Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek Royal Medic in Bonanza G-Bars 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mja, voeding en misschien ook verkeerde pH.

    Comment


      #17
      pH heeft er niks mee te maken.
      Alga grow is organische voeding, daarmee moet je niet wachten tot je plant geel wordt want dan ben je rijkelijk te laat.
      Het kan wel 4-5-6 dagen duren voor je enig effect van organische voeding ziet.

      Gewoon doorgaan met voeding, om de dag is prima of elke dag als je de dosis beperkt houdt.
      En dan zou je over een week wat effect moeten zien. Niet in 2-3 dagen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • CannaMama
        CannaMama commented
        Editing a comment
        Mag ik dan bij elke waterbeurt voeding meegeven? Dus geen water zonder iets tussen de voedingen door?

      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Van de Plagronwebsite over Alga grow:
        Voor gebruik goed schudden. Maximaal 4 ml Alga Grow toevoegen per 1 liter water (1:250). Gebruik deze voedingsoplossing bij elke watergeefbeurt in de groeifase

        Van dezelfde website over Batmix:
        De Batmix is voor ongeveer zes weken voorbemest. Wanneer je moet beginnen met voeding geven hangt af van de omstandigheden zoals de hoeveelheid licht per m2, de soort plant en andere factoren. Het duurt ongeveer twee weken voor organische voeding voor de plant opneembaar is. Als je vanaf week vier begint met bemesten zijn de voedingsstoffen in week zes bruikbaar, precies rond de tijd dat de voorbemesting van de Batmix op is. Zoek in het kweekschema op of je Alga Grow of Alga Bloom nodig hebt en in welke dosering.

        Ik zou elke dag gaan voeden. En nu de grond dus blijkbaar "leeg' is en de plant geel zou ik meer geven dan 2 ml per liter.
        Last edited by Gijsch; 11 May 2020, 22:42.

      #18
      Hoho ik zit weer met een nieuw dilemma! Ik was net ff aan't tellen, intussen zijn onze meisjes 42 dagen oud, dus binnen een goeie week of 2 zou ik de klok willen omschakelen naar 12-12 (tenminste als ze tegen dan wat hersteld zijn van mijn geklooi), maahaarrrr… nu gaan de lampen om 11u 's morgens aan en om 5u 's nachts weer uit (ik ben vergeten waarom ik in godsnaam deze uren heb gekozen maar er was wel degelijk een reden), soit ik zou dit als ik overschakel naar de bloeifase willen veranderen, dan zou ik de lampen willen laten branden van 21u tot 9u... maar nu vraag ik me af, mag ik dat zomaar omzwaaien, of gaan ze dan helemaal in de stress??
      Ik zou dan eigenlijk 1 dag het licht uitlaten, in plaats van ze dus om 11u 's ochtends te laten ontwaken, laten doorslapen tot 21u 's avonds en dan beginnen met het nieuwe schema.
      Voor ik me weer ga sufzoeken naar tegenstrijdigheden op het net vraag ik het eerst hier maar, bespaart me hopelijk weer een hoop kopzorgen... Bedankt alvast!

      Comment


        #19
        In dit soort gevallen kan je altijd eenmalig de donker periode verlengen.
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


          #20
          Ja. Altijd in 1x omschakelen, niet geleidelijk aan want dan hebben ze veel langer stress.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #21
            Hoi CannaMamma,

            Mijn opmerking klopte niet.

            Soryyy!
            Attached Files
            Last edited by UrbanHerbFarmer; 14 May 2020, 14:22.

            Comment


            • CannaMama
              CannaMama commented
              Editing a comment
              Uhm volgens mij is jouw opmerking alweer weg ofzo want ik weet totaal niet waar het over gaat Iets over de potten?

            • UrbanHerbFarmer
              UrbanHerbFarmer commented
              Editing a comment
              Klopt, Ik dacht dat je potten verkeerd waren maar zag het verkeerd. Fijne avond!

            #22
            Hoihoi, blije CannaMama hier
            Onze meisjes staan nu 12 dagen op 12/12 schema, en ik heb ze net ook hun eerste bloeivoeding gegeven, want de eerste topjes beginnen nu mooi te groeien...
            Ik schrik nog elke dag als ik de kast open om ze te begroeten, zo vrolijk ze staan te dansen in hun briesje!
            Een feest om te zien gebeuren, nooit gedacht dat ik zover zou geraken haha
            Hier een paar foto's, van dinsdag (7 dagen na omschakelen) en de laatste 2 van vandaag.
            Attached Files

            Comment


              #23
              Een feest om te zien, en over 3 weken een feest om te ruiken
              Ze staan er prima bij. Wel rustigaan met de bloeivoeding eh...het is nog heel pril, en ik zie wel wat verkleuring op de bladpuntjes.

              Opvallend...dat je met deze Bonanza led van die strepen op de foto krijgt.
              Dacht dat dit voornamelijk bij HPS voor kwam.

