Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kannabia, rqs, vision, dutch passion, fso, uit zaad en stek .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Kannabia, rqs, vision, dutch passion, fso, uit zaad en stek .

    Korting op 420shop
    Dit is het resultaat van 60 dagen(ongeveer) groei in een 70x70cm tentje.

    2x la reina de africa aka kaboom, (kannabia)
    2x big bull,( kannabia)
    1x orange bud (dutch passion)

    eigen genomen stekken uit de vorige ronde:

    3x new york diesel , sterkste plant (vision seeds)
    2x northern lights (freeseedsonline)
    1x silver haze ( freeseedsonline)

    Heel lang getwijfeld om alle fso stekken weg te smijten , toch besloten om ze te houden..

    de orange bud ging ik niet laten bloeien om er stekjes van te nemen, maar ga ik ook niet meer doen , waardoor het er nu toch 11 in totaal zijn

    Voorgegroeid in 3,5liter rozenpotten, verpot naar 26 liter smart pot , 2 in air pot van 20 l ong.

    lst toegepast om de kleintjes ook een kans te geven. Hier en daar wat strek. Al bij al gezonde plantjes!

    Na deze ronde neem ik geen stekjes meer en zet ik maximum nog 6-8 plantjes per ronde , weet nog niet goed hoelang ik zal doen met de vorige ronde en deze.

    Tijd voor een! Groetjes 20200527_150008.jpg

    Ganja always does the trick.

    #2
    Laten we zeggen dag 70 groei.

    de plantjes reageren minder goed op stress dan ik dacht . De toppen , na buigen , willen niet echt goed terug naar de zon groeien. 2 dagen later nog maar de helft terug fier omhoog. Zal me leren om te verplanten en te buigen op dezelfde dag...

    Verder zijn de 2 big bull de zwakste, en de 2 la reina's de sterkste. De big bulls laten hun oren hangen , en hebben er weinig zin in voor het moment , heb bepaalde planten getopt, andere niet, om ze toch gelijk te laten groeien. Benieuwd hoe lang dat zal duren

    En benieuwd naar de stekken ook. Veel meer strek dan van uit zaad , alhoewel la reina ook strek heeft, en uit zaad dikste stammen , maar ook ny diesels hebben dikkere stammen , dus het is een beetje verdeeld, weet nog niet wat er beter is.
    Attached Files
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Kijk weer mee. Succes!
      Ad usum proprium!

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Super ! We gaan ons best doen!

      #4
      Als ze zonder stokken niet overeind blijven zit daar nog een hoop mogelijkheid tot verbetering in.
      Ik zie dat nooit zo graag, die stokken tussen planten. Je zit er vaak dicht op, en een ongeluk zit in een klein hoekje.
      Als je eenmaal een close-encounter tussen oog-stok hebt gehad krijg je kippenvel als je zoiets ziet bij iemand anders.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Heb de meeste grote al weggedaan ondertussen, was meer om ze te buigen naar de juiste kant.. zitten nog een paar nieuwe plantstokjes bij die minder schadelijk zijn voor de ogen,en naar binnen buig. maar gebruik ook meer en meer touw om ze goed te krijgen . We hebben er maar twee he , je hebt gelijk dat je het vermeld, merci !
        Last edited by Wesley pipes; 6 June 2020, 17:33.

      #5
      image.jpg Alles samen..Dag 1 op 12/12

      vanavond gaan ze de bloeiuren tegemoet , zal er nu eens goed op letten wanneer de pruikjes verschijnen. Ze worden vergezeld van 2 silver hazes die nog moeten afbloeien 2 weekjes , deze krijgen al meer dan een week geen voeding meer.

      verder blijft er 1 big bull achter , kga ze laten staan maar zal niets opleveren... andere big bull ook nog altijd niet super. Jammer ...

      kannabia ga ik nog niet afschrijven want la reina de africa, aka kaboom staat sterk. image.jpg big bull
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #6
        Dag4 op 12/12

        Wat zouden jullie hiermee doen? , de achterkomer van de groep, big bull. haar zusje doet het al veel beter... staat stil , te nat fzo neemt ook niets op , bladsterfte, lichtgroen ook... naar buiten doen ? Of wegsmijten ? Of kan je zoeits terug ne boost geven , kickstarten zogezegd? 20200612_141545.jpg
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Te nat!?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Maak daar maar veel te nat van plus te ver van het licht gestaan plus teveel voeding gehad.
          Je concentreert je fouten op 1 plant ?
          Slimme aanpak

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Hm raar he van in het begin al denk ik de kleinste...zal ze laten uitdrogen en eens afwachten . En heb ze een heel eind vlak onder de lamp gezet omdat ze achter kwam op de rest...andere big bull was ook zo maar heeft hersteld.

