Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Nieuwe Kwartet van Takketoelli!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ziet er goed uit hoor ze gaan lekker boeiend dat ze niet allemaal gelijk zitten maakt eigenlijk niks uit meer gemakzuchtje als broodnodig.

    Ja in omschakeling van groei bloei gaan snoeien is wel heel vroeg ik zou 2e week van de officiele bloei pas weghalen (4 weken na omschakeling plus minus)

    Die muggen....
    ik zou gewoon alles klaar maken dan alles schoonmaken luchten dat beide tenten leeg staan en schoon/insectvrij zijn en opnieuw beginnen en dit x ergens anders potgrond halen.

    Maar ik zie verder weinig waar je over mag vallen of dergelijke ga zo door kameraad
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Dat ik zo positief ben over invriezen om varenrouwmug te voorkomen is omdat het bij mij echt werkt QnQ

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      lol beetje laat..
      Maar wat Q zegt klopt zeker alleen vries ik het in om larven te doden schimmels en andere ziekten blijven in de bodem zitten. Dan kan je beter de magnetron of oven gebruiken om het bodemleven compleet uit te roeien.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Invriezen ging mij ook puur om de varenrouwmug. Inmiddels mag de potgrond van mij helemaal dood zijn. Bij de start pompen we er wel weer wat (gezond) leven in

    #32
    Wat ik persoonlijk binnen doe is me aarde bedeken met stukjes big shopper/ zwart wit folie.
    Beestjes verdwijnen naar paar dagen en heb ze in me moeder hok niet meer terug gezien..

    En idd, ik heb ook een bluemat en het kan gewoon.
    Zwartwit folie werkt beter dan big shoppers-.-“

    heb wel foto maar dan zie je meer plant dan wat ik bedoel. Dus zal morgen foto voor je maken
    sigpic

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo Sweetmango, ik ben nu ondertussen wel erg benieuwd naar die foto

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Euhhh, SweetMango??

    #33
    Goedenmorgen same,


    Zitten de vingertjes er nog aan? Beide oogjes intact??
    Dat troebele zien komt door de alcohol waarschijnlijk

    Er zijn weer records gebroken in mijn straat, als ik mijn ramen had opengezet had ik nu geen VRM meer gehad met die zwaveldamp!! Maja, de katten he...

    Ongelooflijk. Maar troep opruimen ho maar.... stelletje


    Laat het een mooi (kweek)jaar worden beste mensen, met veel (kweek)geluk, (plant)gezondheid, liefde(voor de plant) en zo

    Beste wensen voor 2020!!
    En ook voor al de jaren erna, maar dat komt volgend jaar wel



    Grote Groeten!!


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kees49
      kees49 commented
      Editing a comment
      Ook de beste wensen voor het komende jaar, hier is alles nog heel. Vingers nageteld linker oog rechter oog, en ja hoor alles werkt.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Beste wensen ! Met 2 biertjes en 2 jointjes de nuchterste oud op nieuw ever Dat we maar een paar mooie oogsten mogen draaien in 2020 !

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Hier alles al weg iedereen steekt zijn afval netjes aan en volgende dag is de as weg haha.

      Beste wensen nog kameraad en op naar een groen productief jaar

    #34
    Ik haal mijn grond in de lidl, heb ook elke keer varenrouwmug. Heeft bij mij 0,0 invloed op de oogst. Ik ga er af en toe is door met een gasbrander en er hangt een plaklint omhoog. Dat er dan hier en daar een mugje rondvliegt boeit niet.

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ergens tussen aansteker en een vlammenwerper.

      Napalm lijkt me niet optimaal voor de smaak nadien.

      Gelezen dat er ook gestoomd wordt.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hier en daar niet nee, en ik heb ook geen invloed op de oogst opgemerkt.
      Alleen erger ik mij groen en geel aan de vastgeplakte mugjes op mijn wiet!!

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Is je wiet dan nog vegan?

    #35
    Allohalloha!!



    Proost kameraden!!
    Eerste weekend van het jaar is alweer begonnen.
    Ik heb mij maar een Radlertje gepakt, die koffie is nog ff flink wennen zo zonder suiker. Geen 'goede voornemen' hoor, dat was het maar heel even.
    Een voornemen is 'iets wat je wilt gaan doen', dus als je eenmaal begonnen bent is het geen voornemen meer.... toch?


    Enfin, kweektent1!

    20200104_183226.jpg20200104_183359.jpg
    Mooi plantje. Groeit nog steeds het hardst kwa top ontwikkeling

    20200104_183410.jpg
    Eerste trichoompies zijn gespot!



    CRITICAL ORANGE PUNCH
    20200104_183424.jpg
    Ook bij haar nu flinke top ontwikkeling al, maar de pistels zien er echt anders uit dan ik gewend ben.
    Korter en wat geler, maar in grotere aantallen....

