Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal cookies 02/07/2020 Newbie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Gisteren kreeg ik mijn kweekverslag maar niet geplaatst.
    Vandaag met nieuwe moed begonnen ! kan iemand me vertellen wat ik fout bij een 503 Error ??

    hieronder vind je de link en een paar foto's.


    https://www.cnnbs.nl/zomertip-maak-e...D1MbWdHg3D3AWo

    DSC09015.JPG


    DSC09021.JPG

    DSC09022.JPG
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #17
      Hallo,

      Weinig reactie hier voor het moment en de problemen beginnen zich stil aan op te bouwen. HEEEELP!!

      5de dag na de verpotting nu , ze beginnen eindelijk wat droger aan te voelen maar de LV blijft nog steeds hangen rond 75 %. (32 dagen jong )

      2 Vrouwtjes hebben redelijk rode stammen en 1 van die twee heeft er dan nog eens gekrulde bladeren boven op ! ik vermoed hittestress.?!
      Ondanks de stress wou ik wel eens iets proberen met de dames, het is tenslotte de eerste keer en we willen echt leren.

      Dus zijn we als het volgende te werk gegaan :

      De twee " gezonde " dames heb ik getopt ( 5de node eruit )

      De twee " stress" dames heb ik de top naar beneden gebonden ( Lst ). Ik zal bij deze twee dagelijks de koordjes wat aantrekken.

      Wateren zal deze avond gebeuren(500ml elk ) , ik denk er aan om er toch even een ontvochtiger in te plaatsen ???


      Kweekverslag:Planning volgende dagen :

      De twee stress dames zullen hun lst blijven krijgen ? elke dag probeer ik het een beetje open te trekken alsook naar beneden.

      De twee getopte dames laten we hun gang gaan !

      +- dag 35 gaan we er een scrognet proberen boven te plaatsen ??

      Foto's in bijlage








      Attached Files

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik zou ze halfuurtje na licht aan water geven, dan verbruiken ze het meest. En staan ze sterk voor het warmst van de dag... en de hittestress is enkel bovenaan he, weet ik nog weinig van , maar zullen ze wel goed doorkomen denk ik. Heb ook alles eens willen toepassen de vorige ronde, tof om planten te bewerken vind ik . Ziet er goed uit hoor!

      #18
      Wesley pipes Cheers man ! Thanks voor de tip .We doen voorlopig rustig verder.

      Comment


        #19
        Hi there Green Farmers !


        Op youtube kwam ik CannaCribs tegen , Man! Wat is dit leuk om te kijken .

        Op naar mijn kweekplaatsje

        De laatste dagen vraag ik mij eigenlijk af of ze wel goede drinkers zijn ?
        zoals je kan zien in mijn verslag lukt het me niet om bijna dagelijks te wateren, wat ik eigenlijk wel raar vind met deze ongelooflijke warme dagen.
        1 Liter water in 25 liter potten blijft de grond nat voor 2 dagen (bovenkant )

        Alsook blijft mijn LV hoog. Dit komt omdat mijn uitlaat niet goed naar buiten gewerkt is. Dat is een jobke voor volgende week donderdag want het zijn drukke dagen voor mij.
        Voorlopig kan het ook wel niet zoveel kwaad denk ik ?? maar tegen de 12/12 cyclus Zou ik het wel graag willen laten dalen.

        Kweekverslag:Vragen waar ik mee zit :

        - Ik ben er voorlopig nog niet uit wanneer ik zal overschakelen naar de 12/12 cyclus .

        Had op dit forum gelezen dat er tegenwoordig veel te rap naar de bloei word overgeschakeld dus ik wil de dames wel echt de tijd geven.
        Mijn gedachten gaan nu voor rustig af te wachten tot dat het netje een beetje gevuld geraakt ?
        Dan 2 weken voorbloei met het zelfde licht pas dan schakel ik over naar het bloei spectrum ?

        - Ik hoop wel echt dat het met de hoge LV in orde gaat komen.
        normaal zou het moeten opgelost zijn als ik de buis verleng van de filter en mooi afsluit naar buiten met z'n roostertje. Ik denk dat ik deze in het plastieke raampje ga uitzagen.

        Als dit niet werkt heb ik wel echt een groot probleem voor in de bloeiperiode Stap voor stap zeker ?

        Foto's in bijlage ! ik durf ze niet zo goed meer tussen de tekst zettten want dan krijg ik soms foutmeldingen ( het aantal zal wel meespelen )

        Aan de Lezer : Alle tips of gedachten zijn welkom ! ik hoor het heel graag want ik weet soms niet waar ik mee bezig ben LOL





        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #20
          Uch !


          We waren weer drie dagen niet thuis. Altijd spannend om dan de tent open te doen !
          Zondag was de gamma nog open dus heb ik de uitlaat al kunnen verlengen, ik hoopte dat ik natuurlijk veel verschil zou zien maar helaas is dit niet.

