Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Candy Dawg autoflowers onder Spectrabox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

4x Candy Dawg autoflowers onder Spectrabox

Korting op 420shop
    Hallo groene al dan niet blowende mensen,
    de naam is Nik, 41 lentes en uit BelgiŽ (Gent)

Na x aantal jaar heb ik terug besloten/de kans om nog eens een binnenkweekje te doen . Had dit vroeger al aantal keer gedaan in mijn apejaren en het ging redelijk goed, zonder noemenswaardige klachten .
    Nu ja die led dinges, weg gaan dat eens testen natuurlijk .
    Voornamelijk had ik een SF1000 led aangeschaft maar na drie weken toch beslist om een spectrabox360watt erin te hangen in de tent van 1op 1, 2 hoog .
    Met daaronder op 40cm, natuurlijk geen bio-prei maar 4 autoflowers Candy dawg van seed- stockers . Dus ja de eerste keer binnen met Led. Heb al veel meningen gezien over de leds alsook verslagen, hopelijk beetje de juiste middenweg genomen qwa keus .(schiet maar af, kan er tegen ). De voedingslijn is zoals vroeger basic van bio-nova (supermix autoflower en pk13/14) waarvan zoals vroeger nog steeds beter is voor met minder te beginnen.
    De aarde is Canna pro + ook zoals vroeger maar de plus was er nog niet dacht ik.
    Water word netjes tussen 6,2 en 6,5 gegeven.
    Ondertussen zijn de plantjes 5weken sinds geplant en reed in bloei sinds een dag .
    Water geven met die leds was in het begin wat zoeken en eigenlijk nog,
    wegens het niet aanwezig zijn van tensio-meters.
    Tempratuur 21/25, LV nu rond 50 maar is op schema om te zakken met de weken .
    Hieronder enkele foto’s indien zichtbaar voor jullie als ik het goed gedaan heb . 5DCC3FA9-06AF-41AA-A4BA-7EE644296670.jpeg 8BFED1D0-22E7-457D-94F0-B5A8E2B453BB.jpeg 5F881B10-ADE8-4A6A-B795-0994E2AC3FCA.jpeg 26DB900D-2E70-4B6A-980C-F3D5F3BB672A.jpeg E3999C79-4477-4E22-8D6D-DBE159B5FD9D.jpeg 4D74528B-1408-4764-B5F2-1BB5B191813E.jpeg 0AAEE2B9-1A4E-428D-80C0-0C0475BB818C.jpeg

Als er opmerkingen zijn, nie inhouden aub .
    Heb enkele roestvlekken(1 groot blad), maar is gestopt door voedingsdag over te slaan en gewoon afgevuurd water te geven . Drie dagen geleden had ik een vinger verschrompeld van een groot oud blad.(water gegeven probleem opgehouden voorlopig, zoektocht is nog bezig)
    Voor de rest vind ik ze kort op elkaar noden maken .(???)
    Maar voor de rest gezond denk ik, mooi groen .
    Als ik weet waar ik mijn vervolg goed of mislukt kan delen met jullie zal ik dit met plezier doen .
    Na weken labeur met die toestanden ben ik blij dat ik mijn verhaaltje ga kunnen delen. Nogmaals alle comment welkom.✌️

Green(t)zzzzz Nik

Attached Files

op het eerste zicht zien ze er goed uit
    zou natuurlijk beter zijn zonder disco licht

Comment

• Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Afgevuurd water haha zalig.
      Ik heb ook 1 candy dawg staan voor buiten,dus ik kom wel nog is kijken.

• Nik1312
      Nik1312 commented
      Editing a comment
      Das die autocorrectie grrrr

Hoi, welkom,

Comment

Verpaatst naar kweekverslagen.
      Topic hoort niet in de introductie.

Canna pro = voor minerale kweek
      Canna pro plus = voor bio-organische kweek.
      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Wegens een bug kan ik mń bericht niet aanpassen, dus dan maar in een comment op mezelf.

