Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bio ronde 2x MoneyMaker (SH) en 2 Sweeth Tooth (BF)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dagenteller.png

    Allereerst even een overzichtsfoto:

    IMG_20200701_235615.jpg IMG_20200701_235518.jpg

    Rechtsvoor en linksachter staan de Stweeth Tooth's van Barney's Farm. Linksvoor en rechtsachter de MoneyMakers van Strain Hunters.
    Ik zeg het er maar even bij omdat ik in principe geen verschil zie. Als het 4 dezelfde strains waren had ik het ook geloofd.
    Gelukkig heb ik ze gestickerd.

    Close-up van de voorste dames:

    IMG_20200701_235551.jpg IMG_20200701_235539.jpg

    Alle 4 de planten zijn 2 x getopt en hebben nu 4 hoofdtoppen. De zijtakken zijn ook getopt waardoor ik zo'n 14 tot 16 eindtoppen per plant zou moeten krijgen.
    Onderin heb ik ze een beetje kaalgeplukt want fluff heb ik genoeg over van de vorige ronde.

    De nieuwe set-up wordt ook een beetje duidelijk zo:

    IMG_20200701_235645.jpg IMG_20200701_235657.jpg

    Ik ben nog steeds aan het klooien met de afstelling omdat als de tensiometers een laag getal aangeven ik de Blumats meer wil laten geven terwijl dit precies andersom werkt.
    Dit weet ik inmiddels prima, maar met een paar biertjes op wil ik de boel nog wel eens verdraaien waardoor het moeilijk blijft ze goed te zetten.

    Hoe dan ook....de boel is mooi groen dankzij het Biobizz schema (Mooier groen dan met Plagron moet ik zeggen) en een stuk groter dankzij een extra weekje voor groeien,
    Als je het kweekhok inkijkt zie je overal groeitoppen en is het net een slecht uitgevoerde scrog, dus we zullen zien wat de cannabisgoden mij gunnen deze ronde...

    0.6 is the number to beat. Dit keer geen rare snoeiacties en/of Amerikaanse praktijken, dus ik hoop op een betere oogst.
    Rechtsvoor heeft al echte bloeikroontjes, de rest hangt er tegenaan, dus ik kan nog niet beginnen met tellen...maar wel bijna! Mooi man!
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit man, het symptoom van verdraaien van dingen kreeg ik vooral als ik jointjes rookte.. haha

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Takketoelli : Ik wacht nog even met een definitieve uitspraak totdat mijn net vol ligt, maar het lijkt er idd op dat Bio wel de weg is (voor mij).
      Het gepruts met de grond en de 7 verschillende flesjes vind ik iig een extra dimensie geven
      Niet te hard roepen, straks heb ik weer 4 stikstofbommen staan of ernstige tekorten...maar tot nu toe iig niet!

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Dit komt helemaal goed mooi veld da worden moiie toppen

    #17
    Dagenteller.pngIMG_20200707_235106.jpg

    Close-up van de voorste dame:

    IMG_20200707_235132.jpg IMG_20200707_235147.jpg
    Allemaal nog lekker groen!
    Ik volg vanaf nu gewoon het standaard voedingsschema van Biobizz...eens zien wat dat mij brengt!
    Tot nu toe iig hele blije plantjes!
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Oh ja, die glimlach

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Nog net niet, maar wel op mijn smoelwerk

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ze zien er idd happy uit laat die toppen maar groeien nu.Mooie plantjes

    #18
    Dagenteller.pngIMG_20200715_224554.jpg

    Om alles weer een beetje op 1 lijn te krijgen heb ik de voorste dames op hoge hakken gezet,

    IMG_20200715_224636.jpg IMG_20200715_224628.jpg


    De topjes beginnen nu lekker op te komen. Linksachter (Sweeth Tooth van BF) is tot nu toe de koploper.
    Maar de race is nog lang niet gelopen.

    Het toppen van de zijtakken doe ik de volgende keer niet weer. De zijtakken hebben hierdoor weinig kans gekregen bij te trekken en kwamen daardoor hoogte tekort waardoor ze onder het bladerdek verdwenen.
    Ik heb dus hier en daar moeten snoeien, maar niets dramatisch. De hoofdtop 2 x toppen doe ik wel weer, dat is perfect gelukt bij alle 4 de dames.
    Nog geen teken van problemen, ik volg het Biobizz schema gewoon en dat lijkt goed te gaan.

    IMG_20200715_224617.jpg
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Mooi

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Dank u!

    #19
    sub'd..... ben benieuwd naar je ervaringen met de biotaps en blumats, zeker tijdens je vakantie....

    voor m'n dakgoot kweek (7x 11ltr auto sweet mango en 5x auto white widow xxl, 2x 15ltr, 2x 20-25ltr en 1x 40-50ltr) gebruik ik dit jaar voor eerst ook biotaps...
    in de 11ltr potten zitten iets van 10-12 en in de grotere potten/bakken 15 of meer tabs...
    mochten er gebreken ontstaan, zoals Voor het Eerst in zijn 1e verslag had, hoop ik deze met de "gratis" voeding die je bij de startersgids van Plagron krijgt op te vullen...

    Op de laatste foto zien ze er best groot uit. Hoe hoog verwacht je dat de dames uiteindelijk zullen worden?
    ...

