Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hobbyenmedical's QB voorjaarskweek 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Altijd leuk van je hobby je beroep maken. Succes!
    kan je die lampen al ergens kopen?

    Comment


    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Zeer zeker leuk om iets met je hobby te doen, leuk ook dat ik die kans krijg.
      Momenteel zijn ze nog niet in nederland te koop, wel kun je het 150w model bestellen via amazon duitsland volgens mij, amazon gaat als het goed is binnekort ook een vestiging in nederland openen, en wij zullen dan ook vanuit daar gaan leveren, alsook in sommige growshops of andere verkooppunten.
      Dit moet allemaal nog opgezet gaan worden in nederland en dat is dan ook wat ik ga doen met dit bedrijf.

    • boots
      boots commented
      Editing a comment
      Ik wacht vol ongeduld af! En zeker veel succes, komt wel wat bij kijken denk ik...

    #32
    updatje weer

    er zijn er 2 wat groter als de andere, aan de plaatsing licht het niet aangexien ik dagelijks geroulleerd heb.
    Ze krijgen alle dezelfe hoeverlheid water dus vermoed dat het ligt aan het phenotype.

    gaat ook prima voor de rest,
    Ik laat ze nog lekker even groeien

    20200313_163910.jpg

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Netjes, dat zijn een paar mooie bosjes. Vooral de rechterkant

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Sorry, links.....

    #33
    welke afzuiger heb je hangen en hoeveel geluid maakt dat net ? Ikk wil ongeveer dezelfde setup maar het is in een slaapkamer dus ik vroeg me af of dat niet veel te luid is daarvoor

    Comment


    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Ik heb gewoon een 500m3 softbox met een trafo (traploze) fan controller van cli-max, geen gezoem en hoor alleen windgeluid, dit zou je verder nog kunnen reduceren met geluidsdempende slangen en een geluidsdemper erop als je echt muistil wilt zijn

    #34
    De rechtsachter hangt een beetje of is dat gezichtsbedrog?
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Klopt idd man! Die deed het niet geweldig, ik heb het idee dat ik ondanks de vorige kweek nrt 18 liter nog niet goed het gevoel had voor de hoeveelheid water, ik loop hier nogsteeds iedere keer wat tegenaan,
      Nu was ik het zat en heb autopots met een resevoir gekocht. Staan er nu een dag of 3 in en doen het 10x beter!

    #35
    hallo weer een update

    Weekje later.
    ze staan sinds 3 dagen in autopots, en staan nu 2 dagen op 12/12.

    ervoor gekozen deze ronde niet te scroggen, ik heb het eigenlijk altijd wel gedaan maar ben eigenlijk welleens benieuwd na de opbrengst als ik het nie doe.
    ditmaal kan ik me ook iets minder opbrengst verloven dus is het een goed moment om het eens te proberen!

    Ik heb trouwens voor autopots gekozen omdat ik merk dat ik het watergeven toch altijd nog wel lastig vind.
    er is altijd wel 1 of 2 planten die het wat minder doen en wat vaker hangen.
    Ik ben dus eene benieuwd.
    ik kan wel zeggen dat het erg hard gaat sinds ze in de pots staan en 3 dagen later zijn ze flink gegroeid al.
    Ze staan nu alle 5 in autopots, ik had een set van 4 besteld van 4x 25liter en daar misten wat spul van duurde dus wat langer en toej heb ik een extra aquavalve met schotel gekregen en een fabric smartpot van 18 liter.
    1 plant staat dus ietsjes lager als de rest, daarbij ben ik dom geweest en heb ik ook de kleinste plant in de laagste pot gezet

    Tevens Zijn de nieuwe leds van mijn werk binnen, THE JACKSON 250WATT.

