Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Russian Snow & McPurple

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hoi Flip de Hasjkip!

    Vind jouw manier van ontkiemen ideaal, direct in de eindpotten zaaien en 100% opkomst! Wat wil een hennepkweker nog meer? Staan ze al op 12/12?

    In mijn optiek beginnen je planten nu wel wat tekorten te vertonen onderin en ze ogen wat dof. Ik zou ze de volgende keer een Ec van 1.4 geven en een flinke slok.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ze staan nog niet in de eindpotten, dit zijn kleine potjes. Eindpotten zijn 40 liters.. Zoals ik al schreef duurt het zeker nog een maand voor ze naar het afbloeihok gaan en daar mogen ze ook eerst nog een week of 2 herstellen van het ompoten.

      Ze krijgen ca. een halve liter water per keer, dat vind ik best een behoorlijke slok toch ? En de tekorten onderin lieten zich inderdaad zien afgelopen week vandaar dat ik met voeding ben begonnen, hadden ze nml. nog niet gehad. Ik ga vanaf nu de EC geleidelijk verhogen.

    #17
    Enne?



    Ik ben gelukkig niet de enigste die het ff laat liggen

    Last van de hitte?

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    #18
    Vakantie, en een lek op de badkamer.

    Zal asap een fotootje maken
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #19
      Genoten van de verlof en dan thuiskomen en loodgieter spelen das klote,ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien.
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Heb thuis vakantie gevierd, loodgieter is nog niet zo erg maar heb de hele muur open mogen kappen

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Das ook niet eccht vakantie geweest, lek in de muur is idd miserie,gesprongen leiding of koppeling?
        Klote onvoorziene omstandigheden.
        Hopelijk snel opgelost.

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Afvoer was gaan scheuren, zat ook een bocht van 90 graden in waardoor er altijd water in de douche bleef staan.

      #20
      En!?

      Heb je de leidingen er weer in gestopt, kan je de volgende keer weer kappen!

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        De afvoer lekte, die ligt nu voor de muur, hadden ze echt klote gemaakt. Waar deze in de muur verdwijnt maak ik een houten plankje zodat ik er beter aan kan mocht het nodig zijn in de toekomst.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ah, zo slim ben je dus nog wel.

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Yes, door schade & schande wijs geworden

      #21
      22/8.

      Ze staan sinds deze week in het afbloeihok. In het voorgroeitentje stonden ze alweer tegen de lamp wn zijn ze dus weer automatisch getopt. Daar is bijna niks meer van te zien.

      De Blumat is weer aangesloten en vanaf vandaag ga ik weer wat voeding meegeven. De planning is om komend weekend de lamp om te zetten.

      Foto’s zijn genaakt met de lamp aan, flits uit. In werkelijkheid zijn ze iets donkerder groen.

      Het totaalplaatje, de McPurple staat rechts achter.

      840A1931-4CB3-41E7-AB7C-F9015E1593C6.jpeg


      3 x de Russische dames

      E4FFD5FC-19C9-415F-B657-049F3F05BB27.jpeg 5EA06FF4-83B7-4873-A38B-F7D20D263035.jpeg DB0F42D9-B50E-4E39-86C0-9A28090BB2E8.jpeg

      En de Paarse del ;

      9425C7E6-5F2B-4771-BC0F-E797A1CCDBC4.jpeg

      Hopelijk is jullie updatehonger hier een beetje mee gestild, ik heb nog een hele trip voor de boeg vandaag, ga zo maar eens vertrekken..
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Dat net gaat weer propvol zitten,in no time ze zien er weer mooi uit makker.
        Safe trip.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment

      #22
      25/8

      Het gaat best rap nu, niet lang meer en de lamp kan om. Wat denken jullie, omzetten of nog groeien laten ?

      47C4571C-477A-4947-82E8-8802E519E2D2.jpeg


      Ik zit een beetje in dubio met mijn watergift. Ik heb het idee dat de Blumats de boel voldoende vochtig houden echter zie ik de Tensiometer alleen maar oplopen. Gisteravond nog extra water gegeven maar in de tussentijd stonden ze vandaag boven de 500 mbar. De meters maar eens een reset gegeven en opnieuw in de aarde gestoken. Zouden ze toch te weinig water krijgen ? De aarde lijkt op sommige plaatsen droog, op andere plaatsen weer vochtig. Zouden de tensiometers verkeerde waardes aangeven in die stoffen potten ?
      Denk erover om ze eens een paar liter extra te geven...

