Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MH TS 3000 7x auto, 3 Caramel xl, 2 Big Budd xl, 1 Blue Cheese en 1 Critical, op 1 m2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Het is nog iets te vroeg voor bloeivoeding, wacht tot je pruikjes hebt.

    Je kan ook koppelflensen met verschillende diameter kopen, hoef je niet alles te vervangen.

    Ziet er verder prima uit !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Green Bandit
      Green Bandit commented
      Editing a comment
      Hii Flip, bedankt voor de tip! ik heb netjes gewacht

      Die flensen is een goed idee maar ik dacht dat het nog steeds welk windgeluid zal geven bij de bottlenecks ??
      Last edited by Green Bandit; 9 June 2020, 19:12.

    #17
    Wel heeft het een venster met gaas, wat ik eerst dus gebruikte alks extra invoer tijdens lamp uren, oeff
    Daar zijn ze ook voor: lucht-inlaat.

    Een afzuiger bromt niet uit zichzelf (als het goed is), dat wordt veroorzaakt door de dimmer/regelaar.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Green Bandit
      Green Bandit commented
      Editing a comment
      Haha, dat het voor lucht was had ik al wel een beetje door! het is alleen allerminst praktisch overdag!
      Het is inderdaad de dimmer die dat doet. Volgende ronde gaan we wat aanpassingen doen!

    #18
    Die lampen produceren precies wel veel warmte, zelfs zonder de dimmers want die heb je al buiten de tent hangen...
    Ik heb zelf tsw 2000 met een afzuiging van aliexpress, diameter 160mm & afzuiger kan 780m22 , misschien wat minder omdat je drivers buiten de tent zitten...
    Ik zou denken dat je je afzuiger hoger moet zetten en eventueel actieve invoer voorzien als je niet meer passieve inlaat kan voorzien zodat je tent niet inklapt.
    Als je actieve invoer, zo meen ik hier te hebben gelezen, 50% van je afvoer is, zit je goed.

    Ik loop er nu zelf tegenaan dat ik die flapjes heb openstaan en het lichtschema op 12/12 heb gezet --> minste licht in de ruimte komt ook in je tent.
    voor in de bloei te gaan is dat natuurlijk uit de boze... Binnenkort dus actieve inlaat voorzien, of ik kan pasieve inlaat voorzien door een lichtlabyrint met buizen.

    Je moet natuurlijk zelf zien wat voor jou het beste past, ze zijn nu nog aan het groeien dus het is minder erg als er dan nog wat licht binnenkomt, als je ze op 12/12 gaat zetten moet het wel echt donker zijn natuurlijk.

    Succes!

    Comment


    • Green Bandit
      Green Bandit commented
      Editing a comment
      Hii

      je hebt helemaal gelijk de lampen produceren meer dan ik de eerste weken door had!
      Waar ik wel achter ben gekomen is het volgende! Ik had nog een clipfan liggen (15cm 15watt, en die heb ik als actieve koeling bovenop de lamp staan. Deze fan heb ik zojuist even verwijderd en de temperatuur ging met een volle graad omhoog.
      Ik zit me nu te bedenken om een soort actieve koeling in elkaar te knutsellen!

      ik heb op het moment 2 afzuigers. ! is aangesloten als de afvoer, deze is met thermo en regelbaar! Ik heb er nog een met 2 standen.
      Wat ik geprobeerd heb ik de 2 standen op de eerste stand als actieve inlaat te laten fungeren! De andere uiteraard als uitlaat! Dit werkt perfect! En zo kan ik denk ik alle warme dagen wel aan! Alleen het geluidsniveau van beide afzuigers is niet wenselijk! Redelijk oud huis, en de tent staat in de voorkamer! Het geluid is dan ook buiten te horen, zeker 'snachts valt dat echt op! Helaas heeft mijn tent maar 1 passieve inlaat!
      (ja wel zon klepje met gaas maar dat is voor overdag natuurlijk waardeloos)
      Al doe ik of mijn vrouw die nu wel 2 keer per dag open en dicht!