    20200104_183436.jpg
    .... zoals je hier kunt zien. Een beetje dan
    Ik ben wel benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld



    AMNESIA LEMONATOR
    20200104_183444.jpg
    Ik zit eerlijk gezegd te twijfelen of ik moet gaan supercroppen. Er zijn nu 6 toppen die ervoor zorgen dat de lamp hoger hangt dan ik zou willen. De rest van de toppen zou meer licht kunnen krijgen...

    20200104_183458.jpg
    Maar nog geen tekenen van lichtbleek. Ik kijk het nog ff aan



    LAVENDER(tje)
    20200104_183516.jpg
    Nou ja, dat -tje mag er wel af eigenlijk. Ze is erg mooi bijgekomen, iets kleiner dan de rest nog maar.
    7 toppen zijn er goed zichtbaar. Hier kunnen jullie trouwens wel goed zien hoe donker de rest is; Lavender is het lichtste van het stel

    20200104_183527.jpg


    .... ....

    Ik heb het idee dat er nu wat minder VRM rondvliegen, geen idee waarom.
    Misschien door de (lichte) daling van de temp s'nachts??


    Dat was het wel zo'n beetje, ik geloof dat ik alles behandeld heb.
    Heeft ook lang genoeg geduurd, er is er eentje ongeduldig aan het worden.....
    20200104_183213.jpg
    Hij vindt dat ik teveel aandacht voor de dames in de tent heb denk ik



    Grote Groeten!!
    Last edited by Takketoelli; 5 January 2020, 07:05.
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Of, hij voelt zich opgesloten!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hahaha, eerder buitengesloten

    #36
    Takketoelli hey klein vraagje over de VRM mij was het mijn laatste ronde erg opgevallen dat de hoeveelheid VRM erg begon te minderen als ik alleen nog maar water langs onder gaf. Mss dat de vochtigheid van de aarde er mee voor zorgt dat de larfjes zich sneller ontwikkelen?

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo Sticky07
      Ze houden van vocht ja, en met mijn blumats is het altijd wel vochtig.
      Ik denk dat ik de meeste gevangen heb met de plaklinten. Sinds ik de blumats weer gebruik zijn ze weer in grote getalen aanwezig

      Als je van onderen water geeft, en ook nog een panty om de pot doet kunnen ze geen kant meer op.

    #37

    het ziet er al een mooi tentje uit
    ik ben er ook terug bij
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Kom er gezellig bij Smoker!

    #38
    Eventueel de hogere toppen naar beneden binden nu ze nog een beetje soepel zijn dan kan je ze een heel eind gelijk krijgen.

    planten zien er mooi uit en zitten al flinke topjes in ga vooral zo door!!!!.

    ik hoop het voor je dat de vrm minder word of het is al zo erg je gewend bent aan deze aantal haha
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Of kleinere plantjes.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat is geen optie

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Dat is balen ik heb wel de hogere toppen kunnen binden naar de pot toe scheelt toch dik 10cm

    #39
    Goedemiddag deze middag!



    Laat ik maar meteen met de tent in huis vallen:

    20200113_153703.jpg
    Het is een echte jungle geworden!
    Zelfs de Lavender is helemaal bijgekomen, ze heeft een enorme groeispurt gehad. Ik heb de planten iets te groot laten worden, oftewel ik had ze eigenlijk eerder op 12/12 moeten zetten.
    Echte bloeiweek 3 is nu ingegaan

    20200113_154010.jpg20200113_154050.jpg
    Bladeren zijn erg groen, ik geef nu wat minder voeding, driekwart dosering. N laat ik ff achterwege. Dit is een top van de Top44



    Er zijn wat probleempjes, wat vroeger als normaal. Ik ben bang dat ik ze wat aan het overvoeden ben.
    Ze laten het wel merken als je ze te weinig aandacht geeft...

    20200113_154134.jpg
    Zo zijn de eerste bruine pistels alweer gesignaleerd....(Critical Orange Punch)

    20200113_154043.jpg
    ... en heeft de Amnesia Lemonator wat lichte blaadjes in de toppen

    20200113_154329.jpg
    En dit is slecht te zien, er zitten wat bruine vlekjes op de Top44??

    20200113_154240.jpg
    Maar dit is nog het meest alarmerend! Kan dit komen door te weinig licht??
    Ik heb een erg dicht bladerdek, het is echt donker eronder. Lijkt op ijzertekort zo ff snel. Dat zou niet mogen met de Vita race douches...

    20200113_154219.jpg
    Hier en op de eerste foto is dat goed te zien. De gele toppen zitten allemaal onder het bladerdek, en de Top44 en de Critical Orange Punch hebben er last van.

    .... ....

    Ik laat het nog ff bezinken, maar waarschijnlijk ga ik flink snoeien, dat wordt dan morgen


    Echt soepeltjes gaat het niet allemaal, wat aan mijn gezondheid ligt helaas. Ik kan momenteel de planten simpelweg niet de aandacht geven die ze verdienen en ook van mij gewend zijn. Erg frustie maja...
    De laatste dagen alleen de gegevens bijgehouden en een snelle blik in de tent, meer zat er niet in

    Wel superblij met de blumats nu!! Die druppelen gestaag verder.



