Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Nieuwe Kwartet van Takketoelli!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Hallootjes luitjes!



    Bij jullie ook weekend?
    Hier is die alweer een dagje bezig. Vandaag was het kookdag; erwtensoep, kippensoep (of eigenlijk een groentesoep met kip ) en wortelestamp! Lekker!!

    Tussen de twee soepen heb ik ook nog wat foto's kunnen nemen van de dames in tent1.
    Drukdrukdrukdrukdruk....



    20200118_140532.jpg

    Waar zijn we? Bloeiweek 4 is begonnen, de dames hebben een tijdje wat minder te eten gekregen en zijn ondertussen ook flink gesnoeid. Samen met de harder gezette afzuiging en drie vochtvreters is de lv beter beheersbaar



    TOP44
    20200118_140552.jpg
    Ik heb het voorzichtige vermoeden dat ze weer wat aan het opkrabbelen zijn. Er zijn wat nieuwe pistels gesignaleerd. Maar ze gaan allemaal wat trager...



    CRITICAL ORANGE PUNCH
    20200118_140601.jpg
    De dame met de meeste bruine pistels. Drinkt veel, en heeft sinds de snoeisnoei bij een tak de bladeren in een 'V' gezet. Ik heb ooit gelezen dat de plant dan het opgenomen water niet meer kwijt kan omdat er bladeren zijn verdwenen, en dat daarom de rest onder druk komt te staan waardoor de bladeren overeind gaan staan.
    Ook goed te zien bij foto1




    AMNESIA LEMONATOR
    20200118_140611.jpg
    Een beetje de schlemiel van de tent geworden. Staat er het triestst bij zogezegd. Ze is volgende week op de helft van haar bloei, en begint gelukkig ook een beetje weer nieuwe pistels aan te maken. Bij haar heb ik de blumats vanmiddag wat meer open gezet.



    LAVENDER
    20200118_140607.jpg
    De verassing van de tent!
    Het is haar gelukt om helemaal bij te komen, maar wel vreemd dat ze zo lang door blijft groeien. Ik denk dat de groei er nu pas echt uit is. Mooie topjes met flink wat trichoompies. Ze lijkt wel het minst last te hebben van het voedingsoverschot.
    Wie had dat gedacht?

    .... ....


    Volgende post hoop ik weer een tablet met flitser te hebben voor mijn foto's. Het is een erg vertekend beeld, vooral kwa kleur...
    Maar je kunt het nog wel een beetje zien; Ca tekort...
    20200118_140831.jpg
    Ik ga hier nog ff hetzelfde mee om als met het ijzer, dwz een tekort door blokkade. Aangezien ik de problemen ook rond die tijd heb ontdekt en omdat ik CaMg heb gebruikt is er geen tekort, maar kan of hopelijk kon het niet opgenomen worden.

    Er zijn geen 'witte ijzertoppen' bijgekomen, dat is super dus.
    Ik hoop dat met De Ca vlekjes hetzelfde gebeurt. Ze hebben er alle vier last van trouwens.

    20200118_140632.jpg
    Dit is de top met de meeste bruine pistels, van de AL. Ook hier wat nieuwe witte erbij. Hoopvol


    Nou, dat wassieweer geloof ik!
    Tijd voor een kleine vuvuzela



    Grote Groeten!!



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ziet er allemaal weer super uit.
      En inderdaad allemaal mooi egaal TOPwerk

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt mannen, maar kijk straks nog maar een keertje. Dan heb ik hopelijk betere foto's...

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Staan er al met al toch mooi bij. Hopelijk heb je de tekorten/blokkades snel onder controle!

    #47
    Mooi (voor)uitzicht.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Van een afstandje ziet het er heerlijk uit!!

    #48
    Als ze het blad teveel omhoog gaat gooien ligt het wss toch bij de lv ben ik bang ze gooien hun bladeren omhoog om het lichtoppervlakte te verkleinen zodat er minder verdampt gaat worden etc.

    hier even een copy and paste van @lr2

    Planten hebben een zogenaamde turgor, dat is de druk die de wortel opwekt door water omhoog te pushen. Als die druk hoog is, gaat het blad stijf staan, en vaak omhoog wijzen. Een beetje zoals bij kerels die het naar hun zin hebben. Het kan er echter ook op wijzen dat de plant te weinig aan het verdampen is, dus dat de bodemtemperatuur hoger is dan de bladtemperatuur (de wortel denkt aan meer water pushen, maar het blad denkt niet aan verdampen). Da's vaak geen probleem. Maar als je het enkele maanden achter elkaar ziet, dan kan dat wel aanwijzingen geven.

