Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe poging : Blue Cheese

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    exmember47012 Ze staan nu inderdaad al 2 Weken in zaai en stekgrond in 2 l potten
    ze worden nog overgepot in gespoelde batmix 15 l potten
    zo gauw de bladeren over de randen van de pot komen
    in de eerste week gaf ik plagron power roots bij het water ook weer 1 ml per l
    ik was voeding aan het geven maar dat werd afgeraden dus daar ben ik dan maar mee gestopt
    maar ik dacht zelf al wel dat die zaai en stekgrond uitgeput moest zijn

    op een 2 l pot hoeveel voeding raad je aan en zou je er nu al enzym en power roots ook bij doen ??
    in ieder geval bedankt voor het lezen /
    meedenken

    Comment


    • exmember47012
      exmember47012 commented
      Editing a comment
      Dan is dit het probleem; de planten hebben dorst en honger. Ik raad je aan nu even 2ml per liter te geven. Kweek je nu in 2liter potten? Geef dan 200ml per pot.

    #62
    Yep 2 l potten die 2 ml kan ik nog inkomen
    maar ben je zeker van die 200 ml ?!
    ik wil ze natuurlijk ook nie gaan verzuipen

    Comment


    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      jah 1 tiende van je potinhoud is voldoende

    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Als je een pot heb met droge aarde dan natuurlijk .

    #63
    Zo volgens mij zijn me meiden aan de beterhand
    de pot zonder plant met de droge aarde helpt goed om een idee te krijgen hoe nat of droog ze staan de pot met droge aarde weegt een 670 g

    aan de hand hiervan hou ik het gewicht van de potten nou rond de 720
    wat dan op een 10 tal uurtjes opgedronken is
    ze krijgen nu afgezuurd voedingswater met 2 ml terra per l
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

    Comment


      #64
      @ plagron ze staan nog in 2 l potten zaai en stekgrond ja
      krijgen nu 2 ml terra per l voedingswater
      dat had u me aangeraden toch
      en dan bijna 100 ml verdeeld over 2 water beurten

      ik wil ze nog gaan overplanten naar 15 l potten met gespoelde batmix de batmix is met een 5 a 10 l kraanwater gespoeld al bijna 2 weken geleden

      Comment


        #65
        2L potjes met zaai- en stekgrond is te groot en teveel denk ik.
        Ze kunnen daar niet zo lang in blijven, die grond zit niks in, en het klinkt dicht zo gauw het nat wordt. (afhankelijk van de kwaliteit)
        Zaai/stekgrond gebruik ik alleen in 0.3L potjes, hele kleintjes dus. Voor de eerste week alleen. (het is om te zaaien, niet om te groeien)

        Ik zou ze overpotten.
        Het probleem zit in de pot, dat kun je proberen te lappen met voeding, of oplossen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #66

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Perliet heb ik ook gedaan in een verslag hier.
            Plastic gaf beter resultaat en het waait niet door je hele kweekruimte.

          • Hobbyenmedical
            Hobbyenmedical commented
            Editing a comment
            QnQ je zou eventueel is een keer hydrokorrels kunnen proberen dan

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Of witte kiezelstenen, het probleem is dan wel algvorming, net zoals bij perliet.

          #67
          Oke das dan weer leergeld
          de vorige rondes had ik gelijk in de 15 l gezaaid maar daar zat dan weer de grow mix van plagron in toen

          reden dat ik ze nog graag in dat kleine hokje en dus de kleine potten had ( ik plant ze vanavond om )

          was dat het kastje in de woonkamer staat en dus lekker op temp blijft snachts
          en de tleds verwarmen het tot een lekkere 25 g
          na overpotten mot ik verhuizen naar de tent en ik vrees dat ik dan moet gaan bijverwarmen tot de HPS aangaat
          das beetje zonde heb ze net onder de tleds gezet om wat stroom te besparen
          dat afdekken doe ik buiten al jaren en heb er nooit problemen mee gehad
          je dekt ook niet alles luchtdicht af
          maar plastic ligt er ligt over

          mijn aarde was bovenzijde dik 30 graden
          na de ondoorzichte plastic te leggen zakte dit naar 20 g
          + de toplaag bleef ook lekker vochtig wat voor jonge planten net lekker is heb ik begrepen

