Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dizzy’s botanic picture diary: LowLife autoWW / DR60 / Spectrabox Pro 150W

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dizzy’s botanic picture diary: LowLife autoWW / DR60 / Spectrabox Pro 150W

Klopt Monty, maar in mn DR60 is dit as good as it gets Totaal verkeerd ingeschat: dat heb je met autoflowers die geen autoflowers zijn..
    Volgende kweek is met herstelde Spectrabox (zonder TL), 4 x 'gewone' feminised Bubblegum met max 2 weken 18/6. Al doende leren we
    Dank voor je tip
    Jupiler. Ethanolverslaafden weten waarom.

Comment

Intressant verslag. Ga in de toekomst ook binnen mijn eigen groentjes kweken en denk ook aan een Spectrabox Pro 150 met een DR60 te kopen.
      De dames zien er goed uit en uw toppen zien er erg lekker uit !
      Jammer dat die Spectrabox stuk ging, electriciteit is een raar beestje. Nog veel succes!

Comment

Week 17

Gisterenavond heb ik mn plantje geoogst.
        Het was een feest voor alle zintuigen! Stevige harde welriekende buds waar her en der een blaadje uitsteekt, echt een plezier om te knippen!
        De toppen hangen in mn tentje te drogen.

In totaal wegen alle toppen nat 312 gram.
        Hiervan 70-80% afgetrokken voor vocht en overtollige takjes, en ik zou een 70tal droge grammen moeten overhouden.

@ Ybor: als je het klein maar fijn wil houden is deze set-up volgens mij geen slechte investering. Ik heb er geen klagen van, het defect aan mn Spectrabox lijkt me toeval, andere kweekers hebben er geen pech mee.. Nu kan mijn box terug naar de verkoper voor herstelling

IMG_4527.jpg IMG_4530.jpg IMG_4531.jpg

Na 2 weekjes drogen en een poosje curen volgt zeker nog een rookverslag!
        Tijdens het knippen deed de geur me soms aan ananas denken, maar minder zoet..
        We zijn benieuwd.

Comment

Heb je van deze laatste een verslag gemaakt? want uw eerste verslag was dik in orde en heel interessant :p

Comment

In theorie zul je ongeveer 1/5 droog overgehouden hebben en zonder die takken was het dan geen 70 gram denk ik.
            Maar misschien is het lekker opgedroogt, en waren de takken hol, ik ben benieuwd of we nog gaan horen hoeveel het echt was maar ik vermoed haast van niet.
            Is al een vrij oude post, en nét niet afgemaakt..
            Last edited by QnQ; 1 January 2012, 17:59.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als ik het me goed herinner heb ik van deze plant iets minder dan 70g droog overgehouden.
              Ik heb er na het curen niet meer aan gedacht om het verslag af te sluiten
              Qua smaak viel ze goed mee, maar het effect kon zeker niet tippen aan de gemiddelde shopwiet..
              Na mijn huidig rondje komt een droog- en rookverslag, beloofd

Comment

Eerder dan "ik lees mee" zeg ik "Ik heb je gelezen".

Interresant verslag, LED lichten vind ik best fijn, een beetje tegen de natuur in maar we besparen tenmiste energie.
                Heb je enig idee hoeveel minder ze verspillen als je LED met HPS vergelijkt?

Alvast: Je hebt er een mooi, heel mooit plantje over gehouden.
                Resident in Tenerife, Spanje.
                3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Dank voor je bezoek SpanishQueen. Lang geleden dat ik nog eens in dit topic kwam.
                  Elk artificieel zonlicht is een beetje 'tegen de natuur in'. Op dat vlak zie ik geen verschil tussen LED en andere lichtbronnen.
                  Op Tenerife kan je ze nog het best gewoon in de volle zon zetten, er gaat niets boven echt zonlicht!
                  Of mijn 150W LEDbox zuiniger is dan bv een 400W HPS durven sommige forumleden te betwijfelen.
                  Ik zou er wat research over moeten doen, maar dat is er nog steeds niet van gekomen
                  De grootste voordelen zijn de gemakkelijke plug&play set-up, en het feit dat de temperatuur niet te hoog oploopt.
                  Mijn laatste kweekje is het beste resultaat dat ik met deze lamp al gehaald heb.
                  Misschien de moeite om dat verslag ook eens te lezen.

Grtz
                  Dizzy

Comment

Thanks Dizzy.

Het grote probleem hier op het eiland is het tekort aan lichturen. Ik heb al 2 keer buiten seizoen gekweekt en ze blijven toch maar klein. De volgende kweek thuis zal eind augustus zijn, eens zien wat dat dan geeft.

Met het geknoei kwa lichtbron bedoel ik het kleuren spectrum die LED's hebben. Blauw en rood tegenover het toch-iets-meer lichtere van de HPS lichten.

Binnen enkele jaren (zeg maar: 2) ben ik van plan om een toch eens voor een binnenkweek te gaan (ook omdat ik eigenlijk niet anders kan). Eerlijk gezegd trekt een LED meer mijn aandacht dan conventionele HPS lampen; Zoals jij zegt: vanwege de setup, de temperatuur en volgens mij: de besparing van energie.

Ik lees zeker je ander verslag eens door
                    Resident in Tenerife, Spanje.
                    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Bezig...
                    X