Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een tent vol autoflowers; Vragen, obstakels en het resultaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Haartjes vind ik sowieso niet op moet letten maar zo zit het ongeveer in mekaar.2B7FF526-B069-4E87-BB7F-410C235D389F.png
    sigpic

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Onthou wel wat QnQ zegt, tis echt persoonlijke voorkeur

    • Cheese420
      Cheese420 commented
      Editing a comment
      SweetMango de laatste fase is dat ze amber worden is dat dan meer een stuikgevoel als je een shopwietje rookt? Dit zou ik willen bereiken

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Ja ongeveer wel. Al zie ik soms toppen die van de shop komen die gewoon Cloudy zijn. En maar paar amber.

    #77
    QnQ oke de uitleg was een boek maar heb het volledig perfect kunnen lezen dus dan wacht ik met spoelen als in de eerste amberkleurige trichomen zie verschijnen

    heb een microscoop 40x inzoom tot 100x ik zie ze perfect met dat apparaatje dus ik zal jouw raad opvolgen.

    Normaal ging ik vandaag beginnen spoelen maar ga daar dan nog even met wachten hopelijk worden de toppen dan nog dikker..
    SweetMango ook merci voor de uitleg en zal qnq zijn raad opvolgen dan..

    Heb er 2fotos bijgezet. Dichter kan ik niet inzoomen op de gsm anders word beeld onduidelijk. Heb ook niet een gsm met veel megapixels..

    Als ik de foto hier upload is het veel minder scherp of hij in mn album staat? In mn album kan ik perfect elk steeltje+bolletje zien als ik hem hier upload is de qualiteit minder en wat onscherp..
    Attached Files
    Last edited by Cheese420; 11 December 2019, 15:36.

    Comment


      #78
      Weeral weekje verder. Geef elke keer een update van de bubble kush..
      deze begint nu paarse toppen te krijgen.
      heb gekeken op rqs en daar zien de toppen ook paarsachtig.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #79
        QnQ exmember47012 ik heb vandaag de plant eens gespoeld (gewoon om te weten hoeveel voeding er in de afvloei zit) dit is 190ppm x10??? Veel te hoog toch?

        Ik heb jullie voedingsschema perfect opgevolgt.

        Ik heb Doorheen de kweek geen ph en tds meter gebruikt waarom?
        Heel in het begin van mijn topic liet iemand weten in een reactie toen ik schreef dat ik een ph en tds meter had aan gekocht ' dat ik een tds en ph meter eigenlijk niet nodig heb.

        heb deze niet gebruikt gewoon jullie schema gevolgd en nu is mijn voedingswaarde 190ppmx10 is toch 1900ppm= 3.95 ec als ik het goed uitreken?? Veel te hoog naar mijn zeggen..

        de plant toont niet echt een verschijnsel van voedingsophoop ziet er gezond uit riekt ook goed. Klopt mijn redenering?

        Ik heb 18literpotten hoeveel liter zou ik moeten geven om perfect te spoelen?

        Heb een foto bijgevoegd van het afvloeiwater zoveel is er vanonder uitgekomen
        Attached Files
        Last edited by Cheese420; 15 December 2019, 09:14.

        Comment


          #80
          gewoon water geven zonder voeding zoals je gewoonlijk doet gedurende 1 tot 2 weken , hopelijk niet te laat gestart .
          grote hoeveelheden water ingieten heeft geen zin , je gaat enkel je planten belasten met teveel water !!