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #24
                Ik heb hier nog een side-story aan mijn kweekverhaal, waar ik ff geen raad mee weet, ik zou niet weten waar ik het hier op het forum moet plaatsen, het is een beetje binnen-buitenkweek, dus ik zwier het hier maar bij, als hier een moderator in de zaal is, verplaats het gerust naar ergens anders Ik had in het begin al verteld dat dit eigenlijk mijn 2de poging is, mijn eerste plantjes waren een dag of 15 na het ontkiemen gewoon stilgevallen, en die had ik maar opgegeven... Nu, ik had deze nogal oneerbiedig met potgrond en al tussen het onkruid op ons erf gezwierd (ik dacht dat ze dood waren en wilde nu ook geen heuse begrafenis gaan organiseren), soit, een dag of 5 later kwam daar opeens een mooi klein wietplantje tussen de netels piepen!
                Ze begon daar vrolijk te groeien, en een paar weken later besloot ik haar in een grote pot op het terras te zetten, uit het zicht voor de voorbijgangers... en nog een paar weken later heb ik haar opnieuw naar binnen verhuisd, om haar ook uit het zicht van bezoekers te houden... Nu staat ze boven onder een groot schuin dakvenster, en is ze al een week of 2 volop in bloei geschoten
                Het is geen autoflower, het is ofwel de Cannatonic ofwel de CBD Skunk Haze, ik kan niet echt uitmaken welke van de 2, maar ik heb deze al rond 20 februari ontkiemd, en dus rond 10 maart is ze buiten beginnen groeien.
                Nu vraag ik me af, is dit nog te redden, of kan ik dit best opgeven? Het is niet een beetje bloei, er staan echt al wel heuse toppen op, dus ik vrees er zelf voor, maar heb er echt totaal geen benul van... dus als iemand hier iets weet over binnenplanten die zijn buitengegooid en dan weer naar binnen verhuisd zijn, en dan veeel te snel zijn beginnen bloeien, shoot!

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Dus voor de, " meer dan 16 uur daglicht ", periode!!

                • EasyW
                  EasyW commented
                  Editing a comment
                  Ze is niet automatisch in bloei gegaan zoals een autoflower maar ze stond buiten te groeien toen er nog maar 12 uur licht was buiten

                • Gijsch
                  Gijsch commented
                  Editing a comment
                  Hahaha, ja natuurlijk, stom van mij...ik zit al lang met mijn hoofd in de zomer en de lange dagen!

                #25
                Zo ziet ze er dus uit, de binnen-buiten-binnenplant
                Zou het nog iets uithalen als ik probeer om de kamer waar ze staat 12 uur per dag te verduisteren? Of beter opgeven?
                Attached Files

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Doen.

                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Ja ziet er me op het eerste zicht nog goed uit hoor , zal wel herpakken en aanzwellen denk ik !

                #26
                Zou dat wel proberen ja, 12 uur donker geven.
                Niet alleen de gordijnen dicht eh..het moet echt donker zijn.

                En dan afwachten, ze bloeit verder of ze was al aan het reveggen en dan raakt ze nu echt in de war
                Zou ze niet in een kweekruimte zetten, ivm beestjes.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #27
                  Hoihoi, hier nog eens een update, en natuurlijk ook een vraagje (of 2 )
                  Onze meisjes staan nu een dikke maand op 12/12 schema, en krijgen sinds 3 weken bloeivoeding (Plagron), en jezus, wat zijn ze mooi!
                  Ik dacht er net aan dat er ook nog een flesje Green Sensation bij m'n pakket voeding zit, kan ik hier nog mee beginnen, of is dat al wat laat volgens jullie?
                  Is er nog iets waar ik op moet beginnen letten? Ik heb de Royal Medic, en zij zouden volgens het boekje 9 weken bloeien dus ik heb nog wel ff te gaan, maar wil niets over het hoofd zien
                  Buiten het feit dat het nogal krap wordt om water te geven ben ik wel superblij met de kast, afzuiging werkt super, en de lampen zijn precies ook wel voldoende.
                  Attached Files

                  Comment


                    #28
                    Ik zou de dosering voeding wat lager doen, de uiterste bladpuntjes zijn bruin, verbrand. Dat komt door teveel voer.
                    Knappe plantjes!
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #29
                      Intussen staan onze meisjes 7 weken te bloeien (dus 7 weken sinds omschakeling licht), volgens het boekje zouden deze 9 weken bloeitijd nodig hebben dus ik denk dat ik best kan stoppen met voeden nu?
                      Ik heb hen 3 dagen geleden voor het laatst de Green Sensation gegeven, maar weet niet goed hoe ik moet zien wanneer ik moet beginnen spoelen dus ik neem liever het zekere voor het onzekere.
                      Hier enkele foto's van de toppen, gisteren genomen
                      Attached Files

                      Comment


                        #30
                        9 weken bloeitijd = 11 weken 12/12

                        Nog even zo doorgaan.
                        Ziet er prima uit.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                        • CannaMama
                          CannaMama commented
                          Editing a comment
                          Ow dan mag ik nog ff blijven voeden? Maar je zei vorige keer al dat ze tekenen hadden van overvoeding (bruine uiteinden aan de blaadjes) dus probeer niet teveel te doen, maar ook niet te weinig Pfff wordt spannend nu, ik ben maar bang dat er toch nog iets zou misgaan... Ik heb intussen een rosin pers besteld, deze komt normaal morgen aan, ook heel benieuwd naar...Laaang zitten zoeken naar een van Duitse kwaliteit, de meesten worden gemaakt in Amerika, en ben niet zo, uhm USA-minded

                          https://graveda.de/shop/en/rosin-pre...ates-12-x-6-cm

                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment

                        • CannaMama
                          CannaMama commented
                          Editing a comment
                          QnQ Haha ja dat hoop ik ook wel, en dan mogen ze'm ineens binnen dragen ook Ja ook weer een hele investering, maar aangezien de Bedrocan me nu 500€ per maand kost hoop ik dit er wel weer uit te halen, en laat ons heel hard hopen dat ik 'm lang ga moeten gebruiken, dus wil ik wel meteen degelijke kwaliteit. Ik wil gerust mijn ervaringen hier delen, zal eens rondneuzen op het forum of ik er ergens een plaatsje voor vind
                      Bezig...
                      X