Canna pro = voor minerale kweek (en voeding)
        Canna pro plus = voor bio-organische kweek (en voeding)

• Nik1312
        Nik1312 commented
        Editing a comment
        Dus was net iets te veel geÔntroduceerd
        Sorry ik en forums
        Maar deze was me wel aangeraden
        Bedankt voor de verplaatsing

Fijne plantjes landgenoot! bladgroei waar ik op dit moment alleen van kan dromen
      wat vond je van de SF1000? ben namelijk opzoek naar een lamp en kwam deze vandaag regelmatig tegen..

succes met je kweek! ik volg mee

Comment

• Nik1312
        Nik1312 commented
        Editing a comment
        SF1000 is te klein om 4 AF groot te brengen volgens mij. Denk dat de lamp ideaal is voor de beginfase voor zaad en stekken tot een bepaald punt. Of 1 plant. Ga er niks slecht over vertellen omdat ik er niet met door gegaan ben .Het is sowieso mijn bedoeling niet om een oogst van 0,5 kg te halen, maar leuk om het nog eens te doen. En de spectrabox zal mij net ietsjes meer voldoening geven naar mijn mening. Het is nog geen toplamp, maar toch al schone verslagen van gezien .Nog is het veel geld als je ziet dat je al een goede hps voor kan hebben, Maar ik wou de led zelf eens proberen en na al die jaren zal er toch wel een verbetering zijn zie ik .
        Greetz Niko

Hii Nik,

welkom op het Forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Falcao57 View Post
        Fijne plantjes landgenoot! bladgroei waar ik op dit moment alleen van kan dromen
        wat vond je van de SF1000? ben namelijk opzoek naar een lamp en kwam deze vandaag regelmatig tegen..

succes met je kweek! ik volg mee
        Falcao57 misschien kun je even een eigen vraag aanmaken in het juiste topic over je LED zoektocht!?
        Er is hier heel veel kennis op het forum betreffende led! We helpen hier graag Ook ik kan je e.e.a. uitleggen, en zo bevuilen we niet het topic van Nik! (SNEAK PREVIEW, sf 1000 is effectief voor max 60cm x 60cm Bloei)

Comment

Welkom landgenoot

En ze zien er gezond en gelukkig uit

Comment

Goeiendag,
            Vandaag DAG 42,Bloei dag 2 ,niks speciaal te merken aan de dames.
            Het is wel lekker warm 27 gr, LV 50 .
            Heb de verhoging weggenomen zo er nu meer ruimte is want anders zal het te heet worden binnenkort .
            Lamp hangt nu op 50cm . Deze morgen hun watertje zonder voeding ph6,4 elke 0,5 litertje. Gaan redelijk hard naar mijn mening. 8B78EB4D-0EC2-49FC-BAF3-3728D8556141.jpeg 7D0A7CCF-5417-4690-960F-4FB70AB127F0.jpeg
            Groeten NIK ✔️
            Attached Files

Comment

G dag ,
              dag 3 in bloei van de 43 dagen, week 6 dag 3..
              Heb men lieverdjes vandaag elk 250 ml water ph 6,5
              gegeven. Alweer enkel water, want er zijn gele puntjes te zien sinds gisterenavond, de rest mooi groen..En durf momenteel niet meer geven. (Tensiometer aanschaffen voor de zekerheid?)
              DE97ADF7-2A11-4F5E-9CF2-73896D92DD6A.jpegHad de lamp al hoger geplaatst.
              na lezen dacht ik ergens gezien te hebben dat het overvoeding kan zijn.
              Deze krijgt nu toch al twee dagen enkel ph6,5 water.
              Zo nog even aanhouden ????
              Dacht ook aan de warmte misschien, clipfan is op komst.
              Aja juist en ondervoeding kan ook, vanwege de canna plus pro misschien. Ze krijgen maar de helft van voor geschreven door bio-Nova.
              Ik lees zo danig veel dat ik het niet meer zie ommenduur.
              Dat ik niet moet panikeren weet ik, maar zijn mijn veranderingen goed ???
              We volgen het op, en raad is welkom.

Groeten en geniet nog van het mooi weer
              NIK
              Attached Files
              Last edited by Nik1312; 2 weken geleden.

Comment

• Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Ha ha ken het gevoel, net als je denkt de oplossing te hebben gevonden lees je weer iets anders

Over het algemeen kan je stellen dat als de bladeren donkergroen zijn de gele puntjes komen van overvoeding. Zijn ze licht dan is het ondervoeding.

Je kan het uitproberen door 1 plant meer of minder te geven en te kijken hoe ze hier op reageert.