    Het omhoog staan vindt ook vrijwel altijd plaats in de ochtenden, omdat de wortel 'weet' (door middel van een biologische klok) dat de dag eraan komt. Die begint dan alvast met water pushen zodat zodra de zon doorbreekt, direct fotosynthese kan plaatsvinden.


    Ik moet zeggen de planten er niet slecht bij staan zoals ik op de foto's kan zien.

    Toevallig dat schafte mijn pan mijn vandaag ook heerlijke wortelstamp met spekjes en verse worst
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Damn dat is balen man hoop toch niet het echt zo erg is.

      Vandaag gewoon weer lekker wortelstamp met vlees schouderkarbonade.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Oh ja, zo noemen ze bij jullie aardappelen. Hier is patat friet. Een aardappel is een erpel bij ons

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      En een mik is een wek?

    #49
    Waa zijn die mooie nieuwe fotos
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik krijg dat ouwe f%$#k ding niet aan de praat gvd... ik wil eigenlijk niet met de telefoon foto's maken. Ik ga zo nog ff proberen

    #50
    Goedenavond deze avond!



    Ik heb wat extra foto's gemaakt, het is nu hopelijk iets beter te zien

    20200120_231124.jpg
    "Maar Takketoelli, dat ziet er toch goed uit??"
    Het blijft kut met deze tablet... toch denk ik dat je beter kunt zien wat ik bedoel


    20200120_230804.jpg
    Op het krullen van het bladpunt na is er weinig nieuw blad bijgekomen gelukkig. Al zijn de aangetaste bladeren wel steeds verder achteruitgaan. De meeste (90%) zit in de Top44


    20200120_230939.jpg
    De Amnesia Lemonator gedraagd zich wat vreemd kwa topgroei. Heeft in de verte iets van vossestaartjes. Veel blad, weinig pistels. Veel minder als de vorige AL


    20200120_231030.jpg
    Vooral deze top ziet er niet gezond uit


    Het is nog allemaal geen ramp hoor, ik trek ze er wel op een of andere manier doorheen!
    Alleen denk ik dat het wat minder zal zijn in opbrengst.

    Ze krijgen nu 2 ml per liter bloeivoeding, dat hou ik nu nog ff aan



    dus
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ach jong, wat zal ik zeggen, heb iedere kweek tot nu toe rotte bladeren gehad, de oorzaak heb ik nog steeds niet weten te achterhalen.

      Evengoed heb ik iedere kweek genoeg overgehouden tot de volgende oogst. Bij jou komt het ook goed !

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik maak mij denk ik veels te druk ja, tis ook gewoon ff een klotetijd.
      Bedankt Flip

    #51
    Turgor is wat ander dan worteldruk. Wortels nemen water op dmv osmose. (osmose= het feit dat water zich automatisch verplaatst van een omgeving met een lage concentratie naar een omgeving met een hogere concentratie via een doorlaatbaar membraan) Hiervoor maken ze suikers aan in de wortels zodat de osmotische waarde (concentratie) in de wortels zich op de juiste manier verhoudt tot de osmotische waarde in de wortelzone (substraat). Water kan daardoor passief (zonder dat het energie kost) worden 'opgezogen'. Dat proces loopt dag en nacht door maar wordt overdag versneld door de verdamping van water uit de bladeren. Deze werking heet worteldruk

    Turgor is de druk die de binnenkant van een cel (het waterige celplasma waar alle reacties plaatsvinden) uitoefent op de celwand. Deze turgor zorgt onder andere voor het openen en sluiten van de huidmondjes en voor de bladspanning. Als de bladspanning hoog is (maw de turgor is hoog) dan betekent dat dat de osmotische waarde (concentratie) van de celinhoud hoog is en water aantrekt. Dat is dan weer een teken van een optimaal of vlot verlopend metabolisme. Als de bladspanning hoog is, gaan de bladeren omhoog wijzen (bidden naar het licht). Niks meer aan doen!

    Ik heb ergens gelezen dat een te hoge lichtintensiteit kan zorgen voor biddende bladeren. Op zich is dat logisch want bij teveel licht (= warmte) sluit de plant haar huidmondjes om uitdroging tegen te gaan. Hierdoor zou de bladspanning ook op kunnen lopen vanwege de worteldruk die gestaag water aan blijft voeren. Maar volgens mij moet de lamp dan wel erg laag hangen. Vind die laatste foto's er primas uitzien
    Mijn huidige kweek

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Interessant weer.
      Mijn lamp hangt vrij laag, aan de ondergrens. Net geen lichtbleek. Dus dat zou kunnen kloppen
      Ik zwaai gewoon terug als ik de tent heb geopend

    #52
    Goedenavond allemaal!



