Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 1x Amesia Haze, 1x Purple Haze, 2x Critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Waarom afknippen?

    Comment


      #17
      Nog zo'n knipper ! Ik heb het ook gedaan en ik heb spijt. De plantjes met de meeste dek bladeren doen het beter dan de kale.
      Maar als je net zo'n eigenwijze kloot als ik ben dan moet je ze gewoon knippen, dan zie je het met eigen ogen
      Eerste binnenkweek 2020
      Buitenkweek 2020

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        De kappers zitten dicht, heb je even tijd?

      #18
      Ik kon toenstraks niet meer reageren omdat ik niet op je verslag kon maar dat blad gaat er straks vanzelf afvallen.

      Je voeding hoef je niet te meten maar als je alleen water gaat geven zou ik wel gewoon een normale ph aanhouden ook met bio kan de ph te laag of te hoog gaan worden
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #19
        Last edited by GreenFuture; 30 March 2020, 18:21.

        Comment


          #20
          Yooo mede kwekers

          Weer even een kort verslagje

          De Hazes zijn nu 32 dagen oud en de Criticals 27.

          wat ik tot nu toe heb geleerd is dat een plant in het begin echt niet veel water nodig heeft.
          wat mijn fout dan ook was is na mijn idee veel te veel water gegeven.
          afgelopen dagen spray ik alleen de toplaag een beetje nat zon 75-100 ml plant en planten lijken echt de lucht in te knallen.
          ook gebruik ik nu de optil methode in plaats op gevoel water geven want die zat er dus helemaal naast (meten/wegen is weten)

          1 Critical heeft wel last van soort bruine vlekjes op 2 bladeren van dezelfde node.
          en bij de purple Buigen de boven bladeren als een soort glijbaan en voelen ze vrij droog aan
          De Amnesia hangt er een beetje slapjes bij maar dit dus waarschijnlijk doordat ik teveel water heb gegeven.

          Ben weer erg benieuwt naar jullie deskundig advies

          Op deze foto zie je de bruine vlekjes waar ik het over had.

          02-04-20 Critical vlekjes.JPEG

          Purple Haze

          02-04-20 Purple Haze Bovenkant.JPEG

          Amnesia Haze

          02-04-20 Amnesia Haze Bovenkant.JPEG

          De eerdere Vermelde gele puntjes trekken nog niet weg maar worden ook niet erger.


          IMG_0036.JPEG

          Beiden Haze geef ik soort van LST

          02-04-20 Zijkant.jpeg
          Attached Files
          Last edited by GreenFuture; 5 April 2020, 14:39.

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            De eerste drie afbeeldingen zijn niet zichtbaar.

          • GreenFuture
            GreenFuture commented
            Editing a comment
            Als het goed is nu wel

          #21
          dubbel
          Last edited by GreenFuture; 5 April 2020, 14:40.

          Comment


            #22
            Ik snap die plant links achter niet helemaal. Ik zie een mooi scrognetje, maar ik zie geen scrogg.
            En dan ook nog linksachter in de tent zodat je er niet of nauwelijks bij kunt.

            Voor wat betreft die vlekjes zou ik hier eens beginnen: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-oplosser
            Eerste binnenkweek 2020
            Buitenkweek 2020

            Comment


            • GreenFuture
              GreenFuture commented
              Editing a comment
              ik heb me niet echt verdiept in het scroggen nog.
              plant is wel getopt bij de 3e Node.
              wil bij me eerste kweek de verschillen zien.
              denk doe dit puur voor wat extra ondersteuning en LST
              Verder doe ik er niks mee en als ik hem voor zet dan staat het nogal in de weg om mijn luchtbevochtiger te vullen.
              vanwege de warme lamp wordt het zonder LV 30-35 %
              ik had hem afgelopen dagen ook wat minder hard staan.
              Dit is dus de oorzaak wat het blad deed opkrullen
              want gister weer voluit gezet en blad trekt gelijk recht.
              Thanks voor de link dat heeft me al behoorlijk wijzer gemaakt

            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Weet je wat het nut van scroggen is?
              Doet pijn in mijn hart als ik dit zie maar
              al doende leert men........
              Last edited by Ipie; 6 April 2020, 21:30.