    Ik heb Hier 1 paneel van erbij gehangen.
    De mars hydro is dus weg,
    ik zit momenteel op 730watt qb.
    ik ben zeer benieuwd wat het gaat doen.
    mocht er lightbleaching komen dan gaat gelijk het nieuwe paneel uit.
    Qua temp gaat het prima hangt nu 2 dagen erin en temp zit stabiel tussen de 24 en 25 graden.

    ik ben best tevreden hoe het gaat, de dames staan er mooi en tevreden bij


    20200324_105539.jpg20200324_105546.jpg20200324_163756.jpg20200324_105556.jpg20200324_133700.jpg
    Last edited by Hobbyenmedical; 24 March 2020, 16:04.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Neenee, niet doen dan!
      Als ik iets geleerd heb is het dat je overal vanaf moet blijven na installatie reservoir enzo

    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Je planten staan er wederom mooi bij. Kweek nu zelf mijn eerste ronde met hps,,maar mede door je vorige verslag , ben ik wel om en gaat de volgende ronde ook met qb's

    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Takketoelli alsnog bedankt voor het meedenken haha.
      Waldpiek hps is prima mee te kweken hoor,
      heb het zelf ook gedaan alleen merk ik na een aantal keer met qb dat leds tegenwoordig veel verder zijn in techniek dan hps.
      we kunnen inmiddels wel stellen dat hps verouderde techniek is.
      Dat wil echter niet zeggen dat je er niet prima mee kan kweken haha.

    #36
    die planten zien er perfect uit in mijn ogen , goed bezig weer ! Oit gedacht aan co2 ? bv die co2 enhancer bottle met zoveel licht zou dat denkik veel goeds doen

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Tijdens de nacht gebruiken ze geen CO2.
      Voordeel van echt met CO2 kweken in een afgesloten ruimte is dat de planten wat hogere temperaturen kunnen hebben.
      33-34 graden zou geen probleem zijn, al heb ik daar geen ervaring mee.
      CO2 helpt ook eigenlijk alleen maar als je alle andere omstandigheden al optimaal hebt.
      Als er niks meer teverbeteren valt zou je aan CO2 kunnen gaan denken. Als je het goed doet levert dat nog een paar % extra op.
      (of wij dat echt merken met een paar plantjes is weer een ander verhaal)

    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam
      Snachts word er idd geen co2 gebruikt door de planten, zij gebruiken co2 voor de photosynthese en deze vind alleen amar plaats wanneer de planten belicht worden.
      Aangezien dit snachts niet gebeurd heb je er dan ook niks aan.
      En idd zoals QnQ zegt op die 1m2 ga ik er geen suoer groot verschil mee zien wss.
      Ook heeft het qua warmte voor mij helemaal geen zin aangezien ik netjes tussen de 24 en 27 grsden blijf altijd, dat soort dingen zouden dan wel weer handig kunnen zijn op het moment dat je in een hete zomer toch een beetje het verlies aan oobrengst door de warmte kan compenseren met extra co2.
      Het wil eigenlijk zeggen dat als je planten een warmere temperatuur kunnen verdragen dat je er ook een grotere lamp in kan hangen waardoor je dus automatish meer opbrengst zou moeten kunnen behalen op diezelfde oppervlakte

    • TangerineDream
      TangerineDream commented
      Editing a comment
      goed om dit allemaal te weten maar helpt co2 alleen tege hitte dan ? Ik dacht dat je planten met co2 meer gebruik kunnen maken van hoge par waardes over de 1000 ppfd

    #37
    Hoe staat het erbij ?

    Comment


      #38
      updatje weer na een aantal weken.

      erg druk bezig geweest in huis om alles zomerklaar te maken.

      ik hoop verder dat iedereen in orde is en lekker thuis blijven.
      nu over op de kweek:

      we zitten inmiddels 3 weken na het overschakelen op 12/12.

      ze zijn alleen veel harder gegroeid als dat ik verwacht had en ivm met de hoogte toch maar een scroggnetje gebruikt.
      zo heb ik alsnog de hele lange uitschieters onder controle weten te krijgen

      maargoed mij hoor je niet klagen hahaha.
      ze beginnen nu lekker toppen aan te maken en tot mijn verbazing zit er al aardig wat kristal op de toppen,
      dit heb ik niet eerder meegemaakt op dit niveau in dit stadium.
      ohja voor ik het vergeet er staat ook nog 1 northernlights bij vooraan die is iets later de tent in gegaan vanwege veranderde plannen voor buiten.
      deze is dus iets minder ver in het bloeistadium
      en is pas net begonnen met bloeien.
      Tevens heb ik de andere led er maar een paar dagen boven gehad, dat qas toch iets teveel van het goede,
      nu dus gewoon verder met 480watt aan quantumboards

      genoeg gepraat tijd voor wat fotos!

