Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Nieuwe Kwartet van Takketoelli!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik zit weer klaar! Succes!

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dankewel Rickysticky!
      Het gaat weer een aparte ronde worden. Niks negatiefs, maar niet alles loopt zoals gepland. Dat houdt het wel leuk en interessant in dit geval!

    #17
    Ik hoop dat je genoeg stoelen hebt Toelli, vol huis
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik heb de hut vol zitten ja!
      Leuk man

    #18
    Succes weer Toelli ik graag met je mee
    Ad usum proprium!

    Comment


    #19
    ziet er weer goed uit! kijk ook weer mee

    Comment


      #20
      Goedemiddag deze middag!!



      De morgen was op zich best goed, dat beloofd wat voor de rest van de dag!

      Tijd voor de weekend update van tent1
      Alle foto's zijn van gisteren, 06 december


      20191206_191600.jpg
      De vier dames! Alles gaat voorspoedig behalve die ene..
      Van linksonder naar linksboven: Top44, Critical Orange Punch, Amnesia Lemonator en Lavender(tje)


      TOP44
      20191206_191609.jpg


      CRITICAL ORANGE PUNCH
      20191206_191615.jpg


      AMNESIA LEMONATOR
      20191206_191634.jpg
      Ik vlieg er doorheen inderdaad maar er is ook niet zoveel te melden bij deze drie. Lage Stress Training is begonnen, nog geen voeding behalve een Vitarace douche om de week. Ze gaan deze week op 12/12


      LAVENDER(tje)
      20191206_191638.jpg20191206_191713.jpg
      Enorm compact, elk blad vecht voor een plaatsje. Erg korte en dikke stammetjes. Voor zover ik kan zien dan, het is echt een jungle. Geen doorkomen aan!!

      20191206_191719.jpg
      Hier kan ik geen training mee doen..
      Ik kan er eigenlijk helemaal niks mee aanvangen!
      Ze staat ook achter in de tent, dus ik kan er ook niet goed bij.

      Ik heb besloten haar vanaf nu gewoon haar gang te laten gaan, ik ben wel benieuwd wat het gaat worden. De strek dadelijk bij omschakeling zal wel een en ander rechttrekken?
      Grappig plantje, kan het niet anders zeggen!!
      Ik had dus achteraf toch voor de Russian Winter moeten gaan, en in mijn achterhoofd wist ik dit stiekem ook wel, maar ik had geen zin in weer een RW. Beetje jammer, geen ramp

      .... ....


      Blijkt dat ik dus ook niks aan kan vangen met pure Indica's...-)

      Sativadiva's ook niet dus geef mij maar een mooie mix!
      Ik begin nu eigenlijk pas echt door te krijgen hoe het nu zit met de verschillen kwa uiterlijk enzo. Als ik eerlijk ben dacht ik altijd indica's te hebben, en dat de Orange Bud een pure sativa was. Nu blijkt dat de OB puur indica blad had, en dat mijn voorkeur dus uitgaat naar een mix Indica/Sativa. Er klopt dus niet veel van de info op het interweb.



      Oh ja, vanmorgen weer vader geworden!
      20191206_185316.jpg

      Mijn allerlaatste Sativadiva, alhoewel dat dus nog afwachten is wat het nu werkelijk gaat worden...
      Ze gaat onder de scrog straks



      Grote Groeten!!
      Last edited by Takketoelli; 7 December 2019, 12:00.
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        F1 zaden komen bijna wel altijd overeen met de beschrijving als het goed is. De zaadbanken geven bijna nooit aan om welke generatie zaden het gaat dus uiteindelijk kan het meerdere kanten opgaan.

        Gaat lekker hier

      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        de diamond dat is een lekkere mmmmmmmmmmmm

      #21
      Die lavender is erg schattig
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      #22
      Alweer vader geworden ? Jij krijgt meer kinderen dan een nympho uit de bible belt :p

      Go Lavendertje go Maak papa Toelli een trotse vader !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hehehe
        Ik ga haar flink vertroetelen in ieder geval!

      #23
      Goedenavond allemaal!!



      Koffie en bastognekoekjes, lekker!

      Het laatste weekend als werkende, hierna is het altijd weekend
      Apart gevoel kan ik jullie vertellen, ik moest eigenlijk nog een jaar of 25-30.
      Och ja, meer tijd voor mijn dames!