            • GreenFuture
              GreenFuture commented
              Editing a comment
              Ik geloof dat het gaat om in de breedte te kweken in plaats van in de hoogte.
              Ik had dan ook als ik het scrog netje goed had willen gebruiken de plant meer moeten toppen (denk Ik)
              dit heb ik niet gedaan waarom weet ik ook niet misschien omdat de rest niet getopt is en ik niet te veel achterstand wil hebben met de Amnesia.
              Zoals de titel van dit kweekverslag ook aangeeft is dit me eerste kweek en ben ik gewoon van alles aan het proberen om te zien wat de verschillen zijn en hoe planten op bepaalde dingen reageren alles wordt bijgehouden op dit forum maar ook nog op een apart kweekschema die ik op dit forum ergens uit een topic heb gehaald

            #23
            Hallo Halloa

            Even een kleine update betreft me kindjes

            Inmiddels zijn de Hazes 36 dagen oud en de Criticals 31.

            afgelopen dagen minimaal water gegeven gemiddeld 175 ml per dag.
            De potten opgevuld met wat nieuw aarde wat gemixt is met Silicum Flash en perliet
            Dit heb ik gedaan omdat ik in een topic heb gelezen dat bruine vlekjes op blad te maken zou hebben met een te kort aan calcium.
            vandaar de Silicum flash ook heb ik een bonk perliet hier aan toegevoegd omdat ik ook gelezen heb dat dit goed is tegen ongedierte en leek mij goed om dit te doen tegen snelle uitdroging van het bovenvlak.

            De Purple Haze en 1 Critical heb ik wat getraind,
            Ik heb de hoofd stam wat verbogen.
            Dit doe ik om zoveel mogelijk toekomstige top licht te kunnen geven.

            Hier weer een pa fotootjes van de groene rakkers.

            Getrainde Amnesia

            06-04-20 Amnesia haze verbogen.JPEG


            Iemand nog enig advies over volgende stappen die ik zou kunnen zetten?
            Eventueel wat weg knippen om de plant van meer licht te kunnen voorzien?


            Getrainde Critical

            06-04-20 Critical verbogen.JPEG

            Bij de andere critical heb ik dit niet gedaan ben benieuwt naar de verschillen.

            Zit wel te denken de niet getrainde te toppen of zou dit al te laat zijn ?


            Allemaal Vanaf zei en bovenkant.



            06-04-20 Grow.JPEG
            06-04-20 Bovenkant.JPEG



            Comment


            • Gijsch
              Gijsch commented
              Editing a comment
              Waar "train' jij mee? Da's wel een verrekte dun draadje als ik het goed zie (case in point)
              Ik zie de meeste "trainers" dikker draad gebruiken om insnijding te voorkomen. Zwart aardedraad (1,5) was een van de tips geloof ik.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Een calcium tekort oplossen met silicium en perliet..? Of zit er ook veel calcium in 'silicum flash'?

            • GreenFuture
              GreenFuture commented
              Editing a comment
              de verpakking geeft aan dat er calcium in silicum flash zit
              alle ingredienten :
              insect manure,
              chitin,
              trace elements,
              calcium,
              silicon

              Het is het enigste product wat ik heb waar calcium in zit.
              de verpakking zegt dat ik het ook als top dressing kan gebruiken dus dacht dit kan niet zoveel kwaad.

              Enig idee ook wat de beste oplossingen zijn om een calcium probleem op te lossen?

              Het draad wat ik gebruik is zeker wat te dun daarom maak ik ze ook heel losjes vast.
              heb de stam denk wel 30 min stap gewijs zitten buigen en toen pas vast gemaakt om de stam alleen op zijn plek te houden.
              het draad zal eerder los gaan dan ingroeien.
              de strakheid van het draad is natuurlijk niet te zien op de foto
              Last edited by GreenFuture; 7 April 2020, 09:49.

            #24
            Wat zou je nog meer weg willen knippen dan ?
            De zonnepanelen ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • GreenFuture
              GreenFuture commented
              Editing a comment
              ik wil helemaal niks knippen maar ik vroeg me af of op een bepaald punt je niet een keer wat moet gaan knippen
              zoals de topjes onderin die uiteindelijk toch geen licht gaan krijgen zodat de plant zich meer gaat focussen op de rest van de toppen die wel genoeg licht krijgen.
              Toevallig hier nog een handige topic over op dit forum die ik niet zo snel gevonden krijg ?
              wellicht ook omdat ik alle benamingen voor de technieken niet weet.
              Last edited by GreenFuture; 7 April 2020, 09:59.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Oh, ok, ja dat kun je doen, maar het moet niet.
              Die topjes ontwikkelen gewoon mee en het gaat ook niet ten koste van bovenliggende toppen, zolang er ook blad daar beneden blijft zitten.
              Maar het kan, alles kan
              Wietkwekers snoeien altijd voor de vorm en het uiterlijk, niet zozeer omdat het nodig is voor de plant of het resultaat.