          Comment


          • Hobbyenmedical
            Hobbyenmedical commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeltjam nouja ik moet zeggen dat ik daar zelf nog geen problemen mee gehad, om toprot te krijgen heb je vochtige lucht nodig, en als jij zorgd dat jou RLV goed op peil is moet je toch gek doen om
            toprot te krijgen.
            Ongeacht of je met led of hps kweekt,
            Nu is het natuurlijk logish dat het vocht sneller verdampt met een hps lamp, maar als je er geen overschot aan vocht ingiet dan zal je RLV ook niet te hoog worden.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ghehe, overschot aan vocht........moet je net bij een hydrokweker zijn.

          • Hobbyenmedical
            Hobbyenmedical commented
            Editing a comment
            ja kijk dat is weer een ander verhaal dan hahaha

          #68
          Die 30 graden van de aarde was met leds lols
          als mijn hps op 60 cm hangt droogt de toplaag niet zo snel uit
          dit uitdrogen zal ook wel aan de zaai en stekgrond gelegen hebben hoor
          en ik dacht waarom wachten tot vanavond dus ik heb de meiden net maar overgeplant
          tot mijn verassing was zelfs de toplaag mooi volgeworteld

          zoals ik al dacht zijn de tleds voor in de tent niet voldoende en heb de hps “ groei”lamp aangezet
          ik had verwacht dat die witter licht Zou hebben maar is net zo geel als de vorige hps bloei lamp
          heb ze nou wel op 18/6 gezet inplaats van 20/4
          de batmix was nog behoorlijk nat dus die heb ik een beetje droger gemaakt met wat growmix
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Toch zeker mooi geworteld, daar was in ieder geval niks mis mee Zullen vast blij zijn met de grote potten

          #69
          En ik wil wel overstappen naar led maar ben me al een tijdje aan het inlezen en kom er nog altijd niet uit

          Rreppellsteeltjam heeft dat nog zin die leds erbij hangen ? Licht lijkt er meer dan zat te zijn met die HPS
          meschien als ze straks groter zijn dat die leds nog wat kunnen gaan helpen voor aan de zijkanten
          al blijf ik met het idee spelen om een grote spiegel tegen de achterwand te plaatsen gewoon om te kijken wat het effect is
          Last edited by Haze smoker; 2 March 2020, 17:06.

          Comment


          • Hobbyenmedical
            Hobbyenmedical commented
            Editing a comment

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Juist, de leds later aan de zijkanten!

            Het combineren van lampen lijkt mij niet verkeerd, de warmte van de hps met de fullspectrum van de leds.

            Daar zijn al eerder goede resultaten mee gehaald!

            Of nu, omdat deze hps behoorlijk geel/oranje is!
            Heb je geen hps groeilamp?

          • Hobbyenmedical
            Hobbyenmedical commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeltjam ben je bekend met het emerson effect? Misschien wel interessante info ook voor andere leden hier oo het forum ik zal zometeen eens een linkje zoeken waar het duidelijk uitgelegd staat.
            Als je het over combineren van lampen gaat hebben is dit wel iets leuks

          #70
          Gaan het prima doen in nieuwe grond en onder HPS, maak je niet druk.
          Met led krijg je weer andere problemen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #71
            Ja die leds zijn ook echt maar 6000k
            en wil het goed begrijpen voor ik om ga
            eerst maar eens een goed kweekje draaien onder deze hps daar heb ik nu eenmaal alles voor ( david schakelklok , vsa, lampkap )

            nou op deze lamp staat geschreven dat het een Groei lamp is lucalox tm high output grow light lu 600/HO/T/E40 GL

            ben benieuwd hoe ze het gaan doen

            Comment


            • Hobbyenmedical
              Hobbyenmedical commented
              Editing a comment
              Volgens mij is dit gewoon 2200k dus eigenlijk een bloeilamp wat jij moet hebben is een metaal halide lamp, at is zegmaar een groeilamp
              Die is een stuk blauwer dat zie je gelijk

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Aan de lichtkleur kan je inderdaad zien of je de juiste hebt.

            • Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              maja of je nu 40 watt aan stroom betaald om voor te groeien of 600 watt
              Je heb geen 120 bij 120 nodig om voor te groeien

            #72
            Precies eerst maar is rendament uit de net gekochte spulletjes halen

            Comment


              #73
              Oke diene spiegel zal ik dan laten
              al heb ik wel ergens een verslag gelezen van iemand die spiegelfolie had en goede resultaten haalde
              Nonsense daar heb je wel een goed punt
              ik zal eens kijken of ik een hokie kan maken waar 5 x15 l in gaat

              verder heb ik de meiden gisteren maar getopt
              de blaadjes komen bij de meeste planten terug mooi omhoog te staan en ook de vergeling lijkt niet verder te trekken

              Attached Files

              Comment


              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Oh die potten lijken veel groter hoe groot is je tent das toch geen 120 bij 120 ?
                ieder zijn ding ma ik vind dat lange voorgroeien eigenlijk weggegooide tijd
                aangezien je krap zit in je roken zou ik ze gewoon over 3 dagen in de bloei zetten die pot worteld toch wel vol
                Je zit bijna op 4 weken die plant heb op zich zijn vegatieve fase wel gehad als je alleen op 12/12 zou kweken zou ie nu ongv klaar zijn om te kunnen bloeien

                En dan na 4 weken bloei nieuwe zaden ontkiemen en onder de led verlichting zetten ma dat is mijn mening
                en dan zou ik er gewoon meer zetten de bodem van de tent vullen met potten maar dat is wat ik zou doen ieder zijn ding .
                binnen kweken mag toch niet of je er nu 5 of 9 heb .

                Met de nadruk op ieder zijn ding natuurlijk
                Last edited by Nonsense; 4 March 2020, 15:10.

              #74
              De tent is 1m op 1m 2 m hoog
              de potten zijn 15 l
              als ik die meiden nou al in bloei zet komt daar toch bijna niks vanaf ?
              zo kleine plantjes ocherme
              ik ben er helemaal voor om sneller te kunnen oogsten maar wil ook wel rond de 3 a 400 g gaan oogsten elke 3 a 4 maanden
              lukt me dat niet met de hps tja dan moet ik toch nog meer gaan bijleren over leds
              ik vind het wel een goed idee om een groter voorgroei hok te maken waar de 15 l potten in kunnen tot ze groot genoeg zijn om het scrog net erboven te zetten

              Comment


              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Daarom zei ik ook met nadruk ieder zijn ding . met een paar planten meer compenseer je dat weer want dan is immers je oppervlakte gevuld
                maar gewoon door gaan met je eigen plan dat is het belangrijkste

              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Maar even wat anders heb je er nu wel een plaatje tempex / piepschuim /isolatie / warmtekabel onder gelegd
                Aangezien het in die aanbouw best koud is en zeker de vloer koude voetjes vinden ze ook niet zo fijn

              #75
              Ligt tempex en een laminaatvloertje onder de tent dat heb ik al een tijdje zo ik heb nu een verwarming in de aanbouw staan en probeer het rond de 20 g te houden

              ik was eigelijk van plan er deze ronde 9 te zetten
              maar na lezen van wat kweekverslagen dacht ik iets meer voorgroei en dan zit met 5 planten het net ook nog vol
              volgende ronde meschien 9
              denk wel dat een voorgroei hok met leds al een hoop verschil maakt als ze daar een dikke maand in kunnen voorgroeien en dan naar de tent een week hps met scrognet erboven en dan naar 12/12 scheelt al een hoop uren dat de hps dan minder brand

              Comment

              Bezig...
              X