    Grote Groeten!!


    Last edited by Takketoelli; 14 January 2020, 08:06.
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Albino's?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Inderdaad Weske, week 3!
      Morgen ga ik ze flink snoeien, misschien straks nog ff

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Niet gaan overhaasten op eigen tempo anders ga je fouten maken of dingen breken etc

    #40
    Lijken de vlekjes er niet wat op?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #41
      Sowieso zou ik jou aanraden om te snoeien. Naar mijn idee heb je telkens problemen met je LV.
      En weer toprot zit je niet op te wachten.

      Misschien toch maar een ontvochter aan schaffen..
      sigpic

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik ga morgen snoeien ja. Dat wilde ik ook doen, net als vorige ronde, maar niet gedaan omdat ik in mijn vorige Tangerine Dream oogst heel veel blad in de toppen had zitten. Ik had zoiets van "als het goed gaat met de lv gewoon laten zitten".
        Dat had ik misschien beter niet kunnen doen. En ze hebben te lang in groei gestaan, ze zijn eigenlijk te groot voor dit oppervlakte, vindt ik althans

        Ontvochtiger is in mijn situatie dweilen met de kraan open. Ik ga binnenkort een grotere tent aanschaffen, dat zal ook schelen

      #42
      Je zou zeggen ze zijn gebleekt door teveel licht maar onder het bladerdek kan dat haast niet. Dan zou je zeggen het is een gebrek aan licht maar zo bleek heb ik ze eigenlijk nog nooit gezien..

      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik meen ooit een foto gezien te hebben met precies dit, maar kan hem niet vinden. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het lichtgebrek is. Dat hoop ik in ieder geval. Morgen snoeien

      #43
      Ijzer
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Damn, had ik het toch goed?
        Zucht...

        Oke, door de VitaRace en het gebruik van de terra grow en bloom voeding kan het geen tekort zijn, maar een blokkade. Door P-overschot of pH te hoog las ik net.
        P zou kunnen, de planten zijn erg groen. De laatste 2 vaten heb ik minder voeding gegeven wat dus wel goed is tegen een evt overschot
        PH meter is nog niet zo lang geleden gekalibreerd maar zal ik morgen nog eens tjekke. Sowieso gaat de pH omlaag in het voedingsvat. Die hou ik nu rond de 6,5. Ik ga naar 6,3

        En weer afwachten dan. Als iemand nog iets toe te voegen heeft lees ik dat wel.

        Bedankt QnQ, erg kort en krachtig! Mooiman

      #44
      Ach, ziet er goed uit voor de rest vind ik.

      Kun je als Real White Widow op de markt zetten.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Geen reden voor paniek. Wel ff de amnesia goed in de gaten houden

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Don 't panic, it's the Titanic. Euh it's organic.

      #45
      Hallo!!



      Jupiler!

      Eventjes een kleine update....

      Ph meter gecontroleerd, nog in orde . Ik heb de vaten nog bijgevuld met alleen water en afgezuurd naar 6,2-6,3.
      Aanwezige voeding is dus nogmaals verdund

      De lv is weer ok, maar ik heb toch besloten om flink te snoeien. Er is veel vanaf gegaan. Er waren wat vochtige bladeren her en der dus ik verwacht wel een daling in de gemeten waarden morgen.

      Maar wat zijn ze groen.... Enorm overvoedt.


      Zo zie je naar beste kwekers, probeer de aandacht niet te laten verslappen!! Dit is echt iets wat ik eerder op had moeten merken. Vorige ronde had ik dat ook bedenk ik mij net; door de felle lamp lijken de bladeren lichter. Ook daar had ik rekening mee moeten houden

      En ook de Lavender heeft ijzer tekort...

      Wat op zich wel een grappig feitje is dat ikzelf ook ijzer tekort heb, ik had het eerder. Slik al maanden tabletten.
      Ze nemen mijn gesteldheid over lijkt wel!
      Alleen heb ik geen gele top gelukkig...

      Ik heb het idee dat de planten een beetje stilstaan, of in ieder geval vertraagd zijn. Laten we hopen dat die vertraging snel weer opgelost is!!



      De kat heeft weer wat van de blaadjes gesnoept...
      Er kan nog nauwelijks iets werkzaams inzitten maar als ik zie hoe hij er nu bij ligt... ik weet niet wat er loskomt hoor, maar hij ligt erbij te spinnen!

      20200107_184810.jpg

      Tja....



      Grote Groeten!




      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        hah cute little knockt out vampire

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Lekker toch Onze hond moet er niks van hebben, die vlucht als er gerookt wordt..

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Hond van een kennis ooit per ongeluk gehotboxed. Grappig qua evenwicht en is dan gaan slapen.
    Bezig...
    X