Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dizzy’s botanic picture diary: LowLife autoWW / DR60 / Spectrabox Pro 150W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dizzy’s botanic picture diary: LowLife autoWW / DR60 / Spectrabox Pro 150W

Dank voor de info Pedro! Op die site staat echt alles wat ik erover moet weten.
    De truc met de aardappel zal goed van pas komen
    Ik ga er eerst enkel nematoden op loslaten, eens zien wat die voor me kunnen doen.
    Ik zal het verloop van de bestrijding zeker blijven posten.
    Jupiler. Ethanolverslaafden weten waarom.

Comment

Week 6

IMG_1767.jpg Schema.jpg

De plantjes groeien nog door in de hoogte. Om alles goed te belichten heb ik de lamp op 40cm gehangen. Gezien ze de voorbije week 2 serieuze gietbeurten kregen (ze nemen alsmaar meer water op) heb ik gisterenavond grondPh en EC nog eens gecheckt: Ph 6.8, EC 1.8
      De geur neemt stilaan toe, de bloei komt eraan.. Bij volgende gietbeurt krijgen ze er green sensation bij.

De vliegjespopulatie in mijn tentje is niet toegenomen. Dat probleem lijkt voorlopig onder controle, waarschijnlijk 'dankzij' de iets te lage temperatuur. Volgende week gaan de nematoden in de grond en hang ik vangstrips om er voor eens en voor altijd komaf mee te maken. Nadien mag de verwarmingsmat erin.

Net voor de bloei heb ik enkele van de laagste bladeren weggeknipt. Deze vingen toch geen licht meer, en ze beletten de zijtakken om aan het oppervlak te komen. Nu staan de meisjes mooi luchtig en hebben alle zijtakken meer ruimte & licht om door te groeien.

IMG_1758.jpg IMG_1761.jpg
      IMG_1764.jpg IMG_1768.jpg
      Last edited by dizzy84; 20 December 2010, 18:40.

Comment

Veel suc6, mogen de smokegoden met je zijn ^_-
        ik zal volgen hoe je vooruitgang gaat.

GL & HF

Comment

Mooi verslag, ik ga je volgen!

Comment

Week 7

Mn kleintjes staan er goed bij. Ph en EC blijven stabiel, grondwater 80 - 100 hPa.
            Dinsdag zaten er 5 miljoen nematoden in mn brievenbus. Meteen een portie in het water gedaan en de dames een gietbeurt gegeven. Er lijken niet veel vliegjes meer bij te komen, volgens mij zijn we daar binnenkort voorgoed van verlost De vangstrips laten op zich wachten..
            Ondertussen is de verwarminsmat geïnstalleerd. De thermostaat houdt de grondtempertuur in het oog, die is nu constant 22°
            Tot zover het goede nieuws. Nu de temp en vliegprobs van de baan zijn is het de beurt aan de Spectrabox om me zorgen over te maken.
            Sinds zaterdagmorgen weigert de middenste blauwe LEDstrook alle medewerking De rode LEDs doen het nog wel.. Ik heb de stroom af- en aangesloten, 'Flower Booster'knop aan en uit gezet, maar de blauwe LEDs willen niet meer branden.
            Oververhitting is onmogelijk, omgevingstemp is max 26°. Bovendien zit er een warmteveiligheid op de Spectrabox. Dan zouden alle LEDs defect zijn? Een stroomprobleem lijkt me ook uitgesloten, er zit een veiligheid op mn domino. En ook in dat geval zouden alle LEDs uit blijven..
            Ik heb gemaild naar de verkoper, we zien wel..
            Zonder blauwe LEDs krijgen de plantjes niet het volle spectrum dat ze verdienen. Om het tekort te compenseren heb ik er 2 dubbele cool white TL armaturen bijgehangen. Dat lijkt misschien wat overdreven, maar enkele armaturen zijn niet meteen ter beschikking en 1 dubbele armatuur zou niet heel de tent dekken.. Lijkt dit jullie OK qua oplossing?
            De bloei blijft voorlopig uit, al neemt de geur steeds toe. Ze groeien nog stevig door, ik heb nog enkele grootste bladeren weggeknipt om de boel niet te laten verstikken.

IMG_1986.jpg

IMG_1989.jpg IMG_2001.jpg
            IMG_2006.jpg IMG_2011.jpg

Comment

Leds gaan zelden kapot. Eentje zou al uitzonderlijk zijn. Open vijzen en circuit testen. Moet ergens onderbroken zijn.

Comment

hey die tl`s moeten echt wel een stuk lager wil je ze effectief laten zijn +/- 5-10cm van je toppen anders heeft het geen zin.

greetzz maffy,

Comment

De verkoper denkt dat het een probleem is met de voeding.
                  Ze sturen er een nieuwe op, deze zou gemakkelijk te vervangen zijn

De TLs kunnen praktisch gezien niet lager, anders hangen ze voor het LEDlicht.
                  En de box hang ik liever niet lager, anders is de buitenzijde te weinig belicht.
                  Nevermind, hopelijk draait de Spectrabox snel weer op volle toeren en kunnen de TLs eruit.
                  De bedoeling is om een LEDkweek te 'testen', geen TL toestanden. Die deugen alleen voor groei.