      Ik denk dus aan of een andere tent volgende ronde.
      Of 3 wandjes om de tent heen bouwen en zo kan de flap gewoon open blijven. Daarnaast zal de temp beter te controleren zijn en het geluid zal verminderd worden!
      Of een sofbox met dimmer en de lamp lager zetten bij hete dagen!
      Of een combi van alle bovenstaande! haha!

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Een grotere tent zou zeker helpen lijkt me, je wil de afzuiging niet de hele tijd horen natuurlijk.
      Ik heb hier ook al gelezen over zelfgebouwde dozen om het geluid te verminderen, misschien kan dat ook wel helpen voor het lawaai?
      Komt wel goed, al doende leert men

    #19
    Hii Subbers

    wegens een medisch spoedgeval van mijn kleine meid heb ik geen tijd gehad voor het forum.
    ik heb de dames zelfs amper kunnen verzorgen door mijn verblijf in het ZH.

    Ik ben nu thuis tot morgenavond.
    Morgen zal ik dus even tijd zoeken om een echt update te doen en jullie voorgaand reacties te beantwoorden!
    ik heb ze al wel doorgelezen en zal ermee aan de slag!

    Heel erg bedankt alweer voor het meedenken!

    Grow on, Greetz GBandit

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Succes he....
      De kinderen zijn veel belangrijker dan het forum, die updates komen vanzelf wel weer

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

    #20
    UPDATE 4CAr 2 09-06.jpg Car 3 09-06.jpg
    Deze dames blijven beide iets kleiner wel veel mooie topjes. Ze zijn mooi van kleur in natuurlijk licht! Ze liggen wat plat gevouwen door de LST

    Dan de Big Buds:
    BB 1 09-06.jpg BB 2 09-06.jpg
    Deze beide dames doen het heel verschillend. De grote dame rechts heeft nergens echt last van en is de hoogste van de groep! En dat terwijl ik perongeluk haar stammetje knakte met de LST! Isolatietape erop en niets van de merken gelukkig! Helaas blijft haar zusje achter en haar blad hangt dan ook vaak.
    Ze krijgt hetzelfde regime aan water als de andere dames! Iemand enig idee??

    Dan de Blue Cheese:
    BC 09-06.jpg
    Dit is ons mutantje! Deze dame gaat als een speer en reageert erg goed op de lst die ik met haar doe!

    De Citical:
    CR 09-06.jpg

    Dit vrouwke is iets jonger dan de rest zo'n anderhalve week! Wel een erg mooi plantje vind in zelf.
    Ze ziet er precies zo uit als de foto's van de zaadbank, ook de beschrijving klopt bij deze dame echt! Maar een klein aantal vertakkingenwaar allen grotere toppen op vormen! Beauty


    Dan nog een vraag, de dames hebben alleen, 'niet' afgezuurd water gehad afgelopen anderhalve week met de halve dosis Terra Grow en Terra Bloom (laaste 3 dagen).
    Hoe lang moet ik ongeveer doorgaan met de groeivoeding! Mijn idee is om het vandaag dus niet meer mee te geven! (heb ik zojuist ook niet gedaan) en te kijken naar de bladeren en kleuren van de plant!
    Is dit een goede aanpak of mis ik iets?

    Ook vroeg ik mij af of het echt nodig is om het chloor uit het kraanwater te halen door het eerst 24 uur te laten staan. Zijn de hoeveelheden chloor zo groot dat het evt schade kan doen!?

    Alvast weer bedankt mensen voor jullie tijd en moeite!


    Greetz GBandit
    Last edited by Green Bandit; 9 June 2020, 19:27.

    Comment


      #21
      In Nederland wordt al meer dan 15 jaar geen chloor meer gebruikt om het water te zuiveren dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
      Wat er nu nog aan chloor in zit kan geen kwaad voor planten.

