Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hobbyenmedical's QB voorjaarskweek 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Netjes al ben ik heel laat... ik volg je!
    veel succes ermee.

    groet,
    Ricky

    Comment


      #47

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat ziet er mooi uit zeg

      #48
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        Dankje haha, hopen dat er nog wat meer sneeuw mag vallen de laatste 3 weken, dan kunnen we op wintersport in de zomer haha

      #49
      Wederom een mooi veldje heb je in je tentje. Zelf heb ik net mijn 1e ronde afgesloten en voor de volgende ronde ga ik ook over op QB`s

      De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik begin die QBs ook steeds interessanter te vinden.
        Net klaar met mijn spectrabox oogst te knippen, beste opbrengst met de boxen ooit, maar toch ook weer teleurgesteld. Als ik bekijk wat de opbrengst is tov de stroomkosten dan scoren de cobs velen malen beter.
        Spectrabox haal ik 0,65 gram per watt, met de cobs heb ik 1,5 gram gehaald!
        De grote vraag van mij is dus: heeft een 200 watt qb een hogere opbrengst dan mijn cree cobs? Dat ga ik wellicht binnenkort eens uitproberen....


        Ze staan er super bij! Volgende keer wat meer foto's aub!

      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        @ Flip Hasjkip Ohw ik wist helemaal niet dat dat met hps zo snel al ging... nooit eerder gezien met een hps vandaar interessant!

        Takketoelli ik weet niet hoeveel watt je hebt aan cobs nu maar met zowel cobs (cree cxb3590) en QB met samsung lm301b chips zijn opbrengsten van 2 gram watt te halen als je het echt bijna perfect doet.
        Ze zijn vergelijkbaar mits je een effeciente cob setup hebt, bijvoorbeeld 3 cobs op 250 watt heeft natuurlijk niet zon goed rendement aan lichtopbrengs omdat ze een stuk warmer worden omdat ze meer wattage krijgen per cob. En hoe warmer de cob hoe minder lichtoutput. Bij de quantumboards die ik heb loopt het super koel allemaal, als ik te veel afzuig krijg k me tent niet eens warm... hele efficiente setup ben er zeer te vrede mee tot nu toe, mischien is dit meer een persoonlijke mening maar ik heb het idee dat mijn QB's beter presteren.
        Ik vind de lichtspreiding ook stukke beter met 4 boards op 1m2, dus ook wat dat betreft idealer in mijn opzicht en situatie.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Vooral het temperatuur verhaal is wel interessant.
        Bedankt voor de info @Hobbyenmedical

      #50
      Prachtig man, ice ice baby! Dat worden smakelijke knoeperts

      Comment


      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        thnxx man! Ze ruiken ook smakelijk haha

      #51
      nog een fototje van een klein topje wat net onder het bladerdek zat van de plant linksachter in de hoek.
      Was benieuwd dus alvast even 1 eraf gehaald, kijken hoe het eruit ziet als ie droog is etc

      20200511_163851.jpg​​​​​​​

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Jamjamjammie!!!

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Een schoontje

      #52
      Knap knap! Hoe hoog zijn ze nu ongeveer?

      Comment


      #53
      bij deze even een kleine update,
      de einddstum staat voor nu op 1 juni.
      dat zou 8 weken zichtbare bloei zijn.

      dat zouden nog 2 weken zijn, ik heb het vermoeden dat ze nog een weekje langer mogen maar we houden de trichomen in de gaten.
      temp zit nogsteeds netjes tussen de 23 en 24 en snachts rond de 20.
      luchtvochtigheid zit netjes tussen de 40% en de 45%
      voeding alleen nog green sensation.

      inmiddels als weer afgebouwd na een halve dosis.
      ik ga ze na volgende week alleen nog maar water geven.

      nu tijd voor een fototje en een video op mijn instagram, als het goed is moeten jullie dat ook kunnen zien zonder account, mijn pagina is namelijk openbaar.

      20200510_225258.jpgfuck you hahah, mooi middelvingertje XD

      https://www.instagram.com/p/CAKSvqPn...=1058sn0fubzd7
      Last edited by Hobbyenmedical; 14 May 2020, 09:04.

      Comment


        #54
        updatje

        Alles gaat lekker, wel besloten het autolot systeem eruit te halen aangezien snachts de lv tog wel aan de hoge kant is met 5 schalen vol met water in de tent.
        normaal niet zon probleem maar heb het liever de laatste 2 zwelweken niet aangezien de toppen zeeeer compact zijn.
        ik wik het risico op rot zo klein mogelijk houden.
        prima systeem maar voor de laatste 2 weken spoelen toch het liefst gewoon met de hand water geven dus.
        tevens ook het scroggnet weggehaald,
        zo heben ze net wat extra lichtpenetratie nog dieper in de canopy.


        Wat budschots:

        20200515_171737.jpg
        Attached Files

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Mooi hoor , zien er zalige toppen uit!

        #55
        mooi kweekje hoor! ik ben zelf in het bezit van een 240W QB deze ga ik testen na de buitenronde !

        Comment


          #56
          Je bent nog aan het oogsten volgens mij
          Ad usum proprium!

          Comment


            #57
            heb je nog foto's net voor de oogst ?

            Comment


              #58
              Die is zo stoned als een garnaal

              De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

              Comment


                #59
                Haha heren, sorry even hele drukke perioden gehad, de dames zijn idd geoogst, helaas geen fotos meer genomen, ze zijn 5 dagen eerder om gegaan omdat ik in 1 hoofdtop van de plant links achter rot had gevonden, ik vermoed dat dit te maken heeft met het autopot systeem omdat 5 bakken met water en vochtige aarde toch wel redelijk wat lv geeft met de verlcihting uit, ik denk dat ik toch weer terug over ga op water geven met de hand, of eventueel een eb en vloed setup, als iemamd interesse heeft in een set autopot met 47 liter tank en 5 schalen met 24 liter xl potten dan hoor ik het wel
                Mag weg voor n mooi prijsje.
                Terug naar de oogst, het zijn heerlijke toppen geworden na een periode van 10 dagen drogen zijn ze de pot ingegaan, totaal +/- 600 gram is nog ietsjes minder geworden vgm in de potten maar dat is prima, genoeg om te roken weer voor een tijdje
                ik zal nog even een rookverslagje met wat budpics maken een deze dagen!

                Comment


                  #60
                  Hola

                  Wat een hoeveelheid!!

                  Nu niet gaan vervelen he, met alle rust die je nu hebt omdat je potten vol zitten

                  Geniet van je welverdiende en ik kijk uit naar je rookverslag.
                  Mijn kweekverslagen:
                  https://tinyurl.com/yxmrfs8w
                  https://tinyurl.com/y69gjs6g

                  Comment

                  Bezig...
                  X