        #7
        Dag 5 op 12/12

        De mini -big bull buiten gezwierd , en alles 450ml gegeven met alga grow , met een klein beetje bloom al mee . Ec 1.9 en ph 6.2. Ongeveer 40ml grow op 12liter en 5ml bloom, helft voedingwater mogen weggieten buiten (maak altijdveel te veel).

        De potjes herschikt , lampjes beetje hoger.
        20200612_211616.jpg foto van gisteren denk ik.
        Vanavond foto hopelijk met de lamp juist uit !
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #8
          20200617_192035.jpg zit ik met banaantjes?

          Ik zet veel verschillende soortjes , en wil ze allemaal hetzelfde behandelen, terwijl ze allemaal verschillende zorg nodig hebben. Ik hef de potten op, kzeg die drie hebben nog water genoeg , geef ik ze toch allemaal water. En probeer ik maar 400 ml te geven , geef ik toch een liter, omdat de bodem niet overal nat was , of nog een andere domme reden hier of daar . Ik vind geen goed watersysteem als de pot groot is , en doorworteling is wel een probleem. 10 jaar geleden een kweekje gedaan met gewone potten en kan me zoiets niet herinneren, alles was goed geworteld...

          groei droog, en bloei liever beetje natter he, laten jullie ze nog heel droog komen in bloei?

          en geven jullie water bij het verpotten , of wacht je een dag ? Ik denk dat ik mis op cruciale punten. Mss moet ik eens planten laten uitdrogen om het verschil te zien. Zal dit de volgende ronde uittesten bij het verpotten.

          Verder niet veel te melden , ik zoek nog een manier om goeie belichting te hebben voor fotos in het kweekhok. De gewone verlichting hangt boven de lampen en ben ik niets mee. Misschien een bouwlamp kopen fzo ? Is dan ook weer led maar doenbaar? Hoe doen jullie dat eigenlijk?

          Voorlopig flits foto nemen om het veldje nog es te tonen . Growtjes
          Last edited by Wesley pipes; 17 June 2020, 19:22.
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Dat zal voor de fotos weinig uitmaken. Ik heb die ooit aangeschaft als warmtebron, is een oude. Die leds zijn bij lang na niet zo warm.

            Weekje eerder en al amber is ook al potent hoor. Iets minder dan je wilt misschien.
            Na evt bestuiving wordt zaad gevormd, dat wil je niet. Maar het duurt 2 weekjes ofzo voordat die gevornd zijn, dus je hebt wat speling.

            Probeer het een paar dagen met erg goed controleren en wegknippen. Kan ie nog wat langer staan. Als je op tijd bent met wegknippen is er ook nog niet bestoven.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Hmm , heb hem nu in de living gezet, lamp ondertussen half uur uit, kan ik hem niet terugzetten , dus de schaar erin, vond oude en nieuwe banaantjes en vertrouw het er niet meer op. Andere silver haze bloeit ook anders en ziet er anders uit. Niets te bespeuren toen ik keek daar... morgen om een bouwlampje,weet er staan goedkoop

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Prima keus, knip ze!
            Met nog 10 andere zeker, las ik net overheen.
            Je weet vaak toch wat in jouw situatie het beste is he?
            Goed in de gaten houden inderdaad!

          #9
          De silver haze geknipt de andere nog een paar dagen respijt geven. 125 gr nat geknipt. De andere zal het zelfde zijn , daarmee kan ik de vorige ronde volledig afsluiten . Een beetje minder dan verwacht . Rond de 200gr alles samen denk ik .

          Deze ronde vandaag dag 9 op 12/12

          2x la reina en 3x ny diesel water gegeven ,750 ml met 4ml/l grow mee elk. De rest stond nog nat , de potten weegden zwaarder.
          Attached Files
          Last edited by Wesley pipes; 18 June 2020, 21:23.
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Merkt de persoon op met bijna meer schrijffouten dan letters in z'n alias

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ehm........ de autocorrect was " out of order "!

            Wit vlaggetje enzo.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Of het was gewoon mijn dialect

          #10
          Dag 12 voorbloei

          Alles goed nat gezet , ze hadden dorst.. max grow en klein beetje bloei erbij .laatste silver haze omgedaan van de vorige ronde . Alles in de dryer 15927547408591847484915941453318.jpg bovenste al aan het krimpen, onderste is vers. Toch wel een duidelijk verschil in de 2 planten.. gewoon anders.