          Ik ben eigenlijk ten einde raad nu, ik zal vandaag proberen de luchtontvochtiger in de tent te plaatsen.
          Maandag ochtend ben ik vertrokken en heb ze dan nog rap gecheckt en water gegeven. Ik merkte voor het eerst op dat er vocht op het bladerdek stond.
          Vandaag op enkele bladeren lichte blinkende puntjes op het blad. Ik hoop dat dit geen meeldauw gaat vormen. Voorlopig echt te miniem om te kunnen zeggen , straks neem ik een foto met de lichten uit !

          DSC09077.JPG

          Kweekverslag :DSC09083.JPG

          Deze dame begint helemaal te verwelken ? hangende bladeren , gele bladeren.
          De twee van voor in de tent zijn echt slechte drinkers , de grond blijft zeker 2/3 dagen heel nat. Ik denk dat ik zeker niet overdrijf met water geven maar deze heeft blijkbaar veel te veel ???
          Ik laat deze dan ook helemaal uitdrogen vanaf nu ?



          Tijd voor 12/12 ??

          Nu in de 18/6 periode gaat de lamp aan om 18 uur en lamp uit om 12 uur.
          Voor het gemakkelijk te houden voor mezelf dacht ik het volgende te doen :

          Vandaag gaat de lamp uit om 12 uur dan hebben ze 6 uur donker , Om 18 uur gaat de lamp weer aan maar dan voor 12 uur vervolgens 12 uur donker en we zijn vertrokken ??

          Ik hoop echt dat iemand mij wat tips kan geven !!!

          Alvast bedankt !

          Attached Files
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #21
            Kun je denk je een foto maken met normaal licht?

            Comment


              #22
              OmeKorpo

              Heb een foto genomen met de lamp uit.
              die blinkende lichte puntjes zie ik nu niet meer .. misschien gewoon vocht dan ?

              die hoge LV was ik kots moe !
              En heb er even geld tegenaan gesmeten.
              Heb een degelijke luchtontvochtiger aangeschaft.
              paar uren later alweer op 50%

              Wat vinden we van de dames ??

              Alvast bedankt
              Attached Files

              Comment


                #23
                Mijn inschatting is de diepgroene kleur icm de gele puntjes overvoeding is. Zien er voor de rest toch wel levend uit!

                Comment


                • Nirvana
                  Nirvana commented
                  Editing a comment
                  Cheers !

                #24
                Hola !
                Nog een paar foto's van de dames.
                Ga voor de komende weken stoppen met voeding geven. Tot we de voorbloei fase voorbij zijn.

                Vandaag heb ik de kopjes die echt hoger kwamen dan de rest tegen het net gehangen met een klein clipse.

                DSC09097.JPG


                DSC09101.JPG


                Het is terug aangenaam kweken wetend dat je de LV perfect kan controleren.
                Voor de volgers die ook een goeie ontvochtiger zoeken : https://www.vandenborre.be/luchtontv.../aerian-adh20l


                Groet Nirvana

                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #25
                  WE ARE BACK !


                  Toch even de tijd gevonden om mijn kweekverslag aan te vullen. Corona of niet , het blijven drukke tijden voor mij !
                  Ondertussen in de tent gaat alles zijn normale gangetje, hoop ik dan toch !

                  Vandaag 30/08/2020 zal ik het spectrum veranderen van de spectrabox 360w. Heb ze nu eerst 10 dagen laten verder groeien met het normale spectrum op 12/12.
                  Je kan al duidelijk wat pistels zien en de groei zit er nog goed in ! Ik dacht er zelfs aan om een tweede netje te spannen of zou dit wat overkill zijn ?

                  De LV blijft voorlopig stabiel met een gemiddelde van 50%.

                  Voeding stel ik ook nog een weekje uit, De bladeren zijn nog mooi donkergroen volgens mij ?! ( zie foto )




                  kweekverslag :

                  Vragen waar ik mee zit :

                  - Bladeren verwijderen of niet ? het word echt wel een jungle. Het water geven word moeilijker en sommige kopjes krijgen weinig licht.
                  Ik verwijder er nu af en toe die echt wel in de weg zitten maar dat is heel beperkt.

                  - 2de "scrognet" bestellen ? zoals je kan zien : i've lost control !! ik denk dan met het tweede netje terug een beetje gelijk te laten komen ?




                  Het staat er weer allemaal op ! hopelijk krijg ik wat reacties op de vragen waar ik mee blijf zitten.
                  Cheers


                  .

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Mijn ervaring met een 2de scrog net is dat tussen net 1 en 2 een hoop fluf groeit.

                    Je foto’s doen het niet btw...