            • GreenFuture
              GreenFuture commented
              Editing a comment
              Thanks voor deze handige informatie.
              woord zeer gewaardeerd

            #25
            Korte update..........

            lamp stond inmiddels 1.5 uur aan toen even gespiekt in de tent en schrok nogal.

            allebei de gebroeders haze hebben flinke dorst gehad want gister avond allebei 500 ml water gegeven
            en planten stonden nu helemaal slap zelfs bij de Amnesia gaan de eerste bladeren dood, Deze vergelen helemaal dit is wel onderin en is bij 2 bladeren vanaf de 2e node.

            Allebei de planten 1 Liter water gegeven 70% vanaf onder en 30% vanaf boven.
            En de Criticals heb ik allebei 500 ML gegeven 70% van onder en 30% van boven

            Schitterend om te zien hoe de plant hierop reageert

            nog geen 30 min later trekt het blad al gelijk omhoog.

            Vandaag was dan ook een erge warme dag voor een 8 April,
            Heetste ooit gemeten hoorde ik vandaag op de radio.

            met lamp uit is het rond de 22 graden geweest in de tent.

            dat verklaard dan ook waarom ze zon dorst hadden.

            wat raar is dat de criticals het goed doen en niet verslapt zijn zoals bij de Haze

            De Critical met de verbogen hoofdstam doet het zelfs uitstekend,, bladeren staan mooi omhoog terwijl bij de andere de bladeren toch iets slap hangen maar te maken heeft met te veel water aangezien het blad erg stevig aanvoelt

            Op deze fotos was het blad al aardig recht getrokken want hoe ik het aantrof was om te huilen.

            dat was dan die dan wel weer voor vandaag.
            Ik ga er lekker f eentje roken en bank hangen.

            Fijne avond allemaal


            08-04-20.JPEG 08-04-20 zijkant.JPEG

            Comment


              #26
              Dag 41


              Ik heb een aantal problemen en hoor graag jullie deskundig advies en wijsheden

              Wat ik niet begrijp is dat ze allemaal qua voeding het zelfde krijgen maar toch allemaal verschillende symptomen hebben.

              Fouten maken vind ik niet erg maar wil hier dan wel van leren

              Ik heb de topic blad probleem oplosser 3x gelezen maar heb toch zon mijn twijfels.


              Critical 2 doet het enorm goed en is de enigste die nergens last van heeft,
              Doordat ik de hoofdstam heb verbogen/getraind is die zich meer gaan focussen op zij toppen terwijl de andere echt de lucht in knalt en qua hoogte al bijna net zo hoog als de purple is.



              11-04-20 Geheel.JPEG

              11-04-20 AH Blad.JPEG
              11-04-20 AH Blad 2.JPEG
              11-04-20 C1 Blad.JPEG
              11-04-20 C1 Geheel.JPEG
              11-04-20 PH Geheel.JPEG 11-04-20 PH Blad.JPEG 11-04-20 PH Blad 2.JPEG

              Comment


              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Jij eet toch ook niet altijd evenveel als je broertjes of zusjes....
                Je moet elke plant lezen en niet per soort.
                Natuurlijk kan je ze wel ongeveer evenveel geven maar de ene plant kan meer behoeften hebben als de andere plant.

                Persoonlijk denk ik aan een tekort omdat ik geen verbrande punten zie dus ik gok niet op een blokkade

              • GreenFuture
                GreenFuture commented
                Editing a comment
                Nee zeker waar haha,
                ik las van de week inderdaad ook dat je elk plantje als individuel kunstwerk moet behandelen
                Ik twijfel erg of het een te kort is.
                op de fotos is het misschien niet goed te zien maar de puntjes zijn heel licht geel.
                waar ik al vrij vroeg last van had dit trok niet weg maar wordt ook niet erger.
                wellicht toch een blokkade ?
                ik las namelijk ook dat bij te veel water geven een magnesium te kort kan ontstaan en daar lijken ze ook wel wat van weg te hebben samen met een calcium te kort.
                hoe los ik dit op want ik las ergens dat je dan moet gaan flushen maar dit leek mij dus helemaal niet goed om te doen aangezien je de grond helemaal laat verzuipen.
                voor de volgende ronde zit ik te denken om hydro korrels onderin de pot te doen.
                en de voeding van advanced nutrients te gaan gebruiken.
                iemand hier ervaringen mee ??

