Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 1x Amesia Haze, 1x Purple Haze, 2x Critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Eerste kweek 1x Amesia Haze, 1x Purple Haze, 2x Critical

    Korting op 420shop
    Aangenaam mede kwekers.

    Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum en ben 3 weken geleden een kweek begonnen.

    Ik ben erg benieuwt naar jullie meningen over deze kweek en set up.
    Ik heb vandaag al een paar topics geplaatst met ook vragen hieronder de links er naar toe
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...uw-met-voeding
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...aarse-stengels

    Hier kan je zien wat ik op het moment al gedaan heb en welke voedingen ik gebruik.

    In mijn vorige post heb ik begrepen dat de lamp 10% aan wattage van je top punt plant moet hangen dus dat is op de fotos nog niet te zien,
    Heb de lamp nu gedimd op 400W en hangt 45 cm boven de planten.

    ik zal de vorderingen bijhouden in deze topic
    Attached Files

    #2
    Succes, ik kom gezellig meekijken hier !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • GreenFuture
      GreenFuture commented
      Editing a comment
      Gezellig man
      Last edited by GreenFuture; 31 March 2020, 22:05.

    #3
    Lamp lager gehangen
    Attached Files

    Comment


      #4
      Succes, ziet er gezellig uit.

      Comment


        #5
        Mooie keuzes, ben benieuwd naar de uitkomst ook qua bloeitijden, geuren kleuren en smaken , ik volg ook ! En succes, ziet er mooi uit!
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #6
          Ziet er goed uit mooi spul
          Subbed. Succes met de kweek!
          Ad usum proprium!

          Comment


            #7
            Even een kleine update....

            Ivm de paarse stengels heb ik afgelopen dagen alleen water op ph 6.5 gegeven (geen voeding)

            ook de 2 x Critical lijken last te gaan krijgen van dit probleem
            de criticals heb ik kwa voeding alleen rhizo gegeven (wortel stimulator) maar de afgelopen dagen niet en toch krijgen ze er last van.
            voeding is het probleem niet.. lijkt me.
            de temperatuur is vrijwel constant de laatste tijd, met lamp aan 24 graden en uit 18-19 graden.

            iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ?

            verder doen ze het echt super goed

            ook een paar super goeie hulptools aangeschaft.

            1. opvouwbare watervat 160 liter.... iets te groot 100 liter was beter geweest alleen hier zat maar 6 Euro verschil in...achteraf kwa ruimte was de 100 liter beter geweest en meer als voldoende.
            2. 100W vatverwarmer
            2. luchtpomp+luchtsteen
            3. echt een must... ik gebruik nu een growshop verkopende tijdsklok waarvan ze wel aanraden eentje met relias te gebruiken maar kwa bughet was dit f te duur, nu de Cli-mate Control gekocht die alles in 1 heeft, wat echt super chill is

            oohja.. de getopte Amnesia Haze heb ik een beetje lowstress training gegeven.. denk ik.

            ben ook van plan aankomende dagen wat nutteloos blad weg te knippen.

            iemand hier nog advies over ?

            ik gebruik een speciaal schaartje die ik schoon maak met alcohol.



            Attached Files

            Comment


              #8
              Wat ik tot nu toe geleerd heb is : Geen blad wegknippen in deze fase. Mijn kale dames doen het minder dan de dames die ik met rust heb gelaten.
              Gewoon 70's style; full bush...
              Eerste binnenkweek 2020
              Buitenkweek 2020

              Comment


              • GreenFuture
                GreenFuture commented
                Editing a comment
                Haha thanks voor de tip

              #9
              Ik zie ook geen nutteloos blad, lekker laten zitten..

              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #10
                Die in die kleine potjes mag je wel gaan overzetten in grote potten nu

                Een luchtpomp in je watervat heeft veel invloed op de pH, die zal blijven stijgen.
                Verwarmen is ook niet echt nodig als je geen hydro doet. Je doet geen voeding in je vat toch ?

                Een klokkie met relais is wel belangrijk.
                Goedkope schakelklokjes blijven weleens vastplakken als ze uit moeten gaan.
                Als dat tijdens de bloei gebeurt geeft dat grote problemen dus je zal wel elke dag moeten opletten dat de lamp wel aan/uit is gegaan.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • GreenFuture
                  GreenFuture commented
                  Editing a comment
                  Potjes zijn over gezet

                  de lucht pomp heb ik aangeschaft om binnenkort compost thee te gaan maken..
                  nu zet ik hem alleen f een uurtje aan voordat ik er water uit ga pakken zelfde geld voor de vatverwamer.
                  dit doe ik omdat het me goed leek het water weer f in leven te krijgen en met de vatverwamer breng ik de temperatuur van 18 naar 19-21 graden
                  ik doe geen voeding in het watervat.

                #11
                2 x critical nu ook in een 18 liter pot gezet....