      De planten die al mooie mini-topjes hebben hoef je geen groeivoeding meer mee te geven.

      Het staat er nog niet verkeerd bij hoor.
      Ziet er een beetje plat uit door dat LST maar ik zie groen en ik zie topjes..prima
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Green Bandit
        Green Bandit commented
        Editing a comment
        Top QnQ sinds 2005 geloof ik gelezen te hebben inderdaad! Had even bevestiging nodig!
        Ik heb het tot nog toe wel gedaan, in een grote emmer en je ziet wel bubbeltjes aan de zijkanten van de emmers na een dag!
        Weet jij zo ook wat dat dan is?

        Duidelijk, dan kan ik geloof ik voor alle plantjes stoppen met Grow want ook de Critical heeft echt al bloemetjes!

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment

      #22
      Kom goed, er staan best al wat knoppen aan precies
      Je water niet afzuren zou met grond niet echt een probleem moeten vormen aangezien de grond zelf een correcte Ph heeft en werkt als buffer om de Ph van je water daarheen te brengen.
      Bij mij heeft het water boven de 8 Ph dus ik doe het wel maar rond de 7 is geen probleem (de Ph van je kraantjeswater kan je trouwens opzoeken bij je watermaatschappij).

      Succes ook nog thuis, da's altijd belangrijker!

      Comment


        #23
        Hii

        Vandaag weer thuis uit het ziekenhuis. Dus kan weer tijd met de dames doorbrengen.

        Helaas zal ik wel gelijk jullie hulp in willen schakelen.
        Bij alle plantjes beginnen van onderen de blaadjes geel te worden en soms at te vallen. Sommige laten beginnende roest zien.

        Iemand heeft de dames water gegeven voor mij en alles zo gedaan dat ze 6,5 ph hebben gekregen. Er zat geen voeding bij.

        Ikzelf denk gelijk aan een blokkade of afwijking in calcium. Of misschien is toch het afzuren misgegaan en is te pH veel te laag.

        Hier even een paar foto's, ik ga nu demi water halen om de grond weer te testen.

        IMG_20200616_101818.jpg IMG_20200616_101920.jpg IMG_20200616_101854.jpg


        Avast bedankt mensen

        UPDATE: IMG_20200616_110804.jpg
        Potjes met aarde en Demi water staan te weken,
        tevens is de PH meter weer in de geijkt
        IMG_20200616_112703.jpg
        Last edited by Green Bandit; 16 June 2020, 10:34.

        Comment


        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Ik ken er niet zoveel van maar kijk ff hier:
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-oplosser
          en
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rten-etc/page4
          Ik dacht dat je bladeren die helemaal geel zijn er gewoon af mag halen, die gaan niet veel meer doen.
          Voor de rest zie ik redelijk groene planten en al mooie toppen, komt goed

        • Green Bandit
          Green Bandit commented
          Editing a comment
          Hii

          @losbrammos
          Bedankt voor je reactie.
          ik heb het draadje van jou linkje gebruikt om te diagnosticeren en kwam uit bij mogelijk stikstof tekort.
          Door de roest op sommige bladeren twijfelde ik ook aan het calcium.

          Aangezien ze geen voeding hebben gehad anderhalve week heb ik gister eerst wat Terra Grow toegevoegd aan het water (stikstof) om te kijken of er iets veranderd.
          Daarnaast wilde ik kijken of de aarde goed was doodmiddel van de demi-watertest.
          Ik heb 4 aarde monsters genomen en 3 van de 4 zaten tussen 6.2 en 6.3. 1 Caramel zit op 5.8 dus daar zal ik iets minder zuur water moeten geven.

          Dan rest mij nog steeds de vraag of het stikstof of calcium is....

          Misschien toch preventief CalMag halen en lage dosering bijgeven??

        #24
        Hier nog even een Sneak Preview:
        IMG_20200616_113802.jpg
        Sweet Seeds: Sweet Gorilla Girl F1 Fast flower x4
        Ontkiemt op 08-06 boven de grond op 11-06.