      20200419_114756_1.gif
      20200419_114613.jpg20200419_114738.jpg
      Attached Files
      Last edited by Hobbyenmedical; 22 April 2020, 10:18.

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        En dat na 3 weken op 12/12 Netjes

      • TangerineDream
        TangerineDream commented
        Editing a comment
        gebruik je deze ronde ook de plagron bio lijn ? En heb je al een ph pen aangeschaft ?

      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        kroket gaat idd rap deze keer
        Maar als het goed is zijn het ook snelle soortjes,
        Northernlights en powerplant zijn allebei vrij korte bloeiers

        TangerineDream ik gebruik idd de plagron bio lijn icm met batmix gemixt met hydrokorrels voor extra luchtigheid en dan krijgen ze water doormiddel van het autopot systeem, ik heb helaas even geen budget voor een goede ph en ec meter en een nieuwe voedingslijn.
        Dus het is even zelf nog extra voeding geven met de hand.

      #39
      dit gaat weer een knaller worden

      Comment


      #40
      Dat beloofd wat als ik zo zie ga vooral op deze manier door
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      #41
      IMG_20200423_165137_235.jpgeven een fototje tussendoor
      20200417_105723.jpgen hier een fototje van de NorthernsLights die voor in de tent staat, die begind pas net te bloeien, al is dit wel een foto van een paar dagen terug, nu ietsjes verder dus
      Last edited by Hobbyenmedical; 23 April 2020, 16:24.

      Comment


      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        Takketoelli was me idd ook al opgevallen, maar temp zal het zeker niet zijn, die zit gemiddeld tussen de 22 en 23 graden, op sommige dagen als ik de ramen in de woning lekker open heb dan kan het nog wellens koeler zijn zelfs, ik heb dit trouwens ook met 2 verschillende temp meters gecheckt

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Stralingswarmte van de lamp.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dan is het de lamp ja

      #42
      Update

      Gaat lekker, her en der wel wat lelijke bladeren en wat vergeling maar dat mag ook, ze hoeven nog maar een week of 3/4

      zijn dus in week 4 echte bloei nu.
      Toppen zwellen dagelijks!
      Als ik het zo zie word het een flinke oogst.
      nu al geen zin om het te gaan knippen
      Haha.
      Ze krijgen vanaf nu green sensation mee via het vat van de autopots, dit is namlijk minerale voeding en die mag je 1ml per liter water meegeven iedere voedingsbeuet de laatste 4 weken.
      Ik moet wel zeggen dat ze extreem veel drinken,
      vat is 47 liter, ik denk dat ik hem meestal vul tot 40 liter.
      4 dagen later hebben ze dit met gemak op verdeeld over 5 planten.
      is toch een goede 2 liter per dag per plant
      maarja ik heb dan ook erg veel lichtintensiteit dus zullen ze een hoop verbruiken.

      Nu tijd voor een fotoje en een linkje naar youtube waar ik een filmpje heb gepost.
      zo krijgen jullie misschien nog net een wat beter idee
      de link: https://youtu.be/T37y8zD5iCE

      20200501_134131.jpg

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kwou net zeggen, 0.1 ml waterstofperoxide per liter, maareh.........

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hij staat klaar, voor als het niet zou lukken om een tijdje het vat schoon te maken. Vooral de GS weken, dat spul geeft de (al aanwezige) bacterien net dat extra's waardoor ze ineens explosief groeien.
        Nu is het 10min schoonmaken en water vervangen, dat is prima te overzien.

      #43
      Wauw, dat is even genieten van die toppen

      Veeeeeelste kort filmpje
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        Dankjewel man zal er voor het oogsten nog een maken!

      #44
      Nog maar even 2 fototjes van een mooie top, op de ene foto zie je wat boven het net zit van de top,
      en op de andere zie je wat er dan nog onder het net zit.
      goeie dieptestraling hebben die quantumboards!
      toch diep onder de canopy ook nog mooie harde volle toppen

      20200504_102331.jpg20200504_102400.jpg

      Comment


      #45
      Knap , i like !!
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment

    Bezig...
    X