord neer gezet, ik ben idd te vroeg begonnen met bloeivoeding, kan het nu nog kwaad om enkele druppels groei toe te voegen om de tekorten wat te aan te vullen of ben ik daar te laat mee

    #4
    Ik denk ook te droog als je je waardes van je tensio bekijkt. Probeer die waardes is tussen de 80-220 te houden soms een uitschieter met een warme dag is normaal..
    maar waardes van ruim boven de 300 de laatste dagen is wel veel..!

    Suc6 groetjes

    Comment


    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment
      Hey newhobby,
      Ik ga maar wat beter samen werken met men tensiometer stom he heb je een meter en dan vertrouw je er niet op. LOL beginnersfoutje

    #5
    Yep je hebt een tensio, gebruik 'm dan ook en hou die waardes rond de 120-140 dat is droog/nat genoeg.
    Als je in week 4 met bloeivoeding begint, dan bloeide ze nog niet eh....dus een paar weken te vroeg met bloeivoeding begonnen ook.

    Mja, het blijft kristallenbolgokken zonder fotoś van de plant.
    De bovenlaag is droog, tja dat gebeurt, da's op zich geen probleem.

    Als je tensio's gebruikt kun je beter niet vanonder water geven of dat een hele kweek blijven doen want de Tensio reageert anders als je vanonder water geeft.
    Dan kun je al snel teveel/te weinig geven omdat ze veel trager oplopen.
    Als de tensio te ver oploopt, boven de 250mbar dan kan er water uit de tensio getrokken worden en dat is niet de bedoeling, dan worden de metingen onnauwkeuriger.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment
      Hey QnQ, thnx voor je reactie. Ik ben me er van bewust dat ik te vroeg ben begonnen met bloeivoeding, dit was bij de eerste witte haartjes al. Dit dacht ik ergens gelezen te hebben, nu kwam ik er later achter dat ze het pas nodig hebben wanneer er daadwerkelijk topjes groeien. Hier kunnen de tekorten (blad en paarse steel) ook vandaan komen. Fosfor tekort? In sommige gevallen kan dit omkeerbaar zijn door extra toevoeging van fosfor? In dit geval zoals Nonense zegt nog wat druppels groeivoeding mee geven of is dat hiervoor nu te laat?

    #6
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Meglow
      Meglow commented
      Editing a comment
      Ja, beetje licht. So be it, daar ga je niet heel veel verbetering meer in zien nu ze niet meer groeit. Maar volgens mij gaat ze het best redden zo tot de oogst.
      Elke kweek leer je weer bij, en dat houdt het ook interessant en leuk vind ik persoonlijk.

    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment
      True, ik vind het een leuke hobby

    #7
    Jammer dat die ene top er zo'n eind bovenuit steekt he, die verpest het een beetje voor de anderen qua licht.
    Soit, zo is het. Ziet er toch aardig uit, is het je eerste keer ?

    Ik heb je topic verplaatst en de titel een beetje aangepast
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment
      Yes eerste keer binnen + eerste x voeding. Ook gekozen voor een auto om de kast te testen. Volgende ronde heb ik meer zin in. Gefeminiseerde fat banana en blue cheese soort. Al vraag ik me af of dat gaat passen in de kast :p

    #8
    hier nog een foto in het paarse licht, wat een plaatje is het al he.
    Na dat ik hem gisteren 150ml water+voeding meer mee heb gegeven, en vanmorgen nog eens 50ml extra (tensiometer gaf 107 aan) staat de tensiometer nu nog steeds op 39, vandaag maar even geen water dan. Ze ziet er goed uit en de bovenlaag van de aarde voelt ook nog vochtig dus ik maak me niet zoveel zorgen. Tot zover de harde potgrond dus

    enn excuses voor de nekhernia om mijn foto te bekijken, krijg hem niet gedraaid helaas
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Beardfarmer; 4 September 2019, 00:34.

    Comment


    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Je kan m best uit de grond halen dat is niet zo een probleem je steekt hem gewoon terug in het zelfde gat met een draaiende beweging met de klok mee

      je draait het bovenkantje eraf en drukt op de knop dan zou ie gereset moeten zijn dan vul je de buis en zet hem in elkaar maar dat is waarschijnlijk ook hoe q het heeft uitgelegd

      Erg jammer als ie kapot zou blijken te zijn ikzelf heb de mijne nu 3 jaar en heb alleen het battarijtje moeten vervangen tot nu toe en heb ook al eens waardes boven de 500 gezien dat moet geen probleem zijn

    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...874&type=thumb

      Hij was al aardig leeg getrokken, opnieuw ingestoken over paar uurtjes weer kijken

      Nu 12 uur later gekeken, staat op 57 terwijl hij er droog uit ziet en de prikker komt ook droog boven. Geloof er niet in dat hij de juiste waarde aangeeft, en ga hem nog een x helemaal resetten, nachtje de kegel in het water en morgen opnieuw proberen.
      Last edited by Beardfarmer; 7 September 2019, 00:24. Reden: Kegeltest

    • Beardfarmer
      Beardfarmer commented
      Editing a comment

    #9
    Hier een update, heb wat last van omhoogtrekkende bladpunten
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #10
      Lijkt op een behoorlijke overvoeding.
      Wat heb je ze gegeven ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Beardfarmer
        Beardfarmer commented
        Editing a comment
        Afgaande op het canna schema, 10 liter vat
        Bio Flores 35ml
        Bio rhizothonic 5 ml
        Bio boost 40 ml

        Vorige week is de voeding naar max gebracht Hehe, niet moeten doen dus. En nu?

        Allright, ik ben mooi averechts bezig met een autoflower. Ik dacht meer krachtvoer voor men meisjes te maken maar doe juist het tegen tegen overgestelde. Hoe minder hoe meer ? Klinkt ook wat logischer.
        Maar wat kan ik nu het beste doen, gaan spoelen of door gaan met water?
        Last edited by Beardfarmer; 9 September 2019, 19:04. Reden: Overvoed informatie opgezocht

      #11
      Hoi mensen,

      Ik heb men plantje helaas overvoed en hierdoor drinkt ze niet of nauwelijks meer, nu heb ik me de afgelopen dagen er meer in verdiept en kom op verschillende forums tegen dat er het best gespoeld kan worden. Maar dat het met bio voeding weer een probleem kan worden met het bodemleven. Ik weet zo even niet wat ik het beste kan doen. Wel of niet spoelen en kan het kwaad op een autoflower? Ze heeft er nu ook al last van

      Mijn eigen idee is om er vanavond minstens een emmer door heen te laten gieten (10L). En vanuit daar uit de blumat meter weer gebruiken (90-150)
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        #12
        Daar zijn we weer met ons overvoede plantje. Het spoelen heb ik haar uit eindelijk niet aan gedaan, en gewacht tot de tensio tot boven de 160 uitkwam. Laatste drie dagen begint ze elke x weer meer te vragen. Ik zal de plant in de gaten houden zodra die al het blad verliest gaat ie om. Zit nu op 10 weken
        Attached Files

        Comment

        Bezig...
        X