        Deze dames gaan een andere behandeling krijgen dan de auto's. De auto's moeten nog zon 6 a 7 weken. Ik ben van plan ze gedurende deze weken voor te groeien, aangezien de lamp toch zolang nog draait op 18/6
        Ze zullen ook LST ondergaan en gefimmed/getopt worden.

        Op het moment staan ze in stekgrond.

        Medium zal wederom aarde zijn maar dan ga ik voor een light mix met de gehele biobizz lijn. Bloom, Grow, topmax, bio heaven en de rootjuice. Dit zit in het BioBizz starter pack.

        Ook zit ik er aan te denken om compost thee te gaan maken... Hmmmm...

        Goh wat ben ik blij weer thuis te zijn en wat geven de dames me weer plezier.

        Fijne dinsdag iedereen

        Comment


          #25
          Hii

          zojuist de demi watertest gedaan en dit waren de resultaten:
          Critical 6.3
          BigBud 6.2
          Blue Cheese 6.3
          Caramel 5.8 X
          Ik zal dus de caramel appart moeten afzuren aangezien zij iets minder zuur water nodig heeft!

          Dan rest mij nog steeds de vraag wat het is?
          Het lijkt op een stikstoftekort, wat goed zou kunnen aangezien ze lang geen voeding hebben gekregen.
          Of het is toch ook iets met het Calcium niveau aangezien er ook wat roest te zien is op enkele bladen/.

          Ik ben zo vrij geweest een kleine dosis Terra Grow toe te voegen aan het water aangezien daar meer Stikstof inzit dan de Terra Bloom.
          Wanneer zou ik verandering moeten zien mocht de extra toevoeging werken?

          Is preventief CalMag megen in lage dosering een optie in jullie ogen?

          Thanx alvast iedereen!

          Comment


          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            die ph's zijn allemaal in orde lijkt me, de caramal mss een beetje zuur maar toch binnen de grenzen lijkt me...
            Je kan alvast proberen voeding te geven, begin met een beetje en bouw op naar meer, teveel kan je niet weghalen maar te weinig heb je zo aangevuld. Na 24-48u zou je verschil moeten merken.
            Geef ze ook zeker wat bleoivoeding mee, ze staan dan ook in de bloei
            succes!

          • Green Bandit
            Green Bandit commented
            Editing a comment
            Hii @losbramos

            Ph's lijken idd goed te zijn!
            Ik moet zeggen dat het zich erg rap aan het verspreiden is bij sommige dames

            Eergisteren had ik al besloten een vat water te maken (normaal meng ik direct in een emmer).
            Het is een vat van 30 lier die ik voorzien heb van een halve dosis Bloom en 1/3e dosis grow en gelijk afezuurd.
            Gister weer PH gemeten en weer een beetje af moeten zuren.
            Dit in de hoop dat het water nu stabieler is dan wanneer ik direct meng en aan de dames geef.

            Ik hoop snel verandering te kunnen zien! Verder gaan de dames echt wel goed geloof ik!

            Bedankt voor het meedenken Losbramos! Ik zal morgen en overmorgen goed in de gaten houden of het vergelen stopt ;0

          #26
          UPDATE 6
          Dag 42

          Critical dag 35
          Gorillagirlz dag 10
          Sweet Amnesia Haze dag 4



          Hii
          Even een update van de dames! Het lijkt er sterk op dat het een gebrek aan voeding was en dan denk ik met name Stikstof tekortje!
          Gelukkig met o.a. de input van Elkwazizi (thanx) gaat het nu weer lekker met de dames!

