Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek 3 White Widow onder 600W HPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    WEEK 3 ... DAG 16 ... 18/6

    Vandaag hebben de dames geen water gehad. Voor de rest ziet het er wel goed uit in de tent.

    Plantje links voor heb ik geprobeerd te fimmen even kijken wat er van terecht komt.

    Attached Files

    Comment


      #17
      Waldpiek tnxx..!!

      Met de dames lijkt het behoorlijk goed te gaan .

      Vandaag heb ik de andere 2 ook om gebogen met wat clipjes en draad. Qua water geven krijg ik nu ook wel de draai te pakken. Vandaag hebben ze 300 mL gekregen met wat wortel complex en Alga Grow, wel de halve aanbevolen dosis, ik blijf er een beetje voorzichtig mee.

      Ik merk ook wel aan de luchtvochtigheid in de tent dat het een stuk vochtiger is buiten. Meestal zit de luchtvochtigheid zo rond de 40% (Nu ik de luchtbevochtiger niet meer gebruik) maar vandaag tikte die even de 60% aan.
      Attached Files

      Comment


        #18
        Oeps.. plaats ik me reactie terwijl ik nog niet uitgeluld was

        Misschien is het beter als ik het volgende glas whisky even laat staan .

        Ik zal vanaf morgen proberen fatsoenlijke foto's te maken, want tot nu toe vergeet ik het eigenlijk elke x en dan is het op het laatste moment even snel... KLIK..!! Go.!

        Het blijft toch spannend zo'n eerste kweekje. Je heb toch een beetje het gevoel dat je je zelf in het diepe gooi maar oh man wat is het leuk om elke keer die rits op te trekken van je tentje.

        Attached Files

        Comment


          #19
          WEEK 4 ... DAG 22 ... 18/6

          Het lijkt nog steeds allemaal goed te gaan, in mijn ogen althans.

          Dinsdag heb ik de dames lichtelijk mishandelt door ze allemaal te toppen. Ze zijn zijn hier goed van hersteld en ik merkte goed dat de onderliggende dieven hier direct van profiteerde.
          Gisteren heb ik wat LST op de dames toegepast zodat alle lager gelegen "Buds in Progress" (de diefjes) goed licht vangen en de kans krijgen om lekker door te groeien.

          Qua water geven gaat het nu wel behoorlijk goed vermoed ik. Ik had ze dinsdag 300 mL per plant gegeven met wat Plagron Alga Grow en Wortel Complex (halve aanbevolen doseringen).
          De afgelopen dagen elke keer de potten gewogen en met de vinger in de grond lopen porren en ze lijken nog niet echt veel te drinken. Ik denk dat ze straks nadat de lamp weer een uurtje brandt wel dorst gaan hebben en dan krijgen ze weer een lekkere milkshake .

          pH waarde hou ik op 6.5 van het voedingswater en de temperatuur op 21 graden middels een aquariumthermostaat.

          De autoflowers die er eigenlijk een beetje voor de fun bij staat gaat ook wel lekker die zit al goed in de bloei.

          Ik zag ook dat veel mensen CalMag toedienen op een gegeven moment waar is dit precies voor en wanneer dien je dit toe?

          Dit was hem weer even voor vandaag, cheers..!!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 7 photos.

          Comment


            #20
            Calcium
            Het speelt een cruciale rol bij de celdeling en het verstevigt de celwanden en celmembranen. Vooral tijdens de groei is calcium van groot belang.
            Magnesium
            is het belangrijkste element voor het vormen van bladgroen en is daarom absoluut onmisbaar voor alle planten.
            Als je bio kweekt en kraanwater meegeeft is het toedienen van extra Cal/Mag eigenlijk overbodig aangezien er voldoende in het water zit.
            Kweek je mineraal en je zuurt het water aan dan is het wel aangeraden een drupje Cal/Mag mee te geven om de watergiften.
            Vooral wanneer je omschakelt zorg er dan voor dat er voldoende Cal/Mag aanwezig is.