    Voetbalgeouwehoer op de tv, kat verwarmd de beentjes, warme chocomel met slagroom en pindarotsjes!
    En dit keer betere foto's! Toch maar met de telefoon genomen, en via Blauwtand naar de tablet. Het is bijna niet te doen om een verslag te typen op de telefoon

    20200124_202849.jpg20200124_202914.jpg
    De dame met de meeste probleempjes
    Ze moet nog een maandje, en voor een dame die in de bloei van haar leven zit heeft ze maar kleine topjes!

    20200124_202953.jpg
    Valt toch wat tegen, maar ze ruikt heerlijk!

    20200124_203010.jpg
    Ze heeft het meeste last van de Ca tekorten.
    Maar ik zie ook krullend opdrogend blad, ik heb voor de zekerheid de lamp iets hoger gehangen


    CRITICAL ORANGE PUNCH
    20200124_203018.jpg
    Doet het iets beter dan de Top44, hebben dezelfde bloeitijd

    20200124_203041.jpg
    Heeft iets dikkere toppen, veel trichoompjes...

    20200124_203050.jpg... en gelukkig ook weer flink wat nieuwe pistels!




    AMNESIA LEMONATOR
    20200124_203145.jpg
    Ook zij valt wat tegen. Maar ze moet nog een week of vijf, dus er kan nog vanalles gebeuren!


    20200124_203156.jpg
    Laten we hopen dat ze snel gaat zwellen!

    20200124_203151.jpg




    LAVENDER
    20200124_203107.jpg
    Staat er goed bij, alleen wat geel blad. Alleen de 7 toppen in het midden zijn Lavender

    20200124_203133.jpg
    Ook bij haar flinke trichomen groei!

    20200124_203126.jpg



    .... ....

    Al met al gaat het niet goed, maar zeker ook niet slecht. Ik ben teveel verwend door de vorige ronde denk ik.
    We zullen zien hoe ze gaan reageren op de Groene Sensatie.




    Grote Groeten
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      En het bevorderd ook de top groei niet zo.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt same
      Ze zijn een beetje aan het bijtrekken heb ik het idee. Ze zijn alleen flink wat kleiner dan ik gewend ben. Ik heb ze ook niet optimaal kunnen trainen, waardoor er nogal wat fluf onder het bladerdek zit. Samen met de inderdaad wat lagere temp kan de wat trage groei verklaren.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Heerlijk zo'n tent vol Hopelijk doen ze nog even goed hun best!

    #53
    Succes nog de laatste weken!

    Comment


    #54
    Wat zijn je temps?
    sigpic

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Nee, zal het niet aan liggen igg.

    #55
    Toppen zwellen nog wel aan hoor komt nog wel goed volgens mij had je vorige ronde ook soort die 3 weken langer stond als nu als ik het goed heb?

    Moet zeggen ze er beter bij staan als vorige week of dat komt door de fotos maar tot nu toe gaat t weer btr volgens mij

    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Paar minuten voor lichtperiode effe met de telefoon door een kier en dan FLITS!!! schijnt niet zo verstandig te zijn!

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Nee dat niet ik doe de tent 5 min voor tijd open klappen licht op de kamer aan foto's maken en dan tent pas dicht als licht aan gesprongen is in de tent (zal straks zonder licht foto's maken tot nu toe elke dag te laat)

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ja zo doe ik het ook, vlak voor de lamp aanspringt en dan blijft het hok open.

    #56
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Ik heb mijn vorige ronde gedraaid op 21.4 graden in de tent constant, absoluut geen kleine buds, ben wel benieuwd wat die qb doen in de zomer.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hps met een paar ledstrips ernaast.

    #57
    Mooie volle tent man!

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt!!
      We zijn op de helft!

    #58
    Goedemorgen



    Ik ben er vroeg bij vandaag, ik zat er gisteravond helemaal klaar voor maar de oogklepjes vielen dicht tijdens het typen. Ik werd net op de bank wakker gemaakt door mijn 2 hongerige huistijgers...