          15927549624917539806047389002574.jpg vanavond proberen zonder disco , pruikjes beginnen te vormen...

          Attached Files
          Last edited by Wesley pipes; 21 June 2020, 21:20.
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #11
            Dag 14 voorbloei

            vanaf morgen officially bloei rekenen , vandaag hadden er 5 dorst litertje afgzuurd naar 6.1 per plant gegeven, de andere gerust gelaten

            heb er een paar op bakstenen gezet om het hoogteverschil goed te maken. Weinig strek gezien in die 2 weken , net zoals de vorige ronde. Kzal toch niet weeral aan het overvoeden zijn he?

            Nuja we zullen zien he . De zwkke big bull die toch zin had , toont wel overvoeding, de rest niet...
            Attached Files
            Last edited by Wesley pipes; 23 June 2020, 19:01.
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #12
              Dag 3 echte bloei

              de potten wogen redlijk licht, behalve 2 , de big bull en de silver haze. Heb 6 liter water gemaakt met 6 ml sugar royale en 15 ml alga bloom, de ph kwam uit op 6.3 na een beetje lemon kick , en de ec strandde op 1.48 ms. De temp loopt op naar 29-30 graden en de lv is 58.

              Heb nu dagboekje ook en helpt wel om te weten wanneer wat gebeurd is .

              nu zit ik enkel nog met die green sensation ism met mijn andere stoffen, maar dat is maar een zorg voor week 4 bloei he. Hopelijk is dit product zijn geld waard. image.jpg Fijne stammetjes

              IMG_1358.PNG we gaan dit dus volgen he. Heb een hele reeks aan extra additieven die ik niet zomaar wil bijgeven, zijn er momenten in de bloei die specifiek goed zijn om bv. Melasse, calmag, micromix, enz.. toe te dienen , zomder dat de plant tekorten heeft ?
              Attached Files
              Last edited by Wesley pipes; 26 June 2020, 17:32.
              Ganja always does the trick.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ik denk dat je wel een beetje door afgezuurd water kan doen, 1 soort per keer en minimaal.

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Ga dit idd zo doen , maar beste momenten zijn eerder in de groei dan , of niet ?

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ik denk dat als je 1 middel toevoegt, je dat ook in de bloei kan doen.

              #13
              LR2 nogmaals te lezen, heb ik nog niks toegevoegd, en de planten tonen geen tekorten. Van silicium wordt gezegd dat er dikkere stammen kunnen ontstaan. Dit had ik in de groei kunnen toevoegen , ga ik doen ik pipe's groei tent.
              Verder ben ik wel van plan , eens dat de aarde een beetje varenrouwmug vrij is, om de aarde te hergebruiken na toevoegingen van suikers en andere, daar deze maar echt vruchtbaar komt einde kweek.

              deze grond een beetje heropwaarderen met kalk? En andere ,om zo een rijk bodemleven te hebben aan de start van een kweek!


              Ganja always does the trick.

              Comment


                #14
                Opwaarderen voor hergebruik daar is wormenmest erg geschikt voor, om nog iets aan je lijst toe te voegen
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Niet Peruaans maar " amazoniaans "!

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Toen het in 1800 ontdekt werd was het misschien een raadsel, maar tegenwoordig weten ze dat toch ?
                  Veel koolstof en wat vis resten. Net zoals ze dat in China al duizenden jaren doen.
                  Kunstmatig Terra preta kun je tegenwoordig kopen als Biochar.

                  Ik gooi ook al zolang ik een tuin heb de kool uit m'n filters in de tuin en als de bbq leeg moet gaat dat op de composthoop.
                  Of het wat doet ? Idunno...de planten doen het, ik ben van m'n zooi af, alles primagoed.

                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Hmm , ja ze behouden misschien een beetje het mysterie om er nog een mooi docutje rond te draaien... idd amazone , zelfs grote resultaten met weinig tot geen zonlicht daar... biochar ook nog wel van gehoord , ng es opzoeken.. kool uit de filter op de mesthoop of rondspreiden meer ja , check !

                #15
                20200629_171924.jpg Bladprobleempje, ik zei eerst geen tekorten maar.. wat zou dit zijn? 20200627_205512.jpg blokkade of tekort?

                tekort kan het niet zijn , voorbemeste aarde... een teveel en blokkade?
                Attached Files
                Last edited by Wesley pipes; 29 June 2020, 20:13. Reden: Tekort kan bijna niet
                Ganja always does the trick.

                Comment

                Bezig...
                X