            Ad usum proprium!

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Nog even ter aanvulling, tekorten hierin schijnen wat vaker de kop op te steken als je onder led kweekt.
              Waarom nou juist onder led snap ik ook niet, maar het schijnt dan toch eerder op te treden. Vandaar dat je waarschijnlijk ook steeds vaker terug leest dat mensen cal/mag toevoegen

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Top
              Wat kroket aangeeft, tekorten ontstaan sneller met LED dan wanneer men kweekt op HPS of CFL.

            #21
            Hmm apart dat dat zich vaker manifesteert als je onder LED kweekt.

            Ik vraag me wel af in hoe ver ik Bio kweek.
            Ik gebruik Plagron Lightmix met de Alga Grow en Bloom, maar wel met de additieven Green Sensation, Wortel Complex, Vita Race en ik zuur het water (kraanwater wat ik d.m.v. een luchtpompje de chlorides verwijdert) aan met pH min. Dus tot hoever kan je dit Biologisch noemen?

            Wat zouden jullie doen in deze situatie? Toch maar CalMag meegeven bij het omschakelen?

            Comment


            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Kan vast wel een drupje meegeven zou geen kwaad kunnen. Even aanzien hoe ze erop reageren dan.
              Last edited by ganjagast; 28 September 2019, 19:22.

            #22
            WEEK 4 ... DAG 2 ... 18/6
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #23
              Heeey, dat lijkt op bug damage op je blad.

              Thrips/spint zo, kan je misschien betere foto maken van het blad (zonder de hps )
              sigpic

              Comment


                #24
                SweetMango Ja dat kan kloppen. Welke foto bedoel je precies. Bedoel je de autoflower?

                Ik had wel last van witte vlieg alleen daar heb ik tegen gespoten en plakstrips voor gelegd. Die zijn nu spoorloos .

                Ik zit nu inmiddels op dag 26 en over 2 dagen gaan ze week 5 in. Ik denk dat ik ze miss nog een week 18/6 laat staan en als week 6 in gaat de klok op 12/12 zet.

                Comment


                • SweetMango
                  SweetMango commented
                  Editing a comment
                  2e foto man.
                  Die plakstrips, heb je daar al wat aan zien kleven? Zwart toevallig?

                  Edit:ah, ziet er zelfde uit als thrip schade. Dacht al.

                #25
                SweetMango .. ik heb enkel een varenrouw mugje gezien voor de rest niets gelukkig

                Comment


                  #26
                  WEEK 5 ... DAG 35 ... 18/6
                  Attached Files

                  Comment


                    #27
                    sigpic

                    Comment


                      #28

                      Comment


                      • Flip Hasjkip
                        Flip Hasjkip commented
                        Editing a comment
                        Ja, niet met licht gaan klooien ! Je plantjes weten wanneer het licht aan en uitgaat, die zijn al vantevoren aan het ontwaken/inslapen. Spelen met licht kan stress opleveren.

                      #29
                      Dat vermoeden had ik inderdaad al. Dan wordt t gewoon proberen foto's te maken voor het aandringen van de lampen of net na het uitgaan.

                      Comment


                        #30
                        Ik ga in het vervolg de vegetatieve fase ook onder TL doen doen om zo het verbruik te drukken.

                        Ik ben nu gelijk onder de 600 watt HPS begonnen, maar ben er nu wel achter dat dat een beetje jammer is van de kWh'tjes .
                        Essent herrinerde me even aan het verbruik van de maand september 2019 t.o.v. 2018 .. damnn Boy..!

                        Ik las dat er een hoop zijn die voorgroeien onder een 55W TL. Kan je de planten hier gedurende de hele vegetatieve fase onder voorgroeien? Want dan ga ik voor de volgende ronde alvast een hokje in elkaar flansen net als takketoelli. ​​​​​​​

                        Comment

                        Bezig...
                        X