Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnen kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Even een kleine update, de dames doen het redelijk goed. Ze zijn nu 37 dagen oud en staan al mooi in bloei! Heb ze afgelopen week ook wat voeding gegeven van de aptus lijn! Regulator 0.75ml op 10 liter, startbooster 1ml op 10 liter. Nu zie ik wel dat de onderste bladeren vergelen en bruine plekken vertonen, ook het water geven is een heikel punt lijkt of ik ze nooit de juiste hoeveelheid geef, misschien toch eens overwegen om zo een automatisch systeem te nemen volgende kweek. Geef ze om de dag 250 ml afgezuurd water met 6.2 ph aangezien de toplaag dan droog is. Mijn grond meter zegt dat de ph 7.5 is is dit te hoog? Heb ook al gelezen dat potgrond zelf ph regelt, klopt dit? Dan zou je niet moeten afzurrn? Hier nog een paar foto's!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #17
      Hier nog het bladprobleem!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #18
        Jammer van de weinige reacties, toch nog een vraag of iemand weet of rubol.nl betrouwbare site is om quantum board te bestellen?

        Ik hoor het wel!

        Comment


        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Word berichten maken hahaha boots

          Overigens, die van Ali zijn ook gewoon goed. Als je de specs van die van rubol in typt op google met ali der achter krijg je ze te zien.
          Goedkoper uit sowieso.

        • boots
          boots commented
          Editing a comment
          SweetMango zal idd een word documentje moeten laken en zal idd eens zien op ali of toch voor de cobs gaan... dilemma's!

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          fyi : comments tellen niet mee bij je berichtenteller

        #19
        Ik zal maar eens reageren dan .

        Dat bladprobleem dat je hier boven laat zien zou heel goed met licht te maken kunnen hebben.

        Je lamp is natuurlijk al iets aan de zwakkere kant, dus zo'n verloren blad helemaal onderaan je bladerdek krijgt waarschijnlijk amper licht.

        Als een blad van een plant onvoldoende licht krijgt heb je kans dat de plant de voeding en energie uit dat blad trekt om ergens anders weer te gebruiken.

        Maar het heeft ook wel wat weg van teveel water..

        Als je nieuwe groei niet heel traag gaat, en er gezond uit ziet kun je er geloof ik vanuit gaan dat het wel goed zit.

        Geen ervaring met Rubol.nl Maar ik vind de website er wel wat amateuristisch uit zien.

        Veel foto's in een te lage resolutie etc.. Dat geeft mij geen fijn gevoel.

        Maar het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze niet te vertrouwen zijn.. Misschien zelfs het tegenover gestelde. Als je een neppe webshop maakt

        zorg je er natuurljik op zijn minst voor dat je website er verzorg uit ziet..

        Dikke kans dat het een meneer is die zelf lampjes bouwt en een website in elkaar heeft geknutselt om er wat geld mee te verdienen.

        Ik zie op de website dat je op afspraak langs kunt gaan. Het address is een gewoon woonhuis, je zou dat kunnen doen natuurlijk.






        Last edited by Nederhigh; 3 February 2020, 14:56.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • boots
          boots commented
          Editing a comment
          Zullen idd niet veel groter meer worden zijn ongeveer 45 cm hoog, heb wel lst gedaan dus daarmee ze zo klein zijn denk Ik! Hopelijk bloeien ze goed met deze lamp nog 5 weken ongeveer!

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Doe er maar 2-3 bij

        • boots
          boots commented
          Editing a comment
          QnQ ik oogst op basis van trichomes dus zal het idd wel zien hoe lang nog! Volgende ronde gewoon reguliere planten zal sneller zijn dan auto en kan je meer met trainen dan kan ik ze binnen de 90 op 60 houden want dit is de voetafdruk van lamp en dan voor 3 de kweek eens zien voor betere lamp!