          Zonet even in de tent gespiekt voor een fototje
          IMG_20200623_204737.jpg

          Vooralsnog gaat het met voeden wel beter met een groter vat. Ik merk dat na 48 uur het water een stuk stabieler is qua PH waarde!
          Momenteel aan het kijken voor een EC meter ik wil toch graag de nieuwe Gorilla Girls en de Amnees (fotoperiodeplanten) op PH en EC gaan bewateren!
          Ben nog even aan het kijken naar een goedkope aangezien ik nog steeds wel voornemens ben over te gaan op BIOkweken met BioBizz maar vanaf welkke plabnt dat gaat zijn weet ik nog niet
          Ik zit nog steeds met de gedachten te spelen een voedingswatervat te maken met luchtpompje om zo compost thee te kunnen gaan maken!

          Ook even geprobeerd wat Budshots te maken!
          Dit is van een van de toppen van de BlueCheese, 1tje met flits en eentje zonder! FROSTYYY
          BC BUDshot 23-06.jpg BC budsho6t 23-06 a.jpg

          helaas geen tijd gehad verder foto's te maken maar ik zal er binnenkort eens even beter tijd voor nemen!

          Hier nog even een foto van de Gorilla Girls en het Amneesje:

          GG 23-06.jpg


          Iedereen een fijne avond en tot snel!

          Comment


            #27
            Hii

            Zoals ik hierboven had omschreven ging het stukken beter met de dames na het toevoegen van voeding!
            Helaas zag ik vanochtend dat 1 van de Caramels, (die in het hoekje achterin staat en ik dus niet altijd goed kan zien) dat ze veel roest op de bladeren begint te krijgen.


            Uiteraard heb ik eerst de info van het forum en de zoekfunctie gebruikt en hier kom ik zelf op uit:

            Bladprobleem:
            Gelige bladeren met roestvorming


            2 Updates hierboven had ik al beschreven dat ik de PH van de aarde heb getest en die was overal 6.2/6.3 behalve deze Caramel deze was 5,8.
            Ik ga er dus vanuit dat de voeding nu wel prima is maar dat de aarde te zuur is aant worden en er nu blokkades ontstaan!
            Om dit bladprobleem snel aan te pakken heb ik gelijk niet-afgezuurd water gegeven en ben ik van plan misschien de plant te spoelen.
            Graag zou ik dan eerst jullie input willen hebben!
            Ze ziet er verder niet ondervoed of overvoed uit, Geen gele puntjes of krullende bladen!

            Alvast bedankt voor het meedenken mensen!
            Attached Files

            Comment


              #28
              Ik heb nog wel deze infopagina's met verschillende bladproblemen, altijd handig!
              Attached Files

              Comment


              • Green Bandit
                Green Bandit commented
                Editing a comment
                Thanx Elkwazizi Ik ga er eens doorheen. Voor nu denk ik dat het een blokkade is ook omdat ze al de laagste ph had bij de demi water test!
                Bedankt voor het meedenken! als ik morgen geen verbetering zie ga ik denk ik spoelen!?

              #29
              Hii

              kleine update!
              Helaas doet de Caramel het niet erg goed, ik denk dat de voeding toevoegen het Stikstof tekort wel aangevuld heeft aangezien het vergelen zo goed als gestopt is bij alle planten!
              Het roesten daarentegen, trekt bij deze dame almaar door naar boven.
              Bijna alle fanleaves zijn aangetast, alle onderste fanleaves zijn er al af

              IMG_20200625_210032.jpg IMG_20200625_210019_1.jpg
              Mijn conclusie is nu dan ook Calcium.
              Zojuist Calmag besteld, dan gaan we dit proberen.

              Wat mij opvalt is dat haar zusje nog amper trichomen aanmaakt maar vooral nog veel dikker aan worden is en dat deze dame echt al bedekt is met trichomen en ook sommige bloeihaartjes zijn al oranje aan het kleuren!
              Wat ik (denk te) begrijp(en) is dat er waarschijnlijk een blokkade is die dermate ernstig genoeg is voor deze dame om nu zsm te gaan afbloeien.


              Calmag zal woendag binnenkomen dus tot die tijd maar even aanzien!

              Fijne avond nog mensjes

              Comment

              Bezig...
              X