      Oke, tent1. We zijn weer een weekje verder, de dames groeien voorspoedig en staan nu een week op 12/12.
      De lv is 3 dagen rond de 65% geweest, na een flinke snoeibeurt is deze terug naar 55% nu.
      Morgen krijgen de dames voor het eerst voeding

      20191213_202826.jpg
      Flink aan het groeien, behalve die ene
      De Lage Stress Training gaat echt super, ik heb ondertussen een vast systeem ontwikkeld. De drie dames gaan weer met gemak ieder 10+ toppen krijgen!


      Vanaf linksonder, tegen de klok in:
      Top44, Critical Orange Punch, Amnesia Lemonator en Lavender(tje)

      Ik heb overigens een nieuwe tablet aangeschaft, deze blijkt geen flitser te hebben. Vandaar de wat afwijkende foto's, in licht vooral


      TOP44
      20191213_202850.jpg
      Mooie snelgroeiende dame! Ze is de enigste waarbij ik de zijtakjes ook iets omlaag moet binden



      CRITICAL ORANGE PUNCH
      20191213_202855.jpg
      Is van de drie dames die getraind worden het meest compact



      AMNESIA LEMONATOR
      20191213_203024.jpg
      Krijg ik net niet helemaal oo de foto, of ik moet de lamp ff wat hoger hangen.
      Maar daar had ik geen zin in. Die zou ik ook waarschijnlijk vergeten terug te hangen ....


      20191213_203039.jpg
      Ze hebben er allemaal wat last van, de AL het meest; vergeelde bladpuntjes. Er zit genoeg voeding in de potgrond voor een maandje, maar er zit ook voeding in de Rogis Rootprotector. Samen is het iets teveel van het goede.



      LAVENDER(tje)
      20191213_202903.jpg
      Ze is groener dan de foto nu laat zien. Dat geldt voor alle dames trouwens. Deze schattige dame heb ik het hardst moeten snoeien. Ik haalde mijn vinger door het dichte bladerdek en die was gewoon nat! Erg veel vocht tussen de bladeren wat ook wel logisch is. Ik heb er echt flink de schaar ingezet

      .... ....

      In totaal 9 vliegjes op de plakstrip. Ze zijn er nog wel, maar het is onder controle. De rootprotector doet zijn ding, alleen minder van die extra voeding. Volgende keer die van Arts eens proberen



      Erg fijn dat ik deze tent ook nog heb, dat brengt het geheel wat in balans zeg maar. Tent 2 staat op spoelen



      Grote Groeten!!

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Zal ik de laatste steek maar geven dan....

        Wat zijn je planten geel aan het worden joh??
        Zal je ze niet wat meer voeding of licht gaan geven!!!!

        En weer beestjes jaaa....
        Ik snap het echt niet ik heb zelfs grond wat buiten heeft gelegen en heb nog geen 1 beestje gezien..
        Hopenlijk blijft het bij die 9.....


        Verder ziet het er heel lekker uit!!!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat komt omdat ik geen flitser heb op mijn nieuwe tablet. Daar heb ik bij aanschaffen niet op gelet...
        Door het felle licht lijkt alles een stuk geler. Ik zou een bouwlampje op kunnen hangen?

        ....

        Ik heb de schema's van de Tangerine Dream en Russian Winter van vorige ronde samengevoegd, rond deze periode (1 week 12/12) begon ik met groeivoeding en N. Vandaag hebben ze de eerste voeding gekregen

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Goed bezig hopen dat het allemal goed uitpakt.
        Jaa geef de flitser maar de schuld ik had het probleem bij de lamp gelegd haha

        Ga zo door kameraad

      #24
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Je wordt er inderdaad we een beetje para van als er wat dingetjes fout lopen

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Gisteren binnengekomen; silicaboost van atami bcuzz of zoiets, maar dat wist jij al op een of andere manier
        0,1ml per liter is weer een nieuwe uitdaging. Druppeltjes per ml tellen denk ik dan

        Ventilator....
        Ik zet hem weer aan en de lv stijgt 10% (!) Huh???
        Bij het sproeien Vita Race zet ik die eventjes uit. En inderdaad ook weer vergeten aan te zetten..... Goed voor mijn zelfvertrouwen gvd

        Nu ik dit typ weet ik het geloof ik; de lv meter hangt te dicht bij de inlaat en zonder de circulatie van de ventilator meet ie de lv van buiten de tent!
        Zou zomaar kunnen, ik ga hem dadelijk verplaatsen

        Het gaat ff duren voordat ik weer wat relaxter van mijn kweek kan genieten; ik controleer mij een ongeluk! Pffff

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Pure toeval! whaha toevallig besteld zelfs
        Geen uitdaging man, gewoon een doseerspuitje kopen of beter nog een neus druppelaar/ pipet+flesje 10ml kost nog geen 1,50eu dan heb je genoeg aan een druppel per liter water.