          Comment


          • Cheese420
            Cheese420 commented
            Editing a comment
            Oke Jura ik heb geef ze 1liter per dag water.. nu deze ochtend heb ik 2liter gedaan en de overschot heb ik vanonder weggehaald. Ik heb nog geen enkele keer een emmer gegeven 2liter was nu het max dat ik gegeven had gewoon om te zien hoeveel voeding in de afvoer zat alsinds merci voor de uitleg

          #81
          Yep, wat Jura zei.
          Spoelen is niet een emmer water erdoor jagen, dat doen we normaal niet als je met aarde kweekt.
          Dat soort spoelen doe je alleen als er grote problemen zijn waar je niet uitkomt of als je een hydro kweek hebt .
          (daar komt de term eigenlijk vandaan dus is eigenlijk gewoon een heel verkeerd woord ervoor waardoor veel kwekers de fout maken er veel teveel water doorheen te gooien op het eind)

          Spoelen aan het eind van de kweek, voor de smaak van de wiet doe je door de laatste 7-14 dagen gewoon water te geven als voorheen, alleen zonder voeding.
          De plant gebruikt in die 2 weken de voeding op, en zal gaan vergelen aan het eind.
          De wiet die je dan oogst zal stukken beter smaken dan als je niet spoelt, je gaat er bijvoorbeeld niet van hoesten als je lang genoeg "gespoeld" hebt.

          Als je de EC en pH wilt meten van je aarde (eigenlijk ook alleen nodig als er problemen zijn) dan neem je aarde monsters.
          Een theelepeltje aarde op verschillende dieptes en op verschillende plaatsen in de pot.
          Mengen met demi-water en 24 uur laten staan.
          Alles door een bruin koffiefilter gooien en de pH en EC meter erin hangen voor een paar minuten.

          Dus zolang je plant het goed doet moet je er ook niks aan doen verder.
          Want wat wil je bereiken als je iets zou aanpassen ?
          De plant doet het al goed, en goeier kan niet, dus de kans is vrij groot dat als je iets aanpast dat ze het slechter gaat doen.

          1000ppm = EC 2.0
          Dus ik denk dat je berkening ook niet helemaal klopt.
          Ik heb even snel "conversion EC ppm" gegoogelt en bij afbeeldingen zie je dan tientallen schemaatjes
          Ik snap ze ook niet allemaal want er lijkt ook verschil te zitten in welk merk EC meter je gebruikt.

          (sorry voor m'n boekwerk elke keer maar iets heel kort en bondig uitleggen valt niet mee als het ook voor iedereen begrijpelijk moet zijn
          Attached Files
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Cheese420
            Cheese420 commented
            Editing a comment
            QnQ nogmaals merci voor snelle en boeiende reactie. Ik heb er geen emmer in gegoten. Heb er ipv 1liter per dag. Nu eens 2liter gegeven en de afvoer wat er vanonder uitkwam weggegoten in een emmer en gemeten met de tds meter. 10liter water zou ik nooit geven mijn tds meter is van (MEYTEC)
            Last edited by Cheese420; 15 December 2019, 10:33.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Okidoki, gelukkig
            Dan klopt de meting inderdaad niet. Op aarde krijg je zo een vrij grote afwijking als je de ec wil meten.
            Met hydro kan dat wel, daarbij kun je gewoon de runoff meten, maar als je in aarde kweekt zul je grondmonsters moeten pakken en 24u in demi water.
            Maar zolang de planten er goed bij staan hoef je je geen zorgen te maken denk ik.

          #82
          Heb mijn droogtentje wel al geintstalleerd mss wat vroeg maarj geen zin om dit de laatste dag te doen. Al van werk dat gedaan is moet ik al niemeer doen zeg ik altijd

          •koolstoffilter+ afzuiger 185cbm3 (helemaal ingetaped daarom zie je de afzuiger niet op foto)

          •Tentje Mammoth 80x80x160

          •Droognet 75x75 6lagen heb 6soorten dus had 1 met 6lagen genomen voor elke soort een laag

          Ga toch voor liggend drogen gaan. Mss meer werk omdat je te toppen moet draaien enz maar heb wel het liefst een overzicht erop

          Waar moet ik op letten tijdens het drogen?