Dus mijn lezen heeft mij toch geholpen/in de war geholpen .
              Dat rechtsboven wat donker staat kan is duidelijk.
              Deze is degene met tuinbouwpotgrond.
              Maar ja, zal het wagen op nog even water enkel.
              2989E4A1-6A60-4F7B-B32E-E933771EE6BB.jpeg Groeten NIK
              Attached Files

Comment

Ze zien mooi groen, denk niet dat ze ondervoed zijn.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Bonjour goedendag hoikes ,

dag 4 in bloei van de 44 dagen, week 6 dag 4..
                  Heb men lieverdjes vandaag elk 500 ml water ph 6,5
                  gegeven.Eerlijk met een beetje voeding want zeg nu zelf na drie dagen droge patatten heb je toch ook graag eens iets extra.
                  7ml autoflower supermix/5L en 1ml pk13-14/5L .
                  Iets minder dan voorgeschreven vanwege de gele puntjes.
                  Beginnen echt goed te drinken, en het is duidelijk te zien dat de spectrabox zijn werk toch net dat ietsjes meer deugd doet aan de dames.
                  8D020F7A-D936-49FA-91FC-50A1E318AFE1.jpeg
                  D7362BA2-1109-4A26-9D6D-99396438E056.jpeg
                  De gele puntjes worden nog nauwlettend opgevolgd.
                  Maar heb wel weer iets ontdekt tijdens de inspectie.
                  En deze was gisteren niet aanwezig .
                  Bruine vlekken op de grootste bladeren . 2C8E3D52-78D2-4921-8F50-8480ED46DB42.jpeg 98999C3F-8517-4F61-B944-68A4978655B8.jpeg 4D614EC5-C5FA-4ACE-B862-CBDAD0388879.jpeg Mijn vermoeden gaat sterk naar calcium te kort.
                  Wijs mij terecht als ik het mis heb .
                  Beetje twijfel ook want op de voorlaatste foto lijkt het niet zo bruin . En dit enkel op 1 Candy dawg (rechts boven)
                  Maar dus hopelijk calcium en laat me nu deze (bio-Nova C15 en de andere uit de reeks)al enkele dagen zelfs al negen, wachten op de komst ervan .
                  Ik heb geduld dus hopelijk de dames ook.
                  Dus de enkele vraag van de dag is ....

Calciumprobleem en de C15 ok ???

Vriendelijke en plezante groeten uit Gent (BelgiŽ)
                  NIK
                  Attached Files

Comment

Morning ,
                    Als goede huisvader ben ik niet echt gerust in de huidige stand van zaken .
                    Net snel gaan kijken naar de dames.
                    Vlekken komen redelijk snel bij en dit enkel maar op 1 dame. Was de postbode maar zo snel .(c15 onderweg dag 10).Tenminste als het dat is .
                    Raad? Help ?
                    Greetzz NIK

4EC89EF4-E1C5-4F61-B273-CE412BAC96A9.jpeg C5DFD030-2805-42AD-B190-DF515CB14504.jpeg

B685F495-440E-4D89-8E4D-634AB7F7E2AE.jpeg
                    Attached Files
                    Last edited by Nik1312; 1 week geleden.

Comment

• QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Ja natuurlijk PK13/14 geven als er nauwelijks bloei is, is fout.
                      Er zit normaal al P en K in bloeivoeding (die ze nu ook nog niet nodig hebben) en in week 5 van de bloei kun je dan de booster geven, dat is extra P en K omdat ze op dat moment dikke toppen aan het bouwen zijn.
                      Deze bouwen nog niet, ze groeien nog steeds, hebben dus alleen voordeel van regelmatig groeivoeding, verder niets.

• Nik1312
                      Nik1312 commented
                      Editing a comment
                      Dus Bio-Nova geeft eigenlijk foute info .
                      Staan nu al vier dagen in bloei.
                      Of zijn die haartjes geen begin van bloei .
                      Heb ik het dan vroeger altijd verkeerd begrepen ivm beginnen bloeien van planten ?
                      En bio zegt 2 ik doe nog 1 ml.
                      Soit zal er rekening met houden als dit nog geen bloei is
                      En de bruine vlekken... geen raad?
                      Of zit ik ergens juist met mijn gedachten .

• QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Ik zou dit nog wel voorbloei noemen. Het is nog heel pril.

BN voegt PK toe omdat je de hele kweek dezelfde voeding gebruikt, anders komen ze P en K tekort tijdens de bloei. (ik las later dat je de autoflowermix hebt)

Footer Left Ad

Collapse
                  Bezig...
                  X