      D4D2D7F7-CD33-4946-8C0F-01F246FCE436.jpeg
      5B6A1D58-32A5-4C6D-9052-FF64DC37A590.jpeg
      Qua voeding zit ik goed nu, EC is 1,5 op het moment en ze ogen fris groen. Geen gele bladpunten of andere tekenen van tekorten/overschotten. Laat dit eens de perfecte ronde worden, wordt wel eens tijd...



      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tentje is meer dan halfvol, ik zou zeggen 12/12, ik weet niet hoelang deze doorgroeien!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Yup, zet die klok maar om!
        Of niet, kan ook
        Ik wist het wel.

        Mooie dames inderdaad! Met tensios kan ik je niet helpen, maar zou goed kunnen dat de stoffen zakken een wat vertekend beeld geven

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Heb er gisteren flink wat water ingeknikkerd, vanmorgen stonden ze op 210 mbar. Denk toch dat ik wat meer mag geven.

        Klok gaat vanavond om, vind ze ook wel klaar ervoor.

      #23
      60EE826E-E988-4F73-8F9F-91CBE22C8388.jpeg 26/8

      Klok is om.

      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Dat er maar flinke bloemen in mogen komen. Vol zal het wel worden

      #24
      Een week en dat net zit propvol wat een kanjers man.mooi groene kleur.
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #25
        28/8

        Een week hebben ze niet nodig, net is al bijna vol.

        Vandaag weer het vat gevuld met 50 liter water en de EC naar 1,6 gebracht.

        De Russische dames doen het geweldig, de Purple iets minder maar ook niks om over te klagen.

        Heb de boel nog eens platgelegd, over een weekje ga ik lollypoppen.

        So far so good !

        4722E529-E2E5-43DD-B133-8BE6CE3B4105.jpeg
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik dacht 5 tot 10% in lauw water, Takketoelli.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Ik doe 10 ml/liter verdunnen, 1:100. Zowel preventief als curatief.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Tjek
          Bedankt
          Ik denk dat ik de eerste keer naar de 5% ga, daarna 1%


        #26
        3/9

        Morgen staan ze een week op 12/12 en je kan al goed zien dat ze toppen willen maken.

        EC 1,6 Was volgens mij goed ingeschat, zie geen tekenen van tekorten of overschotten. Drinken doen ze goed, denk een liter of 30 de afgelopen 5 dagen. Morgen maar weer een nieuw vat maken, dat wordt weer 1.6. Aanzuren heb ik weer niet gedaan maar als ik de PH meter mag geloven zit dat rond de 6,2 dus dat zou goed moeten zijn.

        Wat valt er nog meer te vertellen ? Het net is vol, ze zijn nog aardig de lucht in geschoten, eens kijken hoe lang ze nog doorgroeien..


        14828E08-0D69-4E58-8488-0FFEAC603B03.jpeg


        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Wordt toch weer een mooi weiland! Benieuwd naar het lollypopveld.

        #27
        5/9

        Vandaag een nieuw vat gevuld. Ze hebben een week gedaan met 50 liter. Heb er nu ook weer 50 liter ingegooid met 250 ml voeding. De EC kwam hiermee op 1,68, primagoed voor mij.

        Klok staat zo’n 10 dagen op 12/12 en ze hebben best nog een groeispurt ingezet. Ben benieuwd of dat nu stil valt. Links staan ze wat hoger dan rechts.

        55770022-0547-4A68-A6E2-E180F1A8B134.jpeg

        Ben ook mee en mee wat aan het wegplukken onder het net, de 2 voorste zijn klaar, de 2 achterste komen de komende dagen aan de beurt.

        9A1EBA6A-6C83-44CD-86E6-E58EA51D4D13.jpeg


        Het geheel ziet er niet slecht uit al zeg ik het zelf..

        B47EC945-8EFB-43B1-8BC5-825F7684A931.jpeg ​​​​​​​

        Nah, de hond staat mij hier aan te kijken, ga haar eens uit laten.