        Ik heb daarom ook meerdere hygrometers in de tent voor een beter beeld
        Gemiddeld is bij mij 28graden en een rlv van 51% met licht aan en donker 21graden en rlv van 61% soms lager. In het begin had ik rond de 88% maar dat was nog voor het snoeien. Ook weeg ik de potten nog altijd dat is het beste indicatie imo en soms sla ik een voeding beurt over, laat ze maar een beetje honger krijgen, als geschenk krijg je daar meer hars productie voor terug.
        Ehh.. extra hygros zou goed kunnen helpen om een beter beeld te hebben wat de condities zijn.

        Ik zou ook maar geen bouwlampjes of flitser van je camera gebruiken tijdens donker periodes. Of lampjes aanzetten voor een fotosessie en die dan vergeten uit te zetten.
        Koop een green flash light zodat je nog in het donker kan werken/kijken etc. En Fotos kan je met filters op je telefoon ook gewoon maken dan hoef je niet elke keer te klooien met licht.

        Zelfvertrouwen misschien een beetje gekrenkt.. Zijn van die momenten wat stress bezorgt, ik heb die fases al paar keer gehad . Probeer ervan te leren das het enige wat je kan doen. Voor sommige wat lastiger maar komt wel. En het blijft een hobby eh Daarom koop ik er ook niet teveel meer voor anders loopt het uit de hand, aarde recyclen etc..

        Keep it simple!
        Last edited by ganjagast; 20 December 2019, 22:43.

      #25
      Kan het allemaal maar slecht zien met die foto's onder een kweeklamp. Zeg.. zou je niet een bouwlampje kunnen opha... Excuus, ik zal m'n zin maar niet afmaken

      Mooi om te zien dat de dames er in deze tent wel een feestje van maken, zien er allemaal mooi uit
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik denk dat ik het ff wat rustiger aan moet doen, alle aandacht naar deze vier

      • Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Hahaah ik lig om!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Zo kan ie wel weer manne!
        Hahaha
        Wat er ook gebeurd.....

      #26
      ganjagast ben ik eens wat beter de lv in kaart gaan brengen. De laatste tijd loopt die nogal flink op af en toe, en aangezien ik nu een metertje over heb uit mijn scrogtent ben ik eens gaan meten. Die van de kweekkamer zelf heb ik er ook in gehangen

      20191218_192421.jpg
      Beetje slecht te zien maja. De voorste is die altijd in de tent hangt. Die geeft 65% aan, te hoog.
      De andere 2 zitten daar flink onder 54% en 57%!



      Ik mag er wel vanuit gaan dat ik de laatste tijd verkeerde waarden heb gemeten. Ik heb ze nu samen gereset en laat ze een dag hangen. Kijken wat ze verder doen

      Klote dat ik ze niet meer gecallibreerd heb op mijn werk, nu gaat dat niet meer
      Morgen eens dat zout truukje doen dat QnQ laatst gelinkt had. Of in een tupperware bak met boveda


      Grote Groeten

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Die voorste geeft overal wat hoger aan, die is een beetje van slag

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Weg ermee!!

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Heb ook weer een lading besteld. 10 stuks op precies te zijn twee met externe sensoren.
        Verwacht ze wel pas rond 14 Jan

        Plant ziet er goed uit uit kerel!

      #27
      Proficiat met je verjaardag ! (Dat was toch vandaag ?)

      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Nog gefeliciteerd kerel!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik zie de comments nu pas...
        Alsnog bedankt mannen!!

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Beter laat als nooit.... gefeliciteerd kameraad!!!!

      #28
      Ik volg graag mee. Heb enkele oudere verslagen van je gelezen en je schrijfstijl staat me enorm aan.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hallo Elvara92!
        Das leuk om te lezen, bedankt!!

      #29
      Goedenmorgen deze morgen!



      Wat een nacht zeg, ik heb de vreemdste dromen gehad... echt bizar.
      Maar wel grappig dat ik in mijn dromen ook wiet blijk te kweken
      Vroeger waren het enge monsters die een droom angstig maakten, nu een mislukte oogst...