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Snoeien is de enigste oplossing en volgende keer eerder 12/12!

                  #26
                  Flip Hasjkip
                  thanks for the tip !
                  hopelijk kan je de foto’s nu bekijken ?

                  Groet Nirvana.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Ja zie ze nu als attachment.

                  #27
                  Rreppellsteeltjam bedankt voor je reactie ! Ik laat het voorlopig dan maar gewoon zijn gangetje gaan. De tent is twee meter hoog en heb voorlopig nog wel wat plaats over.

                  Comment


                    #28
                    Hoi Nirvana, spannend zo`n eerste kweek.

                    Ben zelf begin dit jaar ook begonnen met een Spectrabox Pro 6.
                    Zie dat je hem nu op 20 cm hebt hangen, dat is wel wat aan de lage kant.
                    Zou hem niet lager dan 30 cm doen, tussen 30-35 cm is mooie hoogte voor bloei.
                    Tijdens groei kan hij wel op 45 cm en als ze net ontkiemd zijn 50-60 cm.

                    Persoonlijk was ik niet echt onder de indruk van de Spectrabox Pro 6.
                    Inmiddels dan ook vervangen voor Quantum boards.
                    Ga je hem langer dan deze kweek gebruiken dan zou ik altijd alle lampen aanzetten.
                    Gaat de groei ook wat sneller.

                    Waarom buig je die hoge takken niet onder je Scrog net door?
                    Daar is het net immers voor bedoeld.
                    Krijg je grotere bloemen uit alle oksels van de tak.
                    Hou je het allemaal ook wat op gelijke hoogte.

                    Voor de luchtvochtigheid zijn er luchtontvochtigers.
                    Zit mezelf er nu ook in te verdiepen aangezien ik het liever ook wat lager heb in huis.
                    Zijn erbij die een flinke ruimte kunnen ontvochten.
                    Hoe goed het werkt moet ik nog ontdekken
                    Misschien zijn er hier mensen die dergelijke apparaten hebben aangeschaft.
                    ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

                    Comment


                    • Canaboid
                      Canaboid commented
                      Editing a comment
                      Lage luchtvochtigheid is vooral belangrijk tijdens de bloei.
                      Tijdens begin van de groei is hoge luchtvochtigheid juist fijner.

                    • Nirvana
                      Nirvana commented
                      Editing a comment
                      Check !! Heb je toevallig een kweekverslag met de spectrabox ? Heb even liggen zoeken maar kan niets vinden.

                      Alvast bedankt !

                    • Canaboid
                      Canaboid commented
                      Editing a comment
                      Link naar mijn kweekverslag staat onder mijn bericht.

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...our-diesel-hso

                    #29
                    Even wat Fotoplezier
                    De kopjes beginnen langzaam te vormen
                    PEACE OUT


                    DSC09140.JPG
                    DSC09139.JPG
                    DSC09135.JPG
                    DSC09138.JPG

                    Comment


                    • Canaboid
                      Canaboid commented
                      Editing a comment
                      Begin is er
                      Nu nog 2 maanden geduld hebben

                    #30
                    Hier zijn we weer


                    De bloeiperiode is gestart ! yihaa Na twee weken voorbloei zijn de kopjes klein maar zichtbaar. Vanaf nu 10 weken ?

                    Heb ze ook nog een keertje groei voeding gegeven ( Canna Vega ). Dat was al geleden van dag 35 , toen heb ik natuurlijk veel te veel gebruikt met als gevolg punten goed verbrand.
                    De dames zijn de laatste dagen rapper uitgedroogd, Ze drinken meer en dat kan geen slecht teken zijn ?

                    Weg met de blaadjes.

                    De bladeren die ik heb verwijderd waren ofwel uitgedroogd of helemaal vergeeld.
                    Al had ik er toch eentje bij die verdachte plekjes had. ( zie foto )

                    DSC09164.JPG

                    DSC09157.JPG

                    Kweekverslag :DSC09145.JPG

                    DSC09148.JPG

                    Aftelklokje


                    08/09/2020 - eerste bloeidag +10 weken bloei + 2 weken drogen = 76 dagen (23 November )

                    Daarna zal het curen worden en hopelijk iets lekker met kerst ?

                    Voeding

                    Vandaag hebben ze groeivoeding gekregen, Hopelijk reageren ze nu wel goed !
                    Bloeivoeding zal ik pas geven in begin week 4.

                    Tot nu toe vind ik het een hele leuke hobby en verwonder ik mij elke dag als ik de vrouwtjes weer zie.
                    62dagen ver ongelooflijk ! Laat het "leuke " gedeelte maar komen. IK WIL BLOEMEN ZIEN



                    Alle opmerkingen zijn welkom en komen goed van pas.

                    Cheers Nirvana
                    Attached Files
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    Bezig...
                    X