        Tot de volgende keer maar weer !
        Attached Files
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Touw met bal aan de klink vastmaken.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Stoer
          Ziet er erg goed uit Flip, naar mijn idee beste van je laatste ronden, niet?

          Stel jij ondertussen nog pH bij van je voedingsvat? In mijn situatie loopt die snel op, en zodra ik Green Sensation toevoeg veel vlokvorming. Dan moet ik wel eens verversen wat ik altijd zonde vind van de gebruikte voeding. In jouw geval is dat erg veel met zo'n groot vat!
          Bruisttentjs of circulatiepomp?

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Yes, dit is wel een van de betere rondes, maar we zijn er nog niet. Nog even volhouden..

          Zal de PH nog eens meten in een paar dagen maar meen dat het wel meevalt met oplopen.

          Verder geen pomp of steentjes, ik roer er afentoe in. Gisteren het laatste restje uit de ton gekiept, dat was 4 liter. Laat het er ook wel eens inzitten en dan vul ik het aan met vers water. Verstoppingen heb ik nauwelijks, 1 x tot nu toe.

        #28
        8/9

        Vanaf vandaag tel ik de bloei.

        De scrog is er een beetje bij ingeschoten, voordat ik het in de gaten had stonden ze een halve meter boven het net te wuiven Soit, als ik dan 30 cm lange toppen krijg kan ik ermee leven.

        Het vat is alweer half leeg, nog steeds zien ze er goed uit dus dat houdt in dat ik op de goede weg moet zitten met voeding en watergift.

        Aanschouw de bitches ;

        79AB026D-0B66-4295-AB42-33DC60476E1E.jpeg C632582E-6094-48CC-B21C-2511645E059D.jpeg
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment

        • Waldpiek
          Waldpiek commented
          Editing a comment
          Nu zit ik op cocos, dus misschien een beetje appels met peren.... als ik mijn schema van gout volg, zeggen zij altijd te spoelen bij begin bloei. Dit zou de ballaststoffen wegspoelen voor ze in de bloei gaan. Toen ik dat van de week deed, vond alleen mijn LSD het ff niet leuk en gingen de bladeren hangen door te veel water/ te weinig zuurstof. Na een paar uren stonden ze weer normaal

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Kijk eens aan, nuttige info!
          Ik had zelf al het idee om het voor de bloei te doen, dat is dus ok

          Cocosverslagje Waldpiek?

        #29
        Ziet er lekker uit ! En wat een zuipschuiten die wijven ..

        Zo te zien heb ik nog veel te leren

        Groet !

        Comment


          #30
          10/9

          Takketoelli Ik zou nog even de PH meten. Ik was net op tijd, het vat is alweer leeg, nog even en ze waren aan het bier begonnen... Zo maar weer even bijvullen. PH Is netjes 6,2 gebleven, loopt dus niet op of af.


          Ze krijgen op het moment zo veel water, ben benieuwd of er een punt komt dat ze aangeven dat het teveel is maar voorlopig lijkt het erop dat ik nog nooit genoeg heb gegeven, dat ik te voorzichtig was..

          Heb nog geprobeerd wat foto’s te schieten van boven, is behoorlijk lastig omdat het zo vol staaf. De ventilator hangt ook al in de weg. ach, als dat het enige is...

          Voeding ga ik nog iets verhogen naar 1,8, volgens mij kunnen ze dat wel hebben.


          249760EF-6FAC-4CFF-907F-07C67F6C4C9C.jpeg 67175CB5-08F2-4898-861C-307685B43F74.jpeg 2278C3C7-BD12-46B0-A4EE-291ACAD9E69B.jpeg EC9D4186-942C-420C-9BF4-933E2C365E98.jpeg 07A9830E-A219-4570-98CE-51B8C507D52B.jpeg B7C1C2ED-B9DA-4E6C-8FEE-24D489D3B61A.jpeg
          Last edited by Flip Hasjkip; 10 September 2020, 19:21. Reden: Focking datum, wat heb ik met Augustus ?!?
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Dan wel dan niet. Deze ronde toevalliger weer een keer.

          • TB303
            TB303 commented
            Editing a comment
            Heb jij je filter laag bij de grond staan? Scheelt dat veel in lv?

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Nee dat is de inlaat.
        Bezig...
        X