Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek(verslag) Blueberry auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweek(verslag) Blueberry auto

    Korting op 420shop
    IMG_0024.jpg
    Janeco LIGHT MIX

    IMG_0021.jpg
    Kokos vezel
    IMG_0007.jpg
    De badkamer
    IMG_0031.jpg

    Afzuiger en koolstoffilter

    IMG_0015.jpg

    Voeding voor de groeifase

    IMG_0062.jpg


    Hieronder fotos van de plantjes op 8 mei, een week nadat ze de aarde in zijn gegaan.

    IMG_0035 2.jpg IMG_0032.jpg IMG_0060.JPEG IMG_0056.JPEG IMG_0029.jpg IMG_0059.JPEG IMG_0034.jpg



    Plantje dat buiten staat

    IMG_0017.jpg

    Attached Files

    #2
    Ziet er goed uit in mijn ogen, mooi gebruik gemaakt van de ruimte! Weer een Mars gebruiker, de sponsor zal het graag zien! Ik ben ook een blueberry fan, ik kijk geregeld wel eens mee. Heb er ook een paar staan, maar ze gaan wel naar buiten in volle grond bij mij.

    Het is altijd beter om verse (buiten)lucht of lucht uit een geventileerde kamer aan te zuigen en de uitlaat naar buiten te laten afzuigen, ver van de inlaat. Zo ben je zeker dat je propere lucht in de tent hebt en de vuile lucht gefilterd naar buiten gaat. Als dit geen mogelijkheid is, zou ik de kamer waar de passieve inlaat mee verbonden staat voldoende ventileren, indien mogelijk met verse buitenlucht door de deur open te houden. Nu begrijp ik dat het niet evident is om je voordeur 24/7 te laten openstaan. Je wil niet dat ze slechte of onvoldoende verse lucht krijgen. Het is nooit aan te raden om de inlaat en uitlaat in dezelfde kamer te hebben, wat nu wel het geval is? Als je de inlaat op het kanaal van de fan op de zolder aansluit, dan trekt deze normaal ook wel lucht zonder dat die fan op staat. Wel zorgen dat de inlaat groot genoeg is ten opzichte van de uitlaat. Lucht vind wel zijn weg denk ik. Hoop dat het helpt, succes!
    Ignorance is bliss

    Comment


    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Met plezier, maar ik ben ook geen expert op dat vlak hoor, ik deel maar gelezen en (hopelijk juiste) opgenomen expertise van anderen. Ik kan je aanraden om even wat verder het forum af te zoeken op passieve inlaat. Vele topics die dit beschrijven, stellen dat je passieve inlaat minstens 3x groter moet zijn dan de uitgang van de afzuiging. (ik besef me net dat dit bij mij ook niet het geval is )

      Een extra inlaatgat via de verluchting van de zolder lijkt me dan ook aangeraden, naast jouw bestaande reeds passieve inlaat die van de ruimte trekt.

      Ik denk in jouw geval moest je een slang vanaf de afzuiging naar de zolder (via het verluchtingssysteem en op zolder een verluchtingsgat rechtstreeks naar buiten) kunnen leggen, dat de aanvoer enkel vanuit de geventileerde kamer komt en mogelijk een aanvoergat bijmaken, dat dit alles oplost. Het moet uiteraard mogelijk zijn, maar kijk zeker verder op het forum hoe anderen het doen. Je kan het altijd gewoon op jouw manier of een andere manier dan aangeraden doen, maar het kan voor problemen en slechtere omstandigheden zorgen die je liever niet wil. Bij mij is de afvoer rechtstreeks op de buis van mijn dampkap naar buiten aangesloten. Een redelijke aanpassing, maar voor mij wel een belangrijke vereiste, dat het rechtstreeks naar buiten wordt afgezogen en verse lucht kaan aanzuigen. Succes!

    • TecidoNaoTecido
      TecidoNaoTecido commented
      Editing a comment
      Last edited by TecidoNaoTecido; 11 May 2020, 15:52.

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Dat lijkt me inderdaad een goede oplossing en beter setup als voorheen, mooi zo! Succes!

    #3
    Verkopen ze Janeco in Portugal ?​
    ​Leuk, alweer een Portugaleesische kweek.
    Ga je ook af en toe een mooie omgevingsfoto plaatsen, zoals onze Spaanse vrienden op dit forum, om ons jaloers te maken ?

    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      Ze verkopen hier in de growshop gewoon Janeco ja en verrassend veel producten die in Nederland gemaakt worden.

      Om in te gaan op je verzoekje - niet om jaloezie op te wekken, dat is ten slotte een van de meest akelige emoties die een mens ervaren kan, maar wel om mijn bescheiden stukje grond met fruitboompjes en bescheiden uitzicht met jullie te delen zal ik een fototje plaatsen. Daarbij moet gezegd worden dat er op de veluwe toch ook heel wat mooie omgevingskiekjes gemaakt kunnen worden.

      (Zie zo snel niet hoe een foto in een comment kan dus maar even zo.)

      Daarnaast hoop ik vooral fotos van mijn mooie plantjes te kunnen blijven plaatsen de komende 2 maanden, dat zou een goed teken zijn in ieder geval.

      Dank voor je reactie!
      IMG_0069.jpg
      IMG_0072.jpg

      Comment


        #5
        Veel inkijk heb je niet zo te zien.
        Dat is weer een groot voordeel!

        Heb ik het buiten kweken gemist
        in het geheel?

        Comment


        • TecidoNaoTecido
          TecidoNaoTecido commented
          Editing a comment
          Ik woon in een klein dorpje met heel veel oudjes waar roddelen over alles en (vooral) niets de voornaamste bezigheid is, het is niet normaal wat mensen neuzen kunnen. Heb ook een buurmaan die 2 zonen heeft die bij de popo zitten (bekrompen stelletje hier op het platteland), als ze je hier met 5g pakken gaat er een persbericht uit (no joke). En er loopt aan de bovenkant een publieke zandweg waar wel eens volk langs loopt, heb er eentje buiten gezet uit het zicht maar heb nog geen goede manier gevonden om het buiten op een manier aan te pakken dat ik ook gerust slapen kan.

        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Tja,lijkt zo mooi en onzichtbaar op de foto
          maar de werkelijkheid spreekt toch weer
          anders, sterkte en succes!!!

        #6
        image_361584.jpg image_361582.jpg image_361589.jpg
        image_361581.jpg



        IMG_0120.jpg
        Attached Files

        Comment


          #7
          5.jpg
          1.jpg 4.jpg

          IMG_0173.jpg 10.jpg 6.jpg 8.jpg
          Attached Files
          Last edited by TecidoNaoTecido; 25 May 2020, 16:31.

          Comment

          Bezig...
          X