Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek loopt uit op bonsai struikjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 1e kweek loopt uit op bonsai struikjes

    Korting op 420shop
    Hoi mensen,

    Eerst was ik niet van plan hier een verslagje van te maken. Maar toen ik de foto's bekeek dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om toch een kleine topic er aan te wijden. Lets go!

    De opstelling:

    Begonnen in oktober 2019


    Omdat ik thuis helaas niet de gelegenheid heb om mijn hobby uit te voeren en mijn medicijn te verbouwen, kweek ik op afstand bij een maatje op de zolder van z'n schuur. Ik ga daar in principe 1 keer per week heen.

    FOSCAM FI9816P-W INDOOR HD
    Omdat ik toch in de gaten wil houden hoe het gaat heb ik een camera gekocht. Kan ik vanuit huis zien hoe het er ongeveer voor staat.


    Ik heb getracht nog een Ssh te ontkiemen zodat ik 4 dames had staan maar die wortel raakte beschadigd tussen de koffiefilter. Voortaan ontkiemen ik gewoon in wormenmest oid.

    Bio Nova Coco Bricks 9 liter. 6 stuks.
    Ik wilde graag met BIOBIZZ op coco en perliet kweken. Toen nog geen idee dat dat niet gaat. Coco leent zich daar niet voor omdat het totaal geen micro-organismen bevat.

    BIOBIZZ STARTERS-PACK™
    De dames hebben de gele tijd een BIOBIZZ dieet gehad zoals de voedingstabel van BIOBIZZ het aangeeft, het light mix en coco dieet om precies te zijn.

    PLAGRON PERLITE

    Handson Digitale Tijdschakelklok

    Lamp Niello 300W

    Goedkoop Amazon ding... Ik had geen idee dat die 300W niks zegt. De fabrikant doet alsof dit een hoogte zon is. Blijkt op veg-stand maar 61watt uit de muur te trekken. In bloei stand is dit 67watt en te samen 122watt. Aantal Lumen weet ik niet. Weinig dus voor zo'n hok met 3 planten.

    Ik heb 18/6 en 12/12 gehanteerd. Ieder op zn eigen stand.

    Hydro pH en EC Combi Set

    Tube heaters, Eco Heat. Kas verwarming 45W + 80W

    Temperatuur werd een probleem. Het was er tussen de 20 en 15 graden, snachts soms 13 graden. Het hok bestond enkel uit houtenplaten en was zo lek als een mandje... In de winter de 80W erbij gezet. Achteraf had ik beter verwarmingsmatten kunnen gebruiken.



    Het verhaal
    Zo gezegd begon de kweek slecht doordat ik BIOBIZZ op Coco gebruikte. De zaailingen liepen vanaf het begin tekorten op. Nu weet ik dat BIOBIZZ het leven in je bodem voed. En een goed gevoede bodem in balans is zeer gunstig voor je dames. Dus ook voor jou .

    Ik als groentje begreep de signalen niet en klooide weken aan. De zaailingen groeiden langgggggzaam en verwelkte (like benjamin button)

    20191125_154519.jpg
    20191125_154609.jpg

    Nadat ik hier mijn vraagstelling er over gedaan heb in een ander topic (https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rage-groei-etc) heb ik de dames snel overgepot, in 2 liter potten gevuld met 1 liter coco en perliet, en 1 liter universele potgrond.
    Ze werden dag en nacht in de gaten gehouden.

    20200422_104745.jpg
    20200422_104814.jpg

    Na een tijd ging het beter en kropen ze op. Maar man man wat een opstart problemen.

    20191212_170841.jpg
    20191212_170907.jpg

    Groeien en groeien. (2 dames zijn overgepot in 18L potten)

    20200422_104831.jpg
    20200422_104846.jpg

    Fantastisch om LST te zien bij je eigen dames

    20200422_104943.jpg
    Bladeren keren snel naar het licht

    20200422_104956.jpg

    Lekker blijven groeien

    20200422_104727.jpg

    LST in begin van bloeifase
    20200128_142642.jpg

    Lekker groeien en gaan bloeien

    20200318_120227.jpg

    1 OG Kush begint paars te kleuren. Schijnt normaal te zijn en te kunnen gebeuren met OG Kush vanwege de genen.

    20200401_162546.jpg
    20200401_162537.jpg

    Mooi kleuren palet

    20200415_140058.jpg

    Na een lange, leerzame kweek is het geduld op. Al met al 6 maanden bezig geweest. Veel te lang. Tijd om te oogsten en ruimte te maken voor nieuw leven.