      Oke, het is weer een tijdje geleden, ik heb een verslagje overgeslagen. Ik moest of moet echt ff een stapje terug doen, de tank was bijna leeg. Als ik iets geleerd heb de laatste jaren is het wel te luisteren naar mijn lichaam

      20191227_190520.jpg
      De stoel staat weer voor de tent. Mooi uitzichtje zo.
      Van linksonder naar linksboven: Top44, Critical Orange Punch, Amnesia Lemonator en verstopt achter de rest Lavender(tje)

      De dames staan op dit moment 2,5 week op 12/12, en de bloei is net begonnen. De groei of laatste strek is er bijna uit.

      Het is mij dit keer niet goed gelukt om alle toppen gelijk te houden, dit heeft 2 redenen.
      Ten eerste heb ik de laatste Lage Stress Training dagen verwaarloosd.
      Maar de belangrijkste reden is volgens mij dat ik de kleine scheuten en lage topjes te vroeg verwijdert heb, waardoor er meer energie naar de 4 hoodftakken is gegaan. Daardoor zijn deze harder gaan groeien en zijn de scheuten in het midden niet mooi gelijk gekomen. Dit is vooral goed te zien bij de AL, rechtsachter

      De dames hebben een weekje groeivoeding gekregen, nu krijgen ze een weekje mix groei/bloei tot de strek eruit is. Dan alleen bloei. Ik zit bij de voorste 2 dames op de maximale dosering van 5ml/l, de 2 achterste hebben wat minder nodig, 4ml/l. Ook ben ik begonnen met om de 4-5 dagen N en CaMg toe te voegen

      De LV is langzaam aan het oplopen, wat ook wel logisch is met al dat groen. Vorige ronde heb ik oa blad verwijdert om deze laag te houden, tot nu toe is harder zetten van de afzuiging voldoende.

      Wat mij vooral opviel bij de Tangerine Dream van de vorige ronde is dat er wel erg veel blad in de toppen zat, de plant is volgens mij snel nieuw blad gaan aanmaken na al dat gesnoei. Dit wil ik deze ronde voorkomen dus ik laat al het blad er weer aanzitten

      .... ....


      TOP44
      20191227_190551.jpg
      Die 44 zou staan voor het aantal bloeidagen geloof ik, maar daar geloof ik niet in.
      En 44 toppen haal ik ook niet ... Maar ze is wel degelijk de snelstgroeiende dame!

      20191227_190614.jpg
      Erg snelle topontwikkeling met veel pistels! Ook de langste voorbloeihaartjes die ik ooit gezien heb, hier heb ik helaas geen foto van



      CRITICAL ORANGE PUNCH
      20191227_190623.jpg
      Zelfde bloeitijd als de Top44, maar een wat langzamere ontwikkeling. Ze lijkt de meeste energie in bladvorming te steken tot nu toe

      20191227_190650.jpg
      Wel een beetje een aparte topvorming; de pistels zijn wat geler, kleiner en compacter zeg maar
      Ze zit nu al vol met de eerste trichoompjes, dat beloofd wat!!



      AMNESIA LEMONATOR
      20191227_190658.jpg
      Een oude bekende! Heel herkenbaar, behalve die hoge scheuten dan. Maar dat ligt dus helemaal aan het te vroeg dieven. Ze heeft het meeste 'last' van teveel voeding....

      20191227_190725.jpg
      ... afgaande op de bladpunten. Verder doet ze het prima



      LAVENDER(tje)
      20191227_190734.jpg
      Ze houdt zich een beetje gedeisd achter de rest. Leuk plantje, heeft mijn kweekhart gestolen!!
      Ondanks de wel erg rigoreuze snoei is het een mooie dame aan het worden; wel een beetje bossig

      20191227_190747.jpg
      Mooi he?



      20191227_190818.jpg20191227_190843.jpg
      Tot zover mijn enthousiasme over de Rogis Rootprotector. Er staat op de pot 'na 4 weken herhalen', dat kan eea verklaren. Ze waren er binnen 2 dagen, explosieve groei van aantallen....
      Zucht....
      Herhalen? Effe de grond eruit halen en opnieuw vermengen?? Huh??
      Ik kan ook een zakje van de korrels in het watervat hangen zegt men, maar daar waag ik mij niet aan. Dat is vragen om blumatproblemen lijkt mij

      20191227_190906.jpg
      Een klein beetje Rogis onder de druppelslang leggen werkt ook niet goed. Als je goed kijkt zie je wat ontstaande schimmel.
      Meng het door een vochtige grond en er gebeurt niks, leg het op de grond en het gaat schimmelen... (Overigens verder wel een mooie wortelheuvel!)



      Dat wassie weer, verder niks te melden. Volgende tussenstand zal volgend jaar zijn!