    Dus katten verzorgd, douche, koffie gezet, tablet opgeraapt en weer verder


    20200131_185402.jpg
    De geur die uit de tent komt is geweldig!
    We zijn nu bloeiweek 6 ingegaan. Ze beginnen allemaal wat tekorten te krijgen maar op de Top44 na is het wel redelijk onder controle. Ik heb de bloeivoeding weer iets terug verhoogd en ondertussen krijgen de dames een kwart tot een halve dosering Groene Sensatie.

    Er is wat topontwikkeling gaande, gelukkig, maar minder dan ik gewend ben rond deze tijd. Wel zitten alle toppen vol trichomen. Nieuwe pistels zijn er nauwelijks

    Ik heb de temperatuur in de tent omhoog 2 graden omhoog gekregen door simpelweg de inlaat op de verwarming te leggen , lv max is 58% geweest deze week



    TOP44
    20200131_185432.jpg
    De tekorten zijn bij haar het meest zichtbaar. Dit is als ik het goed geleerd heb een Kalium tekort. In het beginstadium verwar ik dit met een Calciumtekort door de vlekjes. (Ook nu weer, tot het wel erg veel leek op een vorig verslag tekort)

    20200131_185456.jpg
    Ze moet nog 2 weken, 3 max, dus ze gaat het wel redden. Wel jammer dat ik minder olie afval overhoudt; de verkleuringen beginnen nu ook bij de trichoombladeren


    CRITICAL ORANGE PUNCH
    20200131_185518.jpg
    Kijk, dat ziet er iets beterder uit! Wel wat verkleuring maar dat is (voor mij) normaal rond deze bloeiperiode. Ook deze dame moet nog 3 weken max. Heeft van de 4 het meest last van ijzertekort in de fluff. Als het daar nog ff blijft....

    20200131_185618.jpg
    Ze is inderdaad wat meer oranje, en helaas ook wat kritisch. Als ze mij straks maar een knal geeft!
    Hoofdverantwoordelijk voor de heerlijke lucht! Mooie foto, en dat met deze tablet!


    AMNESIA LEMONATOR
    20200131_185831.jpg
    Bij haar zie ik in de toppen het meeste herstel, of beter gezegd groei. Nog niet veel maar goed.
    De bladpunten hangen wat, dat komt mij wel bekend voor bij de AL. Ze moet nog een maand dus dat kan nog wel wat beloven

    20200131_185847.jpg
    Weinig pistelgroei, veel trichjes


    LAVENDER
    20200131_185722.jpg
    Op het wat lichte blad na en wat gele vlekjes staat ze er prima bij! Ze heeft er ook hard voor moeten knokken.
    Ook zij moet nog een maand

    20200131_185809.jpgGrote Groeten!!
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat is niet alleen met Blumat zo, maar met elk systeem.
      Als je voeding in een systeem met slangetjes gebruikt moet je dat constant schoonmaken.
      Mijn blumatsysteem draait probleemloos met alleen water, wat pH- en een paar drupjes dripclean.
      Voeding krijgen ze altijd apart en als ik 1-2-3 dagen geen tijd heb is dat door de Blumats ook geen probleem, dan krijgen ze nog altijd water.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik geef ook alleen maar water met de blumats. Extra voeding kan je in principe gewoon van bovenaf geven. De aarde wordt dan evengoed vochtig waardoor de blumats sluiten. Zou je de voeding net na het moment dat je blumats maximaal hebben staan druppelen geven dan levert dat in eerste instantie wel een vochtiger grond op maar die trekt vanzelf weer droog.

    #59
    Jammer dat je deze ronde niet zoveel plezier beleeft als andere rondes maar ook die horen erbij. Al met al ga je er weer wat lekkers te roken vanaf halen. Lavender kan lekker meekomen, wie had dat gedacht

    Heb je al eens eraan gedacht om iets van dripclean o.i.d. toe te voegen aan je vat ?

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik hou niet zo van al die toevoegingen, het was al een behoorlijke stap om neemoliegranulaat aan de grond toe te voegen. Iets in mij houdt dat tegen. Ik zal mij er weer eens in verdiepen

    #60
    sigpic

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Je maakt water met voeding aan en dat geef je aan je planten. Omdat de grond vochtig wordt gaan de Blumats dicht. Is het water opgenomen uit de grond dan gaan de Blumats van weer open. Kijk maar eens een paar comments eerder, daar wordt het uitgelegd.

    • Klutser
      Klutser commented
      Editing a comment
      ah ok... had die comment niet gezien

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Er is al 2x een ronde afgebroken door een opname, erg frustie. Maar er zijn er ook een stuk of 10 goed gegaan!
Bezig...
X