        #20
        Nog even een kleine update met foto. Nog wat aan lst gedaan zodat de toppen wat op gelijke hoogte komen. Een dag later groeien ze al mooi terug omhoog!
        Zou ik al kunnen starten met bloei voeding? En tot wanneer mag je lst toepassen?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #21
          Iemand enig idee waarom bij 3 planten de nieuwe blaadjes rond de toppen regelmatig slap hangen? Bij 1 plant is dit niet en die krijgt evenveel water en voeding dan de rest! Iemand een idee? Hier nog foto als lamp juist uit is!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #22
            15 minuten voor het licht uit gaat kunnen ze al slap gaan hangen, dat is normaal.
            Als ze slap hangen als het licht langer dan een uur aan is hebben ze meer water nodig.
            Alles precies hetzelfde geven werkt niet, ze kunnen verschillende behoeftes hebben.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • boots
              boots commented
              Editing a comment
              Dan zullen ze idd meer water nodig hebben denk ik want de planten die slap hangen zijn groter dan degene die dat niet heeft! Zal dit wat aanpassen!

            #23
            Ff een klein vraagje, de wortels komen van onder uit de pot gegroeid, moet ik deze bedekken met aarde of zo laten? Planten staan in fabric pots van 15l! Voor de rest gaat alles goed, ben tevens ook begonnen met voeden aangezien ze nu allemaal pruikjes hebben!

            Grts

            Comment


            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Laten, is een goed teken.

            • boots
              boots commented
              Editing a comment
              Ok merci voor reactie!

            #24
            Hallo mede growers, hier nog een kleine update, alles verloopt naar wens. Planten zijn momenteel 48 dagen oud en staan nu in echte bloei denk Ik! Pruikjes beginnen zich mooi te vormen, buiten water en voeding geven wordt er niets meer aan de planten gedaan, heb ze redelijk goed op dezelfde hoogte kunnen krijgen door lst. Hier nog foto

            Grts
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #25
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #26
                Ziet er leuk uit!

                Comment


                  #27
                  Joow mede growers, buiten hier en daar een geel blad gaat alles goed met de dames , heb ze wat bijgevoed maar denk iets teveel aangezien de bladpunten beetje geel worden, als ik zo lees op het forum denk ik dat het overvoeden is dus ben ik overgegaan op alleen water. 20200216_161100.jpg het is vooral de uiterst rechtse die er last van heeft! voor de rest beginnen de toppen zich mooi te vormen. Ben benieuwd naar het resultaat, nog 5 weekjes ongeveer!
                  20200216_011727.jpg
                  Attached Files

                  Comment


                    #28
                    Gewoon doorgaan!!

                    Comment


                    • boots
                      boots commented
                      Editing a comment
                      Met voeden?

                    #29
                    Als je minerale voeding gebruikt kun je wel even stoppen met voeding tussendoor als dat nodig is.
                    Als je bio /organisch kweekt kunje beter nooit stoppen met voeding omdat alles wat je nu doet pas over een paar dagen effect heeft.
                    Dan kun je beter doorgaan maar bijv. de voeding halveren.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • boots
                      boots commented
                      Editing a comment
                      Het gaat om de aptus plant care voeding. In de handleiding staat dat alle voedingsstoffen van natuurlijke oorsprong zijn.

                      Regulator: micro element si,b en mo
                      topbooster: npk 7-0-4
                      Super pk: npk 0-20-25
                      En dan nog k-boost npk 5-15-25 maar dat is voor later in de bloei! Heb deze mengeling 2 keer meegegeven. Nu al paar dagen gestopt wegens gele bladpunten.

                    • kelderkastje
                      kelderkastje commented
                      Editing a comment
                      Natuurlijke oorsprong is niet bio.

                      Coke is ook van natuurlijke oorsprong.

                    • boots
                      boots commented
                      Editing a comment
                      Dat dacht ik ook al kelderkastje

                    #30
                    Even een update, momenteel op dag 57 vanaf zaadje! Ben terug beginnen voeden want bladeren worden geel , dit van binnen naar buiten waarschijnlijk een tekort aan iets. Aangezien dit mijn eerste kweek is tast ik nog wat in het duister van wat de oorzaak is! Of wat ze te kort hebben! Hier nog wat foto's
                    20200220_134309.jpg 20200220_134303.jpg

                    Comment

                    Bezig...
                    X