              #27
              Korte update...

              Gister ochtend minimaal water gegeven en in de avond voelde de potten nog redelijk zwaar aan nu kijk ik een uurtje voordat de lamp uit gaat even in de tent tref ik 2 Hazes aan die flink dorst hebben gehad.

              Ook heb ik te kampen met enorm lage LV.
              Raadsel hoe dit kan want lucht bevochtiger staat continu aan.
              Gister avond heb ik bij alle kindjes de hoofd stammen wat verbogen aangezien dit bij de Critical 2 erg goed blijkt te doen en zorgde voor meer groei bij zei toppen
              Allebei de Hazes 450 Ml Voeding gegeven.

              een eetlepel Orgatrex een theelepel Bactrex en 2 Ml Liqiud Seaweed

              Met 100 Ml allebei de Critcals top laag nat gemaakt van dit mengsel
              12-04-20 Bactrex Orgatrex Seaweed.JPEG

              30 min voor dat de lamp uit gaat nog even wat water met seaweed besproeit over het blader dek om de LV wat hoger te krijgen

              12-04-20 Zij.JPEG 12-04-20 zij 2.JPEG

              12-04-20 Dorst.JPEG

              12-04-20 Dorst 2.JPEG
              Attached Files
              Last edited by GreenFuture; 12 April 2020, 11:54.

              Comment


                #28
                Wat zie jij als een enorm lage lv??

                de lv is echt alleen belangerijk bij zaailingen bij deze maakt het al wat mindee uit normaal zou juist de lv wat omhoog gaan als de planten wat groter worden.

                wss zal dat nu ook wel al zijn met de 2 haze die 450ml hebben gekregen (en ik denk dat ze dat makkenlijk kunnen hebben nu)
                Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                Comment


                • Weske
                  Weske commented
                  Editing a comment
                  Het is alleen de eerste week van belang er een hoge lv is de zaailingen houden van een hoge lv 60+%.

                  Verder is de lage lv het laatste waar je je druk over moet maken de planten zullen waarschijnlijk meer vocht verbruiken.
                  En als je de tijd hebt zou ik ze 2x per dag water geven ipv ineenkeer de volle lading.

                  Eventueel de afzuiger dimmen?
                  En als de tent dadelijk voller word gaat de lv ook zeker wel omhoog.

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  LV is alleen van belang bij stekken die nog nauwelijks wortels hebben.
                  Voor zaailingen is de normale lv in huis voldoende en voor planten van dit formaat doet het er helemaal niet toe.
                  Als je de lv gaat verhogen schep je het ideale klimaat voor toprot.

                  Als ze veel drinken moet je gewoon twee keer per dag water geven ipv 1x.
                  Op en neer hoppen van te droog naar te nat is erg slecht. Probeer de aarde op de juiste vochtigheid te houden dan is 0,5-1L per dag genoeg bij planten tegen de bloei.

                • GreenFuture
                  GreenFuture commented
                  Editing a comment
                  Thanks voor de tips

                #29
                Dag 43
                Ik wil eigenlijk richting de bloei periode gaan schakelen maar een aantal problemen duiken op zoals je in de link kan zien
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...27#post1491027


                Hier een blik op de set up hoe alles staat
                Alles is nu nog een beetje provisorisch vast gemaakt.
                Ik zelf heb geen klopboor meer en moet die nog een keer van iemand lenen ook wil ik nog wat aanpassingen doen qua verse lucht aanvoer.
                Nu ook nog een beetje aan het testen.
                Op het moment ik alles duidelijk hebt qua plan en set up ga ik alles netjes weg werken met gootjes en alles netjes ophangen.

                set up.JPEG
                Set up afzuiging.JPEG ​​​​​​​

                Comment


                  #30
                  Dag 44

                  Sinds vannacht over geschakeld naar 12/12

                  De dames doen het erg goed
                  Critical 1 wat minder (iets te veel water gegeven)

                  Afgelopen dagen alleen water gegeven. (geen voeding)
                  Na 2 weken in de echte bloei wil ik de pk booster van Biotaps gaan gebruiken en de compost tea.

                  Nu een kwestie van geduldig zijn

                  14-04-20 bloei.jpeg

                  14-04-20.jpeg

                  Comment

                  Bezig...
                  X