Comment

hoop dat alles spoedig weer voor elkaar is!

succes verder.

Comment

Week 8

Voor autoflowers houden ze het damn lang vol
                      Misschien komt het door de TLs, maar de meisjes blijven maar doorgroeien..
                      Dit plantje zou er volgens LowLife 9 à 10 weken over doen, van zaadje tot oogst
                      Ze geuren alsmaar sterker, maar van bloei is na 8 weken nog steeds geen sprake!
                      De lamp staat uiteraard nog altijd op 18/6. Ik kan nog moeilijk geloven dat dit auto's zijn, daarom zou ik de timer op 12/12 willen zetten.
                      Iemand al iets dergelijks meegemaakt met autoflowers?

IMG_2055.jpg IMG_2059.jpg IMG_2056.jpg

Comment

volgend mij zijn dit idd geen autoflowers.
                        Ik zou de klok om zetten naar 12/12.

succes

Ciao TJ
                        "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Autoflowers zijn het beslist niet.. Blijft de vraag wat er dan wel in mn tentje staat
                          De timer staat ondertussen op 12/12.
                          Als eerste mini LEDkweek koos is voor autoflowers omdat ze snel klaar zijn, klein blijven en hierdoor met zn vieren zeker genoeg plaats zouden hebben. Het einde was nu ongeveer voorzien, goed mislukt:
                          - ik ben al weken bloeivoeding en booster aan het geven. Probleem?
                          - het tentje staat al bol en de bloei moet nog beginnen. Snoeien?
                          - mn 8L potten zijn hier niet op voorzien. De pot van de grootste plant houdt moeilijk water op. Heb ze eergisteren 2L (!) gegeven. hPa zakte naar 10, maar vandaag staat het weer op 230 hPa

Is dit nog haalbaar?
                          Suggesties? Opmerkingen?

En dan zijn er mensen die beweren dat wiet kweken peanuts is?
                          Ik krijg er eerder barstende hoofdpijn van! Grrrr

Nu eentje opsteken mmm en dan eens goed nadenken

Comment

Week 9

Grote problemen vereisen drastische maatregelen.
                            Aangezien er te weinig plaats was voor alle 4 kon ik enkel de grootste plant behouden. Wesley Pipes’s tent is de komende weken nog volzet, dus er zat niets anders op dan de kleinste 3 hun nek om te draaien en te begraven in de compostemmer. RIP

De grootste plant staat nu alleen in het luchtige tentje. De 8L pot was 1 wortelblok geworden, nu er genoeg plaats is heb ik ze verpot in een 20L pot. De zijscheuten groeien nog door en vormen een mooi canape. De bloei kom er eindelijk aan

IMG_2200.jpg IMG_2206.jpg

Ondertussen heb ik de nieuwe voeding voor de Spectrabox ontvangen.
                            In de Spectrabox 150 Pro zitten 3 van die bakjes. Ik heb ze een voor een vervangen door de nieuwe voeding en getest, maar de middenste blauwe strook blijft uit.
                            Ik hoop dat ik de bloei mag uitdoen alvorens hem terug te sturen naar de winkel. To be continued..

Tenslotte heeft wietzaadjes.nl me 1 zaadje naar keuze opgestuurd ter compensatie van de autoflower vergissing. Voor een volgend kweekje ligt hier nu een fem Sensi NL5 x H zaadje klaar. Merci

Comment

Week 10

Eindelijk is de bloei aangebroken
                              Hier de eerste macro's van de topjes

IMG_2261.jpg IMG_2248.jpg IMG_2240.jpg

Het nadeel van zo laat te verpotten is een te lage grondEC. Ik heb de nieuwe grond op voorhand gegoten met de gebruikelijke mix Plagron Bloom & Green Sensation, maar dit bleek na meting duidelijk niet genoeg.
                              Ik probeer de EC asap naar 2.1 te brengen bij volgende gietbeurten. PH is mooi 6.5

De plant groeit nog stevig door, ze meet nu 80 cm. Er is nog maar 30 over in de hoogte, de lampen hangen zo hoog mogelijk. Om de groei van de de hoofdstam wat te remmen heb ik ze met elastiekjes aan een stok gespannen.

IMG_2278.jpg IMG_2281.jpg IMG_2291.jpg

Comment

Heey,
                                Dat word ene flinke dame
                                Ik zou die lange scheut in het midden even buigen en met een touwtje zo gebogen vast binden.
                                Zo kun je met je lampen wat naar beneden om zo wat meer lichtdruk te creeren.
                                Dit zal de opbrengst zeker ten goede komen.

Succes, ben benieuwd naar je volgende update.

Ciao TJ
                                "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Bezig...
                                X