Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek 3 White Widow onder 600W HPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Met een 6500K tl er in gaat dat prima tijdens de hele groeifase, wel de lamp heel kort op de planten anders krijg je te veel strek. Hangt trouwens ook van de temperatuur van je omgeving af. Hps geeft ook warmte. In de winter kan dat handig zijn. Op 55 watt laten groeien en 1000watt bijverwarmen kun je net zo goed op hps laten groeien

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


      #32
      Waldpiek dat is inderdaad een goed punt ja, de ontwikkelde warmte van de HPS lamp.
      Ik ben van plan de voorgroei kast in huis weg te zetten dus dan zal de temperatuur geen probleem zijn, maar als je bij zou moeten verwarmen schiet het inderdaad niet op nee.

      Comment


        #33
        Ik ben een beetje aan het kijken voor een TL armatuur voor een voorgroei hokje. Nu kwam ik ik terecht bij de "Mammoth T Neon". Ik zit alleen even met het wattage te klooien. Het is de bedoeling dat ik een hokje ga maken waar 5 plantjes in passen en waar deze 4 a 5 weken in blijven staan. Ik zat te denken om dan een hokje van 80x80 cm te maken en 1 meter hoog.
        Welk wattage zou ik dan moeten pakken, 36W, 55W of 75W.

        Comment


        #34
        1 is niet voldoende voor 80x80
        Omdat ze dicht op de planten moeten hebben ze een effectieve oppervlakte van net iets meer dan de omvang van de tneon armatuur.

        Ik had 2x 2x36W Tneon op 60x60 voorgroei.
        2 armaturen kunnen makkelijk 12 plantjes onder voor een paar weken in kleine potjes.


        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #35
          SweetMango ik zag idd dat zo'n armatuur bestond uit 2 TL's.

          QnQ tnx voor de tip man. Ik denk dat ik me hokje dan ook 60x60 maak en dan idd die 2x 2x36W armatuurtjes neem. Ik ben van plan om daar 5 plantjes onder te zetten met eventuele ruimte voor uitbreiding.
          Hoe heb jij je ventilatie geregeld? Met van die computer fans of op een andere manier.

          Een koolstoffilter dat is toch niet echt nodig of wel? Aangezien ze in de groei nog niet echt ruiken. Ik ben van plan om dit voorgroei hokje op zolder te zetten, hier is het altijd wel lekker warm. Me tentje staat in de schuur waar het wat kouder kan worden maar omdat ik daar met een HPS lamp werk blijft het hokje waar me tent in staat wel redelijk op temperatuur.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik heb er een 500 kuub zelfbouw softboxje op 50% en filter in hangen omdat ik dat tentje soms ook als droogtent gebruik alsie leeg staat.
            De geur is met elke soort anders, als je echt niets wil ruiken heb je wel een filtertje nodig, anders ga je toch wel iets waarnemen na een paar weken.
            80x80 is iets groter, en ruimte is altijd wel lekker, zolang je maar rekening houdt met het bereik van je verlichting, maar voor 5 plantjes is 60x60 ook genoeg.

          #36

          Comment


            #37
            WEEK 6 ... DAG 42 ... 12/12

            De dames staan nu een weekje op 12/12. De autoflower is inmiddels om gehaald en hang te drogen.

            Ik liet jullie vorige week weten dat 1 van de plantjes te kampen heeft met gele bladpunten, terwijl ze de zelfde hoeveelheid voeding krijgt als de rest en de andere dit beeld niet vertonen.

            Vreemd

            voedings water op 1L

            pH = 6.5
            Temp. = 21 graden
            2 mL alga grow
            1 mL cal mag

            bij de eerste verschijnselen ben ik deze dame enkel nog afgezuurd water gaan geven. Maar we zijn inmiddels een week verder en 3 water beurten verder en de nieuwe bladeren vertonen nog steeds gele bladpunten.

            What to do fellas?

            Attached Files

            Comment


              #38
              Niemand advies?

              Comment


                #39
                Denk stikstof tekort of teveel water, kzit met het zelfde probleem ( gepost in bladprobleem)

                Comment


                  #40
                  Ja, dat is geen stikstoftekort en niet te nat.
                  De voeding zit scheef, of de pH wijkt af.
                  Klopt je meter nog ?

                  Waarom geef je steeds cal/mag mee ?

                  (als een plant afwijkt van de anderen kun je die dus het beste niet hetzelfde als de rest blijven geven)

                  * ohja, in Nedeland zit al een jaar of 10-15 geen chloor meer in het water
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #41
                    Dat was de laatste voedingsbeurt dat ik dat heb mee gegeven. Had ik gezien bij "from seed tot stoned" en ik had het vermoeden dat 1 van de plantjes een magnesium te kort had.

                    Ik heb zo'n goedkope pH meter van ali-express, maar die doet het eigenlijk best goed. Heb hem pas geleden nog gekalibreerd.

                    Een pH van 6.5 is toch goed bij een kweek op aarde?

                    Comment


                      #42
                      Okidoki, ja 6.5 is goed. Precies de bovengrens, maar da's prima als je een Mg tekortje vermoed.
                      Een Mg probleem zou wel snel moeten stoppen als je Mg gaat bijgeven, dat heeft bijna meteen effect.

                      Normaliter is je eerste oordeel overvoeding bij gele bladpuntjes, maar een beginnend kaliumtekort ziet er ook zo uit.
                      Ok, dus 28L potten met lightmix, en je geeft 2ml/L Plagron Grow, daar zie ik niets geks aan, niet teveel, dus overvoeding kun je al bijna uitsluiten.
                      Ik denk dat het toch een tekort of blokkade van Kalium is. Een tekort zou je kunnen oplossen door een paar keer bloeivoeding te geven.
                      Een blokkade door de blokkade op te heffen (duh)

                      Misschien kan exmember47012 rep uitsluitsel geven als hij/zij langs dit topic zweeft (of iemand anders die het kan onderbouwen) want je moet eigenlijk niet van 1 advies uitgaan natuurlijk,

                      *** ohja, je gebruikt wel gewoon kraanwater toch ?

                      *** ohja.2, deze staat toevallig niet het dichtste bij de lamp ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #43
                        Ik was inderdaad ook eerst uit gegaan van over voeding, maar ik heb nu al een week lang enkel afgevuurd water gegeven en de symptomen bleven hetzelfde.

                        Ik geef inderdaad 2 mL plagron Alga Grow met een pH van 6.5 en een temperatuur van 21 graden. Ik heb een aquarium gevuld met kraanwater en hierin een thermostaat gehangen om het water op die 21 graden te houden.

                        Ik kweek in 28L potten met plagron lightmix. De lamp is een 600 watt HPS die 60 cm boven me planten hangt. De planten zijn allemaal dezelfde hoogte en staan gelijk verdeelt onder de lichtbron.

                        De planten gaan de 2e week 12/12 in dus ik ga toch bloeivoeding (plagron Alga Bloom) geven. Ben benieuwd wat het voor effect gaat hebben.

                        Zou t misschien wat te maken kunnen hebben met de ventilator? Die staat wel linksachter in de hoek waar ook deze plant staat.

                        Comment


                          #44
                          Ik ben het met QNQ eens, onze Alga voeding heeft ook tijd nodig om omgezet te worden in plantopneembare voeding. Dit duurt zo een 2 weken. Ik zou de dosering verhoging!

                          Comment


                            #45
                            Ik geef pas na 6 wkn voeding mee, de aarde die ik gebruik geeft 6 wkn voeding.

                            Comment

                            Bezig...
                            X