    Van boven naar onder: Shining zilver hace, OG Kush, OG Kush
    20200422_105406.jpg

    OG Kush

    20200422_080812.jpg

    OG Kush

    20200422_080828.jpg

    Shining silver have
    20200422_080843.jpg

    Had u drie struikjes besteld?

    20200422_080912.jpg

    Toch net een bonsai struikje? Amper 70cm hoog incl pot!
    OG Kush

    20200422_080928.jpg

    1 OG Kush hangt met de voeten aan plafond. De overgebleven Ssh en OG Kush mogen nog even voor het raam afbloeien.

    20200422_075116.jpg
    20200422_082623.jpg

    Phoeeee ​... Dat was me wat. Blij dat dat achter de rug is. Uiteindelijk komt hier nog wel wat vanaf. Op naar de volgende ronde!

    Nieuwe ronde draait.

    20200422_110957.jpg

    Maarja ik zit nog wel even met een dingetje. Ik zoek een lamp die beter thuis is in deze situatie. Die Nielo kan leuk zijn voor een koelkast kweek, maar daar ga ik me later over buigen.

    Ik zoek een lamp die goed 2 planten kan belichten in dit hok. Rond de 100 euro en watt (uit de muur). Met een Lumen bereik van 10.000 tot 15.000. In deze topic stel ik daar een vraag over, ik denk namelijk aan Led-batten: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...emand-ervaring. Kunnen die de klus klaren?

    Als je het gered heb het verslag tot hier te lezen, dan kun je misschien ook wel je gedachten, idee of opmerking plaatsen in een comment?

    Bedankt voor je aandacht en een behouden kweek lui!


    ​​​​
    Attached Files
    Last edited by Sp4ceman; 22 April 2020, 14:02.

    #2
    Gaat leuk joh, volhouden ik vind het
    altijd een beetje vervelend met vele
    mensen hier om geen reactie te
    verwachten! Vooral doorgaan!! ( Wie
    zei dat vroeger altijd)...








    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ron brandsteder?

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Nee,moet zelf ook even zoeken...
      Barrie Stevens....

    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de moeite Ipie!

      Natuurlijk ga ik gewoon door!

    #3

    Comment


    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Klopt... Gelukkig maar enkel de 5 minuten dat ik even check hoe het gaat en wat de temperatuur is. Ik kijk zelden als de lichten uit zijn.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je weet dat infrarood de nachtcyclus verstoord!?

      Groen licht zien de plantjes niet, Sp4ceman.

    #4
    Gewoon volhouden,denk wel dat je groene vingers gaat krijgenkomt echt wel een lekker rokertje vanaf.probeer een keertje power plant ,die kan een hoop hebben en geeft bij een goede kweek een berg wiet of nlx
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Sp4ceman
      Sp4ceman commented
      Editing a comment
      Hoi Jorem! Thanks man. Ga ik zeker doen!

      Zijn dat speciale strains ofzo?

    #5

    Comment


      #6
      Zijn makkelijke planten voor beginners,kweek al toen er nog guldens waren en de eerste 2 keer echt geen goede oogst gehaald met een kush soort is een moeilijk plantje gewoon beginnen met een makkelijke plant die niet snel overvoed raakt.op cocco,s briks van de growshop gewoon kweken met a en b voor cocco,s en fles je pk 13 14 en ph min en voor de groei de eerste 2 a 3 weken groei voeding voor cocco,s gebruiken en pas na de eerste week bloei overgaan op de bloei a en b voeding en dan begin week 5 wat pk 13 14 5 voedingsbeurten meegeven,appeltje eitje less is more
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


      • Sp4ceman
        Sp4ceman commented
        Editing a comment
        Ach so! Klinkt goed man.

        Ik ga verder op een zelfgemaakt recept voor de bodem. Natuurlijk is dat ook weer voor een groot deel overgenomen.
    Bezig...
    X