      Grote Groeten!!
      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Fioew die gaan weer hard

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Zou de COP in de gaten houden als ze nu al veel trichomen aanmaakt. Is een teken van een tekort denk ik. Man man ze laten je niet met rust he die takkebeestjes !?
        Kroket zei het al, check andere planten ook eens goed na misschien blijven ze daarom terugkomen naar je tent?
        Leuke post weer

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Wacht.. Aan het begin veel trichomes aanmaken kan een (voor)teken zijn van een tekort..?
        Die kende ik nog niet, maar ik leer graag, kan je dat toelichten ganjagast?

      #30
      Daar is Toelli weer

      Dames zien er mooi uit hoor Interessant om te lezen dat er ook te vroeg gedieft kan worden. Ik zou juist denken des te eerder des te beter Maar jij hebt daar dus een andere ervaring mee

      Rotbeestjes zijn het, die varenrouwmugjes Het lukt zeker niet meer om met een plantenspuit bij alle planten te komen, of de planten daarvoor even uit de tent te halen? Denk het niet met die Blumats, maar als het toch lukt:
      Voor een tijdje terug heb ik een neemolie oplossing over de toplaag van al m'n kamerplanten geneveld. Met een bijzonder goed resultaat De varenrouwmugjes verloren alle interesse in m'n planten en vlogen door het hele huis op zoek naar onbehandelde potgrond.
      Bij de grotere potten (10 liter) duurde het iets langer voordat ik daar geen varenrouwmugjes meer zag. Daar heb ik een theorie voor In de potgrond zelf zaten natuurlijk nog larven, omdat ik enkel de toplaag had behandeld, kreeg ik die niet direct te grazen. Nadat ze waren ontpopt gingen die ook opzoek naar onbehandelde potgrond en zo'n 3 weken na de behandeling, lijken al m'n kamerplanten verlost te zijn van deze plaaggeesten

      Het vergt dus wel even geduld, maar het idee dat de hoeveelheid larven in de potgrond gedurende die weken alleen maar afneemt, kan ook een geruststelling zijn

      Tijdens het typen komt er nog wel een vraagje bovendrijven.. Heb jij die varenrouwmugjes ook in je kamerplanten zitten en behandel je die potgrond ook? Als ze daar ook inzitten en je behandeld die aarde niet, zal je ze elke keer weer terug zien bij de dames vrees ik
      Op dit moment moet je natuurlijk niet alle kamerplanten behandelen en de dames overslaan. Want je kan wel raden waar de mugjes dan naar toe verhuizen Echter kan het wel een goed idee zijn om dit een paar weken voordat je een nieuwe ronde start te doen..
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Dat van "te vroeg dieven" ga ik proberen te onthouden. Zo zie je maar weer dat het leerzaam is om verslagen te lezen en te leren van andermans perikelen

        Ik snap je goed hoor, die FVRM! Ben zelf de wanhoop nabij geweest met die klote beestjes. En dat was alleen nog maar bij m'n kamerplanten, ik hoop dat ze m'n kastje straks niet weten te vinden Maar.. Volgens mij begin ik die oorlog langzamerhand te winnen
        Het op voorhand invriezen van de potgrond werkt ook heel goed (maar je dood ook de rest van het bodemleven helaas, dus niet geschikt voor de organische teelt).

        Zo'n tentje waarvan je de zijkanten ook kan openen is wel handig, dat lukt met m'n kast niet

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat "te vroeg dieven" is wel te vroeg bij mijn manier van kweek. De planten op zich hebben nergens last van namelijk.
        Mijn LST training is erop gericht dat ik 4 hoofdtakken in een kruis omlaag bindt, totdat de zijscheuten op gelijke hoogte zijn. Als de groei na 3 weken 12/12 gestopt is, liefst een paar dagen ervoor is bij mij het perfecte moment blijkt nu.
        Nu heb ik dit te vroeg gedaan, waardoor de hoofdtakken te hard zijn gegaan. En de zijscheuten ook minder door het blokkeren van licht.
        Het was ook een klein experiment, ik ergerde mij vorige ronde aan de slechte bereikbaarheid, ontstaan door het weer in gebruik name van de blumats

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Aldoende leert men en een mens is nooit uitgeleerd Bedankt voor de toelichting
        Moet er zelf nog achter komen wat het beste bij mij past (leuk, lekker experimenteren ). Dieven zal ik dus ook wel op verschillende momenten gedurende de kweek gaan proberen. Als ik dan tegen hetzelfde aanloop zal ik nog eens terugdenken aan je berichten
    Bezig...
    X