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Oh..?
      Ik kijk wel altijd overal naar de bovenste verdiepingen en daken als ik ergens loop.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Vooral in oude binnensteden ja! Mooi beeldhouwerk enzo.
      Niet zoveel zei ik ook he

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Gargoyles staan ook hoog

    #20
    Oorspronkelijk geplaatst door TB303 View Post
    Hoe hoog verwacht je dat de dames uiteindelijk zullen worden?
    Ik geloof dat ze nu opgehouden zijn met strekken na 80 cm. En dat is met 2 x toppen.

    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


      #21
      Dagenteller.png
      80 dagen sinds de zaden de grond in gingen voor deze ronde. De 2e x binnen, de eerste keer biologisch en met 4 x 25 liter.
      En ik moet zeggen, het bevalt tot nu toe prima. Ook de Blumats houden de boel mooi bij zodat ik me alleen druk hoef te maken over de voedingsbeurten ( 2 a 3 per week)

      IMG_20200728_222345.jpg

      De 16 hoofdtoppen zijn mooi aan het zwellen, de zij topjes iets minder doordat ze zo kort zijn gebleven. Lesje voor de volgende keer.
      Ik heb nog wat toppen geprobeerd te fotograferen maar die zijn enigszins mislukt. Kijk maar.

      IMG_20200728_222425.jpg IMG_20200728_222442.jpg

      Lang verhaal kort; Het gaat best mooi.
      Slecht bij 1 plant wat bladproblemen ontdekt, namelijk roestkleuren bij de nerven, wellicht doordat ik voornamelijk gefilterd regenwater gebruik.
      Gelukkig had ik al Cal/Mag besteld van Biobizz, uit voorzorg krijgen alle plantjes dit er nu 1 x per week standaard bij.

      IMG_20200728_222729.jpg
      Eerste binnenkweek 2020
      Buitenkweek 2020

      Comment


        #22
        Aiai...hoge LV en LED beginnen hun tol te eisen. Vandaag al een halve hoofdtop moeten amputeren vanwege toprot.
        Jammer want de boel was net zo mooi aan het zwellen.

        Last edited by Gijsch; 11 August 2020, 21:50.
        Eerste binnenkweek 2020
        Buitenkweek 2020

        Comment


          #23
          Ondanks dat de afzuiging volop open staat blijft het warm boven. De LV krijg ik niet lager dan dit.

          IMG_20200811_224300.jpgGeamputeerde hoofdtop

          IMG_20200811_224155.jpg

          Sfeerimpressie van de rest:

          IMG_20200811_224210.jpg IMG_20200811_224202.jpg IMG_20200811_224147.jpg

          Dikke toppuh jonguh! En dat in de 6e week!
          Hopelijk houden ze het nog minimaal 3 weken vol!
          Eerste binnenkweek 2020
          Buitenkweek 2020

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Schijnt dat flink wat blad verwijderen, de lv omlaag haalt.

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Maar het gaat nog lekker.
            Mooie toppen al

          • Gijsch
            Gijsch commented
            Editing a comment
            Zeker,zowel binnen als buiten dikke toppen! Toch per ongeluk iets geleerd hier denk ik...

          #24
          Gaat de LV niet omlaag als je het filter op de grond plaatst?
          ...

          Comment


          • Gijsch
            Gijsch commented
            Editing a comment
            Geen idee, niet getest. Daar is momenteel ook geen ruimte voor in de kast.

          #25
          Wat is de LV van de aangezogen lucht (die de kast in komt) ?
          Als die flink lager is dan is je inlaat niet toereikend, dan helpt meer afzuigen niet.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Gijsch
            Gijsch commented
            Editing a comment
            Op het moment is de LV overal hoog, evenals de temperatuur. Ik geloof dat het in de kamer zelf 55 is, dus wel iets lager.
            Ik heb de Blumats wat zuiniger afgesteld, komende dagen maar even wat droger kweken om te kijken of dat iets doet.

          #26
          Nieuw telefoon dus ook mooiere foto's, wel met slecht licht.

          IMG_20200816_221720.jpg IMG_20200816_221851.jpg IMG_20200816_221657.jpg
          Eerste binnenkweek 2020
          Buitenkweek 2020

          Comment


            #27
            Nog nen disco bal en't feest kan beginnen !!


            images.jpeg
            πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
            ​
            πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
            ​

            Comment


              #28
              Jammer van de rot, mooie plaatjes.

              Ik zou de volgende ronde een mulch aanbrengen, om diverse redenen....

              Comment


              • Gijsch
                Gijsch commented
                Editing a comment
                Vertel!

              #29
              Mooi hoor, lekker dikke toppen ! Sweet tooth moet niet onder doen voor moneymaker qua toppen, of zie je toch een verschil? Welk vd 2 was gevoeliger voor rot? Dat wordt genieten binnen een paar weken !
              Ganja always does the trick.

              Comment


              • Gijsch
                Gijsch commented
                Editing a comment
                Nee, beide planten gaan gelijk op waarbij beide soorten het achter in de kast beter doen dan de soorten voor in de kast. De toprot zat aan de Sweeth Tooth van BF. Ook helemaal op het topje van een van de hoofdtoppen, geen logische plek. misschien kruisbesmetting met de dames buiten?

              #30

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Is dat niet gevaarlijk voor schimmels die je niet wilt?

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Volgens qnq zitten er een heleboel schimmels onder de grond!!!

              • Gijsch
                Gijsch commented
                Editing a comment
                Hahaha, dat klopt, ik heb zelf een hele hoop schimmels toegevoegd aan mijn substraat.
                Die doen allemaal prima werk, alleen die ellendige Botrytis mag van mij wel thuis blijven.
            Bezig...
            X