          • temeratuur tussen 18en22graden?
          • luchtvochtigheid tussen 35en 45%?
          • goeie luchtcirculatie? Zijraampje open enDe afzuiging aan is genoeg?
          •Of enkel de afzuiging aan en raampje dicht zodat het pikdonker is?

          als er iets fout is hoor ik dit graag
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


            #83
            Ik heb niks toe te voegen aan wat QnQ zegt. heel duidelijk en correct naar mijn mening! Met aarde moet je ook niet te veel van de runoff uit gaan. Op hydro werkt dit inderdaad anders.

            Comment


              #84
              Hoeveel blaadjes moeten geel zijn voor deze af mag?
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #85
                Bedoel je oogsten?
                Dat heeft niets met een paar blaadjes
                te maken, of lees ik de vraag verkeerd?

                Comment


                • Cheese420
                  Cheese420 commented
                  Editing a comment
                  Ja oogsten Ipie ben ze van vorige week woensdag beginnen spoelen gwn elke dag gewoon water gegeven en vandaag eerste gele blad gezien.

                  Dus gele blaadjes komen toch als de plant haar voeding op is in de aarde ? Wil geen steenwiet roken of dat het slecht smaakt.

                  Vandaag is dag 8 dat ik spoel. Thc ziet allemaal melkwit. Amber wil ik niet.. wil geen zeteleffect maar een effect dat ik actief ben. Ben een gamer/streamer dus wil geen couchlock effect..

                  Laatste 2weken zijn de toppen ook niet meer verdikt maar alleen maar gerijpt naar mijn inzien
                  Last edited by Cheese420; 19 December 2019, 05:10.

                #86
                Zo ziet ze er nu ongeveer uit qua uitzicht.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Cheese420
                  Cheese420 commented
                  Editing a comment
                  mijn vraag is eiggenlijk moet ik wachten tot alle blaadjes geel zijn voor ik de hele plant afdoe en laat drogen? Alsinds bedankt voor reactie

                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Beetje lezen doet een mens goed!

                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...elevance%22%7D

                • Cheese420
                  Cheese420 commented
                  Editing a comment
                  Ipie merci amigow!! Heb hier wat zitten zoeken maar de link datje nu bijgevoegd hebt heb ik niet gevonden drm ik het vroeg op internet vind je ook enkel informatie over trichomen enz.. merci voor snelle reactie

                #87
                mwa die blue cheese die smaakt heerlijk man da gaat genieten worden trust me
                The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                5 lekkere grieten onder de zon

                Comment


                • Cheese420
                  Cheese420 commented
                  Editing a comment
                  Ja de blue cheese en royal cheese zijn mijn favoriten. De blue cheese heeft wat gelijk wat kleine harde topjes maar de royal cheese heeft dikke harde toppen
                  Last edited by Cheese420; 19 December 2019, 13:47.

                • Jamzieman
                  Jamzieman commented
                  Editing a comment
                  klopt blue is klein en compakt maar ozo lekker

                #88
                Bubble kush klaar. Drooggewicht 90gram

                Royal cheese ligt nu te drogen.

                6andere staan nog onder de lamp nog niet rijp

                Bubble kush was de kleinste de anderen hebben meer toppen dus zou ook minimum 90 drooggewicht moeten zijn en dit met een 600watt lamp
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 7 photos.

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Deel je je kweek ook via Snapchat dan?

                  Maar goed, snappen doe ik het nog steeds niet Waarom niet gewoon een normale foto maken en die uploaden, in plaats van screenshots? Komt de kwaliteit en grootte van de foto's niet echt ten goede namelijk

                • Cheese420
                  Cheese420 commented
                  Editing a comment
                  Snapchat nooit problemen met gehad.. je moet ook geen 1000vrienden enkel echte matties van de hood heb ik op snap

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Ook echte matties van de hood praten, voor je het weet komt het terecht bij iemand waarvan je niet wil dat ze het weten Bovendien hou ik er niet van om via een app dit soort informatie te delen, je wil niet weten welke informatie apps allemaal over je verzamelen!
                  Maar goed, dat is een afweging die je zelf moet maken

                #89
                Watte?

                Snapchat?
                Screenshots?

                Ik word hier te oud voor...

                Comment

                Bezig...
                X