                Het wortelbed zag er naar mijn idee erg goed uit...?
                op de 2e foto lijkt het een beetje gelig maar dit is puur de lamp kwa kleur waren de wortels mooi helder wit en zagen er vol groeit uit.

                aarde Terra professional heb ik net zoals de vorige keer gemixt met

                1. 100 gram Startrex per 18 liter pot (Biotabs)
                2. 100 gram silicum flash per 18 liter pot (Biotabs)
                3 25 gram supermix per 18 liter pot (plagron) dit is als extra aanvulling op de Biotabs voedingslijn die ik compleet gebruik, ik dacht ik doe is gek :p
                4. 3 tabletten van Biotabs per 18 liter pot 5cm diep rondom het stekje geplaatst
                5. Mycotrex in en rondom de plantgaten verstrooit voor het verpotten

                10 ml Orgatrex en 2 theelepels Bactrex vermengt met 2 liter water en na het verpotten alles goed ingewaterd
                wat er overbleef van het mengel heb ik de 2 x Haze gegeven dit was niet veel.

                ben benieuwt naar aankomende weken
                Attached Files
                Last edited by GreenFuture; 27 March 2020, 11:32.

                Comment


                #12
                De Critical had ik beiden 800ml van het mengsel gegeven maar dit is tog te veel.
                de hazes lijken het erg goed te doen met beiden 200 ml van het mengsel.
                de Amnesia haze lijkt weer goed te herstellen die ging wat moeizamer maar komt vast ook omdat die getopt is.
                de Purple haze is echt aan het knallen en zit erg lekker in zijn vel... en dit voor een gratis huismerkzaadje de rest is van het merk Royal queen.

                net ook netje geplaatst bij de getopte Amnesia Haze
                Attached Files

                Comment


                  #13
                  30 Dagen
                  sinds ik de Hazes in de grond heb gestopt,
                  De Criticals zijn 5 dagen jonger.

                  net f gespiekt in de tent en gelijk een fototje gemaakt zodat ik er ook 1 heb met lamp uit.

                  blad hangt er een beetje slap bij aangezien het 17,5 graden is lamp springt zo aan dus wordt het al snel wat warmer voor de dames
                  normaal is het rond de 19 graden,
                  ik heb een extra ventilatortje aan gezet voor extra lucht circulatie aangezien de planten groter worden hierdoor wordt het dus wel wat kouder als de lamp uit is.

                  Vraagje.......
                  ik las al eerder dat er vrij negatief gedacht wordt aan kachels in de tent maar nu dat ik een mini Cli-Mate control heb Inc kachel aansluiting is het meschien dan niet goed om het door middel van deze tools het altijd rond de 25 graden te houden zelfs als de lamp uit is ???

                  en wat me 2 dagen geleden eigenlijk al opviel is dat bij het nieuwe blad, Ze gele bladpunten krijgen...

                  nu lees ik dat dit vaak te maken heeft met overvoeding..
                  dit lijkt mij zeer sterk bij een biologische kweek en houd ook het schema aan behalve dat ik zelf nog wat super mix aan het aarde heb toegevoegd en rhizo af en toe aan het water.
                  dit begon voor mij gevoel nadat ik de Criticals had over gepot en ingewaterd had met water,bactrex en orgatrex.
                  het over blijfsel heb ik aan de Hazes gegeven.
                  de Hazes heb ik dit ook al bij gedaan toen ik die dames over verpot had maar die kregen hier toen geen last van.
                  alle vier hebben de dames er heeel lichtjes last van.

                  Iemand nog iedeen waar dit mee te maken zou kunnen hebben.






                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Dus je voegt van alles toe en dan ben je verbaasd over verbrande puntjes.

                    Je wortels moeten op minimaal 18 graden, voor de rest van de plant maakt het niet uit.

                  #14
                  Foto doet het niet zie alleen de tekst van de foto....

                  Gele bladpunten is echt wel van overvoeding of verbranding en ook met bio kan je makkenlijk een overvoeding krijgen.....

                  ben juist gestopt met bio omdat het lastig is erachter te komen waar het probleem zit en omdat het een levendig bodemleven veroorzaakt is het ook lastig om problemen aan te pakken dat duurt wat langer voor je iets ziet.

                  ik zou toch even gewoon alleen afgezuurd water geven je ziet vanzelf wel weer waarneer ze echt voeding nodig hebben en een plant vetmesten werkt niet dan krijg je juist overvoeding blokkades etc etc
                  Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                  Comment


                    #15
                    Zou ik beter juist helemaal niet meer moeten afzuren ??
                    aangezien het een bio kweek is met bio tabs als hoofdvoedingslijn

                    hopelijk pakt die de foto nu wel

                    bij de laatste foto Amnesia waarvan de bladeren in het grond hangen is het niet goed om die is af te knippen ?
                    Attached Files

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Geen blad afknippen en geen foto's met flits maken.
                  Bezig...
                  X